menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van Onweerwolf
Ik geloof helemaal niets van een gedeeld kopmanschap. Ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat Dumoulin het Tour-kopmanschap heeft bedongen als harde eis bij zijn overstap.

Dikke kans dat de Giro een gedeeld kopmanschap wordt tussen Roglic en Dumoulin, De tour een kopmanschap voor Dumoulin met Kruiswijk als meesterknecht en de Vuelta een kopmanschap voor Roglic, eventueel gedeeld met Kruiswijk of met hem als meesterknecht. En Groenewegen zal moeten gaan oefenen om zijn eigen trein te besturen als 'ie Touretappes wil winnen in 2020.

avatar van Edgar18
Onweerwolf schreef:
Ik geloof helemaal niets van een gedeeld kopmanschap. Ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat Dumoulin het Tour-kopmanschap heeft bedongen als harde eis bij zijn overstap.
Het zal wel enigszins van het parcours afhangen maar ik ben het verder eens met de strekking van je bericht. Voor de buitenwereld zal het echter wel worden gepresenteerd op een Ineos manier, drie kopmannen en tijdens de Tour kijken wie het beste in vorm is. Op zich is daar ook niets mis mee. Als Roglic/ Kruijswijk/ Bennett gewoon zorgen dat ze (ook) weinig tot geen tijd verliezen dan kun je in de bergen die gasten om en om uitspelen. Het liefst op zo'n manier dat Dumoulin komt bovendrijven want zoals jij terecht stelt: Jumbo-Visma gaan gewoon met Dumoulin als DE kopman naar de Tour.

Ik verwacht dat Jumbo-Visma slechts één troef (van de grote drie) gaat uitspelen in de Giro. De andere zullen fris worden gehouden voor de Tour, terwijl het Vuelta kopmanschap in de loop van het seizoen zal worden bepaald o.b.v. prestaties, blessures enz.

Groenewegen zal het wat meer zelf moeten gaan opknappen, al kun je die ook nog rustig twee of drie helpers meegeven. En ook voor hem zal het afhangen van de verschillende parcoursen, als de Giro (bijv.) elf vlakke etappes kent en de Tour vijf dan lijkt de keus me eenvoudig.

Kanshebbers voor de Tourselectie: Dumoulin, Roglic, Kruijswijk, Bennett, De Plus, Gesink, Kuss, Powless, Tolhoek, Van Aert, Groenewegen, Teunissen, Martin, Jansen.

Daar kun je toch een hele fijne selectie van samenstellen. En dan te bedenken dat er misschien nog wel meer versterkingen bijkomen!

avatar van Poek
Onweerwolf schreef:
Dikke kans dat de Giro een gedeeld kopmanschap wordt tussen Roglic en Dumoulin, De tour een kopmanschap voor Dumoulin met Kruiswijk als meesterknecht.


Er zit volgend jaar (i.v.m. OS) een week minder tussen Giro en Tour, twee keer voor een klassement gaan wordt lastig dus.

Onweerwolf schreef:
Ik geloof helemaal niets van een gedeeld kopmanschap. Ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat Dumoulin het Tour-kopmanschap heeft bedongen als harde eis bij zijn overstap.

Dikke kans dat de Giro een gedeeld kopmanschap wordt tussen Roglic en Dumoulin, De tour een kopmanschap voor Dumoulin met Kruiswijk als meesterknecht en de Vuelta een kopmanschap voor Roglic, eventueel gedeeld met Kruiswijk of met hem als meesterknecht. En Groenewegen zal moeten gaan oefenen om zijn eigen trein te besturen als 'ie Touretappes wil winnen in 2020.

Goede kans dat ie toezegging heeft gekregen om het kopmanschap in een ronde naar keuze te krijgen; uiteindelijk is het sponsor Jumbo een lief ding aangelegen dat ze met een Nederlandse renner een grote ronde te winnen - liefst de Tour natuurlijk. Echter, dat zullen ze nooit naar buitenaf toegeven. Het is natuurlijk tactisch veel logischer om met twee - of zelfs drie - kopmannen te starten.

Verder denk ik dat Groenewegen een heel eind wegkomt met Teunissen + Van Aert of Martin. Die laatste zou natuurlijk ook nuttig zijn voor de kopmannen op het vlakke, houd je nog 2 of 3 plekken over voor de bergknechten.

Arbeidsdeskundige
In de Tour voor zowel de eindzege als voor sprintoverwinningen proberen te gaan is heel kwetsbaar. Jumbo Visma moet daarin een duidelijke keuze maken, zoals Ineos dat in de afgelopen Tour ook heeft gedaan. Daar was alles afgestemd op een eindzege voor Bernal of Thomas. Alle renners reden voor dit uitmuntende duo-kopmanschap en er was geen plaats voor een sprinter en dus ook niet voor een sprinttrein.

Hendrik68
Deze komt even aan in de USA: Andrew Luck, 1 van de beste quarterbacks van deze tijd stopt er mee. Al jaren kampt hij met diverse blessures en nu is hij het zat. Zie hier het volledige artikel. De Colts kunnen het seizoen dan ook nog voor aanvang als verloren beschouwen.

BREAKING: Colts QB Andrew Luck (29) beëindigt carrière - sportamerika.nl

avatar van vigil
Kruijswijk afgestapt.

Fijn hoor zo'n kinderbadje met deze temperaturen...

avatar van Ataloona
Afgestapt met een knieblessure dus.

Kruijswijk naar Sunweb?

avatar van Kronos
Ik zit nog altijd na te genieten van de overwinning van Rins op Marquez in de MotoGP zondag. Wat een close finish was dat! Niet meer dan een wiellengte, terwijl de laatste bocht vlak voor de finish ligt en Marquez die als eerste inging.

avatar van vigil
Bol is erg blij maar hij had gewoon zelf moeten winnen..

Arbeidsdeskundige
Bol had inderdaad zelf moeten winnen. Onvoorstelbaar hoe ze Madrazo lieten terugkomen en erop en erover lieten gaan. Uiteindelijk pakt Lopez niet meer dan 12 seconden op Roglic en Valverde. Maar hij laat voorlopig wel zien de beste klimmer te zijn.

avatar van Justus18
Voor niet judoka's is judo niet te volgen, maar ik heb vandaag erg genoten van de prachtige overwinning van Van 't End op een Japanner in de finale bij het WK in Tokyo.

avatar van johan de witt
Wat een mooie eerste week van de Vuelta, elke dag gebeurt er wel wat.
Vandaag weer een mooie aankomst op 20 procent, waarbij de grote vier elkaar in een houdgreep hielden.
Mooi dat El Imbatido won, maar Roglic lijkt me favoriet voor de eindzege.
En Pogacar, wauw! Wat een talent.

avatar van Gretz
Kiki kansloos naar de uitgang ??

avatar van jordidj1
Holy shit, die crash van Hubert. R.I.P

Hendrik68
Alesi spint, Hubert moet uitwijken, knalt in de bandenstapel, stuitert terug de baan op en Correa die geen tijd heeft om te reageren ramt hem met meer dan 250 km per uur, hoe toevallig wil je het hebben. Dan kan je nog in zo'n beschermende cocon zitten, op zo'n moment helpt niks meer. Olav Mol zei het net ook al, zulke dingen kun je nooit uitbannen. Een noodlottige samenloop van omstandigheden. Maar zoals de Tour nooit stopt, behalve dit jaar, zo stopt de F1 ook nooit. Over toeval gesproken: grote kans dat generatiegenoot en vriend Leclerc misschien wel zijn eerst overwinning gaat pakken. De man die al zoveel pech heeft gehad en al zoveel mensen in zijn omgeving heeft verloren. Hoe sta je dan op het podium? Janken waarschijnlijk. Nou jongen, je mag.

avatar van trebremmit
Zucht, wat aan slechte start weer van Verstappen, dan krijg je dit soort ongelukken.
Nou op naar de volgende race dan maar.

avatar van Bonk
Zo, wat een rit in de Vuelta vandaag weer! En dan hebben we niet eens alles meegekregen
En Pogacar werd hierboven al betiteld als talent, maar voor wie nog twijfelde.... Prachtoverwinning.

avatar van Edgar18
Hele fijne etappe ja, jammer dat de verbinding er een aantal minuten uit lag. Zowel Lopez als Roglic lijken problemen te hebben gehad op het gravelstuk.

Mazzel voor Bernal dat hij de Tour al eens gewonnen heeft, want Pogacar komt eraan! Ik vind zijn prestatie van vandaag indrukwekkender dan wat ik tijdens de Tour van Bernal heb gezien.

Slovenië heeft sowieso een lekkker dagje want Roglic mag ook weer tevreden zijn. Voor de eindoverwinning verwacht ik een strijd tussen Lopez en Roglic. De Movistar boys hebben al een Tour in de benen, die zie ik geen drie weken op topniveau presteren. Ze doen het eigenlijk al beter dan vooraf gedacht.

Na dinsdag rijdt Roglic in de rode trui, eens kijken hoe Lotto-Jumbo met die situatie omgaat.

avatar van vigil
Soler op kop, Quintana die er achter aan gaat, Soler die niet wil wachten en dit luid en duidelijk laat horen en als klap op de vuurpijl gaat er achter tegelijkertijd Valverde demarreren...

Welkom bij Movistar

avatar van johan de witt
Quintana rijdt niet meer voor Movistar, dat was in de Tour al duidelijk.
Hij rijdt voor zichzelf, en dan bloeit hij blijkbaar op

Maar Roglic is nu echt wel de topfavoriet. Benieuwd of hij deze nu wel naar huis kan fietsen.

avatar van vigil
johan de witt schreef:

Hij rijdt voor zichzelf, en dan bloeit hij blijkbaar op

Dat blijkt, zelfs het groen heeft hij nu te pakken

Hendrik68
trebremmit schreef:
Zucht, wat aan slechte start weer van Verstappen, dan krijg je dit soort ongelukken.
Nou op naar de volgende race dan maar.
21 races niet uitgevallen, begreep ik, dan is het niet gek dat het een keer weer gebeurt. In een race die bij voorbaat vrij kansloos was voor hem. Dan kan het maar beter nu gebeuren. Zo heb elk nadeel zijn voordeel zullen we maar zeggen. Maar desondanks: wat een fantastische race zeg! Strijd om de overwinning werd op het laatst nog heel spannend. De strijd in de middenmoot: de ene na de andere inhaalactie. Het weergaloze debuut in de Red Bull van Albon en het fantastische optreden van Lando Norris die o zo jammerlijk op 1 ronde van het einde stilviel. Gelukkig won Leclerc en hij ging er echt super mee om. Niet te dramatisch, niet te veel poespas en dat op die leeftijd. Tjonge jonge, we hadden een paar maanden terug toch die enorme kritiek op het gebrek aan spanning in de F1 en terecht, de coureurs waren het zelf bijna zat. Maar sinds Oostenrijk is alles anders, niemand heeft het nog over die saaie F1. Zelfs zonder Max is het genieten geblazen. En diezelfde Max? Monza is ook niet zijn ding, maar daarna gaat hij nog zeker een GP winnen en wie weet dat Albon naast hem op het podium staat..


avatar van FlyLo
500 blz zijn weer bereikt, verder gaan kan via Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.