menu

Overig / Algemeen / Wandelen

zoeken in:
geplaatst:
We zullen zien. Ik zal toch de hond blijven uitlaten. We hebben 9 jaar lang geleerd dat hij de tuin niet mag ondersch....ten, dus die kijkt me wel heel ongelovig aan als hij het rondje straks niet meer mag lopen en zijn behoefte alsnog in de tuin moet doen... wat ik dus ook niet geloof. Ook in Belgie is er vrijstelling voor de hond. Ik zeg: neem een hond en ga lekker wandelen!

geplaatst:
In Nederland mogen we sowieso nog een luchtje scheppen. Ik heb dat maar geïnterpreteerd als dat ik ook wel even een paar uurtjes de fiets op mag.

Zowel afgelopen weekend (waarover we zojuist als natie een compliment van de premier en de minister van J&V kregen) als het weekend ervoor (waarover diezelfde ministers boos waren) bracht mij dat op een rondje Waterland, waar voor mijn gevoel een vergelijkbare drukte was als op andere niet-overdreven-mooie-maar-kan-er-toch-goed-mee-door-weekenddagen. Maar dat sluiting van sportgelegenheden, bars en winkels ook wat mensen de buitengebieden in drijft die er anders niet komen, heeft wel iets begrijpelijks. Het was kennelijk zo op strand, in Vondelpark en Amsterdamse Bos (Dat je nietsvermoedend naar het Amsterdamse Bos komt om de Bloesemtuin te zien. Dat je dan die rij ziet en niet denkt "ach, voor vandaag is een gewoon boswandelingetje ook wel goed genoeg" en alsnog aansluit...)... en dus ook wel op een paar plekken waar mede-Musicmeteraars graag voor hun rust komen.

geplaatst:
Mjuman schreef:
Misschien krijgen we morgen te horen dat je op alfabet van achternaam in een bepaald tijdvak naar buiten mag; bijv A t/m D tussen 10:30 en 12:00, max. 40 minuten, tenzij je het combineert met boodschappen doen
Ik hoop dan dat rond middernacht de winkels nog open zijn als ik aan de beurt ben. (letter Z)
(politieke opmerking verwijderd)

geplaatst:
Mjuman schreef:
Misschien krijgen we morgen te horen dat je op alfabet van achternaam in een bepaald tijdvak naar buiten mag; bijv A t/m D tussen 10:30 en 12:00, max. 40 minuten, tenzij je het combineert met boodschappen doen
Panama zit niet al te ver van jouw heerlijke nieuwe wereld af.

In Panama mogen burgers alleen nog op basis van geslacht op gezette tijden naar buiten. Vanaf woensdag mogen mannen in het land alleen nog op dinsdagen, donderdagen en zaterdagen de straat op voor belangrijke taken als boodschappen of een bezoek aan de apotheek. Panamese vrouwen mogen dat op de andere doordeweekse dagen. Op zondag is naar buiten gaan niet toegestaan.

geplaatst:
Het zonnetje schijnt. Wordt het dus weer tijd voor een wandelingetje in de Ooij polder of op het stadseiland Veur-Lent. Tja, de kroegen zijn dicht, dus wat moet ik anders. Kom altijd wel veel mensen tegen tijdens een wandeling, dus er zijn er meer die er zo over denken. Vind ik trouwens helemaal niet erg. Af en toe een praatje met iemand - op 1½ meter afstand uiteraard - lucht wel op moet ik zeggen. Tja, ik ben dan wel alleenstaand maar kan toch niet zonder sociale contacten. Een volledige lock-down zoals in Italië bij voorbeeld zou voor mij een ramp zijn. Ik moet af en toe in de frisse lucht zijn, dus geen huisarrest voor mij.

Sinds twee weken loop ik in mijn eentje elke morgen vanaf 8.30 u. een uurtje in mijn woonomgeving. Ik pak de auto en scheur dan vanaf mijn huis in Zwolle naar de Veluwe, of juist de andere richtingen op; naar Salland of meer langs de Ijssel. Het is eigenlijk allemaal even mooi.
Ik zet mijn auto bij voorkeur niet op een parkeerplaats neer, omdat het toch wel wat drukker kan worden, want ja, ik mijd de mensen toch zoveel mogelijk. Ook wel om het corona-virus, maar vooral om de maagdelijkheid van de natuur zoveel mogelijk alléén te beleven. Meestal zie ik meer vogels of reeën dan piepeltjes tijdens mijn wandelgangen.
Afgelopen maandagmorgen zag ik in de bossen nabij Wapenveld daar maar zo moeder en vader Edelhert, gevolgd door zes één jarige bokjes. Ze waren helemaal niet bang en bleven maar even voor me staan om me nog maar wat beter te kunnen bekijken... Een zelfzame euforie maakte zich van mij meester. Prachtig!

Mijn werkgever (BiZa) wil dat ik thuiswerk. Ook mijn lief is naar huis gestuurd door haar werkgever. Rond 14:30 uur kleed ik me om voor mijn (bijna) dagelijkse rondje van 8 kilometer hardlopen. Ik woon in het noordelijke deel van Assen en hoef maar een kilometer te lopen om de stad uit te zijn. Als ik na een klein uurtje terug ben ga ik ook nog eens wandelen met de vrouw. Dwingelderveld, Gasterse Duinen, Ballooërveld of een rondje om de Baggelhuizerplas. Het is inderdaad zaak om de geijkte parkeerplaatsen te mijden.
Morgenmiddag sla ik over want dan sta ik mijn vrienden op de muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen bij. Als er morgen tussen 14:00 en 16:00 uur een MM'er langskomt krijgt die een kopje koffie van mij.

herman schreef:
Ik ging ook regelmatig een flink eind wandelen in een rustig gebied hier in de buurt, maar het aantal mensen dat daar de laatste keren was leek wel vertwintigvoudigd.

https://i.imgur.com/Ge3CE1c.jpg

Hehe. Vandaag overigens wel weer iets rustiger... maar het was ook niet zulk heel mooi weer.

Hier was het prachtig weer! Na (thuis)werktijd tussen 5 en 7 gewandeld. Grensgebied Duitsland (Reuver/Swalmen). Mooie paadjes, wat hoogteverschillen en een lekker zonnetje. Welgeteld één mountainbiker tegengekomen.

Zeg herman, waar is dat rustige gebied waar je het over hebt? Asking for a friend

Park Zestienhoven en dan met name het stuk links achter de molen. Klein stukje landelijk Rotterdam. Soms steek ik via Landzicht ook nog door naar het Katershofpad en de plasjes daar.

Ah, daar komen wij ook vaak. Ook leuk is om bij de molen over te steken naar de Oude Kleiweg, en aan het einde bij die oude fabriek linksaf. Dan loop je een rondje om dat volkstuinencomplex. Vanuit ons is dat 50 minuten voor een enkel rondje, vanaf jullie dus een paar minuten meer. Of misschien lopen jullie sneller, dan is het ook 50 minuten

Ja, dat stukje ken ik, opvallend stukje wel met ineens wat oudere huizen. Ik zag die schoorsteen en omgeving altijd vanuit de trein, heeft nog jaren geduurd voordat ik er eens heen ben gelopen. Ik heb het nooit getimed, maar het zal voor ons een uurtje lopen zijn denk ik.

Enquête: geen Vierdaagse van Nijmegen dit jaar
Desondanks gaat de organisatie nog gewoon door met het voorbereiden van het wandelfestijn met 50.000 wandelaars uit 70 landen. Gezellig samen feesten in tijden van Corona. Een dikke pluim voor het comité.

Ik snap wel dat ze nog even een slag om de arm houden, maar het lijkt me volstrekt onrealistisch dat het nog doorgaat. Ik denk dat je blij mag zijn als het lokale buurthuis een wandeling voor een paar honderd mensen mag organiseren. Of er moet tegen die tijd een wondermiddel zijn gevonden.

De organisatie van de Nijmeegse Vierdaagse heeft nog even snel de reglementen veranderd waardoor er niet geannuleerd kan worden door de deelnemers. Ze zijn hun inschrijfgeld kwijt. Dat er voor zo’ n evenement maanden getraind moet worden lijkt ook geen zorg voor de organisatie. Die 30 kilometer kun je natuurlijk best op je balkon doen. Einde Vierdaagse lijkt me.

Het lijkt mij ook niet bovenmatig waarschijnlijk dat de Vierdaagse doorgaat, al is midden juli nog wel ver weg. Gelukkig ben ik voor mijn oordeelsvorming niet afhankelijk van een tot artikel opgeklopte webpoll van De Gelderlander

Overigens zitten er voor zo'n organisatie ook een hoop juridische haken en ogen aan het 'zomaar' (d.w.z. zonder een leidende overheidsnorm of andere vorm van overmacht) annuleren van een evenement (dat is voor de alhier zo betreurde festivals allicht niet anders), daar lijkt bij nogal wat organisaties ook wel enig als misplaatst ervaren optimisme op gebaseerd.

Het raadsel is dat een organisatie blijft treuzelen met een besluit en intussen doorgaat met startgelden incasseren. De gezondheid van de deelnemers zou toch voorop moeten staan en niet het eventuele financiële verlies. En wat zeker is: ook deze zomer zal het virus nog rondwaren en slachtoffers maken. Dan ga je toch geen massa mensen op de been brengen. Zo duidelijk als het maar kan. Verliezen moeten we allemaal nemen op dit moment. Daar ontkomt de Vierdaagse ook niet aan.

Het is altijd zalig verstandig danwel solidair te zijn met de portemonnee van een ander

Het zou mij niks verbazen als de Vierdaagse dezelfde procedure volgt als nogal wat andere organisaties/dienstverleners op dit moment: evenement geannuleerd: geld terug; deelnemer zelf teruggetrokken: jammer, maar helaas (met als eventueel goedmakertje een tegoedbon voor een volgende editie)

Ik denk dat het inderdaad juridisch is. Net als dat Pinkpop (19-21 juni) ook nog niet is afgelast vanwege overmacht. Dan moet er eerst een negatief reisadvies tegenover staan ( door burgermeester?) verzekeringtechnisch, lijkt me.

Vandaag een mooie 1-daagse gelopen, wel in de buurt van Nijmegen. Mooi, mooi, mooi, de Mookerheide. Bijna 14 kilometer met vrouw en hond. Topdag.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:35 uur

geplaatst: vandaag om 00:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.