MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst bekeken tv-serie

zoeken in:

voskat schreef:
(afbeelding)

Ha! Die ben ik ook aan het kijken, nu. Vond je het wat?

Fathead schreef:
(quote)

Ha! Die ben ik ook aan het kijken, nu. Vond je het wat?

Nog 2 eps te gaan.
Het concept is niet super origineel, maar het is wel heel leuk uitgevoerd en Toni Colette is zoals altijd goed bezig.

Ja, vind ik ook wel. Leuker dan verwacht eigenlijk.

Fathead schreef:
Ja, vind ik ook wel. Leuker dan verwacht eigenlijk.

En de 90's verwijzingen en muziek zijn aandoenlijk... ook al zijn het de 90's vanuit Canadees oogpunt.

Inmiddels de finale gezien. Ik zag het al een beetje aankomen, maar ik vond het toch best bevredigend uiteindelijk. Ennn nu mis ik de personages, in de wetenschap dat er geen 2e seizoen komt.

edit: Lees net dat er toch wordt gepraat over een mogelijk vervolg.

Is dat serieus of sarcastisch MarkS73? De recensies waren namelijk niet onverdeeld positief.

Edgar18 schreef:
Is dat serieus of sarcastisch MarkS73? De recensies waren namelijk niet onverdeeld positief.

Ik vond hem serieus heel goed. Ik wist niet dat de recensies niet positief waren, ik heb vaak moeite om een hele serie uit te zitten aangezien mijn vriendin in een paar avonden een heel seizoen er doorheen jaagt waardoor ik na twee dagen afhaak maar hier had ik weinig problemen mee. De combinatie van een historische serie en moderne muziek vond ik hier ook knap gevonden, er wordt heel wat af gerapt op 19e eeuwse beelden, en als Pogues fan kwam ik ook ruimschoots aan mijn trekken...

Dan ga ik binnenkort ook maar een poging wagen. Peaky Blinders vond ik tof en ik vermoed dat deze serie daar wel iets van wegheeft.

https://www.moviemeter.nl/series/images/cover/33000/33578.jpg?cb=1757854021

Ik ben meestal niet echt van de Nederlandse series en films, vaak heb ik het idee dat ik zit te kijken naar een amateurtoneelvereniging die een film of serie mocht maken, Oogappels was hierop een uitzondering. Mijn vriendin begon destijds met kijken en tot mijn verbazing zat ik er na een aflevering of twee ook helemaal in, leve NPO Start. Het laatste seizoen vind ik echt knap tegenvallen, een en al moralisme, allemaal actuele onderwerpjes die momenteel in het nieuws spelen worden er in gepropt, alsof ik naar een seizoen school-tv voor middelbare scholieren zit te kijken die moeten worden gewezen op de gevaren van drugs en het feit dat het nog ver te zoeken is met de homoacceptatie in Nederland. Allemaal waar en goed om onder de aandacht te brengen maar voor de gemiddelde volwassene niet echt relevant lijkt mij...

Het thema ouder worden en de jongere generatie die ineens met volwassen problemen te maken krijgt is ook allemaal wel erg dik aangezet, het zijn allemaal van die open deuren. Na een paar afleveringen begon het geklaag en de relatie ellende behoorlijk op mijn zenuwen te werken. Als je dan toch tien afleveringen tot je beschikking hebt had het allemaal wel wat subtieler gekund. Ik heb altijd een beetje het idee dat mainstream tv en filmmakers denken dat de gemiddelde Nederlander zijn entertainment vooral niet te moeilijk wil hebben en als er wat diepgang in moet het vooral zo sentimenteel en simpel mogelijk moet zijn. Ik snap weer helemaal waarom ik zelden reguliere tv programma's kijk...

Oké, klaagrant er weer even uit:)

GrafGantz schreef:
Begonnen aan:
(afbeelding)

Zou ik nog eens willen terugzien.

De HBO hype die nog niet uitgezonden wordt in Europa, maar bereid je maar voor...

https://outsports-wp.b-cdn.net/uploads/2025/11/heatedrivalry.jpg

Valt niet tegen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.