Overig / Algemeen / MuMe Poëzie Topic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2011, 14:20 uur
last.fm, plus, je gaat me niet wijsmaken dat Japser91 een nigga is.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 14:30 uur
Dat is meer iets voor het "Lopen er negroïde personen rond op MuMe???"-topic.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 14:46 uur
Omdat niemand toch op m'n vorige gedicht reageert, hier dan maar het gedicht waar Jasper om vroeg:
Lieve Mew,
Je wil niet weten hoe lang
ik tegen vrachtwagens heb geduwd
(en hoe kwaad die chauffeurs
soms werden)
en waar was je nou
toen ik je nodig had?
Ik heb gewacht,
en gewacht, maar je
kwam niet
Je kwam niet
Lieve Mew,
Je wil niet weten hoe lang
ik tegen vrachtwagens heb geduwd
(en hoe kwaad die chauffeurs
soms werden)
en waar was je nou
toen ik je nodig had?
Ik heb gewacht,
en gewacht, maar je
kwam niet
Je kwam niet
0
geplaatst: 17 juni 2011, 15:02 uur

En het resultaat is geslaagd! Ik denk wel dat bepaalde mensen enige context missen...
0
geplaatst: 17 juni 2011, 15:05 uur
Mew vs Maarten
Een rose fragiele zeldzame vertoning
Gekut en gestrength tegen de vuile vrachtwagen
gaf maar geen beloning
Een rose fragiele zeldzame vertoning
Gekut en gestrength tegen de vuile vrachtwagen
gaf maar geen beloning
0
geplaatst: 17 juni 2011, 15:12 uur
Slowgaze schreef:
Waar is jouw gedicht, Rico?
Waar is jouw gedicht, Rico?
Voor het mooie moet-ie 1/3 korter. Ik ga hem nog wijzigen. Ooit.
0
geplaatst: 17 juni 2011, 15:16 uur
Is goed.
Goku
het staat je zo enig
dat kapsel
dat zo lijkt
op gele gebogen
penissen
Goku
het staat je zo enig
dat kapsel
dat zo lijkt
op gele gebogen
penissen
0
Gallow
geplaatst: 17 juni 2011, 15:18 uur
Ik deed de vrachtwagen van de handrem
een korte gil
ik schraapte de roze kauwgum van de straat
roadkill
ik kies jou
een korte gil
ik schraapte de roze kauwgum van de straat
roadkill
ik kies jou
0
geplaatst: 17 juni 2011, 15:24 uur
'Zijn ze weer aan het poepen?'
zijn de woorden die mijn vader sprak
als eens te meer die tekenfilmfiguren
met eigenaardige haardrachten
geknield hun aanvallen uitschreeuwden
'Massenga!' alsmede 'Kamehameha!'
zijn de woorden die mijn vader sprak
als eens te meer die tekenfilmfiguren
met eigenaardige haardrachten
geknield hun aanvallen uitschreeuwden
'Massenga!' alsmede 'Kamehameha!'
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 17 juni 2011, 17:06 uur
Haha, we gaan op de nostalgische toer? 
Pokemon (de spellen vooral) en DBZ (de serie) zijn onovertrefbaar.
Persoonlijk heb ik meer met DBZ. Ik kan me de "gevechten" op het schoolplein nog heel goed herinneren. Mijn vriend was standaard Vegeta; mijn held was Gohan. En dan wel de Gohan die Cell versloeg. Niemand die maar in de buurt kwam van Gohan SSJ2. 

Pokemon (de spellen vooral) en DBZ (de serie) zijn onovertrefbaar.
Persoonlijk heb ik meer met DBZ. Ik kan me de "gevechten" op het schoolplein nog heel goed herinneren. Mijn vriend was standaard Vegeta; mijn held was Gohan. En dan wel de Gohan die Cell versloeg. Niemand die maar in de buurt kwam van Gohan SSJ2. 
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 juni 2011, 17:09 uur
Wij kregen altijd straf als iemand na de pauze weer met een bloedneus binnenkwam van het DBZ spelen.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 17 juni 2011, 17:16 uur
Bij ons werd het nooit fysiek. Wij speelden de namak saga na, wanneer Goku bezig is met zijn Spirit Bomb. Daar hebben wij 5 schooljaren over gedaan..
0
geplaatst: 17 juni 2011, 18:44 uur
ochja pokémon dat spelletje heb ik gespeeld tot ik vierkante ogen had! Die kaarten heb ik ook nog gespaard. Fuck, wat was ik blij toen ik die charizard had. Ik moet dat spelletje weer is opsnorren. Good times.. Ohja, dit is een gedichtentopic, laten we er maar weer een tegenaan flatsen dan:
vroeg meisje
ze ligt daar maar
in bleke bescheidenheid
alsof haar dagen niet voorbij zijn
en als een lege gang in mij
ze krult krols
langs mijn lippen
maakt mijn zicht weer wazig
eindelijk weer zachtjes stikken samen
vroeg meisje
ze ligt daar maar
in bleke bescheidenheid
alsof haar dagen niet voorbij zijn
en als een lege gang in mij
ze krult krols
langs mijn lippen
maakt mijn zicht weer wazig
eindelijk weer zachtjes stikken samen
0
geplaatst: 18 juni 2011, 14:49 uur
Absoluut niet slecht. Ik ben niet weg van zoveel alliteratie, het gaat zo'n eigen leven leiden in het verhaal. Ik had niet voor 'krult krols' en 'langs mijn lippen' gekozen, in plaats daarvan zou ik in de tweede strofe enige eindrijm hebben ingepast.
Het geheel is namelijk wel sterk en ademt samenhang uit, het komt me als een melancholisch, abstract liefdesverhaal over. Ook een sterke titel en een aantal goed ingepaste stijlfiguren sterken de boodschap aan.
De laatste regel is een sterke uitsmijter. Doordat een woord als stikken wordt gebruikt roept dat weer vragen op, een antithese(bijvoorbeeld: 'zachtjes schreeuwen') zou alle verbeelding hebben dicht geplamuurd.
Het geheel is namelijk wel sterk en ademt samenhang uit, het komt me als een melancholisch, abstract liefdesverhaal over. Ook een sterke titel en een aantal goed ingepaste stijlfiguren sterken de boodschap aan.
De laatste regel is een sterke uitsmijter. Doordat een woord als stikken wordt gebruikt roept dat weer vragen op, een antithese(bijvoorbeeld: 'zachtjes schreeuwen') zou alle verbeelding hebben dicht geplamuurd.
0
geplaatst: 19 juni 2011, 11:09 uur
jasper1991 schreef:
Absoluut niet slecht. Ik ben niet weg van zoveel alliteratie, het gaat zo'n eigen leven leiden in het verhaal. Ik had niet voor 'krult krols' en 'langs mijn lippen' gekozen, in plaats daarvan zou ik in de tweede strofe enige eindrijm hebben ingepast.
Dit komt misschien een beetje dom over, maar ik probeer dat niet ofzo. Ik ben nooit bezig met het metrum of rijmvormen, ik kalk altijd maar wat en dan rijmt het vaak, true story. Ik ben het opzich wel met je eens, het was inderdaad beter voor de vorm geweest om ook in de tweede strofe eindrijm te
gebruiken, maar ik weiger daarop te gaan letten. Vorm gaat maar al te vaak ten koste van inhoud. Hoe dan ook bedankt voor je reactie Jasper.
0
geplaatst: 19 juni 2011, 11:56 uur
Je intuïtie kan je gedicht prima op een logisch pad brengen denk ik. Ik kan zelf echt helemaal niet dichten(alhoewel ik het op dit niveau best leuk vind erover te hebben), omdat ik juist moeite heb tolerant te zijn naar mijn eigen verbeelding. Mijn analyse beschrijft het effect dat het gedicht genereert, je hebt er waarschijnlijk een feeling voor. 

0
geplaatst: 19 juni 2011, 19:47 uur
Slowgaze schreef:
Ik sluit me aan bij wat Jasper zegt en zo.
Ik sluit me aan bij wat Jasper zegt en zo.
Wanneer ga je weer is zoiets schrijven als danseres?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 19 juni 2011, 20:37 uur
Nu wordt Maarten verdrietig. Hij dacht dat je speciaal in hem geïnteresseerd was.. 

* denotes required fields.