Overig / Algemeen / Naam in het Japans
zoeken in:
0
Jornaquin
geplaatst: 13 oktober 2006, 17:10 uur
Ik wil me even voorstellen, ik ben Zumoshito teku Shikakate. Ik ben 18 jaar een een oer Hollandse jongen.
0
Bobiej
geplaatst: 14 oktober 2006, 12:25 uur
Mijn echte naam: Tumotu Mo Chi Takatoke
Nick: Tumotukikuzu.
Ik voel me ook al meteen een echt Tumotu
.
Nick: Tumotukikuzu.
Ik voel me ook al meteen een echt Tumotu
.
0
geplaatst: 7 december 2006, 15:53 uur
Nu ben ik er onlangs geweest... en dit klopt dus gewoon niet...
Die Japanners heten gewoon allemaal Reiko of Yoshi of Yoko of Tama.
Zie hier een lijst met veel voorkomende Japanse voornamen. En hier veel voorkomende achternamen. Voor- en achternamen langer dan vier klanken (lettergrepen) komen niet voor.
De achternaam wordt voor de voornaam geschreven en uitgesproken, dus Jantje Smit zou in het Japans Smit Jantje heten.
Een extreem lange naam is dus bijvoorbeeld Takahashi [achternaam] Shigekazu [voornaam].
Verder word je als je bijvoorbeeld Henk heet, door een Japanner Henku-san genoemd en geen Jikutome (achter de medeklinker moet een klinker anders kunnen ze het niet uitspreken, en -san is een beleefdheidsvorm).
Toch nog veel plezier met het spelletje
Die Japanners heten gewoon allemaal Reiko of Yoshi of Yoko of Tama.
Zie hier een lijst met veel voorkomende Japanse voornamen. En hier veel voorkomende achternamen. Voor- en achternamen langer dan vier klanken (lettergrepen) komen niet voor.
De achternaam wordt voor de voornaam geschreven en uitgesproken, dus Jantje Smit zou in het Japans Smit Jantje heten.
Een extreem lange naam is dus bijvoorbeeld Takahashi [achternaam] Shigekazu [voornaam].
Verder word je als je bijvoorbeeld Henk heet, door een Japanner Henku-san genoemd en geen Jikutome (achter de medeklinker moet een klinker anders kunnen ze het niet uitspreken, en -san is een beleefdheidsvorm).
Toch nog veel plezier met het spelletje

0
geplaatst: 10 februari 2007, 15:28 uur
Shikafurinmotote Nokanotetotushiji
Nick: Nokakano(_Lutamofute)
Ja, laat ons maar lekker spelen Itchy
Nick: Nokakano(_Lutamofute)
Ja, laat ons maar lekker spelen Itchy

0
geplaatst: 15 februari 2007, 05:38 uur
itchy schreef:
Verder word je als je bijvoorbeeld Henk heet, door een Japanner Henku-san genoemd en geen Jikutome (achter de medeklinker moet een klinker anders kunnen ze het niet uitspreken, en -san is een beleefdheidsvorm
Om helemaal correct te zijn: -san is zoals Meneer bij ons. Dus meneer Henk klinkt een beetje raar. Moet dus bv. Meneer Smit zijn of bv. Inoue-san, die een collega van mij is.Verder word je als je bijvoorbeeld Henk heet, door een Japanner Henku-san genoemd en geen Jikutome (achter de medeklinker moet een klinker anders kunnen ze het niet uitspreken, en -san is een beleefdheidsvorm
Verder klinken de namen in dit spelletje best wel Japans alleen zijn ze een lettergreep of 5 te lang.
0
geplaatst: 15 februari 2007, 06:06 uur
Een lettergreep of 5 te lang?
Gelukkig want met
Motatelukashichi- san
heb ik ook moeite, niet alleen japanners
Dus dat zou Mota -san worden dus?
Gelukkig want met
Motatelukashichi- san
0
geplaatst: 15 februari 2007, 11:17 uur
Oldfart schreef:
Gelukkig want met
Motatelukashichi- san
Gelukkig want met
Motatelukashichi- san
Jup, Mota-san, Mochi-san, Hitoku-san dat klinkt toch allemaal veel meer als bv. Kihara-san en Ogawa-san, niet?(ook 2 collega's van mij
)
0
Akonner
geplaatst: 5 april 2007, 19:35 uur
Shimotu rukato tekuto kamekushi
Doopnaam: temomote kakato teku mekamemekushitakamemekuto
Doopnaam: temomote kakato teku mekamemekushitakamemekuto
0
geplaatst: 5 april 2007, 19:40 uur
CHIRIDODOSHI RINKIMIRIKUTAARI 
En er zit gewoon een scheldwoord in

En er zit gewoon een scheldwoord in