MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Tour de France

zoeken in:
Pink Queen schreef:
Eensch met Arno.
Laten we vooral niet vergeten dat Evans en ook Mentsjov allebei een ongelofelijk drama-team om zich heen hadden.
Mentsjov heeft volgens mij in welgeteld één bergetappe een mannetje bij zich gehad (Ten Dam) en Evans volgens mij helemaal niet.
Dan is het makkelijk om ze te verwijten dat ze niet aanvallen, maar CSC had steeds minstens drie man (F. en A. Schleck en Sastre) op de laatste col. Dan is het niet zo moeilijk om je tegenstanders uit te putten: gewoon om de beurt demarreren en Evans of Mentsjov het gat dicht te laten rijden; doen ze dat niet, ook goed: dan wint toch wel een teamgenoot van CSC.
(Voorbeeld: de demarrage van Sastre op Alpe d'Huez: de Schlecks gaan het gat niet dichtrijden, Mentsjov had even een terugval, dus dan moet Evans of Kohl het doen. Zouden ze dat hebben gedaan dan kan één van de Schleckjes weer demarreren enz.)
Als Evans een team als CSC om zich heen had gehad had hij de tour met ogen dicht gewonnen.
Evans kon trouwens denk ik ook niet beter dan wat hij deed in de bergen, het was geen kwestie van 'laf koersen'.
Maar ook Sastre gun ik het van harte, al jaren bij de beste in de tour, maar toch een beetje ondergewaardeerd.

Mentsjov, mijn favoriet, had ook de tour kunnen winnen, zeker met een team als CSC om hem heen, maar heeft het zelf verpest met knulligheden.
Als je alles bij elkaar optelt was Mentsjov de beste renner in de tour denk ik: een betere klimmer dan Evans en een betere tijdrijder dan de Schlecks, Sastre en Kohl..

Amen. Alleen jammer dat Sastre de rest van het seizoen niets heeft willen laten zien. Dan heb ik liever Evans, die durft tenminste het hele jaar te koersen.

Huh? Sastre heeft nota bene twee jaar geleden zelfs alledrie de grote rondes in een jaar gereden (en doet er bijna zijn hele carriere al minimaal twee) en reed in maart gewoon ook al in de ronde van Murcia hoor. Heeft een wat rustiger voorseizoen dan andere jaren dit jaar, maar zijn programma was volgens mij vergelijkbaar met dat van Evans. Paar kleine rondes, wat klassiekers, Dauphine. Evans reed wel een aanzienlijk beter voorseizoen, da's waar, maar hem verwijten dat hij een Armstrong programma rijdt is onzin. Zal waarschijnlijk ook wel de Vuelta gaan rijden.

Meerijden is niet koersen. Sastre heeft voor de Tour alleen maar anoniem rondgereden en geen ene hol uitgevoerd.

Hetzelfde geldt voor vorig jaar, tot de Tour alleen maar wat koersen meerijden. En voor 2006. Nou vooruit toen won hij nog de Klasika Primavera.

Hij heeft helemaal niet een rustiger voorseizoen dan andere jaren, hoe kom je erbij? Vrijwel hetzelfde.

En zijn 'programma' was helemaal niet vergelijkbaar met Evans, ja heeft dezelfde soort rondes gereden, maar Evans heeft in de Ruta del Sol, Parijs-Nice, Settimana Coppi & Bartali, Baskenland, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik en de Dauphiné Libéré voor de prijzen meegereden, in elke koers waar hij meedoet. Sastre heeft helemaal nergens voor de prijzen meegereden. Hoe kun je dat in vredesnaam met elkaar vergelijken?

Heb het een beetje na zitten zoeken en je hebt wel gelijk ja. Dacht eerlijk gezegd dat hij andere jaren veel meer serieuze uitslagen had in vooral van die typisch spaanse kleine rondes die wij hier nooit zien als casstilla y leon en murcia maar dat valt inderdaad nogal tegen. Sastre is duidelijk een renner die zijn hele seizoen afstemt op meestal Tour en Vuelta en het hele voorjaar als training benaderd.

Overigens hadden zowel Evans als Mensjov natuurlijk een betere situatie vooraf op papier. Thomas Dekker en Popovych zijn niet de minste mensen om naast je in de bergen te hebben. Die had je vooraf best van het niveau van Frank Schleck kunnen inschatten zonder vreemd aangekeken te worden. Dekker was er echter niet en Popvych bleek ook hopeloos uit vorm en dan moet je het inderdaad doen met , met alle respect, debutant Ten Dam en veteraan Mario Aerts. Ik denk inderdaad dat Evans ook regelmatig aan zijn limiet zat, ik vond 'm dit jaar veel kwetsbaarder overkomen dan vorig jaar, zowel mentaal als lichamelijk. Hij bleef op Alpe d'huez niet zitten toen Menchov en Sastre wegsprongen omdat hij ze zomaar liet gaan, maar hij kon gewoon niet mee. Sastres zege is heel erg een teamzege.

Blij dat Sastre gewonnen heeft en niet Evans. Nu is Sastre al de niet de kleurrijkste renner uit het peloton maar Evans vind ik echt helemaal niets. Die probeert geloof ik echt ooit een grote ronde te winnen door nooit 1 meter op kop te rijden.

Evans heeft heel de tour zitten rekenen en heeft zich vervolgens misrekend met de tijdrit.
En al die poespas af en toe na de finish, dat gedoe met die persoonlijke bewaker die hij van Armstrong overgenomen heeft en het afhuren van een huis om zich op de tijdrit voor te bereiden. Sastre had al die toestanden toch ook niet nodig?

Ondanks dat hij voor een bescheiden renner probeert door te gaan begin ik het meer en meer een vreselijk irritant over het paard getild mannetje te vinden.

Ik heb dan nog liever een renner die zich niet bescheiden voordoet maar gewoon een grote mond heeft, gewoon lekker wat bluft maar wel aanvalt. Het risico is dat je dan natuurlijk goed op je bek kunt gaan als je faalt maar het is ook weer des te mooier als je iedereen er gewoon oplegt.

Zelfs de immer kleurloze Mentsjov was deze ronde actiever dan Evans en heeft tenminste wat geprobeerd. Dat dit niet z'n meest gelukkige momenten waren omdat ie daarbij en een keer onderuit ging en zichzelf opblies toen ie met Sastre meeging is 'm vergeven.

"De vondst van variabele bloedwaarden en een wederzijds gebrek aan vertrouwen. Dat zouden de redenen zijn waarom de wegen van Thomas Dekker en de Rabo wielerploeg uit elkaar gaan."

Ja, ja....variabele bloedwaarden, waar hebben we dat meer gehoord....

Oldfart schreef:
"De vondst van variabele bloedwaarden en een wederzijds gebrek aan vertrouwen. Dat zouden de redenen zijn waarom de wegen van Thomas Dekker en de Rabo wielerploeg uit elkaar gaan."

Ik had al het (bange) vermoeden dat er bij het niet selecteren van Dekker voor de Tour iets meer aan de hand was dan alleen vormverlies.

De Tour en de Olympische Spelen zelfs...

Zal wel zijn geschrokken dat ze ook derde generatie EPO kunnen opsporen tegenwoordig.

Nicci schreef:
klets niet. je hebt alle paragrafen letterlijk geplakt en geknipt en 1 zin gewijzigd, omdat dit beter past in jouw betoog.

Goh, weer een zéér inhoudelijk bericht van Nicci. Wat is het probleem van een bron gebruiken om de mensen hier te tonen over welke zaak ik het heb? Ik zie niet in waarom ik het in eigen woorden zou herschrijven.

Nicci schreef:
overigens meld je niet even dat je een krant citeert, maar laat het doorgaan voor je eigen tekst.

Omdat het in dit topic, bij deze zaak, niet relevant is.

Nicci schreef:
en nu stort je weer een hoop tekst over ons heen. komt er ook nog eens bescheidenheid en eventueel schaamte?

Wat kunnen we toch een respect opbrangen voor iemand als Starbright Boy, die gewoon met kennis van zaken een reactie post. Jouw toegevoegde waarde aan dit forum ontgaat mij wederom(!) volledig.

starbright boy schreef:

Voor 1997 werd er niet gecontroleerd op bloedwaardes dus konden ze dat niet constateren. De bloedwaardencontroles zijn pas ingevoerd in 1999. Over Armstrongs bloed van voor die tijd is dus niets bekend, want toen werd er alleen urine gecontroleerd. In 2001 was er een test waardoor EPO opspoorbaar is.

Ik doel niet op controles die epo moeten aantonen, maar algemene bloedcontroles die sporters regulier ondergaan. Toen zijn er geen vreemde waarden aangetoond, wat ik vreemd vind.

starbright boy schreef:

Gebaseerd op een krantenartikel uit L'equipe en nauwlijks ondersteund door bewijzen uit andere bronnen dan dat ene artikel (met voornamelijk anonieme bronnen). Het was destijds (in 2005) een van de vele stormpjes rondom Armstrong en ging erg snel liggen. Als er meer uit te halen was geweest was dat niet gebeurd. Zeker niet met de houding van de Franse en de Duitse pers.

Uit die zaak was niets te halen, omdat er over de contra expertise zelf niet een nieuwe contra expertise gehouden kon worden. Bovendien was niet 100% zeker dat de verzegeling intact was gebleven. Er kon dus nooit en te nimmer een zaak van gemaakt worden en het zou enkel miljoenen hebben gekost om uiteindelijk met lege handen te staan. Juridisch was er geen zaak.

Wat vind jij zelf van het feit dat ongeveer al zijn concurrenten en een flink deel van zijn helpers wel betrapt zijn? Is toch op zijn minst zeer verdacht.

starbright boy schreef:

Dit klopt grotendeels. Dat is de reden voor het biologisch paspoort wat de recentste toevoeging is aan het arsenaal aan dopingmaatregelen. Na onder andere de controles buiten competitie. Ik las enkele jaren geleden dat de helft van alle sportdopingcontroles, controles op wielrenners zijn. Omdat het wielrennen de laatste tien jaar steeds vooruitstrevender is geworden op het gebied vaqn doping is de kans dat een wielrenner gepakt wordt groter dan een valsspeler in zo ongeveer elke andere sport.

Eens. Zwemmers, schaatsers en voetballers worden minder gecontroleerd, hoewel het in de zwemsport ook al wat strenger is. Valt allemaal in het niet bij de wiellercontroles.

starbright boy schreef:
Ik vind beschuldigen zonder deugdelijk bewijs gevaarlijk voor de sport. En dat gebeurt veel te veel. Waarmee ik niet zeg dat ik mijn handen in het vuur steek voor Armstrong, zeker niet.

Niet mee eens. In de normale rechtsgang is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar topsport valt niet te vergelijken met het 'normale leven'. Doping en valsspelen wordt veel vaker aangetoond dan echt aangepakt. Legio monsters worden als verdacht aangemerkt Zie artikel in NRC van dit weekeinde. Er zijn testen gehouden met epogebruikers (geen topsporters) en echte controles. Alle proefpersonen waren 'negatief' !! Pas als je te veel en te kort op de wedstrijd gebruikt en ze pikken je er uit, dan heb je een kans om door de mand te vallen. Wanneer valsspelen zo makkelijk is moet je toe naar een situatie dat de sporter aantoont zuiver te zijn. Het biologisch paspoort is een eerste belangrijke stap en die juich ik toe.

Nicci
bloempje24 schreef:

Goh, weer een zéér inhoudelijk bericht van Nicci. Wat is het probleem van een bron gebruiken om de mensen hier te tonen over welke zaak ik het heb? Ik zie niet in waarom ik het in eigen woorden zou herschrijven.

Om te beginnen heb je geen bron getoond. Je hebt een artikel dat helemaal niet betoogt dat Armstrong doping heeft gebruikt, door 1 zin te wijzigen, om je eigen punt te maken.
Dat geeft eerder aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Als je namelijk dit artikel als bron gebruikt zou hebben, zou je niet betoogt hebben dat Armstrong doping gebruikt had. Voor dat betoog is dat artikel nu juist geen bron.

bloempje24 schreef:

Omdat het in dit topic, bij deze zaak, niet relevant is.

Het is nooit chique om andermans woorden voor je eigen woorden door te laten gaan. In sommige situaties is het zelfs verboden.

bloempje24 schreef:

Wat kunnen we toch een respect opbrangen voor iemand als Starbright Boy, die gewoon met kennis van zaken een reactie post. Jouw toegevoegde waarde aan dit forum ontgaat mij wederom(!) volledig.

Starbright Boy lijkt inderdaad beter te weten waar het over gaat dan jij. Je respect is volledig op zijn plaats.
Ik heb geen toegevoegde waarde. Ik wist niet dat dit een vereiste was toen ik me registreerde. Waarom je je overigens druk maakt over mijn toegevoegde waarde ontgaat mij (wederom!) volledig.

Overigens wordt het verwijt dat ik geen inhoudelijke reacties zou plaatsen langzamerhand vervelend en in toenemende mate ongeloofwaardig.

Kunnen jullie dit niet via PM uit vechten?

@ Nicci

1. iedere bron die de situatie beschrijft waar het over gaat is nuttig. Het artikel ging over ethiek, niet over de schuldvraag an sich. Of de conclusie (zijn mening) van de journalist strookt met mijn conclusie heeft helemaal niets te maken met het wel of niet 'mogen' gebruiken van de bron.

2. ik denk dat er weinig mensen het idee hebben dat ik niets van wielrennen en/of doping weet, of te vertellen heb. Daar heb ik genoeg zinnigs over geschreven.

Mijn vraag aan jou is: wat heb jij in die drie berichten nou verteld over wielrennen? HELEMAAL NIETS. Wat is je toegevoegde waarde in dit topic? NUL KOMMA NUL.

Nicci
bloempje24 schreef:

Mijn vraag aan jou is: wat heb jij in die drie berichten nou verteld over wielrennen? HELEMAAL NIETS. Wat is je toegevoegde waarde in dit topic? NUL KOMMA NUL.

Niets, maar ik heb jou wel dwars gezeten. Je blijft maar dingen over mij roepen. Misschien moet je daar eens mee stoppen.

FOFONOV VIERDE BETRAPTE RENNER IN TOUR

Dmitry Fofonov is donderdag na afloop van de achttiende etappe van de Tour de France naar Saint-Etienne betrapt op dopinggebruik. Dat heeft het Franse antidopingagentschap zondag na de laatste Touretappe bekendgemaakt. De 31-jarige Kazach van Crédit Agricole had Parijs als negentiende gehaald, maar wordt uit de eindrangschikking gehaald. Daardoor schuift de beste Nederlander Laurens ten Dam op naar de 21e plaats.

Bron.

Nicci
bloempje24 schreef:

En denk je nu echt dat je mij dwars kunt zitten? Ik blijf netjes antwoorden op al je posts en zal telkens vermelden dat je niets toevoegt. Zelden iemand meegemaakt die zo inhoudsloos blijft posten en dan ook nog op de teentjes getrapt is als iemand het opvalt. HILARISCH.

Veel plezier met vakkenvullen en je fiat panda. Iemand met jouw (gebrek) aan capaciteiten zal nooit in staat zijn om iets te bereiken in het leven.

kijk. dit bedoel ik dus. agressief tot en met. en er dus niet mee willen stoppen.

Ik heb het via PB al eens gevraagd. Ik heb het hier http://www.musicmeter.nl/forum/6/791/540#557

ook al eens gevraagd, maar je blijft maar vervelend reageren. Bijvoorbaat excuus aan de moderator, maar ik zou hier wel eens van af willen.

Kos
Kan die bitchfight niet optiefen?

Nicci
Wat mij betreft per direct, maar Bloempje lijkt daar anders over te denken.

Jij doet ook wel erg je best om hem aan de praat te houden natuurlijk ..

Zelva schreef:
Meerijden is niet koersen. Sastre heeft voor de Tour alleen maar anoniem rondgereden en geen ene hol uitgevoerd.

Hetzelfde geldt voor vorig jaar, tot de Tour alleen maar wat koersen meerijden. En voor 2006. Nou vooruit toen won hij nog de Klasika Primavera.

Hij heeft helemaal niet een rustiger voorseizoen dan andere jaren, hoe kom je erbij? Vrijwel hetzelfde.

En zijn 'programma' was helemaal niet vergelijkbaar met Evans, ja heeft dezelfde soort rondes gereden, maar Evans heeft in de Ruta del Sol, Parijs-Nice, Settimana Coppi & Bartali, Baskenland, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik en de Dauphiné Libéré voor de prijzen meegereden, in elke koers waar hij meedoet. Sastre heeft helemaal nergens voor de prijzen meegereden. Hoe kun je dat in vredesnaam met elkaar vergelijken?

Vorig jaar Sastre niets gereden ??
Man man, die gast heeft ALLE 3 de grote rondes gereden!
Dat zie je niemand niet meer doen, bovendien haalde hij in Tour 4de stek & behaalde hij in Vuelta & Giro ook top 10-plaatsen. Vuelta zelfs podium als ik me niet vergis!
Ik weet niet hoor, maar 3 grote rondes rijden vind ik persoonlijk een pak moeilijker dan 15 rittenkoersen & 20 kermiskoersjes ofzoiets..
En dat hij dit jaar in't voorjaar "niets" heeft gereden, nuja, nergens meedingde voor de overwinning, heeft blijkbaar wel zijn vruchten afgeworpen.. En ik zou er niet van verschieten mocht hij nu dit jaar nog top 5 halen in de Vuelta. En ook rijdt hij de Olympische Spelen & waarschijnlijk ook wel het WK zeker ..

Der Effe
In Luik-Bastenaken-Luik reed Evans inderdaad ook echt van voren... (Ok, werd 7e, maar was niet bepalend in de wedstrijd)

Ploppesteksel schreef:
J

Vorig jaar Sastre niets gereden ??

Dat staat er helemaal niet. lezen

Man man, die gast heeft ALLE 3 de grote rondes gereden!

Welnee, vorig jaar alleen de Tour en Vuelta, evenals dit jaar. En in 2006 volledig anoniem in de Giro.

Dat zie je niemand niet meer doen, bovendien haalde hij in Tour 4de stek & behaalde hij in Vuelta & Giro ook top 10-plaatsen. Vuelta zelfs podium als ik me niet vergis!

Vuelta 2e, maar in de Giro heeft hij in zijn hele carrière nog nooit iets gepresteerd. Uitgereden in 2006 op de 43ste plek en topklassering in 2002, 38ste. Nou, indrukwekkend.

Ik weet niet hoor, maar 3 grote rondes rijden vind ik persoonlijk een pak moeilijker dan 15 rittenkoersen & 20 kermiskoersjes ofzoiets..

Nou, niet dus. Voor een renner die heel goed de bergen overkan is het vrij makkelijk om in een grote ronde voor spek en bonen mee te rijden. Dat gaat puur op routine. In élke koers waar je meerijdt goed zijn, dát is pas echt moeilijk.

En dat hij dit jaar in't voorjaar "niets" heeft gereden, nuja, nergens meedingde voor de overwinning, heeft blijkbaar wel zijn vruchten afgeworpen..

Ja precies, maar dat maakt hem wel kleurlozer dan Evans.

En ik zou er niet van verschieten mocht hij nu dit jaar nog top 5 halen in de Vuelta. En ook rijdt hij de Olympische Spelen & waarschijnlijk ook wel het WK zeker ..

Maar dat gaat Evans ook allemaal rijden. Het gaat er gewoon om dat Evans ongeveer hetzelfde rijdt in een jaar als Sastre. Het grote verschil is dat Sastre alleen vooraan rijdt in de Tour en Vuelta, terwijl Evans het hele jaar zijn neus heel goed van voren laat zien.

Sastre is de afgelopen vijf jaar, behalve een verdwaalde ereplaats hier en daar, alleen te zien geweest in Tour en Vuelta. Dat hij in 2006 de Klasika Primavera won is een grote uitzondering geweest. Voor de rest heeft hij, behalve uitslagen in de Tour en Vuelta en een ritje in de Ronde van Burgos, helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets op zijn palmares staan.

Zelva schreef:

Maar dat gaat Evans ook allemaal rijden. Het gaat er gewoon om dat Evans ongeveer hetzelfde rijdt in een jaar als Sastre. Het grote verschil is dat Sastre alleen vooraan rijdt in de Tour en Vuelta, terwijl Evans het hele jaar zijn neus heel goed van voren laat zien.

Sastre is de afgelopen vijf jaar, behalve een verdwaalde ereplaats hier en daar, alleen te zien geweest in Tour en Vuelta.

Sastre is inderdaad een renner met een zeer matig palmares. Dat neemt niet weg dat het al jaren een grote renner is met, wanneer hij er voor gaat, hoge klasseringen in de koersen die er echt toe doen. Hij is in ieder geval geen eendagsvlieg of een grote verrassing, wat Soler in 2007 wel was.

Evans is een heel ander soort renner dat Sastre. Evans heeft veel meer potentie en kan aardig sprinten en fantastisch tijdrijden.

Wanneer je de profielen van Evans en Sastre naast elkaar legt is het eigenlijk een wonder dat Sastre toch de tour heeft gewonnen. Hij heeft gebruik gemaakt van het feit dat Evans al voor de tour zei de gele trui wel te bemachtigen in de laatste tijdrit. Iedereen heeft wel eens een slechte dag en wanneer Evans die in de tijdrit heeft dan griijpt hij dus naast de hoofdprijs. Wat Evans kan leren van Sastre is het aanvallen op momenten dat je echt goed bent en dan het verschil maken. Wat dat etreft is Evans een stuk kleurlozer dan Sastre (en zelfs Menchov).

bloempje24 schreef:
Wanneer je de profielen van Evans en Sastre naast elkaar legt is het eigenlijk een wonder dat Sastre toch de tour heeft gewonnen.

Als de knechten niet meer mogen slikken is het controleren van een koers wat moeilijker, en dus raken we langzaamaan verlost van slaapverwekkende, arrogante types als Evans.

Zelva schreef:
maar in de Giro heeft hij in zijn hele carrière nog nooit iets gepresteerd. Uitgereden in 2006 op de 43ste plek en topklassering in 2002, 38ste.

Dat hangt toch af van zijn opdracht in de Giro. In 2006 heeft hij zich leeggereden voor Basso. Lijkt me normaal dat je dan niet meteen een topklassering rijdt. Voor de rest heeft Sastre op vorig & dit jaar na z'n hele carrière moeten werken voor renners als Olano, Jalabert, Hamilton of Basso. Er zijn best weinig knechten die een geweldig palmares kunnen voorleggen hoor. Zo was Evans in het begin van zijn carrière ook (vooral bij Telekom dan natuurlijk) maar een knecht & niet meteen een veelwinnaar dacht ik.

Over Tourwinnaars die je nooit ziet in het jaar gesproken: Armstrong iemand? Die zag je in de Amstel, de Tour & met veel geluk in Zürich & San Sebastian. Dat was het. Ga je hem toch ook geen matige renner noemen omdat ie enkel vooraan zat in enkele wedstrijden...

Zelva schreef:
(quote)

Dat staat er helemaal niet. lezen

(quote)

Welnee, vorig jaar alleen de Tour en Vuelta, evenals dit jaar. En in 2006 volledig anoniem in de Giro.

(quote)

Vuelta 2e, maar in de Giro heeft hij in zijn hele carrière nog nooit iets gepresteerd. Uitgereden in 2006 op de 43ste plek en topklassering in 2002, 38ste. Nou, indrukwekkend.

(quote)

Nou, niet dus. Voor een renner die heel goed de bergen overkan is het vrij makkelijk om in een grote ronde voor spek en bonen mee te rijden. Dat gaat puur op routine. In élke koers waar je meerijdt goed zijn, dát is pas echt moeilijk.

(quote)

(quote)

Sastre is de afgelopen vijf jaar, behalve een verdwaalde ereplaats hier en daar, alleen te zien geweest in Tour en Vuelta. Dat hij in 2006 de Klasika Primavera won is een grote uitzondering geweest. Voor de rest heeft hij, behalve uitslagen in de Tour en Vuelta en een ritje in de Ronde van Burgos, helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets op zijn palmares staan.

Met niets gereden bedoel ik dat hij nergens een goede plek heeft behaald, niet dat hij niet fietste..

In 2006 volledig anoniem de Giro ?
Hahahaha, jonge jonge, ben je anoniem als je je godverdomme de ziel uit het lijf rijdt voor ene jongen genaamd Ivan Basso ?

Hoe weet jij dat allemaal zo zeker dat 3 grote rondes niet zwaar zijn?
Volgens mij is een Tour mentaal zoveel zwaarder als jij & ik onszelf kunnen indenken! Zeker als je een grote favoriet bent.. Evans bezweek zelfs soms onder de druk.
Rij jij trouwens zelf met de koersfiets? Zoneen, kan je hier helemaal al niets over zeggen, denk ik zo.

Waarom is hij kleurlozer dan Evans?
Gewoon omdat hij DIT jaar nog niks presteerde?
Dus Armstrong is de meest kleurloze renner aller tijden?
En Jan Ullrich is een held omdat hij in de Ronde van Zwitserland net voor de Tour altijd voor de overwinning ging?
En Paolo Bettini is de allergrootste wielrenner omdat die overal koerst?
Mij, lijkt het, ben je een held als je veel belangrijke koersen wint, die je als doel voor ogen had.

En ik volg Evans niet, maar wat heeft die jongen dit jaar dan al laten zien buiten in de Dauphiné ?

Nog maar eens. Sastre reed veel in dienst van ; en dat is voor mij zeker evenveel waard als het afmaken.
Jens Voigt heeft deze Tour dus niets gereden?
Cancellara enkel in de tijdritten?
De Tour, daar reden toch maar 50 mensen in?
Vansummeren? Nog nooit van gehoord? Man man..

Ploppesteksel schreef:
En Paolo Bettini is de allergrootste wielrenner omdat die overal koerst? Mij, lijkt het, ben je een held als je veel belangrijke koersen wint, die je als doel voor ogen had.
Wellicht intepreteer ik je niet goed Plop maar geen grappen over Bettini. Als iemand wel koersen won die hij voor ogen had dan is het Paolo.

Hij maakt Bettini niet belachelijk hoor.

Tuurlijk niet. Fantastische renner!
Dat zinnetje daaronder stond eigenlijk wat los van Bettini, maar nu ik het zie lijkt het wel of het op Bettini bedoeld is. Ik bedoel alleen dat Bettini een heel aanvalslustige renner is & in veel wedstrijden meedoet om de overwinning maar dat hij daarom niet de ALLERGROOTSTE is..

Natuurlijk niet. De allergrootste renner van de laatste jaren is Pantani.

Armstrong heb ik eigenlijk waar op het laatste gemogen. En Ulrich was ook een toffe kerel in de eeste jaren tegen Armstrong (zo tot 2003)

AGE-411 schreef:
Natuurlijk niet. De allergrootste renner van de laatste jaren is Pantani.

Renner die met een hematocriet van tegen 60 de concurrentie op minuten reed de allergrootste noemen...

Ik stel voor dat Valentino Rossi volgend jaar de tour rijdt, op zijn motor. Wat een machtsvertoon zal dat worden. Niemand kan hem volgen. Wat een topper is het toch!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:02 uur

geplaatst: vandaag om 18:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.