MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Tour de France

zoeken in:
Koekebakker schreef:
(quote)

Ik geloof er niets van, dit blijft altijd terugkeren, verwacht ik.

Tuurlijk in iedere sport, waar grote prestaties moeten worden neergezet, zullen altijd een paar mensen zijn die doping gebruiken. In het wielrennerij is al bekend dat in de jaren '10 al doping werd gebruikt.

Het is jammer dat het alleen in de wielrennerij zo groot wordt uitgelicht, terwijl andere sporten net zoveel doping wordt gebruikt.

Zo triest dat zulke mooie renners als Basso zich ook aan dit soort dingen vuil maken. Wat een tour wordt dit zeg... Geen Ullrich, geen Basso, waarschijnlijk dan ook geen Mancebo enz. Dan wordt het Valverde he... of heel mischien toch Menchov.

Mancebo ook eruit.

Ongelofelijk dit! Ik wacht met spanning de officiele lijsten af...

Ja, ik ook...maar op www.sportwereld.be stond al een vrij officiele lijst. Zo'n beetje de hele Phonak-ploeg zit erbij. Geen Rabo's gelukkig...

Klumpie schreef:
Tuurlijk in iedere sport, waar grote prestaties moeten worden neergezet, zullen altijd een paar mensen zijn die doping gebruiken.

Dat denk ik ook. Zeker als je 'een paar' eufemistsich bedoelt. Volgens mij worden in het wielrennen door vrijwel iedereen verboden middelen gebruikt. In alle kracht- en duursporten zelfs.

Pruut schreef:
Ja, ik ook...maar op www.sportwereld.be stond al een vrij officiele lijst. Zo'n beetje de hele Phonak-ploeg zit erbij. Geen Rabo's gelukkig...

Geen Rabo's vind ik dan weer vreemd, omdat Flecha en Menchov eerder wel zijn genoemd.

Het is bevestigd door de Tourorganisatie dat bij deze affaire geen Raborenners betrokken zijn.

De Tour-overwinning heeft nu al geen glans meer wmb

Jammer dat er geen ploegentijdrit is. Had Rabo eindelijk kunnen winnen.

Mooi moment om die hele tour maar af te lassen

VanDeGriend schreef:
Mooi moment om die hele tour maar af te lassen

Hoezo???

Voor het eerst sinds 1980 ligt er een kans om de tour te winnen.

Hoezo zijn er fietsframes gebroken?

Verder lijkt het me nogal overdreven, onverstandig en zelfs onmogelijk om de tour zomaar af te gelasten. Om louter commerciële redenen alleen al zal dit nooit gebeuren.

HammerHead schreef:
louter commerciële redenen
En nog een argument om t af te lassen

Ja, dan kunnen we meteen wel ophouden met alle grote topsport evenementen.

Dit wordt een fantastische tour jongens Weg met alle grote namen, nu kan eindelijk eens een kleinere ploeg winnen. Ik gok op Rasmussen van Rabo.

Er mogen 15 tot 20 renners niet starten, dit is gemeld door de altijd schoongebleven Hinault . Er zal wel een Fransman moeten winnen, want voorlopig waren bij de tests alle renners schoon.

lebowski schreef:
De Tour-overwinning heeft nu al geen glans meer wmb

Juist nu heeft een tour overwinning glans. De glans zou minder zijn als Basso de ronde had gewonnen en 2 maanden later zou dit alles naar buiten zijn gekomen.

Net zoals de gouden medaille van Hamilton op de olympische spelen geen glans meer heeft.

Degene die nu de tour wint zal niet zo snel verdacht worden van doping, omdat de grote schoonmaak nu gehouden is. Alle glans dus voor de winnaar.

Mijn joker voor deze tour: Contador!

Ik gok op Menchov

bloempje24 schreef:
Degene die nu de tour wint zal niet zo snel verdacht worden van doping, omdat de grote schoonmaak nu gehouden is. Alle glans dus voor de winnaar.

Je hebt een punt, maar als de winnaar niet Frans is beginnen de verdachtmakingen vanzelf weer vrees ik...

Mijn joker voor deze tour: Contador!

Stond ook op de lijst

Wat een k*tdag was dit zeg. Ik had net een beetje het gevoel dat de boel de afgelopen jaren schoon was, en dan dit. Niet leuk.

Maar we blijven positief, minder renners betekent dat Boogerd minder hoeft te betalen om nu dan ook echt de opvolger van Zoetemelk te worden (" He jongens luister effe, Breuk vraagt of het in orde is")

Voor de mensen met een lijstje.....vinokoerov start ook niet.....die hele ploeg start niet!

Zou goed weer eens een Amerikaanse winnaar kunnen worden, voor de verandering.

DaarGaJeFaber schreef:
Maar we blijven positief, minder renners betekent dat Boogerd minder hoeft te betalen (..)

Ik las ook al op andere plekken grappen in die richting, heb ik iets gemist?

Bij het NK (dat ik niet heb gezien) schijnt die opmerking van Boogerd tegen Langeveld vrij duidelijk te horen geweest te zijn op TV. Het gerucht gaat dat Boogerd het NK mocht winnen in ruil voor Rabocontract voor volgend jaar voor Langeveld.

De hele top 5 van vorig jaar start niet... Dat geeft Leipheimer, de nummer 6 van vorig jaar, een grote kans.

Zijn er nu nog mensen die meedoen aan rondemaster.nl? Je kunt je tot 12:50 uur vandaag nog inschrijven voor de proloog. (maar later instappen kan natuurlijk ook)

HammerHead schreef:
Zijn er nu nog mensen die meedoen aan rondemaster.nl? Je kunt je tot 12:50 uur vandaag nog inschrijven voor de proloog. (maar later instappen kan natuurlijk ook)

Ik doe mee!

pauljojo schreef:
De hele top 5 van vorig jaar start niet... Dat geeft Leipheimer, de nummer 6 van vorig jaar, een grote kans.

Ik vind Leipheimer geen winnaarstype, denk dan eerder aan Hincapie.

Kos
Landis gaat winnen .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:01 uur

geplaatst: vandaag om 18:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.