Overig / Algemeen / Tour de France
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2008, 13:36 uur
bloempje24 schreef:
Renner die met een hematocriet van tegen 60 de concurrentie op minuten reed de allergrootste noemen...
(quote)
Renner die met een hematocriet van tegen 60 de concurrentie op minuten reed de allergrootste noemen...

Terwijl 75% van die conurrentie óók een meer dan normale hemotocrietwaarde had. Dus ...
Kun jij mij een paar toppers uit de laatste 15 jaar noemen, die zéker geen prestatiebevorderede middelen namen? Ik weet er namelijk geen...
Talent blijft talent, met of zonder dope. En Pantani was volgens mij ook één van die zeldzame talenten.
0
geplaatst: 30 juli 2008, 13:59 uur
essence schreef:
Kun jij mij een paar toppers uit de laatste 15 jaar noemen, die zéker geen prestatiebevorderede middelen namen? Ik weet er namelijk geen...
Ik durf voor niemand mijn hand in het vuur te steken. Maar mensen die 100% zeker gebruikt hebben waren destijds ook klassen beter. Ze gebruikten niet alleen meer doping (tot de rand van het "toelaatbare") maar ook betere doping (meer prijzengeld, is berere doping, is vicieuze cirkel). Renners Als Riis, Pantani, Armstrong, Basso, Chiapucci fietsten in die tijden alsof anderen stil stonden.
essence schreef:
Talent blijft talent, met of zonder dope. En Pantani was volgens mij ook één van die zeldzame talenten.
Zie dit jaar Ricco. Nooit behoord tot de grootste talenten van Italie en geen grootse zeges tot 2007-2008. Nu weet je waarom.
Zie vorig jaar Rasmussen. Geprepareerd voor de Tour en een versnelling en uithoudingsvermogen bergop die ongeloofelijk was. Hij kon zelfs "ineens" tijdrijden.
Beste voorbeeld is misschien zelfs VandenBroecke. Die leek als enige branstof epo te hebben en presteert op een cleane manier totaal niets meer.
Het mag toch duidelijk zijn dat de doping (meer, of berere doping) het verschil maakt en niet het talent zelf.
Ook ik heb destijds genoten van Pantani, maar iemand de betrapt is zal nooit de grootste kunnen zijn. Zelfde geldt voor Mercks en Zoetemelk.
0
geplaatst: 30 juli 2008, 14:11 uur
Lucien Van Impe is de laatste tourwinnaar die onbesproken geweest is in dopingverhalen. (Zelf geen complottheorieën)
De andere zijn allemaal wel eens in dopingverhalen ter sprake gekomen, of zelf betrapt.
De andere zijn allemaal wel eens in dopingverhalen ter sprake gekomen, of zelf betrapt.
0
geplaatst: 30 juli 2008, 14:30 uur
bloempje24 schreef:
Zie dit jaar Ricco. Nooit behoord tot de grootste talenten van Italie en geen grootse zeges tot 2007-2008. Nu weet je waarom.
...
Beste voorbeeld is misschien zelfs VandenBroecke. Die leek als enige branstof epo te hebben en presteert op een cleane manier totaal niets meer.
Het mag toch duidelijk zijn dat de doping (meer, of berere doping) het verschil maakt en niet het talent zelf.
(quote)
(quote)
...
Boonen was in de jeugdcategorieën ook niet het grootste Belgische talent. Komt bij de profs en wordt één van de beste klassieke renners. Dus als ik je argumentaite doortrek ...
Vandenbroecke was in de jeugdcategorieën al een absolute topper en was dat bij de profs ook (met de nodige doping, oké). Maar dat hij niets meer presteert, lijkt mij in zijn geval ook vooral een mentale kwestie.
Iedereen die al eens een koers heeft gezien kan beamen dat VDB bulkte van zowel stijl als talent.
0
geplaatst: 30 juli 2008, 23:34 uur
AGE-411 schreef:
Lucien Van Impe is de laatste tourwinnaar die onbesproken geweest is in dopingverhalen. (Zelf geen complottheorieën)
Carlos Sastre?
0
geplaatst: 31 juli 2008, 00:11 uur
Gajarigon schreef:
Carlos Sastre?
(quote)
Carlos Sastre?
een dezer dagen komt er wel een of andere vettige roddel, of heeft iemand hem zien nemen ofzo. (Ge weet hoe het gaat met Rasmus, contador, ulrich, riis, ...)
0
geplaatst: 31 juli 2008, 07:44 uur
Ik betwijfel het, ik hoop echt van niet. Een paar dagen geleden heb ik nog een artikel gelezen waarin banden van CSC met doping ontkracht werden, (hopelijk) een goed teken.
0
Der Effe
geplaatst: 2 augustus 2008, 17:08 uur
Valverde wint San Sebastian.
1 Alejandro Valverde Spa Caisse d'Epargne 5.29.11
2 Aleksandr Kolobnev Rus Team CSC +0
3 Davide Rebellin Ita Gerolsteiner +0
4 Paolo Bettini Ita Quick-Step +0
5 Franco Pellizotti Ita Liquigas +0
6 Denis Mentsjov Rus Rabobank +0
7 Samuel Sánchez Spa Euskaltel +0
8 Stéphane Goubert Fra AG2R +0
9 Haimar Zubeldia Spa Euskaltel +2
10 David Moncoutié Fra Cofidis +2
11 Jaroslav Popovytsj Oek Silence - Lotto +12
12 Joaquim Rodríguez Spa Caisse d'Epargne +17
1 Alejandro Valverde Spa Caisse d'Epargne 5.29.11
2 Aleksandr Kolobnev Rus Team CSC +0
3 Davide Rebellin Ita Gerolsteiner +0
4 Paolo Bettini Ita Quick-Step +0
5 Franco Pellizotti Ita Liquigas +0
6 Denis Mentsjov Rus Rabobank +0
7 Samuel Sánchez Spa Euskaltel +0
8 Stéphane Goubert Fra AG2R +0
9 Haimar Zubeldia Spa Euskaltel +2
10 David Moncoutié Fra Cofidis +2
11 Jaroslav Popovytsj Oek Silence - Lotto +12
12 Joaquim Rodríguez Spa Caisse d'Epargne +17
0
geplaatst: 2 augustus 2008, 18:28 uur
Het was best een aangename wedstrijd, maar ik heb toch vooral onthouden dat de Basken veel te leren hebben op vlak van beeldkwaliteit en dat Contador moest lossen op de laatste klim.
0
Der Effe
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:25 uur
Sella positief getest, ik zei gister nog tegen een collega dat ik die druiloor van geen meter vertrouwde.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 19:29 uur
Deze man en zijn gehele CSF ploeg waren absoluut niet te vertrouwen, gezien de prestaties in de Giro. Ook al verdacht bij mij doordat men absoluut geen pro-tour ploeg wilden worden, maar vooral omdat je dan extra dopingcontroles kunt vermijden.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 20:52 uur
Zoals iedereen hier eigenlijk al dacht. Die Sella won niet 1 maar meerdere bergetappes in de Giro en streed de dagen daarna ook gewoon mee voor het klassement... Kan gewoon niet.
En... Jurgen Van Den Broeck dus 5de in de Giro!
1 Alberto Contador 89u 56' 49"
2 Ricardo Ricco op 1' 57"
3 Marzio Bruseghin op 2' 54"
4 Franco Pellizotti op 2' 56"
5 Denis Menchov op 3' 37"
6 Emanuele Sella op 4' 31"
7 Jurgen Van Den Broeck op 6' 30"
En... Jurgen Van Den Broeck dus 5de in de Giro!
1 Alberto Contador 89u 56' 49"
2 Ricardo Ricco op 1' 57"

3 Marzio Bruseghin op 2' 54"
4 Franco Pellizotti op 2' 56"
5 Denis Menchov op 3' 37"
6 Emanuele Sella op 4' 31"

7 Jurgen Van Den Broeck op 6' 30"
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:41 uur
6des toch..
Ricco vertelde dat hij niet had gebruikt in de Giro
Ricco vertelde dat hij niet had gebruikt in de Giro

0
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:49 uur
Tja, hij kan natuurlijk veel vertellen hoor. Ze zijn zijn stalen nu ook aan het testen op cera, dus wie weet wat er nog uit de bus valt...
@Klumpie: nou niet de hele ploeg over 1 kam scheren, Pozzovivo bijvoorbeeld is al jaren een talent, dat ie nu doorbreekt kan best hoor. En geen ProTour-ploeg willen zijn, vind ik ook erg begrijpelijk. Wie wil dat nu ook nog, het stelt helemaal niets voor...
@Klumpie: nou niet de hele ploeg over 1 kam scheren, Pozzovivo bijvoorbeeld is al jaren een talent, dat ie nu doorbreekt kan best hoor. En geen ProTour-ploeg willen zijn, vind ik ook erg begrijpelijk. Wie wil dat nu ook nog, het stelt helemaal niets voor...
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:55 uur
Het ging erom dat ze dit jaar geen Pro Tour team wilde worden. Volgend jaar wil natuurlijk niemand een pro tour team zijn.
BTW na Richeze de tweede renner die gepakt werd van de CSF. Ze reden niet voor niets iedereen op een hoop in de Giro. Een Continental team die alle Pro Tour teams de slachtbank op rijden, yeah right
BTW na Richeze de tweede renner die gepakt werd van de CSF. Ze reden niet voor niets iedereen op een hoop in de Giro. Een Continental team die alle Pro Tour teams de slachtbank op rijden, yeah right

0
Der Effe
geplaatst: 5 augustus 2008, 22:57 uur
Inderdaad, ploegen als Cofidis hebben niet voor niets hun licentie ingelverd. Kost alleen maar geld en je krijgt er niets voor terug. Ricco zal waarschijnlijk niet uit de Giro uitslag gehaald worden, als hij uberhaupt al doping gebruikt heeft toen zal het erg lastig te achterhalen worden gok ik.
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 23:18 uur
Nauw, haal die stalen maar opnieuw uit de vriezer en stuur ze eens naar Franse dopingslab.
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 16:03 uur
Waldo Jeffers schreef:
Dat geldt dan ook voor Perez Cuapio ..
Toch ben ik het met Klumpie eens daarover.
Heel die GSF-ploeg klopte voor geen meter daar in de Giro!
0
Der Effe
geplaatst: 7 augustus 2008, 14:05 uur
Met het verschil dat Perez Cuapio 31 is(ben je dan nog een talent?) en Pozzovivo 25. Pozzovivo werd de Giro hiervoor ook al 17e. Dus dat hij 9e werd is niet zo schokkend. Ik twijfelde eigenlijk alleen aan Sella, omdat het mij de manier waarop hij won te gemakkelijk ging. Die andere renners zijn in mijn ogen niet meer verdacht dan iedere andere renner.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 14:24 uur
Oeps, ik dacht dat Perez Cuapio nog jonger was 
Verdomde Cycling Manager 3..
Wat ik ook raar vind is dat men hier iets postte van dat men de stalen van Ricco in de Giro nu ook ging testen op CERA...
Moet dat niet in de Giro gebeurd zijn ???

Verdomde Cycling Manager 3..
Wat ik ook raar vind is dat men hier iets postte van dat men de stalen van Ricco in de Giro nu ook ging testen op CERA...
Moet dat niet in de Giro gebeurd zijn ???
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 21:30 uur
En een vijfde dopinggeval in de Tour.
Wie, dat zeggen ze er niet bij.
Wie, dat zeggen ze er niet bij.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 22:05 uur
Der Effe schreef:
Met het verschil dat Perez Cuapio 31 is(ben je dan nog een talent?) en Pozzovivo 25. Pozzovivo werd de Giro hiervoor ook al 17e. Dus dat hij 9e werd is niet zo schokkend. Ik twijfelde eigenlijk alleen aan Sella, omdat het mij de manier waarop hij won te gemakkelijk ging. Die andere renners zijn in mijn ogen niet meer verdacht dan iedere andere renner.
Nou, Baliani reed anders ook wel net iets te goed. Een 34-jarige wiens beste prestatie 24e was vorig jaar & nu ineens 12e eindigt vind ik toch ook best vreemd hoor.
Ik dacht idd ergens gelezen te hebben dat ze in de Giro niet op cera getest hadden, mss hadden ze die testen niet? Cera is tenslotte een vrij nieuwe vorm van epo.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 22:55 uur
Volgens teletekst Canvas zou er nog een renner uit de Tour betrapt zijn... De naam is nog niet vrijgegeven.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 23:30 uur
Frozen_Devil schreef:
Volgens teletekst Canvas zou er nog een renner uit de Tour betrapt zijn... De naam is nog niet vrijgegeven.
Dan zal het wel een grote naam zijn zekers?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.