MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Vraag van de dag

zoeken in:
jasper1991 schreef:
(quote)
Zou je je referenties(bands) willen noemen? Ik respecteer en begrijp overigens ten volle dat dit genre afschuw kan opwekken.

Hammerfall?

Ik denk dat hij bands als Sonata Arctica bedoelt.

Sonata Arctica

Staat gelijk aan Abba

Ik hou niet van Abba

Mooi zo, maar dit wordt slow chat.

It's getting slower and slower...

Ik zou trouwens het antwoord van herman willen horen.

Eveningguard schreef:
Veel mensen haten hier progrock en dus Pink Floyd?

Is dat gek? Of is Pink Floyd onaantastbaar ofzo? Zodra ze te glad gaan doen (Wall, DSotM, Animals) vind ik het verschrikkelijk.. platen als Piper, Relics, en in mindere mate ook Atom Heart Mother en Meddle gaan er wel prima in.

The Scientist schreef:
(quote)

Is dat gek? Of is Pink Floyd onaantastbaar ofzo? Zodra ze te glad gaan doen (Wall, DSotM, Animals) vind ik het verschrikkelijk.. platen als Piper, Relics, en in mindere mate ook Atom Heart Mother en Meddle gaan er wel prima in.

Het is niet gek en het mag ook gewoon, maar het verbaasd ons gewoon een beetje. Pink Floyd is toch wel een band die behoorlijk geliefd is in de gehele muziekwereld en dan krijg je hier ineens te zien dat vrij veel mensen een schijt hekel aan het genre hebben.

Als antwoord van Herman lijkt een bezempje hier wel op z'n plaats.

Overigens geldt Abba = Sonata Arctica alleen als bb = sonta arctic.

wizard schreef:
Als antwoord van Herman lijkt een bezempje hier wel op z'n plaats.

Overigens geldt Abba = Sonata Arctica alleen als bb = sonta arctic.
Slechtste woordspeling ooit, sorry. En het bezempje zie ik ook graag.

Wat vind je het afschuwelijste genre(s) in de muziek

- Laxus11: Hardcore,Speedcore en Hardstyle
- J.J. Wever: Prog-Rock, Free-Jazz
- sheep67: Sluit me aan bij de keuze van Laxus11
- niels94: Genres in de richting van de dingen die Laxus11 noemt, zoals Hardcore. Voor de rest is er in bijna alle genres wel íets leuks te vinden.
- R&P: Hiphop.
- AOVV: Commerciële wegwerppop en dance. Ik dans namelijk niet graag.
- jasper1991: Noise denk ik. Maar eigenlijk denk ik niet in genre's alswel in kwaliteit.
- NYCL : Ik DENK metal en alles dat daar mee te maken heeft.
-Oceanvolta: R&B, commerciele dance en de meeste hiphop
-MDV: Soul, Urban Pop en Dubstep
~Slowgaze: Jacqueline Govaert, die ik hier even tot genre bombardeer om mijn hekel aan haar ventileren. En dan die koffie-reclame, vreselijk... Ze praat als Tom Waits en ze ziet er uit als Edith Piaf vlak voor die doodging.
- LL: Dancehall
- bennerd: Opera en die Milk Inc en Sylver-achtige dance (als het zo noemt).
- rock-rick: Frans Bauer en al dat soort artiesten. Dan vind ik hardcore en hardstyle nog net iets luisterbaarder.
- Graf: jazzzzzz
- brooklyn: death methal en alle agressieve varianten, muziek voor depressieve muzikaal onkundigen. R&B, een goede tweede.
- Sietse: nederpop/rock, stadionrock/pop (denk Nickelback enzo), rnb, nusoul, urban en hiphop
- Gerard Dream: Commerciële troep in elk genre. Muziek dus die alleen gemaakt is voor de verkoop een geen greintje inspiratie kent.
- dix : kerstplaten
- mjuman:akzo naar 't lijstje hierboven kijk, zitten er veel faves tussen;commerciële muziek ftw? elke muziek heeft uiteindelijk toch als doel verkocht te worden, voor handel (= commercie) te zorgen. Hoop alleen dat Jacqueline Govaert nooit een kerstplaat gaat maken.
- Stijn: Jumpstyle of smartlappen.
- deric raven: Klassiek, so 20s
- Scientist: progrock, en van die akelig gladde soul (niet alle soul)
- Gallow: Progrock, powermetal, speedmetal, poppunk
- itchy: progrock, jurken- en powermetal, radio 3-en DWDD-muziek, huppelende Britpop, musicalmuziek, Oi
- MAS: Hiphop, al die stoere negers die rappen over geld en bitches. Belachelijk!
- Casartelli: r&b, met name wat daar tegenwoordig voor moet doorgaan
- panjoe: Hardcore, metal, commerciële R&B.
- J4E: Jazz, soul.
- laboomzaa: Nu-Palingsound
-Guitarwally: Van die vreselijke muziek uit de jaren 80. Talking Heads, Tears for Fears Joy Division, dat soort onzin. Die sound is gewoon niet om aan te horen. (oh, en sorry als ik nu heel uiteenlopende bands noem, maar het is gewoon mijn genre niet, dus ik weet er weinig vanaf )
- Eveningguard: Jazz, R&B en Hardcore/Hardstyle. En natuurlijk de meeste commerciele meuk van tegenwoordig. Wally, oppassen jij.
-Misterfool: hoewel ik in principe in elk genre wel goede en slechte albums vind heb ik op het moment het minst met dance,country,roots,powermetal en RenB
-Edwynn: Ik voel vooralsnog geen klik met house-gerelateerde muziek. En ook niet met de muziekvorm die tegenwoordig R&B genoemd wordt.
- wizard: Jazz, muziek waar je op moet dansen want daar heb ik een hekel aan, opera en van die nederlandstalige volksmuziek. O ja, en progrock/-metal. Verder ben ik heel open-minded hoor
- Soledad: top 40 a la Britney Spears, puistenrock, hardcore, de Toppers
- herman: quasi-intellectueel geneuzel als Blof, powermetal (ik noem het altijd Abba-metal), testosteronrock (van Bon Jovi tot Nickelback)
- starsailor: nederlandstalige volksmuziek (Bauer, French German(=Frans Duits), Thomas Berge, and so on, and so on), R&B, Hip-hop, jazz
-DjFrankie: R & B, Jazz en nederlandse "feestmuziek". Ergste zijn wel de Toppers
- improvision: hiphop, en dan vooral die niet-commerciële. Swag.
- de_nis_: mijn grootste afkeer zit ook in de hoek van Bon Jovi tot Nickelback. En R&B kan ik niks mee
- Kiriyama: Nederpop en Heavy Metal
- Teunnis: In de meeste genres is er nog altijd wel wat leuks te vinden. Dan kies ik maar de niet al te brede genres jumpstyle, palingsound, powermetal, speedmetal en hardcore.
- Koenr: (Zeik-)britpop, sprookjesmetal, testosteronrock, stadionrock, rnb
- titan: jazz (vooral van freejazz krijg ik de zenuwen), country, pseudogrunge (Nickelback, Staind e.d.), Opera/operette (verdiep me de laatste tijd behoorlijk in klassiek, maar op de overtures na gaat dit nooit lukken ben ik bang), TV Oranje muziek (vooral als het uit Volendam komt), progrock (strontvervelende muzikantenmasturbatie) en platte commerciële troep uit alle genres die niet uit liefde voor muziek maar uit winstbejag is gemaakt.
- Coys: Progressive Josticore
- Rizz: Wat Herman zegt.
- Svendra: Lastig, in de meeste genres is wel mooie muziek te ontdekken. Als ik tóch iets moet noemen: operette, nederlandstalige volksmuziek en gewelddadige metal. En ja, nederpop kan verschrikkelijk zijn (Volumia!, de Kast brrr.) maar dat is een kwaliteitsprobleem.
- Fake_world: Core, als ze dat opzetten, vlucht ik zo ver mogelijk.

Stijn_Slayer
Ik vind het wel erg opvallend dat veel mensen hier blijkbaar een grotere hekel hebben aan serieuze genres zoals soul en jazz dan aan carnavalsmuziek en boem boem hardcore.

Die laatste 2 genres word ik nooit aan blootgesteld

Jazz vind ik, zoals Graf zegt, gewoon gruwelijk irritant en soul is me te gladjes. En na een paar biertjes vind ik carnavalsmuziek best te pruimen.

Eveningguard schreef:
Jazz vind ik, zoals Graf zegt, gewoon gruwelijk irritant en soul is me te gladjes. En na een paar biertjes vind ik carnavalsmuziek best te pruimen.

Je moet jazz ook proberen met Whiskey op een eenzame avond. Met de juiste drank kan je elke soort muziek goed vinden....

Dan moet ik waarschijnlijk overgeven.

guitarwally schreef:
Met de juiste drank kan je elke soort muziek goed vinden....

Zelfs Guns And Roses

sheep67 schreef:
Guns And Roses

Nooit van gehoord .

Eveningguard schreef:

Wat voor jazz ken je dan al? Want dit is een beetje als zeggen dat je 'rock' niet goed vindt... valt me sowieso op dat veel mensen jazz wel heel makkelijk op een hoop gooien.

The Scientist schreef:
(quote)

Wat voor jazz ken je dan al? Want dit is een beetje als zeggen dat je 'rock' niet goed vindt... valt me sowieso op dat veel mensen jazz wel heel makkelijk op een hoop gooien.

Net zoals sommigen dat met prog doen
Sorry, ik stop al.

The Scientist schreef:
(quote)

Voor zo ver ik weet zit er in elk jazznummer een irritante trompet. Als dat niet zo is, stuur me dan een bericht.

Hehe ... ik heb dat beeld toch wel enigszins genuanceerd toch?

Heb nooit de moeite gedaan om me er in te verdiepen.

... en aangezien het niet in je schoot wordt geworpen, kan je nooit echt beslissen of je er een hekel aan hebt.

Jawel, want ik deed altijd in GTA IV de jazz-radio aan en dan ging ik in een vorkwagen mensen aanrijden. Dat is het enige leuke wat je me jazz kan doen. En ik hoor het ook regelmatig op feesten.

Ja, dan kan je wel enigszins een beeld vormen.

'Jazz' is wel erg breed volgens mij. De saxofoonsolo's zijn in elk geval vaak erg lekker. Heb verder weinig jazz geluisterd maar mijn vader heeft wat dingen in zijn elpee-kast staan en dat klonk wel goed. Absoluut niet een genre dat ik ooit als 'afschuwelijkste' zal bestempelen als er nog genres als harcore en van die Palingsound Nederpop zijn. En nou moet je niet denken dat ik het anders wel gedaan had want volgens mij is er prachtige jazz gemaakt, ben er alleen niet al te bekend mee

Nu-Jazz

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:10 uur

geplaatst: vandaag om 06:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.