MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Vraag van de dag

zoeken in:
wizard schreef:
(quote)

Waarom zou je je ID-kaart zomaar laten zien als er geen duidelijke aanleiding voor is?

Geen ID.

Welke dingen heb je altijd bij je?

- Amicus: Mijn goede humeur.
- Protonos: Ipod
- Graf: telefoon en horloge
- Teunnis: Telefoon, portemonnee, sleutels en meestal ook ipod + koptelefoon
- Cygnus: Telefoon, sleutels, portemonnee
- Casartelli: telefoons, sleutels, portemonnee en de toegangspas van mijn werk
- Lukas: In ieder geval niet telefoon, sleutels en portemonnee. Mijn probleem.
- rock-rick: Telefoon, sleutels en portemonnee.
- corn1holio1: Buiten de typische dingen zoals telefoon, sleutels en portefeuille, zal ik quasi nergens aankomen zonder ipod + aux-kabel en een boek kaarten.
- Marco1994: Mobiel, portomonnee, sleutels
- wizard: telefoon (fungerend als mp3-speler), portemonnee, sleutels
- Sectumsempra: Buiten de normale dingen zoals sleutels, telefoon, iPod en portemonnee heb ik zo'n acht à twaalf boeken in mijn tas, schriften, etui... En zo af en toe ook nog wat woordenboeken als ik proefwerken heb. EDIT: dit zeul ik in het weekend niet mee. Aangezien GrafGantz het niet helemaal snapte.
- Chevy: Altijd is misschien wat overdreven, want er zijn altijd momenten dat je je mobiel of sleutels niet meeneemt. Maar het overgrote deel zit dit altijd wel in mijn broekzak: mobiel, iPod, sleutel(s) en portemonnee. Nu heb ik het allemaal bij me (hoewel mobiel en iPod niet in mijn broekzak zitten ).
-leander? Behalve kleren is er niets dat ik altijd bij me heb.
- madmadder: telefoon, portemonnee, sleutels, sigaretten, aansteker en vaak ook mp3 speler
- Stijn: Telefoon, sleutels. Bijna altijd m'n portemonnee
- MJ: telefoon en sleutels
- R&P: Ik heb heel vaak, op mijn kleren na, niks bij me. Is een echte aanrader.
- Fathead: In mijn jaszak zitten altijd veel ondefinieerbare friemeltjes en papiertjes, zoals oude boodschappenlijstjes. Die koester ik, naast mijn portemonnee en sleutels natuurlijk. Een mobiele telefoon bezit ik niet, dus heb ik niet bij me.
~Slowgaze heeft altijd zijn gevoel voor ironie bij zich.
- Rizz: Een euro voor een euroknaller bij de McDonalds.
- Hoi: Ik ben niet zo origineel; telefoon (tevens mp3-speler) en sleutels.
- panjoe: Voor ik uit huis wegga check ik altijd preventief mijn vitals: telefoon, sleutels en portemonnee.
- herman: sleutels, mobiel, portemonnee
- NYCL : Sleutel, mobiel, portemonnee, vaak ook i-pod.
- improvision: mp3-speler (+ extra batterij), sleutels, portemonnee en gsm.
- J4E: Kleding. En sleutels.
- deric raven: Sleutels, portemonnee, Paracetamol, zakdoeken.
- Laxus11: Kleding, portemonnee en sleutels
- Kiriyama: Naast kleding...Niets eigenlijk.
- sheep67: Mobiel, portemonnee, medicijnen,shag en huissleutels.
- mjuman: Geld, huissleutels, houder met pasjes - smartfoon, steeds vaker niet (hij is al slim genoeg); zo lezend kunnen veel MuMe'rs zich niet legitimeren.
- essence: portefeuille, gsm, sleutels, balpen, heel vaak ook usb-stick
- maxinator: Sleutels, iPod en telefoon.
- rkdev: sleutels, iPhone en meestal m'n portemonnee
- snarf349: zakdoek
- Svendra: Als je de nacht meerekent: nada. Overdag: sleutels, portemonnee, mobiel (vaak) en lenzenvloeistof (vaak).
- Eveningguard: iPhone
-Niensel: ik heb niets altijd bij me, maar als ik een tas mee heb, wat bijna altijd zo is dan: mobiel, ipod, portomonee, sleutels, borstel, labello, tampons, agenda, pen, flesje water, zakdoekjes, haarelastiekje, spiegeltje en lampjes voor de fiets (:
- stoepkrijt: Telefoon, portemonnee, sleutels en (ik sta ervan te kijken dat Graf en ik de enige zijn die dit noemen) mijn horloge. Ik kan écht niet zonder tijd.
- Sir Spamalot: 20 euro om één of meerdere pintjes te drinken in mijn stamcafé en natuurlijk mijn sleutels, de rest heb ik dan niet nodig.
- jasper1991: Portemonnee, mobieltje, sleutels, horloge en paspoort.
- reptile71: behalve een paar dingen die al genoemd zijn heb ik altijd kauwgom bij me gezien ik daaraan verslaafd ben (Zitten hier overigens geen rokers? Toen ik nog rookte ging ik echt niet van huis zonder rookwaar)
- Titmeister: Telefoon, portemonnee, sleutels, sigaretten, aansteker
- thelion: Telefoon, Portemonnee, sleutes, sigaretten en een aansteker.
-Guitarwally: Telefoon portemonnee en sleutels. Vaak ook nog wel een scherp zakmes. En een sleutel 13, voor het geval dat.
- bennerd: GSM, mp3-speler, portemonnee.
- aslan: mes (voor als ik zin heb in een appeltje)
- UMC: Best veel; telefoon, portemonnee, sigaretten, aansteker, sleutels. En als ik een tas bij me heb zit er nog een hele hoop zooi die standaard in mijn tas zit.
- Kronos: huissleutels
- Magick1: niets, heb nu ook mijn portefeuille, gsm en sleutels niet bij me
-OldSkool: Mijn positieve instelling/vibe
- Kramer: Helaas niets. Dat heeft me al zeer regelmatig in problemen van diverse aard gebracht.
- Sietse: mijn bril, sleutels, portefeuille (met de nodige pasjes en soms wat geld), mobiel, zakdoek en mijn pillen voor de lactose intolerantie (want je moet natuurlijk ten alle tijden wat kunnen snacken zonder ziek te worden).
- vork666: portemonnee, mobiel en meestal aanstekers (en in de betere tijden de bijbehorende rookwaar)
- lambf: m'n bril.
- Fake_world: Mijn Lichaam en Geest. Amen.
-DjFrankie:Portemonnee en een schone zakdoek.
- Paap: telefoon, mp3-speler, portmonnee, bril, sleutels
- Rayman: sleutels, portemonnee en telefoon
- Arrie: M'n sleutels en m'n portemonnee (met m'n pasjes en m'n geld), en m'n verstand, tenzij die zoek is (en nee, ik heb lang niet altijd mijn telefoon mee, en ik mis hem nooit)
- MichelDumoulin: portemonnee, horloge, iPhone, sleutels, sigaretten en een aansteker

Welke dingen heb je altijd bij je?

- Amicus: Mijn goede humeur.
- Protonos: Ipod
- Graf: telefoon en horloge
- Teunnis: Telefoon, portemonnee, sleutels en meestal ook ipod + koptelefoon
- Cygnus: Telefoon, sleutels, portemonnee
- Casartelli: telefoons, sleutels, portemonnee en de toegangspas van mijn werk
- Lukas: In ieder geval niet telefoon, sleutels en portemonnee. Mijn probleem.
- rock-rick: Telefoon, sleutels en portemonnee.
- corn1holio1: Buiten de typische dingen zoals telefoon, sleutels en portefeuille, zal ik quasi nergens aankomen zonder ipod + aux-kabel en een boek kaarten.
- Marco1994: Mobiel, portomonnee, sleutels
- wizard: telefoon (fungerend als mp3-speler), portemonnee, sleutels
- Sectumsempra: Buiten de normale dingen zoals sleutels, telefoon, iPod en portemonnee heb ik zo'n acht à twaalf boeken in mijn tas, schriften, etui... En zo af en toe ook nog wat woordenboeken als ik proefwerken heb. EDIT: dit zeul ik in het weekend niet mee. Aangezien GrafGantz het niet helemaal snapte.
- Chevy: Altijd is misschien wat overdreven, want er zijn altijd momenten dat je je mobiel of sleutels niet meeneemt. Maar het overgrote deel zit dit altijd wel in mijn broekzak: mobiel, iPod, sleutel(s) en portemonnee. Nu heb ik het allemaal bij me (hoewel mobiel en iPod niet in mijn broekzak zitten ).
-leander? Behalve kleren is er niets dat ik altijd bij me heb.
- madmadder: telefoon, portemonnee, sleutels, sigaretten, aansteker en vaak ook mp3 speler
- Stijn: Telefoon, sleutels. Bijna altijd m'n portemonnee
- MJ: telefoon en sleutels
- R&P: Ik heb heel vaak, op mijn kleren na, niks bij me. Is een echte aanrader.
- Fathead: In mijn jaszak zitten altijd veel ondefinieerbare friemeltjes en papiertjes, zoals oude boodschappenlijstjes. Die koester ik, naast mijn portemonnee en sleutels natuurlijk. Een mobiele telefoon bezit ik niet, dus heb ik niet bij me.
~Slowgaze heeft altijd zijn gevoel voor ironie bij zich.
- Rizz: Een euro voor een euroknaller bij de McDonalds.
- Hoi: Ik ben niet zo origineel; telefoon (tevens mp3-speler) en sleutels.
- panjoe: Voor ik uit huis wegga check ik altijd preventief mijn vitals: telefoon, sleutels en portemonnee.
- herman: sleutels, mobiel, portemonnee
- NYCL : Sleutel, mobiel, portemonnee, vaak ook i-pod.
- improvision: mp3-speler (+ extra batterij), sleutels, portemonnee en gsm.
- J4E: Kleding. En sleutels.
- deric raven: Sleutels, portemonnee, Paracetamol, zakdoeken.
- Laxus11: Kleding, portemonnee en sleutels
- Kiriyama: Naast kleding...Niets eigenlijk.
- sheep67: Mobiel, portemonnee, medicijnen,shag en huissleutels.
- mjuman: Geld, huissleutels, houder met pasjes - smartfoon, steeds vaker niet (hij is al slim genoeg); zo lezend kunnen veel MuMe'rs zich niet legitimeren.
- essence: portefeuille, gsm, sleutels, balpen, heel vaak ook usb-stick
- maxinator: Sleutels, iPod en telefoon.
- rkdev: sleutels, iPhone en meestal m'n portemonnee
- snarf349: zakdoek
- Svendra: Als je de nacht meerekent: nada. Overdag: sleutels, portemonnee, mobiel (vaak) en lenzenvloeistof (vaak).
- Eveningguard: iPhone
-Niensel: ik heb niets altijd bij me, maar als ik een tas mee heb, wat bijna altijd zo is dan: mobiel, ipod, portomonee, sleutels, borstel, labello, tampons, agenda, pen, flesje water, zakdoekjes, haarelastiekje, spiegeltje en lampjes voor de fiets (:
- stoepkrijt: Telefoon, portemonnee, sleutels en (ik sta ervan te kijken dat Graf en ik de enige zijn die dit noemen) mijn horloge. Ik kan écht niet zonder tijd.
- Sir Spamalot: 20 euro om één of meerdere pintjes te drinken in mijn stamcafé en natuurlijk mijn sleutels, de rest heb ik dan niet nodig.
- jasper1991: Portemonnee, mobieltje, sleutels, horloge en paspoort.
- reptile71: behalve een paar dingen die al genoemd zijn heb ik altijd kauwgom bij me gezien ik daaraan verslaafd ben (Zitten hier overigens geen rokers? Toen ik nog rookte ging ik echt niet van huis zonder rookwaar)
- Titmeister: Telefoon, portemonnee, sleutels, sigaretten, aansteker
- thelion: Telefoon, Portemonnee, sleutes, sigaretten en een aansteker.
-Guitarwally: Telefoon portemonnee en sleutels. Vaak ook nog wel een scherp zakmes. En een sleutel 13, voor het geval dat.
- bennerd: GSM, mp3-speler, portemonnee.
- aslan: mes (voor als ik zin heb in een appeltje)
- UMC: Best veel; telefoon, portemonnee, sigaretten, aansteker, sleutels. En als ik een tas bij me heb zit er nog een hele hoop zooi die standaard in mijn tas zit.
- Kronos: huissleutels
- Magick1: niets, heb nu ook mijn portefeuille, gsm en sleutels niet bij me
-OldSkool: Mijn positieve instelling/vibe
- Kramer: Helaas niets. Dat heeft me al zeer regelmatig in problemen van diverse aard gebracht.
- Sietse: mijn bril, sleutels, portefeuille (met de nodige pasjes en soms wat geld), mobiel, zakdoek en mijn pillen voor de lactose intolerantie (want je moet natuurlijk ten alle tijden wat kunnen snacken zonder ziek te worden).
- vork666: portemonnee, mobiel en meestal aanstekers (en in de betere tijden de bijbehorende rookwaar)
- lambf: m'n bril.
- Fake_world: Mijn Lichaam en Geest. Amen.
-DjFrankie:Portemonnee en een schone zakdoek.
- Paap: telefoon, mp3-speler, portmonnee, bril, sleutels
- Rayman: sleutels, portemonnee en telefoon
- Arrie: M'n sleutels en m'n portemonnee (met m'n pasjes en m'n geld), en m'n verstand, tenzij die zoek is (en nee, ik heb lang niet altijd mijn telefoon mee, en ik mis hem nooit)
- MichelDumoulin: portemonnee, iPhone, sleutels, sigaretten en een aansteker
- Hedser: bril, horloge, portemonnee, telefoon, sleutels.

Stijn_Slayer
Arrie schreef:
(quote)

Even snel van Wikipedia geplukt:

"Het rijbewijs is een algemeen identiteitsbewijs, maar in een aantal situaties waarin gegevens over verblijfstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kan men zich er niet mee identificeren. Bijvoorbeeld bij de belasting, bij het in dienst treden bij een werkgever en bij het aanvragen van een uitkering. Op het rijbewijs staat namelijk niets over de nationaliteit en verblijfstatus. In deze gevallen heeft men een paspoort, identiteitskaart of vreemdelingendocument nodig."

Klopt: Welk identiteitsbewijs mag ik gebruiken in welke situatie? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Voorlopig heb ik 'm dus nergens voor nodig. Eigenlijk stom dat ik 'm vorig jaar verlengd heb. Het in dienst treden bij een werkgever omzeil je nog wel. Dan haal je één keer een ID (tenzij je veel van baan wisselt). Dat van die belastingdienst is weer zo'n typisch staaltje Nederlandse naaipolitiek.

wizard schreef:
Waarom zou je je ID-kaart zomaar laten zien als er geen duidelijke aanleiding voor is?
De aanleiding is de agent die het vraagt. Zo'n agent(e) zal het niet vragen, omdat hij geïnteresseerd is in de foto die erop staat. Sterker nog, hij is niet eens toegestaan er zomaar naar te vragen. Ik zou het alleen maar verdacht vinden als je hem niet wilt laten zien. Ofwel je hebt wat misdaan, ofwel je hebt hem niet bij je.

Misschien begrijp ik hem verkeerd, maar ik lees het alsof hij degene is die gaat beoordelen of hij het wel of niet nodig acht zijn ID te laten zien. Dat lijkt me de taak van de desbetreffende agent(e).

Ofwel niet iedereen hoeft te weten wie je bent.

Politie zijn ook gewoon mensen na een uurtje of 5 (Iedereen zijn eigen tijden, dat staat apart.)

Stijn_Slayer
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er ooit zonder aanleiding z'n ID-kaart moest laten zien. En ook al is dat gebeurt (het lijkt me sterk), laten we dan wel zijn, waar hebben we het in godsnaam over?

Ik ben ook graag rebels, maar dit is rebels zijn zonder reden. Als de blauwe muts eenmaal voor je staat komt de ID-kaart maar al te snel boven water.

chevy93 schreef:
Net zoveel als een rijbewijs en goedkoper dan een paspoort. Als je de verplichting niet instelt, neemt niemand hem meer mee natuurlijk. Wat voor nut heeft identificeren dan nog?

Daarom zou het eigenlijk gratis, maar op z'n minst goedkoper zijn. Dat ding kost bijna 50 euro, man!

In Leiden kost 'ie wel meer dan 50 euro. Ik heb hem zelf vaak nodig bij het ondertekenen van een gageverklaring, maar verder eigenlijk ook nooit. Dit jaar verder alleen toen ik op vakantie ging en bij indiensttreding bij een nieuwe baan.

Casartelli (moderator)
Tja, dan is-ie gratis en betalen we allemaal 50 euro belasting meer...

Casartelli schreef:
Tja, dan is-ie gratis en betalen we allemaal 50 euro belasting meer...

Inderdaad, de staat plukt de burger hoe dan ook wel kaal

Heb vandaag overigens ook maar weer eens een nieuw paspoort aangevraagd (de ouwe was over datum), vanwege mijn hiking trip naar Canada in februari 2012.

De kosten bedroegen (uiteraard het wettelijk vastgelegde bedrag) € 52,10 om over de € 11,50 voor pasfoto's maar te zwijgen

GrafGantz schreef:
Elke horlogeneuroot weet dat dat iets heel anders is. Een dag zonder horloge en ze kunnen me naar een rusthuis sturen. Maar wel met horloge anders kan ik de volgende dag gelijk door naar het gesticht.
Aha, ik kende het ziektebeeld nog niet, maar nu snap ik het.

Wat is je favoriete reclame-commercial die je op televisie hebt gezien?

- Kramer: die ene die nu op tv is met Robert Kranenborg. Briljant.

- jasper1991: De reclame van Bavaria met het nummer 'Life is Life'.

- R&P: Ik kan me nauwelijks memorabele reclames voor de geest halen. Het niveau ligt vaak zo laag. Nooit op televisie gezien maar wel erg geniaal zijn de reclames van Old Spice.

chevy93 schreef:
Laat dat ding toch gewoon zien en doe niet moeilijk. Waarom zou het erg moeten zijn om je id-kaart te laten zien? Behalve als je wat verkeerd hebt gedaan natuurlijk!

Ik wil er potverdorie eerst een goede reden voor, want de wet geldt ook voor de plisie. Die mogen er niet zomaar naar vragen en ik laat 'm ook niet zomaar zien. Fuck tha police je weet toch.
Overigens, en dit is al helemaal leuk: je hoeft je ID-kaart niet aan een plisie te laten zien als-ie zichzelf niet kan legitimeren als plisie zijnde.

- R&P: Ik kan me nauwelijks memorabele reclames voor de geest halen. Het niveau ligt vaak zo laag. Nooit op televisie gezien maar wel erg geniaal zijn de reclames van Old Spice.

Ja uiteraard, na een discussie je eigen berichten verwijderen...

Even de bezem erdoor halen, anders staat het zo doelloos.

- Kronos: Ik kijk nooit naar reclame op tv.

- sheep67: De Plusmarkt reclames vanwege die mooie blonde dame....

Oh ja, die ook.

jasper1991 schreef:
De reclame van Bavaria met het nummer 'Life is Life'.
Geweldige grap! De eerste keer lag ik dubbel ...

- Svendra: Die leuke boys in een boomcar met Modern Talking muziek (Delta Lloyd).

Sir Spamalot (crew)

- Svendra: Die leuke boys in een boomcar met Modern Talking muziek (Delta Lloyd).
- Sir Spamalot: de spots van Carlsberg en William Lawson's Whiskey

Sir Spamalot: de spots van Carlsberg en William Lawson's Whiskey
- Cygnus: Eentje uit mijn jeugd: de Yogho Yogho reclames. Duizend mijlen onder zee, zit een man op de WC, Yogho Yogho!

Stijn_Slayer
Sir Spamalot: de spots van Carlsberg en William Lawson's Whiskey
- Cygnus: Eentje uit mijn jeugd: de Yogho Yogho reclames. Duizend mijlen onder zee, zit een man op de WC, Yogho Yogho!
- sq: Die van de Postbank destijds ´15 miljoen mensen´, misschien wel de mooiste muziekreclame ooit zonder humor. Van de reclames zonder muziek die met de tweeling in de wandelwagen die allebei Sven heten ´bijzonder´. Moet er nu weer om lachen. Weet trouwens niet meer waar de reclame voor was.
- Stijn: Freek-Willem is wel geinig.

jasper1991 schreef:

Er zijn er nog meer van en die staan ook op Youtube, zag ik net! heerlijk om die weer eens terug te zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:04 uur

geplaatst: vandaag om 20:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.