menu

Overig / Algemeen / Fotografie

zoeken in:

(afbeelding)

Gisternacht in Brussel, waar het erg nat was.

elrayo
Gave foto! Door de zwarte randen lijkt het net een filmscène.

Mijn creatie van gisteren...

(afbeelding)

Combinatie van foto- en schilderwerk.

(afbeelding)

Vier daagjes Londen samengevat in vier fotos. Gezellige en leuke stad!
Er zitten nog meer fotos verstopt achter de linkjes.

(afbeelding)

Londen dag 1

(afbeelding)

Londen dag 2

(afbeelding)

Londen dag 3

(afbeelding)

Londen dag 4

Ravenous
Hier nog mensen die zich bezig houden met analoge fotografie?

Heb een stokouwe spiegelreflex en een plastic Dianaatje voor kekke lomootjes die ik sporadisch gebruik!

Ik heb zelden tot nooit camera's weg gedaan, dus naast het digitale Nikon en Leica arsenaal heb ik nog altijd een Nikon F2, een Nikon F60, een Nikon F90, twee Polaroids, en een Lomo. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat die meer als novelty worden ingezet. Het blijft wat dat betreft toch echt wel 95% digitaal.
Maar als ik dan weer eens een print van een foto onder ogen krijg die ik met m'n F90 heb gemaakt, ben ik wel altijd onder de indruk van de scherpte en de diepte van de kleuren.

Ik heb me daar mee bezig gehouden. Academie gevolgd. Leren belichting manueel in te stellen, negatieven ontwikkelen, foto's afdrukken op bariet. Dat was heel leuk allemaal. Maar nu doe ik er niks meer mee. Analoog helemaal zelf kleurenfoto's afdrukken is niet te doen en de hele digitale fotografie interesseert me niet zo.

Deze zijn zowat de laatste die ik heb gemaakt. Maar het frustreerde me zo dat ik daarbij niet net als met zwart/wit het eindresultaat geheel in eigen handen had dat ik er opeens genoeg van had.

(afbeelding)

(afbeelding)

Twee recente foto's

(afbeelding)

(afbeelding)

Gemaakt met mijn TZ7 compactcamera

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

KampF schreef:
Gemaakt met mijn TZ7 compactcamera

Utrecht

Mooie foto's!

@Kronos: ik heb precies dezelfde dingen geleerd; ook academie gedaan. Ik ben echter wel altijd heel veel blijven fotograferen.
Analoog kleuren afdrukken maken is inderdaad een hels karwei. Voor zwart-wit heb ik nog wel een tijdje een doka uitrusting thuis gehad, maar het gemak van digitaal heeft dat spul naar zolder en de echemobak geduwd.
Ik vind je foto van die stoelen wel fraai. En die van Itchy mogen er ook zijn.

Nice die pics van mijn favoriete stad

Had er zelf één richting de dom gemaakt

Erg mooie foto's hier boven mij! Ben zelf nog niet erg lang bezig met fotografie, maar het is een aangename bezigheid. hier enkele van mijn werk.

(afbeelding)

(afbeelding)

Meer op Flickr: Eight Line Poem's Photostream

Social_Mask
Ziet er goed uit, hoor.

Ikzelf heb ook ooit de aspiraties gehad om te gaan fotograferen, maar nooit iets mee gedaan.. Toch jammer, wil er graag een keer aan beginnen.

itchy schreef:
Twee recente foto's

(afbeelding)

(afbeelding)

Erg sterk!

Iets heel anders: ik heb een vraag betreffende fotografie.

Ik heb een velletje zwart/ wit negatieven van een concert van de Wipers in Doornroosje, ergens uit de jaren tachtig.
Gezien de zeer beperkte hoeveelheid foto's van deze band wil ik deze nu digitaliseren.

Wat geeft technisch het beste resultaat:
de negatieven inscannen?,
of juist de afdrukken inscannen?

En heeft iemand een tip waar ik dat ( of bij wie) nog enigszins betaalbaar kan laten doen?
Hier in de buurt zou ik meer dan 120 Euro kwijt zijn voor 36 opnames.

Oldfart schreef:

Wat technisch het beste resultaat geeft weet ik niet. Zal ook afhangen van de kwaliteit van de scanner en zo.

In ieder geval hoeft het niet veel te kosten. Als je redelijk grote afdrukken hebt kan je ze zelfs gewoon digitaal fotograferen. Met een goed toestel, goede belichting en scherpstelling, maar zonder weerspiegeling, geeft dat (ook) al goed resultaat.

lambf
itchy schreef:
Foto met het hondje

Mooie foto!

Oldfart schreef:

Negatieven inscannen!

Je slaat een stap over waarbij je kwaliteit verliest. Omdat de contrastomvang (het aantal stapjes grijs tussen wit en zwart) van een negatief 1:128 is. Van fotopapier is de contrastomvang 1:10. Daar verlies je dus heel veel doortekening en (in geval van kleurnegatief) kleur. Dat probleem heb je niet als je je negatief rechtstreeks inscant, hoewel je ook wel wat aan kwaliteit inboet.

Okee Ceasar, dank je wel, dat is een duidelijk antwoord.
Nu nog zien uit te vinden waarom de HP scanner ( oudje, gekregen) niet wil draaien op mijn computer.

Woutt
itchy schreef:
(afbeelding)

Mooie compositie!

itchy schreef:
(afbeelding)

Deed me erg denken aan:

(afbeelding)

Wilco - Yankee Hotel Foxtrot, alleen dan de blauwe lucht erbij denken.

Ik kwam net dit tegen. Foto's uit Rusland tussen 1909 en 1912, in kleur.

Klik.

Wel vreemd. Doordat het in kleur is, lijkt het plots allemaal minder ver weg.

Al eens eerder gezien en inderdaad ik heb meer het idee dat ik een kijk neem in een ander (2de werelds) land dan dat en ook nog eens 100 jaar geleden.

Hallo, ik moet voor mijn CKV(cultureel kunstzinnige vorming) opdracht wat expressionistische foto's vinden, als iemand nog iets weet??
ik heb er nogal moeite mee

Aangezien het jouw opdracht is zal jij nogal moeite moeten doen.

Ravenous
Lijkt me toch ook niet zo heel moeilijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:28 uur

geplaatst: vandaag om 05:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.