MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Just a joke

zoeken in:
Misterfool
Bullshit, dit ongeïnspireerde naschilderen heeft niks met prog te doen. Das een belediging voor deze zeer muzikale en creative stroming van rock

Slowgaze schreef:
Prima nageschilderd, maar esthetische waarde? Wat mij betreft niet. Doe mij maar een mooie Cézanne; misschien technisch niet perfect, maar niet zo steriel en emotieloos.

Daar ben ik het mee eens.

Assurancetourix
Yeah!!!

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Slowgaze schreef:
misschien technisch niet perfect, maar niet zo steriel en emotieloos.

Laat dat misschien maar weg. Dat soort kunstenaars braken bewust met de academische regels.

Dank je, Stijn, voor het delen van informatie waarvan ik allang op de hoogte was.

panjoe (moderator)
And now for something completely different...

Stijn_Slayer
Slowgaze schreef:
Dank je, Stijn, voor het delen van informatie waarvan ik allang op de hoogte was.

Geen twijfel uitdrukken over zaken waar je zeker van bent. We hebben 't niet voor niets over Grice gehad.

Assurancetourix
Dit was een aflevering van:

tussen

(afbeelding)

jasper1991 schreef:
Ik ben trouwens totaal geen kunstliefhebber en een afbeelding op mijn pc moet wel heel veel indruk op me maken wil ik naar een museum gaan.

Klassiek voorbeeld van omdraaiing van oorzaak en gevolg:

1. kunstliefhebberij komt vaak tot stand door het zien van kunstwerken. Waar hangen die - juist ja in musea of in andere openbare ruimten. Vroeger was men ook genoodzaakt om naar winkels te gaan om daar muziek te kopen - lenen was een parallel smalspoor in dat opzicht - tegenwoordig is daarvoor geen noodzaak meer.

2. Kunstwerken die veel indruk maken zijn al snel in digitale vorm - soms ook als download of screensaver beschikbaar - de verspreiding is dan iconisch vor de populariteit ervan.

Wat GrafG betreft - heb ik het gevoel 'he's taking folks here in the mailing' - en verder doet hij 't namelijk met een kunstnares - hij is ervaringsdeskundige zogezegd.

Ik kan je Ernst Gombrich - The Story of Art , verplichte kost voor 1ejrs kunsthysterici - aanraden.

@Assurancetourix: hou je erbuiten Cock!

Assurancetourix
just a joke

(afbeelding)

Mjuman schreef:
(quote)
kunsthysterici
Is die spelling bewust?

Hoe een reeks indrukwekkende schilderijen in het 'just a joke' topic kan uitmonden in een discussie over kunst.

(afbeelding)

En dit was precies mijn gedachte nadat ik wat foto's zag die mijn ouders namen in het Centre Pompidou te Parijs.

Assurancetourix

(afbeelding)

Mjuman schreef:
Wat GrafG betreft - heb ik het gevoel 'he's taking folks here in the mailing' - en verder doet hij 't namelijk met een kunstnares - hij is ervaringsdeskundige zogezegd.

panjoe (moderator)
Linius schreef:
Hoe een reeks indrukwekkende schilderijen in het 'just a joke' topic kan uitmonden in een discussie over kunst.

(afbeelding)

En dit was precies mijn gedachte nadat ik wat foto's zag die mijn ouders namen in het Centre Pompidou te Parijs.

Sinds 2 maanden hou ik me veel bezig met kunst (ik doe een programma van de UvA en het Rietveld waarin de balans wordt gezocht tussen praktische kunst en wetenschappelijk onderzoek), en voor een groot deel van de kunst geldt dit inderdaad. Zeker ook voor de 'hyperrealistische' kunst die ik postte, maar om dit af te doen als 'ongeïnspireerd naschilderen' vind ik toch echt veel te kort door de bocht. Door het nadenken over kunst ben ik ook heel anders naar kunst gaan kijken - en, zoals Mjuman al zei, is de ervaring nog eens heel anders als je kunst in het echt ziet. Overigens was ik een halfjaar geleden totaal niet geïnteresseerd in kunst, dus er echt iets vanaf weten doe ik niet.

Naast dit soort kunst ben ik ook op wat kunstwerken gestuit die me op een totaal ander niveau raakten. Zo was er bijvoorbeeld een project waarbij een kunstenares willekeurige mensen op straat volgde en fotografeerde, en ondertussen via haar moeder een privédetective had ingehuurd om haar te volgen en fotograferen. Of een andere kunstenares, die zichzelf en haar aan een ziekte stervende (identieke) tweelingzus documenteerde in twee naast elkaar gelegen kamers. De manier waarop je in dat soort kunstwerken getrokken wordt geeft zoiets toch een andere dimensie aan 'I could do that + yeah but you didn't'.

Assurancetourix

(afbeelding)

@Assurancetourix: praat jij wel eens met mensen in real life?

a. if no - doen, is een aanrader - geeft je een andere kijk op dingen
b. if yes - nog nooit iemand geweest die zo openhartig is geweest om je duidelijk te maken dat 'good taste' niet echt een kerncompetentie van je is?

Taste can be acquired.

Rizz
@Mjuman

Mjuman schreef:
Taste can be acquired.

Begrijp ik hieruit dat je die McDavid en die Van Gogh-bril niet leuk vindt? Zo slecht zijn ze toch niet? Alleszins beter dan die variaties op een thema met die priemend kijkende aardappel...

Assurancetourix
kerncompetentie!

(afbeelding)

Assurancetourix schreef:
kerncompetentie!
(afbeelding)

Dus dat was het struikelblok en niet de smaak. Leer er maar mee leven en Rizz idem en leer die compenties definiëren - elk boek met "Solliciteren" in de titel zal erop terugkomen, zal je trachten te helpen ze te definiëren en er zal vaak genoeg naar worden gevraagd.

Er zijn zelfs boeken die sollicitanten leren om zichzelf "als een merk te positioneren" en daar moet ik dan weer om lachen

Die bril was - mede door de wijze van weergeven en een link naar een zekere andere bril op een hoes - nog wel grappig.

Die Munch-Simpson is dan weer erg plat - het gaat nb om een plaatje dat elk handboek over contemporaine geschiedenis wel opsiert. En de Simpsoninificatie van de Westerse cultuur en politiek is een betreurbaar feit.

GrafGantz schreef:
(quote)

Wij snappen elkaar; artistieke vrouwen zijn prima partners.

En om het peil hier bijzonder zwak, flauw en cultureel ononderlegd te houden:

(afbeelding)

Assurancetourix

(afbeelding)

Ghehe. Goedzo Assurancetourix, eens even goed wakker schudden dat quasi-kunst gepeupel.

Misterfool

(afbeelding)

Assurancetourix

(afbeelding)

Niet zozeer grappig maar eerder opmerkelijk:

(afbeelding)

Knuffeltje Knuffel! Altijd geweldig.

De afbeelding die GrafGantz hier post, is misschien niet eens zo opmerkelijk. Is het niet algemeen geweten dat in Scandinavië de metalbands echt als paddestoelen uit de grond schieten?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.