Overig / Algemeen / Just a joke
zoeken in:
0
Ponty Mython
geplaatst: 19 augustus 2012, 19:58 uur
Is om dit plaatje al die consternatie te doen? Mijn God, wat een preuts land zijn we geworden... 
Jantje: "Mamma, Mamma, kom snel!
Moeder: "Ik ben bezig met koken Jantje, wat is er?"
Jantje: "Pappa heeft zich op zolder opgehangen!!"
Moeder sprint als een gek naar zolder.
Moeder: "Maar Jantje, ik zie niks!"
Jantje: "1 April. Hij hangt in de kelder!"

Jantje: "Mamma, Mamma, kom snel!
Moeder: "Ik ben bezig met koken Jantje, wat is er?"
Jantje: "Pappa heeft zich op zolder opgehangen!!"
Moeder sprint als een gek naar zolder.
Moeder: "Maar Jantje, ik zie niks!"
Jantje: "1 April. Hij hangt in de kelder!"
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:10 uur
Want grappen over negers kunnen niet natuurlijk. Kanker is wel leuk. Ongeloofwaardig.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:21 uur
Ik vind het wel een leuke relativerende grap eigenlijk. 
Mensen die hierover vallen raad ik aan de film Simon te kijken.

0
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:22 uur
Kankerfilm. Je kunt ook een gesprekje met mij starten. Ik ben veel liever.
0
Ponty Mython
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:29 uur
herman schreef:

Of 50/50. Een komedie over kanker.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:33 uur
Ponty Mython schreef:
Doe niet zo hypocriet. Zo zou je nergens grappen meer over kunnen maken, want er zal altijd wel iemand zijn die iemand kent die die ene ziekte uit de grap heeft of heeft gehad, om nog maar te zwijgen over alle andere zaken zoals oorlog, honger, domme blondjes, Belgen, Duitsers, negers, Marokkanen, joden, Nederlanders, advocaten en het geloof.
(quote)
Doe niet zo hypocriet. Zo zou je nergens grappen meer over kunnen maken, want er zal altijd wel iemand zijn die iemand kent die die ene ziekte uit de grap heeft of heeft gehad, om nog maar te zwijgen over alle andere zaken zoals oorlog, honger, domme blondjes, Belgen, Duitsers, negers, Marokkanen, joden, Nederlanders, advocaten en het geloof.
Wat nou hypocriet? Ik maak zelf toch geen grappen over vergelijkbare zaken? Grappen over nationaliteiten worden in en over elk land gemaakt en domme blondjes zijn aan niemand persoonlijk gericht. Grappen over dit soort erge dingen die veel mensen overkomen (emotionele nabijheid) gaan mij te ver. Dat is gewoon respectloos.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:42 uur
Met betuttelend gedrag en continu op eieren te lopen, help je ze zéker niet vooruit.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:49 uur
@Stijn Je hebt zelf als ik het goed zie een plaatje met Pingu die zichzelf heeft opgehangen en dat kan dan weer wel? Ik ken ook zat mensen die zo vrienden of familie hebben verloren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:52 uur
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Dat is geen vrolijk plaatje van een opgehangen persoon.
Dat is geen vrolijk plaatje van een opgehangen persoon.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:54 uur
Nou dan heb ik mijn punt gemaakt
. Want waar leg je de grens? Ik leg hem zelf nergens maar idd ook ik voel mij wel eens gekwetst maar dat vind ik nog geen reden om het af te keuren.
. Want waar leg je de grens? Ik leg hem zelf nergens maar idd ook ik voel mij wel eens gekwetst maar dat vind ik nog geen reden om het af te keuren.
0
tuktak
geplaatst: 19 augustus 2012, 20:59 uur
sowieso is prostaatkanker een zeer milde vorm van kanker, alle kanker over één kam scheren is vrij stigmatiserend.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2012, 21:10 uur
Kan wel zijn (het is er lang niet alleen in zeer milde vorm), maar er komt wel een boel bij kijken. Ik denk dat velen al behoorlijk in hun maag zitten met een onderzoek. Ik leg de grens als het mij persoonlijk te dichtbij komt of als het te gruwelijk is (bijv. holocaust of agent orange). Als het dezelfde grap was, maar dan over de pest had ik er geen moeite mee gehad (al is grappig vinden weer wat anders).
Maargoed, lang genoeg gebabbeld.
Maargoed, lang genoeg gebabbeld.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 21:13 uur
Het is ook een behoorlijk iets geweest in onze familie. Vandaar dat ik het vaak niet leuk vind.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2012, 21:15 uur
Idem, meerdere malen, waaronder één of twee keer prostaatkanker.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 augustus 2012, 21:41 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik leg de grens als het mij persoonlijk te dichtbij komt
Ik leg de grens als het mij persoonlijk te dichtbij komt

Als we met al die persoonlijke grenzen rekening moeten gaan houden hou je geen mogelijkheden meer over.
Stapler schreef:
ook ik voel mij wel eens gekwetst maar dat vind ik nog geen reden om het af te keuren.
ook ik voel mij wel eens gekwetst maar dat vind ik nog geen reden om het af te keuren.
Precies dit dus.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 22:25 uur
Dit was waarschijnlijk de minst leuke pagina van dit hele topic.
Het is maar goed dat Assurancetourix het nog een beetje heeft gered.
Het is maar goed dat Assurancetourix het nog een beetje heeft gered.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 augustus 2012, 22:59 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wat nou hypocriet? Ik maak zelf toch geen grappen over vergelijkbare zaken? Grappen over nationaliteiten worden in en over elk land gemaakt en domme blondjes zijn aan niemand persoonlijk gericht. Grappen over dit soort erge dingen die veel mensen overkomen (emotionele nabijheid) gaan mij te ver. Dat is gewoon respectloos.
(quote)
En jij bepaalt dus welke groepen mensen respect verdienen en welke niet?
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 23:08 uur
Hij is al eens eerder geplaatst hier, maar hij is nu wel enigszins relevant. Voor bepaalde mensen hier dus:
0
geplaatst: 20 augustus 2012, 12:34 uur
Sommige van die youtubecomments. 

dan ken jij de vrouw niet die wel bingo heeft maar het nooit roept
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 augustus 2012, 12:59 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Ik heb mijn eigen interpretatie van wat respectvol is, ja.
0
geplaatst: 20 augustus 2012, 14:46 uur
Ach een beetje relativeren kan best. Kanker is voor iedereen dichtbij op het ogenblik. Het is onderhand de enige ziekte die begrepen wordt door de omgeving. Met krampachtig doen maak je je familieleden en vrienden niet beter. Los van het feit dat ik niet heel erg kon lachen om het plaatje, was ik niet geshockeerd.
0
geplaatst: 20 augustus 2012, 14:52 uur
Met de zegen van Edwynn durf ik de volgende twijfelachtige items wel te plaatsen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.