Overig / Algemeen / Just a joke
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2013, 23:26 uur
Ik vind dit dan weer jammer in de commentbox. Door een ex-OOR-journalist Theo Ploeg:
Ewout Lowie? Solliciteerde die vorig jaar niet bij OOR en hebben we hem toen niet een schattige maar duidelijke afwijzing gestuurd: gast, je kunt er helemaal niets van? Ff in archief zoeken.
Moet dit nou echt? Maar goed, aan sommige cliche's erger mij ook dood aan. Maar het ergste van alle zijn de erg cliche antwoorden die muzikanten geven op interviews.
Ewout Lowie? Solliciteerde die vorig jaar niet bij OOR en hebben we hem toen niet een schattige maar duidelijke afwijzing gestuurd: gast, je kunt er helemaal niets van? Ff in archief zoeken.
Moet dit nou echt? Maar goed, aan sommige cliche's erger mij ook dood aan. Maar het ergste van alle zijn de erg cliche antwoorden die muzikanten geven op interviews.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 februari 2013, 00:41 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik vind dit dan weer jammer in de commentbox. Door een ex-OOR-journalist Theo Ploeg:
Ik vind dat juist wel humor, in tegenstelling tot het magere columnpje van Ewout Lowie zelf.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 09:48 uur
Dit is ook een mooie:
26 Ways President Obama Has Completely Ruined The Country - buzzfeed.com

Zet wel even je serieuze blik aan de kant. Het is een beetje flauwe humor.
26 Ways President Obama Has Completely Ruined The Country - buzzfeed.com

Zet wel even je serieuze blik aan de kant. Het is een beetje flauwe humor.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 11:45 uur
:D

Sandokan-veld schreef:
Het gaat om het woord 'Spartaans', dat van oorsprong verwijst naar een levenswijze of manier van ruimte inrichten zonder luxe of comfort.
Dat snap ik, maar een essentieel kenmerk van een cliché is toch dat het vaak gebruikt wordt?Het gaat om het woord 'Spartaans', dat van oorsprong verwijst naar een levenswijze of manier van ruimte inrichten zonder luxe of comfort.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 februari 2013, 14:39 uur
GrafGantz schreef:
]Hier zijn 20 muziekrecensieclichés waarvan ik zin krijg in een pijnlijk sterfbed | VICE
]Hier zijn 20 muziekrecensieclichés waarvan ik zin krijg in een pijnlijk sterfbed | VICE
Toch vind ik vergelijkingen zelf altijd wel een prettige manier om een beeld te krijgen van een artiest/album. Een ekphrasis werkt alleen als je zelf al goed bekend bent met een album, en zelfs dan vaak niet.
Ben het er wel mee eens dat een professioneel recensent wel wat meer moeite mag doen en een meer eigen taalgebruik moet ontwikkelen. Als iemand hier op de site 'veelbelovend' e.d. gebruikt, who cares?
De reactie bij punt 9 komt wel zo uit het handboekje van journalistiek schrijven.
19 is ook erg leuk.

0
geplaatst: 14 februari 2013, 16:11 uur
Wat een kijk-mij-het-eens-allemaal-doorhebben stuk inderdaad. Een paar zinnetjes die heel goed een album kunnen omschrijven eruit pakken, de letterlijke betekenis gebruiken om een mank grapje te kunnen maken. Applaus hoor. De moeilijke brillenhumor spat er van af, maar de rondvliegende scherven vallen jammerlijk nietsrakend tussen de beoogde doelwitten in plaats van er tegenaan.
Als je pretendeert thuis te zijn in het over muziek schrijven, snap je heus wel wat er bedoeld wordt met 'plichtmatig' of 'toegankelijk'. Sommige albums zijn nu eenmaal te gewoontjes om erover te ekphrasiseren.
Hulde aan Theo Ploeg. Soms moet de ad hominem even van stal gehaald worden.
Als je pretendeert thuis te zijn in het over muziek schrijven, snap je heus wel wat er bedoeld wordt met 'plichtmatig' of 'toegankelijk'. Sommige albums zijn nu eenmaal te gewoontjes om erover te ekphrasiseren.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 16:20 uur
Er zitten wel herkenbare dingen tussen, vind het ook wel komisch eigenlijk.
Sommige punten zijn wel vergezocht inderdaad.
Wel grappig dat zoveel mensen zich aangesproken voelen en die meneer van Oor laat zich helemaal kennen.
Sommige punten zijn wel vergezocht inderdaad.
Wel grappig dat zoveel mensen zich aangesproken voelen en die meneer van Oor laat zich helemaal kennen.

0
geplaatst: 14 februari 2013, 16:24 uur
Ach laat kennen... Hij zou ook zijn schouders op kunnen halen, maar ik vind het wel leuk dat 'ie de schrijver even in de hoek zet.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 16:42 uur
Edwynn schreef:
Wat een kijk-mij-het-eens-allemaal-doorhebben stuk inderdaad. Een paar zinnetjes die heel goed een album kunnen omschrijven eruit pakken, de letterlijke betekenis gebruiken om een mank grapje te kunnen en maken. Applaus hoor. De moeilijke brillenhumor spat er van af, maar de rondvliegende scherven vallen jammerlijk nietsrakend tussen de beoogde doelwitten in plaats van er tegenaan.
Dit inderdaad. Precies hoe ik erover denk.Wat een kijk-mij-het-eens-allemaal-doorhebben stuk inderdaad. Een paar zinnetjes die heel goed een album kunnen omschrijven eruit pakken, de letterlijke betekenis gebruiken om een mank grapje te kunnen en maken. Applaus hoor. De moeilijke brillenhumor spat er van af, maar de rondvliegende scherven vallen jammerlijk nietsrakend tussen de beoogde doelwitten in plaats van er tegenaan.
0
geplaatst: 14 februari 2013, 17:00 uur
In deze context is inderdaad sprake van het zgn Rolo-effect:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 februari 2013, 12:48 uur
Ik heb een nieuw favoriet nummer
.
Volgens mij is de nieuwe 'sexy' in Zuid-Korea dat je zo veel mogelijk op PSY lijkt
.
.Volgens mij is de nieuwe 'sexy' in Zuid-Korea dat je zo veel mogelijk op PSY lijkt
.
0
geplaatst: 15 februari 2013, 18:58 uur
Niet alleen erg wee; het zijn ook nog gewoon ouderwetse droplullen 

0
geplaatst: 16 februari 2013, 10:21 uur
Niet allemaal even leuk en fotoshoppen helpt ook maar er zitten wel hilarische tussen:
YOU HAD ONE JOB! - hadonejob.com
0
geplaatst: 16 februari 2013, 12:00 uur
perrospicados schreef:
Niet allemaal even leuk en fotoshoppen helpt ook maar er zitten wel hilarische tussen:
Ik vind het wel grappig ja! Niet allemaal even leuk en fotoshoppen helpt ook maar er zitten wel hilarische tussen:

0
geplaatst: 16 februari 2013, 17:39 uur
Dat stuk van Ewout Lowie moet haast wel één van de slechtste stukken zijn, die ik in lange tijd gelezen heb. Buiten de trieste reaguurders-stijl van schrijven/afzeiken, is het toch wel intens treurig als je jezelf als columnist beschouwd, maar niet eens de betekenis van cliché en Spartaans weet...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.