menu

Overig / Algemeen / Subjectivisten.nl

zoeken in:
avatar van Deranged
Mijn top tien er op deze manier bij halen is niet direct iets wat ik als correcte omgangsvorm beschouw, maar goed.

Ik zei namelijk ook al dat ik heel goed in staat ben, of in ieder geval probeer, een balans te vinden tussen gevoel en feiten. Mijn top tien is gefundeerd op sentiment, dat zie je mij ook nergens ontkennen. Echter heb ik bij platen als Quadrophenia en Dark Side ook zeker de overtuiging dat niemand kan ontkennen dat dit groots vakmanschap betreft.

Zoals dat ook opgaat voor andere kunstvormen. Zoals een schilderij bijvoorbeeld. Bedrijft iemand een fotorealistische stijl dan kan niemand eronderuit dat deze persoon harde skills heeft, gaat het om een kloddertje hier spettertje daar wordt het al een ander verhaal. Dan wordt het persoonlijker, en daar moet ook zeker ruimte voor zijn.

Het moet nooit te eenzijdig worden, waarschijnlijk zijn we het daar ook gewoon eens.

Het is wanneer een zogenaamde mening een groots kunstwerk teniet zou kunnen sabelen, dat het in mijn beleving best nasty begint te worden. En dat is waar ik me doorgaans tegen verzet. Verder heb ik nergens gezegd dat voor emotionele beleving helemaal geen plek meer zou zijn, het gaat om de balans. Ook bij mijzelf.

avatar van Deranged
Ik heb liever geen creeps die op mijn top tien lopen te viezen.
de oudste entry is uit 1973 en de jongste is uit 1997. Objectief gezien houdt dat geen stand: alsof er daarvoor én daarna GEEN goede muziek zou zijn gemaakt.

Deze redenering ga ik verder nog niet eens proberen gedachten aan te besteden.

avatar van Deranged
Als je iets verder kijkt zie je dat ik zelfs verschillende albums van dit jaar van een hoge beoordeling heb voorzien.

Deze hele gedachtengang gaat mijn petje te boven.

Alsof een top tien allesomvattend is.

Dit is waarschijnlijk een van de redenen dat ik doorgaans liever met een grote boog om deze zogeheten subjectivisten heen werk, tergende discussies.

Ben daar eigenlijk ook al heel lang geheel mee opgehouden. Dingen zijn voor mij meer dan prima zoals ik ze zie en beleef, ik heb geen externe wijsneuzen nodig die er even hun licht op komen schijnen.

Verder is mijn top tien gewoon mijn top tien, daar op in gaan vind ik eigenlijk altijd vrij laag en in elke discussie ineens te persoonlijk worden, ik ben daar niet van gediend. Alsof je het dan maar gaat hebben over wat voor kleur onderbroek iemand aanheeft, het doet niet ter zake.

Zo zet ik George Michael erin, omdat ik dat stoer vind. Elitair gedoe hoef je bij mij al helemaal niet mee aan te komen, want daar ben ik altijd veel beter in. Maar ik hou het wel voor mezelf.

Sietse
Deranged schreef:

Ben daar eigenlijk ook al heel lang geheel mee opgehouden. Dingen zijn voor mij meer dan prima zoals ik ze zie en beleef, ik heb geen externe wijsneuzen nodig die er even hun licht op komen schijnen.

Verder is mijn top tien gewoon mijn top tien, daar op in gaan vind ik eigenlijk altijd vrij laag en in elke discussie ineens te persoonlijk worden, ik ben daar niet van gediend. Alsof je het dan maar gaat hebben over wat voor kleur onderbroek iemand aanheeft, het doet niet ter zake.

Zo zet ik George Michael erin, omdat ik dat stoer vind. Elitair gedoe hoef je bij mij al helemaal niet mee aan te komen, want daar ben ik altijd veel beter in. Maar ik hou het wel voor mezelf.


kort samengevat: je bent dus ook gewoon een subjectivist en valt het dus wel mee met dat het creeps zijn.

(en dat wou ik dus gewoon aanwijzen, het is een beetje je uit de tentlokken geweest mijnerzijds).

avatar van Deranged
Ik ben een beetje van beide en geen van beide, wanneer welke gelegenheid dan ook zich eventueel aandient.

En daar moeten we het maar bij laten want ik ben eigenlijk veel te lui en veel te simpel hiervoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.