menu

Overig / Algemeen / Just a joke #2

zoeken in:


avatar van Gretz
https://www.volkskrant.nl/magazine/met-een-hoempapa-orkest-achter-in-je-hoofd-marco-borsato-zingen~a4523269/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=paid&hash=cc80243a70a503785d294a80e34a5d4d1bcfdaa5
"Ik had dat al wat langer geleden opgemerkt, toen ik hun single Love You More voor het eerst hoorde. Prachtig liedje, schitterende tekst, maar waarom zou je dat zingen alsof je 's nachts om 3 uur dronken uit een Schotse pub wankelt?"


avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Bericht met politieke inhoud verwijderd.




Misterfool
Die grap doet mij enigszins denken aan een bepaalde overweging van Dostojevski uit- volgens mij- 'Aantekeningen uit het Ondergrondse'. Even parafraseren.... Als we als mensheid daadwerkelijk terecht zouden komen in een soort hemels utopia, dan zouden we het direct kapot proberen te maken. Perfect geluk is namelijk ondragelijk saai.

avatar van Kronos
Wat zeg je tegen een gestreste Catalaan?

Ontspan je.


avatar van ArthurDZ
Kev is mijn nieuwe held.



avatar van perrospicados
Ik vind het maar een asociale eikel.

avatar van jordidj1
Terecht. Mensen moet hun voedsel eten, niet fotograferen.

avatar van ArthurDZ
Ach, ze kunnen het achterna nog gewoon zonder problemen opeten toch? Moest hij er nu op gespuugd hebben oid was ik het met je eens geweest

Ik vind het ook wel een grappige manier om die mensen te confronteren met hun eigen narcistische kantje. Aan de wereld tonen welk leuk gerechtje je besteld hebt op restaurant is echt niet zo belangrijk.

avatar van Mjuman
jordidj1 schreef:
Terecht. Mensen moet hun voedsel eten, niet fotograferen.


Denk dat jij als horecaman zo'n vent na 3 van die excercities wel je tent uit zou zetten, anders zou ik als disgenoot van een gedupeerde wel even dringend naar je manager vragen.

Als iemand z'n vreten wil votograveren is dat zijn ding, praat je over zijn eigen worst die ie wil votograveren leg dat fff aanders

avatar van jordidj1
Mjuman schreef:
(quote)


Denk dat jij als horecaman zo'n vent na 3 van die excercities wel je tent uit zou zetten, anders zou ik als disgenoot van een gedupeerde wel even dringend naar je manager vragen.

Als iemand z'n vreten wil votograveren is dat zijn ding, praat je over zijn eigen worst die ie wil votograveren leg dat fff aanders


Tja, als het tafelgenoten zijn dan boeit het mij geen biet. Als dat niet het geval is, oké, dat is een ander verhaal

Maar goed, je hebt gelijk. Ze bestellen het eten en dan mogen ze er mee doen wat ze willen, voor mijn part gaan ze er mee naar bed.

avatar van herman
Kronos schreef:
Wat zeg je tegen een gestreste Catalaan?

Ontspan je.

Flauwe grap. Catalaan zien komen.

avatar van Kronos
ArthurDZ schreef:
Ik vind het ook wel een grappige manier om die mensen te confronteren met hun eigen narcistische kantje. Aan de wereld tonen welk leuk gerechtje je besteld hebt op restaurant is echt niet zo belangrijk.

Aan de wereld tonen hoe je iemands gerechtje overhoop haalt is natuurlijk wel belangrijk en niet narcistisch.

avatar van ArthurDZ
Kronos schreef:
(quote)

Aan de wereld tonen hoe je iemands gerechtje overhoop haalt is natuurlijk wel belangrijk en niet narcistisch.


Haha, dat heb ik ook niet gezegd.

avatar van Rudi S
ArthurDZ schreef:
Kev is mijn nieuwe held


Eerlijk is eerlijk ik moest glimlachen, maar zou iemand hier op de site iets vergelijkbaars doen zou jij hem bannen, toch

avatar van ArthurDZ
Rudi S schreef:
(quote)


Eerlijk is eerlijk ik moest glimlachen, maar zou iemand hier op de site iets vergelijkbaars doen zou jij hem bannen, toch


Haha, heeft Kev misschien twee actieve accounts op deze site? In dat geval wel ja

avatar van Kronos
ArthurDZ schreef:
Haha, dat heb ik ook niet gezegd.

Dan hoop ik maar dat jouw idee van helden niets over jezelf zegt.

avatar van Rudi S
Haha, zoiets zou Arthur toch nooit zelf doen of zie jij hem al jordy pranken tijden het jaarlijkse mume stafdiner

avatar van ArthurDZ
Kronos schreef:
(quote)

Dan hoop ik maar dat jouw idee van helden niets over jezelf zegt.


Bwa, ik snap het 'jij betaalt het dus jij beslist wat je doet met je eten'-argument wel, maar langs de andere kant, dit is niet meer dan met je vork op het dessert van je (zich toch een beetje aanstellende) etenspartner duwen. Het is niet alsof de filmer het hele bord van de tafel slaat, die mensen kunnen alleen voor een keertje geen foto nemen van hun eten.

En dat 'held' moet je inderdaad niet al te letterlijk nemen, is gewoon iemand die grappig reageert op iets waar ik mij ook wel eens aan stoor. Meer niet.

Rudi S schreef:
Haha, zoiets zou Arthur toch nooit zelf doen of zie jij hem al jordy pranken tijden het jaarlijkse mume stafdiner



avatar van Kronos
Dus als jij een foto wil maken van je nieuwe wagen zal ik er een dikke kras op zetten. Hij ziet er dan alleen wat minder leuk uit voor op de foto maar je kan er nog gewoon mee rijden.

avatar van ArthurDZ
Kronos schreef:
Dus als jij een foto wil maken van je nieuwe wagen zal ik er een dikke kras op zetten. Hij ziet er dan alleen wat minder leuk uit voor op de foto maar je kan er nog gewoon mee rijden.


Ja maar met die auto ben ik van plan om lang rond te rijden, dat dessertje heb ik wel op binnen een paar minuutjes, of ie nu platgedrukt is of niet.

Maar de volgende keer dat ik hier iets wil posten zal ik het eerst even in PM aan jou voorleggen

avatar van Kronos
ArthurDZ schreef:
Ja maar met die auto ben ik van plan om lang rond te rijden

Een kras zal dat niet verhinderen. Als een dessertje alleen maar dient om op te eten, dan dient een auto alleen maar om mee te rijden. Toch?

avatar van jordidj1
Een auto vergelijken met een dessert vind ik raar. Een dessert eet je tenslotte op, een auto niet.

avatar van Mjuman
jordidj1 schreef:
Een auto vergelijken met een dessert vind ik raar. Een dessert eet je tenslotte op, een auto niet.


Als je 'vol' leven hebt, kan een 'dikke' auto de kers/het toefje slagroom op de taart zijn. De andere verwantschap is dat je dankzij alletwee kunt gaan 'racen': met de auto door een zware ('slechte') voet, race in de broek door een slecht (bedorven) toetje.

Overigens is de Daf33 van een maat van mij ooit (in de vorige eeuw) eens aangevroten door een Ierse ezel.

avatar van Kronos
jordidj1 schreef:
Een auto vergelijken met een dessert vind ik raar. Een dessert eet je tenslotte op, een auto niet.

In beide gevallen geldt dat het oog ook wat wil. Daar gaat de vergelijking over.

Er is een simpele regel. Je vrijheid houdt op waar die van een ander begint. Je mag je gerust ergeren als iemand een foto van zijn eten maakt. Maar blijf er met je tengels af.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:40 uur

geplaatst: vandaag om 19:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.