Overig / Algemeen / Just a joke #2
zoeken in:
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 24 maart 2014, 16:08 uur
Volgens mij was deze briljante Super Bowl commercial hier nog niet geplaatst.
0
geplaatst: 25 maart 2014, 14:06 uur
Al die potsierlijke pseudo-bierreclamespots (radler en bud lite) zijn duidelijk geplaatst door potzers van de jonge garde (wellicht ook nog 'ns melkbrigadier)- volledig onbewust van de volledige Ausradierung van het alcoholvrije bier(merk) Buckler - door Youp van 't Hek; - en terecht (vanaf ca 1:05)
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 25 maart 2014, 19:49 uur
Jahaa, maar jonge garde waar ik mezelf dan maar toe reken kent ook hun klassiekers hoor - waaronder deze van Youp natuurlijk
. Neemt niet weg dat de Bud Light reclame schitterend is natuurlijk. Overigens is het bier zelf niet in te nemen, maar dat behoeft geen verdere uitleg in het geval van een Amerikaanse 'pils'.
. Neemt niet weg dat de Bud Light reclame schitterend is natuurlijk. Overigens is het bier zelf niet in te nemen, maar dat behoeft geen verdere uitleg in het geval van een Amerikaanse 'pils'.
0
geplaatst: 25 maart 2014, 20:14 uur
In mijn studietijd abroad ooit kennis gemaakt met lite beer in een Scandinaafse variant. Man, man dan begrijp je ineens veel beter waarom die Vikingen een potje gingen matten in den vreemde. Gooi een flesje Grolsch (we zijn wel purist) in een badkuip vol met water >>> voila een badkuip vol lättöl.
Overigens past dat heel goed bij het merendeel der US kroegen: overal staan gluurbuizen aan (veelal sport) en bijna overal serveren ze bier in blik. Gelukkig zijn her en der brouwerijcafé's in opkomst.
Waarschijnlijk hoef ik niet nog eens te wijzen op the similarity between American beer and making love in a canoe? Denk ook: Monty Python.
Overigens past dat heel goed bij het merendeel der US kroegen: overal staan gluurbuizen aan (veelal sport) en bijna overal serveren ze bier in blik. Gelukkig zijn her en der brouwerijcafé's in opkomst.
Waarschijnlijk hoef ik niet nog eens te wijzen op the similarity between American beer and making love in a canoe? Denk ook: Monty Python.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 26 maart 2014, 15:38 uur
Mjuman schreef:
Blikken bier in een kroeg heb ik werkelijk nog nooit gezien - in welk aftands gehucht ik ook was, overal wordt van een tap geserveerd.
Het klopt dat je steeds meer lokale brouwerijtjes ziet. Denver is de bakermat van het bierbrouwen in Amerika en daar kun je diverse en goede bieren krijgen. Overigens zie je dit in California ook steeds meer en dan vaak ook nog eens een biologische variant. Het wordt nog eens wat

0
geplaatst: 26 maart 2014, 16:09 uur
Maartenn schreef:
Blikken bier in een kroeg heb ik werkelijk nog nooit gezien - in welk aftands gehucht ik ook was, overal wordt van een tap geserveerd.
Het klopt dat je steeds meer lokale brouwerijtjes ziet. Denver is de bakermat van het bierbrouwen in Amerika en daar kun je diverse en goede bieren krijgen. Overigens zie je dit in California ook steeds meer en dan vaak ook nog eens een biologische variant. Het wordt nog eens wat
Ffff off-topic - al hebben we hier wel een bier-topic

Die Denver-claim lijkt me een beetje ingegeven door lokaal soap-succes en niet helemaal overeenkomstig de werkelijkheid.
Meer dan 20 Jaren geleden al verkaste meesterbrouwer Pierre Celis (Hoegaarden) na de overname door Interbrew naar Texas om daar een eigen brouwerijn op te zetten; o.m. bekend van Celis White.
In 1988 al begonnen Gordon/Biersch met het opzetten van een restaurant-brouwerij keten in Californië. Ik heb de kwaliteit van de bieren geproefd in o.m. Palo Alto - daar ben je als goed spreker van the Queens English verzekerd van een redelijke mate van succes - Californië heeft nog steeds een vrouwenoverschot

Het gaat mij te ver om allemaal te vertellen waar ik allemaal bier in blik heb gedronken (van Maine via Arkansas tot Arizona en Californië toe, over een periode van ca 15 jaar - door verandering van werkkring 7 jaar geleden voor het laatst) maar bier in blik was eerder regel dan uitzondering; 'tanken' is in de US soms geen lolletje, net zo min in grote delen van Scandinavië (Denemarken uitgezonderd): je hebt het gevoel met iets semi-onfatsoenlijks/verdrietigs bezig te zijn (= toegeven aan the need to score, eigenlijk niet leuk meer).
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 26 maart 2014, 18:05 uur
Mooi verhaal, dat als eerste.
Ik was er een paar weken geleden nog en met een eigen bierfestival en het hoogste aantal micro brewery's van de V.S. mag Denver zich wat mij betreft best het biercentrum van de V.S. noemen. In Utah heb je dan nog het plaatsje Moab, wat ook geen onverdienstelijke brouwerij heeft.
Misschien tijd om er weer eens langs te gaan Mjuman, je hebt vast nog wat biersoorten in te halen
Mjuman schreef:
Die Denver-claim lijkt me een beetje ingegeven door lokaal soap-succes en niet helemaal overeenkomstig de werkelijkheid.

Ik was er een paar weken geleden nog en met een eigen bierfestival en het hoogste aantal micro brewery's van de V.S. mag Denver zich wat mij betreft best het biercentrum van de V.S. noemen. In Utah heb je dan nog het plaatsje Moab, wat ook geen onverdienstelijke brouwerij heeft.
Misschien tijd om er weer eens langs te gaan Mjuman, je hebt vast nog wat biersoorten in te halen

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 maart 2014, 12:08 uur
Laatste twee plaatjes:
.
Van die woordgrappen vind ik die van de zon het leukst, denk ik. Alleen erg zonde van de then/than-fout.
.Van die woordgrappen vind ik die van de zon het leukst, denk ik. Alleen erg zonde van de then/than-fout.
0
geplaatst: 27 maart 2014, 12:14 uur
panjoe schreef:
Laatste twee plaatjes:
.
Van die woordgrappen vind ik die van de zon het leukst, denk ik. Alleen erg zonde van de then/than-fout.
Laatste twee plaatjes:
.Van die woordgrappen vind ik die van de zon het leukst, denk ik. Alleen erg zonde van de then/than-fout.
Ze hebben idd iets geconstrueerds
Net zoiets als menukaarten die mbv woordenboek zijn 'vertaald' - huitre de veau is er één van, salsa-saus, een andere.
De titel is trouwens een aardige give-away: menig dyslecticus honorabilis zal ongetwijfeld "or" hebben gelezen ipv "u"

0
Onweerwolf
geplaatst: 29 maart 2014, 02:36 uur
Knap zeg. Mjuman is de enige persoon die daadwerkelijk iets grappigs heeft gepost op deze pagina. Ongelooflijk.
0
geplaatst: 29 maart 2014, 10:46 uur
Onweerwolf schreef:
Knap zeg. Mjuman is de enige persoon die daadwerkelijk iets grappigs heeft gepost op deze pagina. Ongelooflijk.
En jij om 02:36
0
geplaatst: 29 maart 2014, 11:59 uur
Maartenn schreef:
Jahaa, maar jonge garde waar ik mezelf dan maar toe reken kent ook hun klassiekers hoor - waaronder deze van Youp natuurlijk
.
. En deze klassieker natuurlijk...
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ljlnmeqoZF1qj0ttxo1_500.gif
De eerste keer in de VS enkel en alleen door bovenstaande scene meteen op zoek gegaan naar Pabst

Niet geheel toevallig liggen de roots van Pabst in bierland bij uitstek Duitsland.
0
geplaatst: 29 maart 2014, 12:49 uur
* denotes required fields.