MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / TW Classic

zoeken in:
Met Editors, The National, Kraftwerk en dEUS als eerste vier namen, zit ik nu al klaar voor de kaartverkoop. Wat een line-up!

wat valt er onder classic,,,,,,,,, alleen kraftwerk .
die andere drie kan je momenteel overal aan het werk zien, ik had toch wel een meer spannend affiche willen zien . Met artiesten die al lang niet meer hier geweest zijn .
bv john hiatt, bob seger, cheap trick , foreigner , peter wolf , he allemaal Amerikanen,,,,,,,

Al was t onder t mom van een dancefestival... en voor een spannende line-up ga ik naar LGW? en Roadburn.

Zal wel een nieuwe ervaring zijn met één podium. Lekker vroeg heen voor een mooi plekje en genieten maar. Ben benieuwd wat er nog bij komt, maar ben nog steeds zeer verbaasd over deze eerste worp namen. En dat ook nog eens voor een redelijke prijs.

Tja, Editors weer headliner though. Slaat werkelijk helemaal nergens op.

Nog geen post voor de komende editie. België krijgt opnieuw bezoek van Paul McCartney en ondertussen is ook bekend geworden dat The Killers en Crowded House op de affiche staan. Meer namen volgen nog.

Ik zat eerst met twijfel omdat ik McCartney al had gezien en diezelfde dag op Graspop Aerosmith en Deep Purple staan, maar we spreken wel over een Beatle natuurlijk. Met The Killers en Crowded House is dit best een sterke affiche en er moet nog bij komen.

Tot nu toe:
Nick Cave & The Bad Seeds
Placebo
Sleaford Mods
Whispering Sons

Nick en Sleaford Mods is bijna genoeg om mij te laten afreizen. Nog 1 of 2 mooie namen svp.

En nu even terugdenken aan een paar jaar geleden met misschien wel de mooiste dagline-up op 1 podium die ik heb mogen meemaken:
dEus, The National. Kraftwerk, Editors

DjFrankie (moderator)
Kaartje besteld

Kaartje al 2 jaar binnen. Zin in.

Ticket in de tas. Wat een line up weer! Heeeel benieuwd naar The Smile

Het nieuwe festival dat Werchter dit jaar had gelanceerd (Werchter Encore) wordt opgedoekt en een groot deel van de namen worden aan de affiche van TW Classic geplakt. Het gaat over oa Florence + The Machine, The Specials, Intergalactic Lovers en meer.

Jammer dat het allemaal matige namen zijn, buiten The Specials en Intergalactic Lovers.

Ik zou ook nooit een ticket gekocht hebben voor Encore en ga vooral voor de originele affiche van TW Classic. The Specials zijn wel goed, Intergalactic Lovers zie ik komende zomer nog elders. Noordkaap komt ook en die zouden best goed zijn sinds hun comeback.

DjFrankie (moderator)
Morgen zin in

Het plan is om op tijd te zijn voor Whispering Sons. Benieuwd of dit gaat lukken. Vanaf Sint Pancras is het 3 uur rijden en we moeten eerst de kids nog afzetten bij opa en oma in Egmond aan Zee.

Sleaford Mods is de eerste mustsee voor ons en daarna blijven we bij het hoofdpodium voor Courtney Barnett (eerder live gezien en verrassend goed) en The Smile.

Na meerdere optredens van Radiohead weet ik dat ik moet proberen te genieten van elk nummer afzonderlijk. Want hoewel ik Radiohead 1 van de beste acts ooit vind, kunnen ze geen setlist opbouwen, valt er tussen bijna elk nummer een pijnlijke stilte en is er vrijwel geen interactie met het publiek.

Waarschijnlijk gaan we dan ergens een hapje eten en zorgen we dat we een mooi plekje hebben voor Nick Cave.

Nieuwsgierig naar de prijzen. In dit topic heb ik daar een paar jaar geleden al iets over geschreven.

Zin in!

DjFrankie (moderator)
Voor ons 2 uur rijden WS Must see The Smile en Placebo ook.
Bij Nick lopen we langzaam terug naar de auto, pas nog op BKS gezien, en ben geen fan, ook niet van regen die dan voorspeld is.

=Toch eerst maar weer even over de muntjes. Waar ik me een paar jaar geleden al verbaasde over o. a. de prijs van €5,50 voor een cappuccino, waren de prijzen nog wat gestegen. Je moest nu 2 munten a €3,50, oftewel 7 euro betalen voor een cappuccino in een kartonnen bekertje.
Een magnum ging voor €5,25 en een raket voor €3,50. Voor de duidelijkheid: ik heb het hier over de ijsjes, niet over wapentuig. Hoewel ik het zelf best kan missen vind ik de prijs/kwaliteitverhouding een beetje uit de hand lopen.

Ik had het niet verwacht, maar we waren precies op tijd voor Whispering Sons. Niet alle nummers halen een hoog niveau, maar een song als Alone komt ook live goed uit de verf en de zangeres is live ook erg sterk.

Sleaford Mods was onze eerste must-see. Van tevoren niet al te hoge verwachtingen. Ik vroeg me af of dit zou werken overdag, op zo'n groot podium en dacht dat het leuk zou zijn voor een kwartiertje.
Niks bleek minder waar. Met een grote glimlach op ons gezicht konden we het gehele optreden niet stilstaan.
Fearn trakteerde ons op geweldige dansmoves en
Williamson spuugde in de mic en is fijn om naar te kijken.

Courtney Barnett heeft me eens verrast in Paradiso. Dat was toen onverwachts stevig op een positieve manier.
Nu was het wat meer slack rock. Wat me opviel is de fijne articulatie. Ieder woord was goed te verstaan, ook als er hele lappen tekst voorbijkwamen.
Avant Gardner werd in high speed gespeeld.

De setlist van The Smile bestond voor mij uit 3 delen. Het eerste deel nam mij mee naar hogere sferen. Het tweede deel bracht mij weer terug en ervaarde ik als iets minder. De laatste 4/5 nummers waren weer erg goed. Knap om met 1 album op zak zo'n setlist te kunnen brengen.

Na een rondje wandelen buiten het festivalterrein nog een klein stukje van Placebo gezien. Niet echt mijn ding, maar For What it's worth was wel lekker.

Ook bij Cave had ik geen hele hoge verwachtingen. Zeker een aantal goede nummers gemaakt, maar zeker niet één van mijn favoriete artiesten.

Echter :

Wat een ongekende show zette die man neer. Wat een energie, wat een gevoel. De regen zorgde voor een extra stukje magie.
Nog steeds geen grote fan, maar dat maakt het des te knapper dat Cave mij zo heeft weten te grijpen. Ik ben de hele dag nog met het optreden bezig.
Ik had af en toe het gevoel alsof hij zijn eigen therapeut is en de sessies plaatsvinden op de podia.
Bizar was het moment waarop hij tegen iemand in het publiek zei: "Yes, that's my son". De hele weide viel volledig stil voor slechts een paar tellen. Heel benieuwd wat daar us gebeurd.

Whispering Sons 7
Sleaford Mods 9-
Courtney Barnett 8-
The Smile 8
Nick Cave 9,5

Al met al weer een zeer geslaagde editie en aangezien voor 2023 The Boss is bevestigd, zijn wij er weer bij.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.