MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic

zoeken in:
Americana liefhebbers opgelet, Boris McCutcheon & The Salt Licks zijn binnenkort weer in Nederland!

* Saturday, September 30: Razzmatazz, Oost-Souburg
* Sunday, October 1: Backroads Music Club, Utrecht
* Monday, October 2: Crossroads, Dordrecht
* Friday, October 6: Huis Verloren, Hoorn
* Saturday, October 7: Take Root Festival, Assen
* Sunday, October 8: C.P. Roepaen, Ottersum
* Thursday, October 12: Paradiso, Amsterdam
* Friday, October 13: Nix BBBluesclub, Enschede
* Saturday, October 14: Sounds (in store), Venlo

Daarnaast komen er nog een hoop andere geweldige Americana bands en artiesten zoals Chatham County Line, Bottle Rockets, Cracker, Fred Eaglesmith, Richmond Fontaine, Damien Jurado en Patty Hurst Shifter binnenkort naar Nederland, veelal geboekt door Belmont Bookings. Hier een overzicht:
http://www.belmontbookings.nl/tours.html

Ryan Adams!
3 oktober in Paradiso

dajando schreef:
Vex'd was degene met de ontzettend relaxte downbeat muziek die als eerste optrad, toch? Maar misschien heb ik de eerste act wel gemist.
Hecate was de eerste. Dat is een vrouw die galmende duistere soundscapes bracht met daarover geflipte breakcore. Zeker niet mijn ding zoals het uitgevoerd werd, maar een leuk sfeervol rauw inkomertje, hoewel ik soms bang was dat de boxen eraan zouden gaan.

Vex'd was best cool. Mooi geluid.

Dan moet Tim Exile degene zijn die nogal wat door zijn microfoon praatte?
Ja, hij bracht een leuke show.

Helaas maar een paar nummers van Venetian Snares kunnen zien wegens werk de volgende dag, maar al het voorgaande (µ-Ziq was ook te gek!) klonk me een stuk beter en frisser in de oren. Of werd het later nog beter?
Het werd wel wilder en het ging lang door, tot 5 uur. Hoewel hij en het publiek nog door wilden gaan tot 6 uur, euforisch en om meer smekend werd het publiek achtergelaten.

Ik vond het begin Met de Rossz Csillag-nummers al beter dan Mu-ziq dus ik weet niet of jij het daarna beter zou vinden, maar Snares was mijn held die nacht. Met een ontzettend vernuft mixte hij bergen eigen werk aan elkaar. Mu-ziq vond ik verder ook al erg goed

Ik vond het overigens een hele belevenis om deze muziek live mee te maken, bij vlagen ging het echt door merg en been. En zo ontzettenend cool, heerlijk.
Mee eens.

Lin
L_T_B schreef:
Martha Wainwright

Groningen

afgelast!
http://www.mojo.nl/zoeken/i...

Lin schreef:
(quote)

afgelast!
http://www.mojo.nl/zoeken/i...

Sietse
25-08
Pan Sonic, Sleeparchive en Anders Ilar in Theater Kiker, Utrecht.

26-08 Avarus in Paradiso, Amsterdam

30-08 Sunburned Hand of the Man in Paradiso, Amsterdam

31-08 Rumor 46 met oa. Sunburned Hand of the Man en Machinefabriek. Meerdere plekken in Utrecht (zie ook: http://www.rumor.nl/

07-09 Night of the unexpected oa. met Lee Ranaldo, Phil Niblock en DJ Spooky in Paradiso, Amsterdam.

Sietse
en nog een interzone avond erbij:

16 september:
Brokenmeat, Kareem en Letalium in Theater Kikker, Utrecht.

Dit is, zoals ik het begreep uit de uitleg, lompe inustriele techno. Veel trage beats met veel soundscapes en noise.

Cat Power, 03-11 in Paradiso

Gabriel schreef:
Cat Power, 03-11 in Paradiso

Sietse schreef:
25-08
Pan Sonic, Sleeparchive en Anders Ilar in Theater Kiker, Utrecht.

26-08 Avarus in Paradiso, Amsterdam

30-08 Sunburned Hand of the Man in Paradiso, Amsterdam

31-08 Rumor 46 met oa. Sunburned Hand of the Man en Machinefabriek. Meerdere plekken in Utrecht (zie ook: http://www.rumor.nl/

07-09 Night of the unexpected oa. met Lee Ranaldo, Phil Niblock en DJ Spooky in Paradiso, Amsterdam.

Hee bedankt.
25 augustus ga ik denk ik wel naar Utrecht.

Wat dachten jullie van ouderwets stoer brullen met Bodycount, as donderdag in Paradiso, ik ben erbij
Tell us what to do FUCK YOU !!

Vera, Yo La Tengo (17/11)

sq
Sufjan Stevens in Keulen 10 november. Voor mensen als ik die te laat waren voor Paradiso-kaartjes.

Er zijn nog kaarten! Zojuist besteld.

Keulen is wel een beetje ver fietsen.

sq
Met de trein ben ik er in 2 uur, dus dat zal mijn probleem niet zijn. Ik heb de toch die héle dag maar vast vrijgenomen want Keulen is een leuke stad.

Maar het is nog even de vraag of de transactie zeker geslaagd is. Ik geloof het nog niet helemaal, want ik vond het wel vreemd dat er sowieso nog kaarten waren. Je weet t nooit helemaal zeker met dat online boeken.

2 uur treinen, da's goed te doen. Volgens mij doe ik er hier vandaan een uur of vijf over. Logisch ook om een dagje vrij te nemen, Keulen staat ook nog op mijn to-do-lijstje.

sq
Vanuit Leiden 3 uur en 3 minuten, Herman. Het ligt wel over de grens, maar dat is maar een dun lijntje

He, da's veel sneller dan ik dacht! Ik kijk gewoon naar de kaart (in mijn hoofd) en bedenk me dat het al 2enhalf uur duurt om in Limburg te komen. Als ik dan zie dat Keulen nog een stuk verder is en extrapoleer... Enfin, je snapt mijn gedachtengang.

Misschien toch maar snel een weekendje Keulen inplannen dan!

Mr. Lif za. 28 oktober Melkweg

Sietse
9 December "Interzone" te theater kikker met ditmaal

KRANKY LABEL avond

nog geen artiesten bekend maar zo goed als zeker is Pan American.

later meer info.

Lees ik dit goed?!

Wauw!

Sietse schreef:
9 December "Interzone" te theater kikker met ditmaal

KRANKY LABEL avond

nog geen artiesten bekend maar zo goed als zeker is Pan American.

later meer info.

9 December staat genoteerd.

Als Boduf Songs en Charalambides er ook nog bijkomen, wordt het wel heel aantrekkelijk om een duur treinkaartje te kopen. Maar die zullen wel niet komen...

Sietse
OK, meer informatie:
===========================
Interzone: The Dead Texan, Boduf Songs, Annelies Monseré, Wouter van Veldhoven
When
Saturday, December 9, 2006
9:00 PM

Where
Kikker
Ganzenmarkt 14
Utrecht, Utrecht 3512

Description
Kranky night

* The Dead Texan
* Boduf Songs
* Annelies Monseré
* Wouter van Veldhoven
Homepage
- interzone-festival.com
===========================

Pan American kon niet vanwege familie dingen ofzo. Maar dit is toch zeer zeker wel een heel erg mooi lijstje met 2 kranky artiesten en 2 andere ook zeer goede artiesten.

(binnenkort een album uit van Wouter van Veldhoven op Mechanized Mind records, en Annelies Monsere heeft al een heel erg mooi album uit genaamd "Helder")

Sietse
ook leuk:

=======
MV/EE & the bummer road (Matt Valentine & Erica Elder)
When
Tuesday, October 31, 2006
10:00 PM

Where
Paradiso
Weteringschans 6-8
Amsterdam

Free Folk door Matt Valentine & Erika Elder en hun Bummer Road Band.
Denk aan kosmische rock, abstracte jazz, psychedelische folk en noise experimenten.
Matt Valentine is ook bekend van de nu legendarische Tower Recordings die aan de bakermat stonden van de hedendaagse freefolk.

Het is in de kleine zaal van paradiso.
Zaal open om 21:30 aanvang 22:00
Prijs €6,00 + lidm.

Homepage
Paradiso
=========

Dag voor mijn vakantie naar Duitsland, maar ik ga wel.

MV/EE had mij wel tof geleken, maar doordeweeks zijn zulke uitstapjes voor mij helaas onmogelijk. Nemo van Time-Lag komt overigens ook mee als bandlid.

Kranky Night is gelukkig wel gewoon in het weekend dus daar wil ik eigenlijk wel heen. Lijkt me een mooie line-up.

Sietse
Nemo mee, hmm dat is tof.

Ik ga daar denk ik ook wat plaatjes kopen

JASON MOLINA winter 2007 european tour dates
2/01 - Groningen, Netherlands - Vera
2/02 - Amsterdam, Netherlands - Paradiso (Upstairs)
2/06 - Brussels, Belgium - AB
2/11 - Ottersum, The Netherlands - Roepaen

MAGNOLIA ELECTRIC CO. spring 2007 european tour dates
4/25 - Groningen, Netherlands - Vera
4/26 - Diksmuide, Belgium - Club 4AD
5/07 - Brussels, Belgium - AB
5/13 - Haarlem, Netherlands - Patronaat - Roots of Heaven Festival

WORM ROTTERDAM
Wed 22 Nov TETUZI AKIYAMA (jap) + JOZEF VAN WISSEM (nl) + DANNY O'REALLY (uk)

Thu 14 Dec FLAHERTY / CORSANO / YEH TRIO

STATE-X NEW FORMS FESTIVAL 2006
Dream/Aktion Unit feat. Chris Corsano, Thurston Moore, Paul Flaherty, Matt Heyner & C. Spencer Yeh (USA)

die knakker van the smiths 20-12

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.