MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic

zoeken in:
21.07 en 22.07 is in Loreley (Duitsland) een progfestival waar een paar fantastische namen komen.

Zaterdag 21.07
15.30 - 16.30 JEBO
16.45 - 18.15 Sylvan
18.30 - 20.00 IQ
20.30 - 22.15 Asia
22.45 - 1.00 Echoes

Zondag 22.07
14.00 - 15.15 The Watch
15.30 - 16.45 The Merlin Bird
17.00 - 18.15 Pendragon
18.30 - 21.00 FISH
21.30 - 23.15 Jethro Tull

Vorig jaar ben ik ook naar Loreley geweest toen kwamen "slechts" (Mostly Autumn, Sylvan en Fish.) Omgeving daar is prachtig, een soort van amfitheater boven op een berg vanwaar je naar beneden in een dal kijkt waar de Rijn ligt. En genoeg campings in de buurt.
Ik kan helaas niet omdat ik dan op vakantie ga. Maar voor de progliefhebbers onder jullie is dit wel een aanrader.

bm.silverlake
Roskilde : van 1 tot en met 8 Juli in Denemarken.
kaartje kost 200 inclusief camping en parkeren.

Rock am ring: van 1 tot en met 3 juni, in Nurburgerring/eiffel.110 euro inclusief camping en parkeren.

Roskilde is dat gemakkelijk te bereiken?
vliegtuig? trein.... enig idee?

Seg kan dat niet goedkoper dan 200 euro? Zou enkel 6-7 -8 juli gaan.

bm.silverlake
vliegtuig is de beste optie, ook de snelste en volgens mij zelfs de goedkoopste.

Heb even voor je gekopieerd van de officiele Nederlands Roskilde site:

\Route beschrijving : In Duitsland de navolgende route volgen;
Bremen - Hamburg - Lübeck - Puttgarden - boot naar Rødby ( vaartijd, inclusief in- en uitschepen, ongeveer één uur, gaat ± 40 keer per dag) en vervolgens Kopenhagen aanhouden tot je de afslag Roskilde tegenkomt. (geschatte reistijd naar Roskilde vanaf de Ned./Duitse grens bij Oldenzaal is ± 6 à 7 uur)

sq
Joanna Newsom vandaag in de voorverkoop (Paradiso 27-4) dank aan sxesven voor de melding. Maar ze zijn er dus nog. Gewoon op tickertservice.

Op website Cultuur Centrum Hasselt:

Nordic Night 2 / Nordic Light
met Susanna & The Magical Orchestra + Jóhann Jóhannsson
vr 23 feb 2007 - 21.00 u
kleine schouwburg € 22 basis / € 20 red / € 18 abo
Kijk hier alvast naar de mooie videoclip die onze favoriete grafisch ontwerper/muzikant Kim Hiorthoy maakte voor hun Joy Division-cover Love will tear us apart.
www.susannamagical.com www.runegrammofon.com www.johannjohannsson.com

Susanna And The Magical Orchestra is in feite een duo: keyboardspeler Morten Qvenild (ex-Jaga Jazzist, In The Country) en zangeres Susanna Wallumrod. Opgericht in 2000 tourde de groep hoofdzakelijk in thuisland Noorwegen. Bij het verschijnen van hun debuut List of lights and buoys bleven lovende internationale kritieken echter niet lang uit.

Op List of lights and buoys staan zowel hoogst persoonlijke interpretaties (Jolene van Dolly Parton zoals je het nog nooit hoorde en Leonard Bernstein's Who am I) als eigen nummers; allen gebracht met een verrassend grote maturiteit ondanks de nog jonge leeftijd van de vertolkers.

Op 14 augustus verscheen hun nieuwe, prachtige album; dit keer met enkel covers van Leonard Cohen over Prince tot AC/DC. Lees er
hier meer over.

Susanna And The Magical Orchestra combineert de toegankelijkheid van popmuziek met de precisie van elektronica en de improvisatie van jazz.

Nadien ook nog een concert van Jóhann Jóhannsson, één van de meest actieve musici/componisten van de nieuwe IJslandse muziekscène. Hij is ook één van de oprichters van Kitchen Motors, een collectief van artiesten. Hij werkte al samen met o.m. Pan Sonic, Barry Adams en Marc Almond en schreef muziek voor film, theater en dans. Regelmatig treedt hij op in Europa en Amerika, hetzij met Apparat Organ Quartet hetzij solo. Zijn solowerk wordt gekenmerkt door subtiele elektronica, strijkers en percussie en past dan ook perfect in het rijtje met o.a. Sigur Rós en Múm. Zijn meest recente cd, IBM 1401, verscheen op het prestigieuze 4AD-label (Pixies etc.) en stond in menig eindejaarslijstje.

nieuwe tips:

Maximo Park 19-04 Melkweg
Whitest Boy Alive 03-05 Paradiso

sq
Band of Horses in Tivoli Utrecht (ergens achterin mei)

Ik zie net op AT5-tekst dat de de Arctic Monkeys naar de melkweg komen....

21 mei... SLINT in Paradiso

paranoidandroid
The Scientist schreef:

you've got to be fucckingkidding me

The Scientist schreef:

Nice

The Scientist schreef:

Best leuke tip

Sietse
kijk, das nou eens leuk om te gaan bekijken.

Wie gaat er mee op het balkon zitten?

Sietse
20 euro

afzetters.

Yak
Vanaf 3 maart voorverkoop. Met 20 euro is Slint ook op de 'sell out tour'?

Edit: voorverkoop start op de MuMeMeeting.

:O:O:O:O:O DIT MOET IK EVEN VERWERKEN.
*PAKT GELD*

IK . BEN . ER

En dus ook in de AB op 23 mei.
Stubru

Comrade schreef:
En dus ook in de AB op 23 mei.
Stubru

Nog niet op de site van AB wel...

Enfin, ik ben present.

Slint! leuk. ik ben er vast bij

Ook nog: 5 april: The Shins. Ook paradiso

Is LCD Soundsystem live aan te raden?

Ja, ronduit fantastisch waren ze 2 jaar geleden op Motel Mozaique.

paranoidandroid
ik heb nog een tip: Sonic Youth plays Daydream Nation, August 31, Roundhouse London.

El-P - Melkweg do. 12 april

5 april, Paradiso, The Shins. Zaterdag begint de voorverkoop.

edit; o itchy had dit mooie nieuws al gepost

Petterson schreef:
5 april, Paradiso, The Shins. Zaterdag begint de voorverkoop.

edit; o itchy had dit mooie nieuws al gepost

Dat is zeker mooi nieuws!

paranoidandroid
freakystyle schreef:
4 maart Raccoo-oo-oon in Paradiso

goeie tip. heb een album van ze gedownload, erg gaaf. Is ook maar 7.50 dat concert, met nog een andere band.

paranoidandroid schreef:
(quote)

goeie tip. heb een album van ze gedownload, erg gaaf. Is ook maar 7.50 dat concert, met nog een andere band.

Nog meer mensen die volgende week naar Raccoo-oo-oon gaan? Ik ben van de partij

Sietse
ik ook

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.