MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic

zoeken in:
Niet vergeten eerst even Death Vessel in het voorprogramma van Low mee te pakken.

Mij onbekend, geen reacties op mume ook. Maar ga het zeker even checken. Bedankt voor de tip!

Sietse
Dinsdag 15-5:
Gruizg en Prettig in Cul de Sac, Tilburg
Live: Wouter van Veldhoven, Soccer Committee, Christian Toonk feat. Karl Klomp, The Puddle Parade en Orphax.
DJ's: Interzone

Aanvang: 20:30
Einde:00:00
Entree: gratis

SelmaDuim
Zondag 13 mei:

The Spirit That Guides Us,
This Beautiful Mess

Tivoli - De Helling
Entree: 10,-
Zaal open: 19:30
Aanvang: 20:15

Rufus Wainwright
do 5 juli
De Oosterpoort, Groningen
grote zaal
aanvangstijd: 20.30 uur

bubbachups schreef:
Rufus Wainwright
do 5 juli
De Oosterpoort, Groningen
grote zaal
aanvangstijd: 20.30 uur

Vind ik iets te ver weg, dan maar hopen op een concert in bv Paradiso (alhoewel dat gezien zijn tour-schema dan niet rond die tijd zal zijn).

Net gelezen op Nu.nl:

"Rondom de datum van het concert staan nog veel lege gaten in de touragenda, dus het zou zowaar kunnen dat er meer Nederlandse concerten volgen. Ook valt in het concertoverzicht op de site te lezen dat Rufus bij sommige concerten met complete band speelt."

Woody schreef:
Net gelezen op Nu.nl:

"Rondom de datum van het concert staan nog veel lege gaten in de touragenda, dus het zou zowaar kunnen dat er meer Nederlandse concerten volgen. Ook valt in het concertoverzicht op de site te lezen dat Rufus bij sommige concerten met complete band speelt."

Als je op zijn site zelf kijkt zie je dat dat niet helemaal klopt.
Maar ik wacht af: het zal vast niet bij Groningen blijven

Sheplays
Gary Lucas (o.a. ex Captain Beefheart)
donderdag 17 mei a.s. in De Melkweg

clip YouTube

24 juni, de Japanse Boris in 013 (Tilburg)

Maandag 28 mei
Thomas Ankersmit & Guiseppe Ielassi
OT301, Amsterdam

Woensdag 30 mei
Thomas Ankersmit & Guiseppe Ielassi
Worm, Rotterdam

Woensdag 6 juni
Thomas Köner vs. Max Eastley
Iris Garrelfs vs. si.cut.db
DJ Sniff vs. Keir Neuringer
Bimhuis Amsterdam

Misschien een beetje ver weg nog, maar toch mooi om alvast te noteren:

Anouar Brahem " Le voyage de Sahar "
-----------------------------------------------------
Anouar Brahem : Oud
François Couturier : Piano
Jean-Louis Matinier : Accordion

15 May.2008, Groningen - Oosterpoort
16 May.2008, Amsterdam - Tropentheater
17 May.2008, Rotterdam - Lantaren Venster

Vreemgenoeg zie ik echter in de vandaag verschenen Oosterpoort gids voor het komende seizoen staan dat het in tegenstelling tot bovenstaande om Astrakan Café zou gaan met Barbaros Erköse en Lassad Hosni. Zien we dan wel, heb vrede met beide mogelijkheden.

Zondag 3 juni
Mike Patton & Fennesz
Melkweg, Amsterdam

Bong-RaWith Venetian Snares, Black Sun Empire, Enduser, Jason Forrest, Sickboy, Rotator, Parasite, Sage, Scotch Egg, Westrum and Mike Redman

Tivoli 7 Juli

Ik heb wel zin om een avondje te breakcoren, of hoe je het ook maar wil noemen!

bubbachups schreef:
Zondag 3 juni
Mike Patton & Fennesz
Melkweg, Amsterdam

Dat had ik gezien ja.

Maar dan kan ik niet

Tenzij het regent die zondag...

paranoidandroid
BlueVelvet schreef:
24 juni, de Japanse Boris in 013 (Tilburg)

cool. jammer van dat Tilburg.

Inderdaad, had het liever in Utrecht of A'dam gezien.

Noorderzon 2007, Groningen
19 aug - Chatham County Line
20 aug - Low

Sietse
Six Organs of Admittance in paradiso op 12 augustus

paranoidandroid
Animal Collective, a.s. maandag gratis op de Valkhofaffaire in Nimweghen.

Ook wel tof overigens:

Zon. 14 okt. - Vera, Groningen
Michael Gira (Swans, Angels of Light)
Raymond Raposa (Castanets)

sxesven
bubbachups schreef:
Michael Gira (Swans, Angels of Light)

Zeker tof, jammer dat het zo'n eind weg is.

18 oktober treden Boredoms overigens op in Vera. Daar ga ik dan maar wel eens die 3 uur heen en 3 uur terug voor reizen denk ik.

Vrijdag 19 oktober
Sunburned Hand of the Man
Vera, Groningen

oei oei.. daar gaat weer een paar euro mijn portemonnee uitvliegen

[edit: toch niet, zelfde dag als Scorch Trio, en die geef ik de voorkeur]

Sietse
Paradiso donderdag 7-9-2007

THE NIGHT OF THE UNEXPECTED

M.m.v.
Pole and band
Peter Brötzmann/Paal Nilsen-Love/Michiyo Yagi
Dälek
Jazkammer Full Metal Line-up
Toshimaru Nakamura
MOHA!
Errorsmith
DJ Sniff & Keir Neuringer
Rafael Toral
Martijn Tellinga
AK 47 Soundsystem
muziek van o.a. Görgy Ligeti en Edgar Varèse en een programma met experimentele films onder redactie van Erwin 't Hart.
The Night richt zich - als festival van één nacht - op nieuwe ontwikkelingen in de hedendaagse muziek. In een strak geregisseerde opeenvolging voert het programma dwars door stijlen en genres: van experimentele techno tot gecomponeerd repertoire. Gastprogrammeur Roland Spekle i.s.m. Koen Nutters. Co-productie van Gaudeamus, Paradiso en Steim.

Voorverkoop vanaf zaterdag 28 juli.
aanvang: 20.30 uur
zaal open: 20.00 uur
entree: 15,- incl. daglidmaatschap

Sietse
Zuid Bij Zuid West, Tilburg 16 - 23 september 2007

Groots festival vol onbekende acts voor een mooie prijs (de 2 hoofddagen, zaterdag en zondag zijn totaal maar 15 euro ofzo)

Meer info: zxzw - Chocolate famous food in the world.
Er zijn meer dan 100 acts verspreid over 8 dagen. Check hier voor wie, wat en waar:

De LINE-UP

Sunday 16 September
The Haters | Fanzines | Scherven

Monday 17 September
Supersilent | The Haters | WireGriot | Stoepkrijt

Tuesday 18 September
Duo Switch | The Haters | Film

Wednesday 19 September
Nina Hitz | The Haters | Film

Thursday 20 September
Goska Isphording | The Haters | HM Bowling

Friday 21 September
Andreas van Zoelen | The Haters | Wirwar

Saturday 22 September
AC Berkheimer | Baseck | Blue Sabbath; Black Fiji | Blutch | Captain Ahab | Ceephax Acid Crew | Check 1-2 | Chevron | Crippled Black Phoenix | Disinvectant | Drumcorps | End Of Level Boss | Ex Zero | Family Battle Snake | Furio | Grey Daturas | Kazuamsumaki | Major B | Minitel | Pantha Du Prince | Passenger Of Shit | Peter Quistgard | Rhys Chatham | Rioteer vs. Autonon | S.i.m. on kor Funkle | Suicidal Rap Orgy | Sutcliffe Jugend | Syntheme | The Despised | The Haters | The Jim Morrisons | The Moi Non Plus | These Monsters | Thye | Union Town | Volt Voice | Vortex Rex

Sunday 23 September
?Alos | A Challenge Of Honour | Agent Sidegrinder | Ansatz Der Maschine | Atlantis | Awkward I | Basi Goreng | Beehoover | Black Haven | Blowfly | Charlie*Adler | Chris Forsyth | Curse Ov Dialect | Cutting Pink With Knives | Die! Die! Die! | Dr. Bibber | Dr. Doom | Dynaminds | Dyse | Electric Electric | Fruit Cranks | Fuck The Writer | Germlin | Get Hustle | Grinding Halt | GTUK | Hacride | Hexnut | Ignatz | Infinity | Jacob Kirkegaard | Jakuzi´s Attempt | Jozef van Wissem | Kania Tieffer | Kap Bambino | Khima France | Kiss The Anus Of A Black Cat | Knut | Le Chien Violet | Le Prince Harry | Leine | Lewd | Long Distance Calling | Marco Zanetton | Meldy Peaches | Meneguar | Miscreants | MoHa! | Monno | Monotonix | Nihiltronix | Niobe | Nomad | Orphax | Ostinato | Ovo | Paper Tiger | Paul Marshall | Peter Evans | Pierre Normal | Planet Aids | Powerbooks Unplugged | Praise The Twilight Sparrow | Psychic Ills | Psychic TV | Raaskalbomfuckerz | Rhys Chatham | Shit & Shine | Sudden Infant | The Black Atlantic | The Bloody Honkies | The Haters | The Hickey Underworld | The Hydromatics | The Locust | The New Dominion | The Setup | Todd | Toxic Lipstick | Trad Gras Och Stenar | Velvet Underwear | Weltbrand | Wouter van Veldhoven | Yoke & Yohs | Tradeshow

Naast de muziek is er ook nog ruimte voor theater, metal bowlen, film en veel meer.

Nogmaals www.zxzw.nl voor meer info.

Ik ben er bij, jullie ook?

sxesven
Amai, wat een namen! The Haters! Sutcliffe Jugend! MoHa! The Locust! Wouter van Veldhoven! Orphax (natuurlijk)! Etcetera, etcetera. Ziet er zeer tof uit, als ik kan ga ik zeker!

Vergeet Supersilent niet!

edit: en, o mijn God, Shit & Shine (check het filmpje!).

Voor de geïnteresseerden: Hierop staat het desbetreffende nummer.

Sietse schreef:
Zuid Bij Zuid West, Tilburg 16 - 23 september 2007

Groots festival vol onbekende acts voor een mooie prijs (de 2 hoofddagen, zaterdag en zondag zijn totaal maar 15 euro ofzo)

Slechts €11,40 zelfs. Aangeschaft.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:22 uur

geplaatst: vandaag om 13:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.