Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 18 september 2007, 23:22 uur
dat kan volgens mij niet. Maar eens kijken of ik dan kan...want er was ook iets anders wat tof is...ben ff vergeten wat.
0
geplaatst: 18 september 2007, 23:32 uur
Dat betekent dus dat je de dag tevoren reeds in Utrecht voor de deur moet liggen 

0
geplaatst: 22 september 2007, 19:05 uur
Donderdag 29 november
Circle + Acid Mothers Temple The Melting Paraiso U.F.O.
Stubnitz, Amsterdam
Stubnitz, Amsterdam
0
geplaatst: 22 september 2007, 19:51 uur
Kijk kijk.. das interessant
.. niet zo'n eind weg als rotterdam 
.. niet zo'n eind weg als rotterdam 
0
geplaatst: 22 september 2007, 20:08 uur
bubbachups schreef:
Donderdag 29 november
Stubnitz, Amsterdam
Donderdag 29 november
Stubnitz, Amsterdam
Circle

Ook maar eens achter Acid Mothers aan dan.
0
geplaatst: 23 september 2007, 08:10 uur
Zappa Plays Zappa op 26/9 in 013 en 27/9 in de Melkweg of 6/10 in Antwerpen.
0
Sietse
geplaatst: 24 september 2007, 09:48 uur
bubbachups schreef:
Donderdag 29 november
Stubnitz, Amsterdam
Donderdag 29 november
Stubnitz, Amsterdam
Komt op de lijst te staan

Hopelijk dit keer met een minder dronken Kawabata Makoto
0
geplaatst: 24 september 2007, 16:47 uur
Iemand wel eens op de Stubnitz geweest? Vraag me af wat voor geluidskwaliteit we op zo'n boot kunnen verwachten.
0
geplaatst: 24 september 2007, 18:04 uur
bubbachups schreef:
Iemand wel eens op de Stubnitz geweest? Vraag me af wat voor geluidskwaliteit we op zo'n boot kunnen verwachten.
Ja, toen ie vorig jaar in Rotterdam lag ben ik er een nachtje geweest.
Ik vind het nou niet de uitgelezen plek voor een concert, het zijn nogal kleine ruimtes en de acoustiek is niet geweldig..
Kijk uit voor de gladde trappetjes, mijn nacht eindigde toen op de EHBO van het Erasmus MC

0
geplaatst: 24 september 2007, 20:53 uur
Jeroen enzo schreef:
Ik vind het nou niet de uitgelezen plek voor een concert, het zijn nogal kleine ruimtes en de acoustiek is niet geweldig..
Kijk uit voor de gladde trappetjes, mijn nacht eindigde toen op de EHBO van het Erasmus MC
(quote)
Hm, daar was ik dus al bang voor. En bedankt voor de tip.

0
geplaatst: 24 september 2007, 21:08 uur
Vorig jaar in Amsterdam was ik er. (Duurde even voordat we het konden vinden, terwijl het achteraf gezien erg makkelijk was. We moesten met de pont, en aan de haven was het ontzettend donker)
Maar verder is het inderdaad een beetje klein, en een boot is sowieso niet echt gemaakt voor de acoustiek
Maar toch vond ik het een origineel idee, en was op de een of andere vreemde manier best sfeervol. De combinatie van Duitsers, Amsterdammers en gekken had ik nog nooit meegemaakt. Een vrij occulte bedoening.
En welke artiest is daarvoor geschikt? juist: Acid Mothers Temple!
Ik ben heel benieuwd!
Maar verder is het inderdaad een beetje klein, en een boot is sowieso niet echt gemaakt voor de acoustiek
Maar toch vond ik het een origineel idee, en was op de een of andere vreemde manier best sfeervol. De combinatie van Duitsers, Amsterdammers en gekken had ik nog nooit meegemaakt. Een vrij occulte bedoening.En welke artiest is daarvoor geschikt? juist: Acid Mothers Temple!
Ik ben heel benieuwd!
0
geplaatst: 28 september 2007, 17:14 uur
Vic Chesnutt
22 NOV 2007 Diksmuide, BE 4AD
23 NOV 2007 Den Hag, NL Crossing Border Fest
24 NOV 2007 Eindhoven, NL Effenaar
...
De line-up voor dit concert bestaat in ieder geval uit:
Vic Chesnutt
Efrim Menuck (Godspeed/A Silver Mt. Zion)
Jessica Moss (A Silver Mt. Zion)
Thierry Amar (Godspeed/A Silver Mt. Zion)
Guy Picciotto (Fugazi)
en zie dat deze waarschijnlijk niet klopt... volgens de sites van Crossing Border en Effenaar zijn het de dagen na die boven aangegeven,
dus 24 nov op CB en 25 in effenaar.
22 NOV 2007 Diksmuide, BE 4AD
23 NOV 2007 Den Hag, NL Crossing Border Fest
24 NOV 2007 Eindhoven, NL Effenaar
...
De line-up voor dit concert bestaat in ieder geval uit:
Vic Chesnutt
Efrim Menuck (Godspeed/A Silver Mt. Zion)
Jessica Moss (A Silver Mt. Zion)
Thierry Amar (Godspeed/A Silver Mt. Zion)
Guy Picciotto (Fugazi)
en zie dat deze waarschijnlijk niet klopt... volgens de sites van Crossing Border en Effenaar zijn het de dagen na die boven aangegeven,
dus 24 nov op CB en 25 in effenaar.
0
geplaatst: 29 september 2007, 00:12 uur
En Shining (de noorse jazz/rock/metal band):
23rd Oct 2007: Mezz, Breda (NL)
24th Oct 2007: Biebob, Vosselaar (B)
25th Oct 2007: Doornroosje, Nijmegen (NL)
23rd Oct 2007: Mezz, Breda (NL)
24th Oct 2007: Biebob, Vosselaar (B)
25th Oct 2007: Doornroosje, Nijmegen (NL)
0
geplaatst: 9 oktober 2007, 01:31 uur

Na Meshuggah is ook The Dillinger Escape Plan afgevallen wegens de gebroken voet van gitarist Ben Weinman, waardoor helaas de hele Europese tour gecancelled is. Reeds gekochte kaarten kunnen worden teruggebracht naar het adres van aankoop.

0
geplaatst: 9 oktober 2007, 22:30 uur
Ik ben benieuwd hoe ie die opgelopen heeft. Nooit iemand zoveel capriolen (meters omhoog de muur oplopen) zien uithalen tijdens concert en ondertussen strak doorspelen...
0
geplaatst: 12 oktober 2007, 22:35 uur
Just in:
6e Dwars Festival
Op zondag 11 november vindt de zesde editie van het Dwars Festival plaats. Met Greg Weeks als onbedoelde rode draad. Greg Weeks (Espers, Language Of Stone) is een van de onmisbare schakels binnen de huidige neo-folkgeneratie. Naast een solo optreden zal hij ook muzikale geestverwanten begeleiden als Orion Rigel Dommisse, Festival, Currituck Co en Jesse Sparhawk. Meer informatie volgt in de eerstvolgende nieuwsbrief. Aanmelden kan via [email protected]
6e Dwars Festival
Op zondag 11 november vindt de zesde editie van het Dwars Festival plaats. Met Greg Weeks als onbedoelde rode draad. Greg Weeks (Espers, Language Of Stone) is een van de onmisbare schakels binnen de huidige neo-folkgeneratie. Naast een solo optreden zal hij ook muzikale geestverwanten begeleiden als Orion Rigel Dommisse, Festival, Currituck Co en Jesse Sparhawk. Meer informatie volgt in de eerstvolgende nieuwsbrief. Aanmelden kan via [email protected]
0
twinnyt14
geplaatst: 15 oktober 2007, 10:10 uur
Maandag 29 oktober in de kleine zaal van Paradiso: Vampire Weekend!
www.myspace.com/vampireweekend
Speelden al in het voorprogramma van Animal Collective en de muziek van deze Amerikaanse studenten lijkt de eerste waardige opvolger van Paul Simon's Graceland sound! Luister zelf!
6 eurootjes....
www.myspace.com/vampireweekend
Speelden al in het voorprogramma van Animal Collective en de muziek van deze Amerikaanse studenten lijkt de eerste waardige opvolger van Paul Simon's Graceland sound! Luister zelf!
6 eurootjes....
0
geplaatst: 23 oktober 2007, 09:22 uur
Kleine update wat betreft Jandek op 10 november in Paradiso: Phil Todd (Ashtray Navigations, etc.) en Alex Neilson (te veel om op te noemen) doen de begeleiding. 

0
geplaatst: 23 oktober 2007, 16:28 uur
Blijkbaar gaat de kaartverkoop niet helemaal super ofzo. Heb eerlijk gezegd ook nooit iets aangekondigd gezien over dit optreden, maar Konono No.1 lijkt mij toch zeker wel de moeite waard. Anyway, ik kreeg dus een Plato mailtje, onder vermelding van wachtwoord “CONGOTRONICS” krijgt men nu 20% korting.
KONONO No 1
ELECTRO UIT KONGO
Zaterdag 27 oktober 2007 | 21:00u
Rasa, Utrecht
KONONO No 1
ELECTRO UIT KONGO
Zaterdag 27 oktober 2007 | 21:00u
Rasa, Utrecht
0
geplaatst: 26 oktober 2007, 14:34 uur
Ik lees net 22 februari 2008 Pere Ubu in Utrecht
Dáár ga ik wel bij zijn.
En 7 november in hetzelfde Utrecht: Dieter Moebius en Hans-Joachim Roedelius, de grote mannen achter Cluster.
(dat is eerder, maar ik post 'm als tweede
)
Dáár ga ik wel bij zijn.En 7 november in hetzelfde Utrecht: Dieter Moebius en Hans-Joachim Roedelius, de grote mannen achter Cluster.
(dat is eerder, maar ik post 'm als tweede
)
0
geplaatst: 27 oktober 2007, 15:59 uur
16 November
Overtoom 301
Offonoff (lijkt me erg mooi)
bestaande uit:
Paal Nilssen-Love - drums
Massimo Pupillo - bass guitar
Terrie Ex - guitar
ED (oehhh.. Sonic Youth meets Slint
)
From the filthy steamy wilderness of Tel Aviv, ED is all about rock + noise +shit like that. They now have a debut album out: 'Mind On Hill'. Sonic Youth meets Slint.
DJ MARCELLE
... zie alleen net wel dat het om 12 uur 's nachts begint en tot 5 uur doorgaat.. ook gezellig
En op 19 november daar:
Set 1
KTL
Stephen O'Malley - guitar
Pita - electronics
Set 2
ULTRALYD
Kjetil Mster - saxophones
Anders Hana - guitar
Kjetil Brandsdal - bass guitar
Morten J. Olsen - drums + electric vibraphone
Overtoom 301
Offonoff (lijkt me erg mooi)
bestaande uit:
Paal Nilssen-Love - drums
Massimo Pupillo - bass guitar
Terrie Ex - guitar
ED (oehhh.. Sonic Youth meets Slint
)From the filthy steamy wilderness of Tel Aviv, ED is all about rock + noise +shit like that. They now have a debut album out: 'Mind On Hill'. Sonic Youth meets Slint.
DJ MARCELLE
... zie alleen net wel dat het om 12 uur 's nachts begint en tot 5 uur doorgaat.. ook gezellig

En op 19 november daar:
Set 1
KTL
Stephen O'Malley - guitar
Pita - electronics
Set 2
ULTRALYD
Kjetil Mster - saxophones
Anders Hana - guitar
Kjetil Brandsdal - bass guitar
Morten J. Olsen - drums + electric vibraphone
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 20:49 uur
Sodeknetter! Die Belgen hebben het maar weer mooi voor elkaar! 
ELIANE RADIGUE [fr]
Gent, Witte Zaal | Do 29 (20u30) & Vr 30 NOV '07 (14u)
Eliane Radigue kan zonder blozen de grootmeesteres van de Franse avant-garde genoemd worden. In de late jaren vijftig studeert ze elektroakoestische muziek onder Pierre Henry en Pierre Schaeffer, waarna ze zich onderdompe lt in de klassieke muziek. In de jaren zeventig begint ze muziek te schrijven voor tapes en ARP synthesizer, bekeert ze zich tot het Tibetaans boeddhisme en injecteert een flinke dosis abstracte spiritualiteit en meditatie in haar muziek. Ze brengt in de Witte Zaal haar in 2000 gecomponeerde elektronische compositie "L'île Re-sonante". Op vrijdagmiddag zal Radigue een uiteenzetting doen over haar composities en werkwijze.
NOAH HOWARD QUARTET [us/b/fr]
Gent, KC Vooruit | Vr 30 NOV '07 (20u30)
De Amerikaanse alt saxofonist Noah Howard geldt als een van de iconen binnen het freejazzgenre. Medio jaren zestig debuteert hij op het gerenommeerde ESP-label. Snel wordt hij een veel gevraagd en gerespecteerd figuur en deelt hij podia met de groten uit het genre. In 1969 brengt hij "The Black Ark" uit, een plaat die nu als een mijlpaal gezien wordt en onlangs heruitgebracht is door Bo Weavil. Gebeten door de de avant-gardebeweging in Europa, verhuist hij naar Frankrijk. Hij duikt er de studio in met mensen als Frank Wright, Han Bennink en Misha Mengelberg. Hoewel hij actief blijft, wordt zijn discografie eerder onregelmatig, met een dalende interesse voor zijn muziek als gevolg. Tot er in de jaren negentig weer een herwaardering van zijn muziek komt. Hij woont momenteel in Brussel waar hij samenspeelt met drummer Calyer Duncan. Van Parijs laat hij Bobby Few (piano) en Harry Swift (bas) overkomen om als het Noah Howard Quartet nog eens te bewijzen waarom hij als een jazzpionier bestempeld wordt.
Kwijl... En verder ook nog Acid Mothers Temple, maar dat wisten we al.

ELIANE RADIGUE [fr]
Gent, Witte Zaal | Do 29 (20u30) & Vr 30 NOV '07 (14u)
Eliane Radigue kan zonder blozen de grootmeesteres van de Franse avant-garde genoemd worden. In de late jaren vijftig studeert ze elektroakoestische muziek onder Pierre Henry en Pierre Schaeffer, waarna ze zich onderdompe lt in de klassieke muziek. In de jaren zeventig begint ze muziek te schrijven voor tapes en ARP synthesizer, bekeert ze zich tot het Tibetaans boeddhisme en injecteert een flinke dosis abstracte spiritualiteit en meditatie in haar muziek. Ze brengt in de Witte Zaal haar in 2000 gecomponeerde elektronische compositie "L'île Re-sonante". Op vrijdagmiddag zal Radigue een uiteenzetting doen over haar composities en werkwijze.
NOAH HOWARD QUARTET [us/b/fr]
Gent, KC Vooruit | Vr 30 NOV '07 (20u30)
De Amerikaanse alt saxofonist Noah Howard geldt als een van de iconen binnen het freejazzgenre. Medio jaren zestig debuteert hij op het gerenommeerde ESP-label. Snel wordt hij een veel gevraagd en gerespecteerd figuur en deelt hij podia met de groten uit het genre. In 1969 brengt hij "The Black Ark" uit, een plaat die nu als een mijlpaal gezien wordt en onlangs heruitgebracht is door Bo Weavil. Gebeten door de de avant-gardebeweging in Europa, verhuist hij naar Frankrijk. Hij duikt er de studio in met mensen als Frank Wright, Han Bennink en Misha Mengelberg. Hoewel hij actief blijft, wordt zijn discografie eerder onregelmatig, met een dalende interesse voor zijn muziek als gevolg. Tot er in de jaren negentig weer een herwaardering van zijn muziek komt. Hij woont momenteel in Brussel waar hij samenspeelt met drummer Calyer Duncan. Van Parijs laat hij Bobby Few (piano) en Harry Swift (bas) overkomen om als het Noah Howard Quartet nog eens te bewijzen waarom hij als een jazzpionier bestempeld wordt.
Kwijl... En verder ook nog Acid Mothers Temple, maar dat wisten we al.
0
geplaatst: 30 oktober 2007, 16:28 uur
In Overigen > Algemeen > Concert Agenda november:
hallo, dit is een agenda die ik gemaakt heb voor last.fm voor mijn groep indie Nederland. kijk maar of je het wat vindt.
FLIP KOWLIER º mezz breda º 1 nov
THE ROBOCOP KRAUS º tivoli utrecht º 2 nov
LONDON CALLING #2 º paradiso amsterdam º 4 nov
SPINVIS º de kleine komedie amsterdam º 4 nov
JACK PEÑATE º tivoli utrecht º 4 nov
BLOC PARTY º heineken music hall amsterdam º 7 nov
THE TELLERS º paradiso amsterdam º 7 nov
OCEANSIZE º doornroosje nijmegen º 9 nov
DEVENDRA BANHART º tivoli utrecht º 10 nov
PINBACK º rotown rotterdam º 13 nov
BEIRUT º paradiso amsterdam º 15 nov
COCOROSIE º oosterpoort groningen º 15 nov
GREAT LAKE SWIMMERS º paradiso amsterdam º 15 nov
MINUS THE BEAR º waterfrondt rotterdam º 20 nov
JOSE GONZALEZ º paradiso amsterdam º 20 nov
ZITA SWOON º cultureel centrum hasselt º 21 nov
LONEY, DEAR º tivoli utrecht º 22 nov
THE CORAL º melkweg amsterdam º 22 nov
TWO GALLANTS º melkweg amsterdam º 23 nov
JUSTICE º paradiso amsterdam º 24 nov
SUPER FURRY ANIMALS º melkweg amsterdam º 25 nov
THE VEILS º oosterpoort groningen º 26 nov
RYAN ADAMS º amsterdam rai º 26 nov
THE NATIONAL º paradiso amsterdam º 28 nov
THE HIVES º paradiso amsterdam º 28 nov
FIERY FURNACES º paradiso amsterdam º 29 nov
ROONEY º doornroosje nijmegen º 30 nov
oh ja en Buena Vista Social Club komt in Paradiso. Niet indie, wel geniaal.
De meeste artiesten zijn in vele zalen te vinden in november, maar ik wilde ze niet twintig keer herhalen. Zoek het dus lekker zelf maar ff uit!
hallo, dit is een agenda die ik gemaakt heb voor last.fm voor mijn groep indie Nederland. kijk maar of je het wat vindt.
FLIP KOWLIER º mezz breda º 1 nov
THE ROBOCOP KRAUS º tivoli utrecht º 2 nov
LONDON CALLING #2 º paradiso amsterdam º 4 nov
SPINVIS º de kleine komedie amsterdam º 4 nov
JACK PEÑATE º tivoli utrecht º 4 nov
BLOC PARTY º heineken music hall amsterdam º 7 nov
THE TELLERS º paradiso amsterdam º 7 nov
OCEANSIZE º doornroosje nijmegen º 9 nov
DEVENDRA BANHART º tivoli utrecht º 10 nov
PINBACK º rotown rotterdam º 13 nov
BEIRUT º paradiso amsterdam º 15 nov
COCOROSIE º oosterpoort groningen º 15 nov
GREAT LAKE SWIMMERS º paradiso amsterdam º 15 nov
MINUS THE BEAR º waterfrondt rotterdam º 20 nov
JOSE GONZALEZ º paradiso amsterdam º 20 nov
ZITA SWOON º cultureel centrum hasselt º 21 nov
LONEY, DEAR º tivoli utrecht º 22 nov
THE CORAL º melkweg amsterdam º 22 nov
TWO GALLANTS º melkweg amsterdam º 23 nov
JUSTICE º paradiso amsterdam º 24 nov
SUPER FURRY ANIMALS º melkweg amsterdam º 25 nov
THE VEILS º oosterpoort groningen º 26 nov
RYAN ADAMS º amsterdam rai º 26 nov
THE NATIONAL º paradiso amsterdam º 28 nov
THE HIVES º paradiso amsterdam º 28 nov
FIERY FURNACES º paradiso amsterdam º 29 nov
ROONEY º doornroosje nijmegen º 30 nov
oh ja en Buena Vista Social Club komt in Paradiso. Niet indie, wel geniaal.
De meeste artiesten zijn in vele zalen te vinden in november, maar ik wilde ze niet twintig keer herhalen. Zoek het dus lekker zelf maar ff uit!
* denotes required fields.