MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic

zoeken in:
Inderdaad.
(Op zich heeft het niet zoveel zin om verre locaties hier neer te zetten: er treedt altijd wel érgens een leuke band op. Maar niet altijd in Nederland en omstreken, daarvoor dit topic.)

Flauwekul, voor een optreden die dermate tot de verbeelding spreekt zijn er zat mensen die een weekendje Londen zouden overwegen hoor, lijkt mij vrij essentiële informatie dit. Verder posten we hier ook regelmatig de line-up van ATP, Terrastock, etc. Stukje zelfkwelling denk ik.

Sietse
ja, idd zelfkwelling, daar houden we van...

Binnenkort trouwens Night Wounds in Amsterdam...
Das best een tip...

Emmylou Harris 26 september in de Oosterpoort te Groningen.

Emmylou Harris naar Nederland

GRONINGEN - Countryzangeres Emmylou Harris geeft op vrijdag 26 september een concert in De Oosterpoort in Groningen.

Ze timmert inmiddels alweer zo'n dertig jaar aan de weg. Ze verkocht meer dan 15 miljoen albums en sleepte twaalf Grammy Awards in de wacht. Een deel van haar songs schrijft ze zelf.

Nog niet zo lang geleden werkte ze met collega-kopstukken Bruce Springsteen, Elvis Costello en Mark Knopfler. Met laatstgenoemde maakte ze in 2006 het duetalbum All The Roadrunning. Op 10 juni verschijnt een nieuw album, All I Intended To Be.

Nu.nl

bubbachups schreef:
Voor de liefhebbers van My Morning Jacket. Op 16 mei geven ze een besloten optreden in Desmet in Amsterdam. Er is ruimte voor 100 mensen op de gastenlijst, reserveren kan hier (toegang is gratis), maar die zal binnen een paar uurtjes wel vol zitten.
Niet gevonden - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

bubbachups schreef:
Gastenlijst is inmiddels vol, maar voor wie te laat is, niet getreurd, op 8 juli geven ze ook een regulier concert in de Melkweg.

Tevens is nu bekend gemaakt dat het om een akoestische set gaat, wat het natuurlijk wel extra leuk maakt.

mml
2 augustus is er wel een heel mooie affiche in Lokeren

- Sex Pistols
- Buzzcocks
- New York Dolls
- The Kids

en neen, het zijn geen tributebands

Het wordt verdomd goed geheim gehouden maar aanstaande zaterdag kan je het geweldige No Age in het Paard in Den Haag bewonderen (en de dag daarvoor gewoon in Paradiso).

Sam Baker, zaterdag 6 september, W2, Den Bosch

Cygnus schreef:
Sam Baker, zaterdag 6 september, W2, Den Bosch

Tof, bedankt voor de tip, Sam Baker zag ik vorig jaar in Paradiso en was waanzinnig mooi! Ik zie nu dat hij de dag erna in ook weer in Paradiso staat dus dan ben ik er zeker bij!

In Muziek > MusicMeter Live! > Kool Keith & Kutmasta Kurt - Atmosphere feat Brother Ali - Dzl & Meta (Antwerpen):

Kool Keith & Kutmasta Kurt
Atmosphere feat. Brother Ali
Dzl & Meta
---
Ten tijde van The Ultramagnetic MC's stond ‘Kool Keith’ Thornton al garant voor avontuurlijke en spannende hip hop. Na de split van dit invloedrijke, maar helaas nooit echt doorgebroken gezelschap in ‘94 gaat bandleider Kool Keith solo. Onder zijn eigen naam en verschillende aliassen brengt de man met de regelmaat van de klok nieuw werk uit. Niet elke release is even sterk, maar met ‘Dr. Octagon’ (Dr. Octagon),’ Sex Style’ (Kool Keith), ‘First Come, First Served’ (Dr. Dooom) en ‘Project Polaroid’ (TomC3 en Kool Keith) werkt Kool Keith toch een behoorlijk indrukwekkend rijtje af. Zijn buddy, DJ en producer Kutmasta Kurt is meestal de vaste sidekick. Tegen de zomer verschijnt een nieuwe Dr. Dooom plaat, iets waar wij alvast reikhalzend naar uitkijken.
---
Met Atmosphere en Brother Ali hebben we in één klap twee van de interessantste hedendaagse blanke hip hop artiesten op het podium staan. Hier is Atmosphere nog niet zo gekend - in 2006 stonden ze wel al op het podium van Werchter - maar in eigen land (de VS) heeft het duo (Slug en Ant) makkelijk een miljoen platen verkocht. Slug is de introspectieve MC en Ant de DJ die de dikwijls heavy teksten van Slug voorziet van de juiste grooves. Het nieuwe Atmosphere album ‘When Life gives you Lemons, You Paint that Shit Gold’ kwam eerder dit jaar uit en is een echte knaller. Brother Ali heeft met ‘Shadows on the Sun’ (2003) en ‘the Undisputed Truth’ (2007) twee fantastische albums uitgebracht. Ant is trouwens op beide platen de DJ van dienst. Atmosphere en Brother Ali staan samen op het podium, het zijn geen twee aparte sets.
---
Dzl & Meta hebben de ambitie de speerpunt te worden van de beweging Waardig Ouder Worden in Hiphop (helaas zit er geen slim acroniem in deze naam). Oftewel: twee veteranen die het niet kunnen laten een microfoon ter hand te nemen om enkele goed bekkende versen te debiteren. Meta (Mike Engels) was aanvoerder van Freestyle Fabrik, de Antwerpse hiphoptrots van weleer en tegenwoordig terug in de belangstelling door een cover van hun nummer 'Vrijdagavond' door Fixkes (Mike is ook te horen op die versie). Dzl (Kris Diels) staat gelijk aan de helft van het party dj-collectief AC/DJ en heeft een reputatie te verdedigen als hilarisch freestyle-mc.
---
Hof ter Lo - Noordersingel 30 - 2140 Antwerpen

Woensdag 25 juni 2008 om 20 uur (deuren: 19.30 uur)
VVK: 15 EUR / Kassa: 17 EUR

Tickets verkrijgbaar in alle vestigingen van Fnac of online via http://www.ccluchtbal.org

(afbeelding)

paranoidandroid
mml schreef:
2 augustus is er wel een heel mooie affiche in Lokeren

- Sex Pistols
- Buzzcocks
- New York Dolls
- The Kids

en neen, het zijn geen tributebands

en drie dagen later Sonic Youth voor 17,-!!

19 augustus; Clutch in Burgerweeshuis te Deventer
8 november; Hanson Brothers in Merleyn te Nijmegen
11 december; Triggerfinger in Doornroosje te Nijmegen

Sonic Youth kan ik helaas niet meemaken maar Triggerfinger ga ik hoogstwaarschijnlijk wel zien.

Butthole Surfers!!

donderdag 17 juli - Minnemeers (Gent)

jellorum schreef:
Butthole Surfers!!

donderdag 17 juli - Minnemeers (Gent)

En twee dagen eerder in de Melkweg.

ik ben aanwezig in ieder geval , in Gent dan wel..

jellorum schreef:
ik ben aanwezig in ieder geval , in Gent dan wel..

Ik ben er ook!
(cadeautje voor mijn verjaardag van mijn vriendin, wat een wijf! )

AMENRA

26/06 @ De Centrale (Gent)

voorstelling van hun nieuwe cd Mass IIII

Ik zie net dat Birchville Cat Motel is toegevoegd aan de ZXZW programmering!!

En ook Sun Ra Arkestra, Religious Knives, Nick Castro & the Young Elders, Starving Weirdos, Peeesseye en Z'ev zijn natuurlijk prachtige namen. De voorlopige programmering:
zxzw - Chocolate famous food in the world.

Sietse
ja, vet heh, die line-up

BCM ben ik echt blij mee...

Pelican, Guapo en Thinguma*Jigsaw heb ik ook geen moeite mee

... én Glorior Belli, Otto Von Shirach, Talibam!, The Hong Kong dong en Torche!

spijtig genoeg wat te ver van Gent ...

10 Days Off
Dag 7
25 juli 2008 15€
Kunstencentrum Vooruit
Gent

Compuhphonic
Corrid'or
Dominik Eulberg
Gui Boratto (live)
Jennifer Cardini
Pig & Dan
The Field (live)
Tiefschwarz

Ik ben erbij

paranoidandroid schreef:
(quote)

en drie dagen later Sonic Youth voor 17,-!!

Waar ligt lokeren?

Ooit van google of wikipedia gehoord?

Silver schreef:
(quote)

Waar ligt lokeren?

Tussen Gent en Sint-Niklaas, ongeveer een 30 km van Gent, richting A'werpen (E17).

BlueVelvet schreef:
Ooit van google of wikipedia gehoord?

nee wat is dat

luc011190 schreef:

Compuhphonic
Corrid'or
Dominik Eulberg
Gui Boratto (live)
Jennifer Cardini
Pig & Dan
The Field (live)
Tiefschwarz

Ik ben erbij

Geweldige line-up! Zonde dat ik dan op vakantie ben, had er graag bij willen zijn.

Vanavond Mika! ^^
In het WesterPark...
Helaas wel beetje laat natuurlijk en het regent hier!...

Sietse
Hier in Amsterdam-Oost is het echter droog, dus dat kan wel eens goed komen...

Maar goed, Mika als tip...dat vind ik wel heel ver gaan

Gast
geplaatst: vandaag om 22:02 uur

geplaatst: vandaag om 22:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.