MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Welke concerten staan er nog op jouw agenda?

zoeken in:
Cygnus schreef:
(quote)

Hopelijk komen die nog dichterbij dan Haarlem...
Düsseldorf (11-5), Brussel (13-5)

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Düsseldorf (11-5), Brussel (13-5)

Die zijn beter bereisbaar.

Cygnus schreef:
(quote)

Die zijn beter bereisbaar.
Daarom post ik ze ook... Frankfurt, Diksmuide, Hamburg, München, Bern en Berlijn had ik er anders ook nog bij kunnen zetten.

17 Feb: The National, Efterklang, Sharon van Etten, Owen Pallett in Vredenburg, Utrecht
18 Feb: Nikoo, Occii, Amsterdam
25 Feb: Suuns, Sleep Party People, Occii, Amsterdam
2 Maart: Caribou, Gold Panda, Lone, Teebs, Melkweg, Amsterdam

Voorlopig alweer een mooie lijstje om het nieuwe jaar in te gaan. Januari was een rustige concertmaand.

Iemand nog concerttips voor mij?

Ik ben nog nooit naar een concert/optreden geweest (ja shame on me maar mijn vrienden hebben nou eenmaal niet dezelfde smaak)
Zelf houd ik nooit echt concertagenda's in de gaten, ik zou niet weten welke sites betrouwbaar zijn. En als ik dan hoor dat er een leuk concert is zijn de kaarten meestal al uitverkocht.

ik gebruik behalve de eigen agenda's van de verschillende podia die ik vaker bezoek (Paradiso, Tivoli, Melkweg, 013, Doornroosje, W2, Theater Kikker, etc.) vaak podiuminfo.nl, die hebben een mooi op datum gerangschikte lijst met concerten door het hele land.

Stijn_Slayer
Ik gebruik podiuminfo ook altijd, en inderdaad af en toe de sites van Tivoli, Vredenburg, HMH e.d.

En als niemand meewilt, ach dan ga je toch zelf? Het voordeel is dat er dan ook niemand tegen je aan staat te lullen als je rustig wilt kijken en luisteren.

In mijn eentje naar concerten lijkt me ongezellig.
Weer in je eentje in de trein, in je eentje genieten van een concert.

Al kan ik een oom nog altijd vragen

Ik zal welleens podiuminfo gebruiken, en concerten in Amsterdam zijn voor mij erg fijn en haalbaar.

En welke sites gebruiken jullie voor het bestellen van kaartjes?

Ik kan ook lang niet altijd iemand zover krijgen om mee te gaan naar een concert. Ik ga dan ook gewoon alleen. Je hoeft dan in ieder geval met niemand rekening te houden. Alleen tijdens het wachten is het wat minder.

Ik verheug me het meest op the Black Keys 18 Maart en Skunk Anansie 25 Feb (jeugd sentiment)

Voor het bestellen van kaartjes kan je ticketmaster.nl en eventim.nl gebruiken of kijken op de site van de band. Als ze in bv Paradiso spelen, kan je ook op de site van Paradiso kijken.

Ik gebruik ticketmaster en eventim ook om te kijken welke optredens er aan komen.

Ik kan alleen mensen meekrijgen naar ''Free-festival' en Het Piratenfestijn. En als ik betaal naar The Eagles, KISS, Rolling Stones etc.

oceanvolta schreef:
Ik kan ook lang niet altijd iemand zover krijgen om mee te gaan naar een concert. Ik ga dan ook gewoon alleen. Je hoeft dan in ieder geval met niemand rekening te houden. Alleen tijdens het wachten is het wat minder.

Herkenbaar. Ik ga best vaak alleen tegenwoordig. In de trein ernaartoe minder leuk (meestal laat ik de auto liever thuis) en het wachten is vervelend, maar tijdens het concert nergens last van en na afloop met niemand rekening houden.

Stijn_Slayer
Het reizen is inderdaad ongezellig. Je verveelt je dood als je in je eentje lang in de trein zit, maar dat heb ik er dan maar voor over. Je mist in ieder geval geen treinen omdat vrienden per se nog een hamburger moeten scoren ofzo. Ik ben ook altijd het liefste z.s.m bij de trein, en bereid een sprintje te trekken om 'm nog te halen.

De meeste van mijn concerten zijn behoorlijk prijzig, dus ik ga ook vaak alleen. Ik ga ook wel eens met pa of ma, daar heb ik helemaal geen problemen mee (plus gratis bier ).

De kaartjes bestel ik het liefste via de site van de zaal zelf (vaak lagere servicekosten), maar meestal ben ik overgeleverd aan de schoften van livenation, eventim en ticketmaster. Als een concert gecanceld wordt kun je bij ticketmaster twee maanden op je geld wachten, ook al vermelden ze anders op hun site. Ze reageren gewoon pas na vier weken, en dan hebben ze er nogmaals weken voor nodig voor ze je geld terugstorten.

Toch moet je wel. Het is wel eens in het nieuws dat andere ticketbedrijven nepkaartjes verkopen, en anders zijn ze rustig tientallen euro's duurder.

Ataloona schreef:
Rolling Stones etc.

Geweldig toch?!

Net kaartje binnen voor Iron & Wine trouwens, wie gaat er nog meer?

Rolling Stones kost veel te veel geld en ze zijn mij toch wat te oud en dus wat minder in vorm dan ''back in the old days.''

Iron & Wine ken ik niet dus ik ga er ook niet heen

December 2009 ging mijn concert in het Oude Luxor (Rotterdam) van Frédérique Spigt niet door vanwege de heftige sneeuwval. Zelf stond ze gewoon op het podium die avond... de heldin.
Nu in de herkansing in Maassluis (off all places):

17-03: Stef Kamil Carlens, Lantaren Venster, Rotterdam
01-04: Anna Calvi, De Unie, Rotterdam
08-04: Adele, Paradiso, Amsterdam
07-05: Frédérique Spigt, Theater Koningshof, Maassluis
20-05: Zita Swoon, Mamadou Diabaté & Awa Démé, Rasa, Utrecht

15-02 The National - Vorst Nationaal
28-02 Yuck & Cloud Nothings - Botanique
16-03 Interpol - Lotto Arena
05-04 No Age - La Chocolaterie
11-04 Deerhunter - Botanique

zeer tevreden over al zeg ik het zelf.

Ataloona schreef:
Iemand nog concerttips voor mij?

Ik ben nog nooit naar een concert/optreden geweest (ja shame on me maar mijn vrienden hebben nou eenmaal niet dezelfde smaak)
Zelf houd ik nooit echt concertagenda's in de gaten, ik zou niet weten welke sites betrouwbaar zijn. En als ik dan hoor dat er een leuk concert is zijn de kaarten meestal al uitverkocht.

Ik denk als je dit topic een beetje in de gaten houd dat je toch wel een groot deel van de concerten in nederland (en een aantal in belgie) tegenkomt. Zal best wat tussen zitten wat jij ook leuk vindt. Probeer inderdaad gewoon of je op de site van de locatie kaartjes kan kopen en anders ticketmaster of een van de bovengenoemde sites (door Stijn_slayer)

Stijn_Slayer
Ik kijk hier inderdaad ook vaak om te zien of ik toevallig iets over het hoofd heb gezien.

Paalhaas schreef:

*Update*

04.02 - Arbeid Adelt! - AB, Brussel
05.02 - Kris De Bruyne Band - Stadsschouwburg, Mechelen
07.02 - Richard Thompson Band - AB, Brussel
12.02 - Guido Belcanto & Orcquesta Patagon - Cultuurcentrum, Mechelen
17.02 - Guy Swinnen - O' Fiach Irish Pub, Mechelen
19.02 - Luka Bloom - Leidse Schouwburg, Leiden (NL)
26.02 - The Cannons - Scheppersinstituut, Mechelen

*
06.03 - Buffalo Tom - AB, Brussel
07.03 - Chris Joris Trio & Fred Meys - 't Ankertje a/d Dijle, Mechelen
12.03 - Meensel Blues 2011 - OCC, Meensel-Kiezegem
17.03 - Faran Flad - O' Fiachs Irish Pub, Mechelen
19.03 - Kadril - Stadsschouwburg, Mechelen
20.03 - Lloyd Cole Ensemble - Cultuurcentrum, Mechelen
25.03 - Trans-Siberian Orchestra - Stadsschouwburg, Antwerpen - o.v.
26.03 - Amaryllis - CC De Mol, Lier
30.03 - The Twilight Singers - Trix, Borgerhout
*
08.04 - Grant Hart - Cultuurcentrum, Mechelen
10.04 - Boudewijn en Marcel de Groot - Stadsschouwburg, Mechelen
12.04 - Albert Niland - O' Fiach Irish Pub, Mechelen
13.04 - Albert Niland - O' Fiach Irish Pub, Lier
28.04 - Blackfield - Trix, Borgerhout
*
01.05 - Sade - Sportpaleis, Antwerpen
02.05 - Loudon Wainwright III - AB, Brussel
04.05 - Joe Bonamassa - Koningin Elisabethzaal, Antwerpen
13.05 - Luka Bloom - CC De Mol, Lier
15.05 - An Pierlé & White Velvet - Botanique, Brussel
18.05 - The Meat Puppets - Trix, Borgerhout
27.05 - Roger Waters - Sportpaleis, Antwerpen
*
04.06 - Buurman - Stadsschouwburg
*
09.07 - TW Classic: Simple Minds, Texas - Werchter
*
26.08 - Fest de Sjarabang - School Sint-Gumarus, Mechelen
*
23.09 - My Little Cheap Dictaphone - Cultuurcentrum, Mechelen
28.09 - The Specials - AB, Brussel
*
20.11.11 - Yes - AB, Brussel

odi
17-02 The National e.a. - Vredenburg Utrecht
19-02 Energy - Jaarbeurs Utrecht
29-03 Kyuss Lives - Paradiso Amsterdam
01-04 Anna Calvi - De Unie Rotterdam
08-04 Roger Waters - Gelredome Arnhem
09-04 Roger waters - Gelredome Arnhem
10-04 Blackfield - Paradiso A'dam
24-04 Blood For Blood - Patronaat Haarlem
07-05 Katatonia - De Kade Zaandam
21-08 Lowlands - Biddinghuizen

De datum is nog niet helemaal duidelijk maar halverwege juni komt Kansas naar de Boerderij te Zoetermeer, daar moet ik wel bij zijn!

Wie gaat er zaterdag 5-2 naar Gazpacho in de Boerderij Zoetermeer?
Ik weet dat Casartelli gaat wie nog meer?

Papartis schreef:
Wie gaat er zaterdag 5-2 naar Gazpacho in de Boerderij Zoetermeer?
Ik weet dat Casartelli gaat wie nog meer?

ik, sterker nog...Met Casartelli

DjFrankie (moderator)
10-4 naar The Stranglers in Parkstad Limburg Theater in Heerlen, gisteren hier kaarten voor gewonnen tijdens de Parkstadt Popkwis in de nieuwe Nor.

17-03: Stef Kamil Carlens, Lantaren Venster, Rotterdam
01-04: Anna Calvi, De Unie, Rotterdam
08-04: Adele, Paradiso, Amsterdam
07-05: Frédérique Spigt, Theater Koningshof, Maassluis
20-05: Zita Swoon, Mamadou Diabaté & Awa Démé, Rasa, Utrecht
17-06: The Irrepressibles, Muziekgebouw aan 't IJ, Amsterdam

26-02 De Jeugd van Tegenwoordig (Oosterpoort, Groningen)
15-03 Mogwai (Paradiso, Amsterdam)
26-03 of 29-04 De Kift (De Kade, Zaandam of Patronaat, Haarlem)
12-05 of 13-05 Pere Ubu (Patronaat, Haarlem of Botanique, Brussel)

En een hele hoop waar ik nog even naar moet kijken, want er komt veel leuks in maart, april en vooral mei.

Stijn_Slayer
Ik ga John Mayall mooi voor de tweede keer zien, aangezien hij gratis op het Ribs en Blues festival komt kan ik die kans niet laten slippen.

3 feb Richard Thompson
8 apr Roger Waters
14 apr Slayer + Megadeth
12 juni John Mayall (+ de rest van de line-up)

Nu nog maar hopen dat B.B. King ook naar Nederland komt, anders moet ik dat hele pokke eind naar Gent rijden. Daar heb ik echt geen zin in....

Stijn_Slayer schreef:
Nu nog maar hopen dat B.B. King ook naar Nederland komt, anders moet ik dat hele pokke eind naar Gent rijden. Daar heb ik echt geen zin in....

B.B.King op 9 juli in Gent, grote kans dat hij dan 10 of 11 juli op North Sea Jazz staat (of in zijn geval zit)

Paalhaas schreef:

Gast
geplaatst: vandaag om 07:19 uur

geplaatst: vandaag om 07:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.