MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / PEARL JAM !!!

zoeken in:
Het is zover, vandaag is ff Pearl Jam gaan bekijken.

Ik krijg net een telefoontje van m'n neeft, of ik gratis meewil naar Pearl Jam... Dat kan ik niet weigeren, al ken ik vrij weinig werk van Pearl Jam...

Dat was een prima concert, wat is die Vedder nog fantastisch bij stem zeg. Stond helaas redelijk achteraan, dus raakte er niet echt 'in'. Vermoed dat Klumpie vooraan in de springende massa stond .

Wolfmother was ook een prettige verrassing, een groovend jaren zeventig stijlcitatenboek.

Potver3, wat was dat goed
Nu weet ik weer waarom ik al jaren helemaal gek ben van deze band. Super strak, super setlist.... alles helemaal waanzinnig. Het deed me zelfs die p%^&r^&*s Gelredome een beetje vergeten.
Deze jongen gaat nu gelijk even achter kaarten aan van voor de optredens in Praag en Berlijn, dat kan ik wel combineren met een business-trip

Prima concert inderdaad. Maar waarom moeten ze toch altijd eindigen met die draak 'Yellow ledbetter'??

Dat was genieten gisteravond, 1 klein minpuntje, Black werd niet gespeeld...

Dijst schreef:
Dat was genieten gisteravond, 1 klein minpuntje, Black werd niet gespeeld...

Daar zat mijn neef ook de hele tijd om te zeuren. Dat was voor hem ook het enige smetje, want hij ging aardig uit z'n dak.

Ik heb best genoten van het concert, ondanks dat ik de meeste nummers niet kende.

sxesven
Ben geen fan van Pearl Jam, maar moet zeggen dat het concert toch erg goed was. De muziek doet me niks, maar 't zijn sympathieke gasten die toch aardig weten hoe je je publiek waar voor z'n geld geeft. M'n vriendin en haar broertje (beide grote fans) vonden het allebei geniaal, dus dat zat wel snor. Wolfmother vond ik overigens helemáál niks.

lebowski schreef:
Vermoed dat Klumpie vooraan in de springende massa stond .

Zekers

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Daar zat mijn neef ook de hele tijd om te zeuren. Dat was voor hem ook het enige smetje, want hij ging aardig uit z'n dak.

Ik heb best genoten van het concert, ondanks dat ik de meeste nummers niet kende.

Als ik jouw muzieksmaak bekijk, is het voor het jouw zeker waard om een aantal Pearl Jam albums uit te proberen.

Klumpie schreef:
(quote)

Als ik jouw muzieksmaak bekijk, is het voor het jouw zeker waard om een aantal Pearl Jam albums uit te proberen.

Ik krijg ze binnenkort ook van m'n neef.

En ik kende wel iets van Pearl Jam, dus ik wist wel dat het mijn muziek zou zijn.

Werd Rearviewmirror nog gespeeld?
Naar mijn mening het beste nummer van Pearl Jam, samen met Black.

rayman schreef:
Werd Rearviewmirror nog gespeeld?
Naar mijn mening het beste nummer van Pearl Jam, samen met Black.

Yep! en hoe...
Ik zal even voor een setlistje zorgen...

Sonic Nurse schreef:
(quote)

Yep! en hoe...
Ik zal even voor een setlistje zorgen...

Als je doen wilt, graag

Lin
*heeft de pest erin nu, niet geweest *

rayman schreef:
(quote)

Als je doen wilt, graag

Release
Why Go
Save You
Corduroy
Severed Hand
Better Man / (No Woman No Cry) / (Save it for Later)
World Wide Suicide
Insignificance
Jeremy
Do The Evolution
Given To Fly
Even Flow
I Got Id
Lukin
Spin The Black Circle
Rearviewmirror

1st Encore:
Man Of The Hour
Daughter / (Blitzkrieg Bop)
State Of Love And Trust
Comatose
Porch

2nd Encore:
Bu$hleaguer
Leash
Alive
Rockin’ In The Free World
Yellow Ledbetter

Lin schreef:
*heeft de pest erin nu, niet geweest *

Nu heb ik ook de pest erin.
Knappe setlist, dachten wij.

Lin
rayman schreef:
(quote)

Nu heb ik ook de pest erin.
Knappe setlist, dachten wij.

precies!
(gelukkig wel al jaaaren geleden gezien, dat verzacht de pijn een beetje )

Lin schreef:
(quote)

precies!
(gelukkig wel al jaaaren geleden gezien, dat verzacht de pijn een beetje )

hier ook, jaaaren terug 2x gezien maar nu toch nog lang zitten twijfelen, wel gaan niet gaan wel gaan niet gaan...als ik die setlist zo zie

Lin
hup, snel vergeten maar, op naar t volgende concert

Ik heb hetzelfde eigenlijk. Ooit in Ahoy gezien, toen was Ten net uit. Speelden ze alles twee keer, want ze hadden nog geen nieuwe nummers.
Later nog een keer gezien in de RAI.
Deze had is eigenlijk niet mogen missen.

Lin
rayman schreef:
Ik heb hetzelfde eigenlijk. Ooit in Ahoy gezien, toen was Ten net uit. Speelden ze alles twee keer, want ze hadden nog geen nieuwe nummers.
Later nog een keer gezien in de RAI.
Deze had is eigenlijk niet mogen missen.

ik ook in ahpy, maar iets later denk ik, ze speelden al iets meer

Hier nog 1 in ahoy...en Eddie was toen behoorlijk stoned.

Ooohhh, dames & heren jullie hebben wat gemist zeg

Wrijf het er effe in zeg.

Ik focus me maar op Muse in de Brabanthallen.

Hier ook Ahoy (Vs was nog niet uit maar daar werden wel nummers van gespeeld).
Was het 1993? Ik geloof van wel he

rayman schreef:
Ik focus me maar op Muse in de Brabanthallen.

Muse wordt ook super!!!

Lin
aERodynamIC schreef:
Hier ook Ahoy (Vs was nog niet uit maar daar werden wel nummers van gespeeld).
Was het 1993? Ik geloof van wel he

ik denk t haast wel ja

Het was echt vet gister en ja het was balen dat ze black niet speelde maar ach ......

Ze speelde zoveel goede nummers en als ze wilde konden ze nog wel 2 uur doorgaan met goede nummers......

Het moet nu natuurlijk niet weer 10 jaar duren voordat ze weer komen!!!

EEEEEY Rico thnx voor de kaarten voor Muse....

Spreek je later gast.....

gisteren Pearl Jam in Antwerpen. Op basis van de goede reacties op vorige concerten had ik me er wel wat bij voorgesteld. Maar eerlijk gezegd vond ik het maar een middelmatig tot redelijk goed concert.
Een paar hoogtepunten, dat wel (Given to fly, Jeremy, Better Man,...), maar in een dergelijk uitgebreide set viel het me toch op dat PJ té veel banale rocknummertjes in hun repertoire hebben zitten. Ook zitten ze met een aansteller van een gitarist die zich in zijn show en solos keer op keer verslikt (Het werd hierdoor echter wel duidelijk wie door Wolfmother als lichtend voorbeeld wordt gebruikt om zich constant aan te stellen...)
Wel een positieve meevaller was Vedder, nog steeds goed bij stem.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.