MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / PEARL JAM !!!

zoeken in:
Voor mij was het gisterenavond anders wel het beste concert dat ik ooit gezien heb en de setlist was geweldig. Logisch dat er véél goeie nummers ontbreekten want er is toch zo veel keuze en Pearl Jam heeft voor mij geen enkel slecht nummer (minder goeie wel, maar geen slechte).

Nummers zoals het briljante Indifference en Hunger Strike had ik op gehoopt, maar ik had niet verwacht dat ze die zouden spelen. Gelukkig was het anders...
Verder ook 5 nummers van m'n favoriete cd Ten'. (Even Flow, Jeremy, Why Go, Black en Alive).

Enkele nummers van de nieuwste titelloze konden natuurlijk niet ontbreken. Die klonken ook érg goed, maar ik kende ze (voorlopig) nog niet zo goed als het oudere werk. De single World Wide Suicide vind ik een goed nummer, maar niet meer dan dat.

Ik was er behoorlijk van overtuigd dat ze met Yellow Ledbetter gingen afsluiten en net ervoor Rockin in the Free World van Neil Young of Baba 'O Riley van The Who, dat laatste was het geval.

Verder ook nog het prachtige Crazy Mary waarvan ik de oorsprong niet ken.

Gevoel van euforie, emotionele momenten... het kwam er bij mij allemaal aan te pas.
Het heeft me op één of andere manier echt weten te raken en dit zal nog lange tijd blijven hangen...

Pearl Jam is een groep die zeker niet alleen voor het geld speelt. Hun uitstraling, liefde voor muziek, de interactie met het publiek... gewoonweg briljant.

Pearl Jam behoorde al tot één van m'n favoriete groepen, maar vanaf heden benoem ik ze tot m'n all-time favorite...

Avitas Sibannac schreef:
Verder ook 5 nummers van m'n favoriete cd Ten'. (Even Flow, Jeremy, Why Go, Black en Alive).

Speelden ze "Black" wel in het Sportpaleis??

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Speelden ze "Black" wel in het Sportpaleis??

De volledige setlist:

Set 1: Interstellar Overdrive, Corduroy, Animal, Hail Hail, World Wide Suicide, Severed Hand, Not For You(Modern Girl), In Hiding, Unemployable, Given To Fly, Even Flow, Present Tense, Do The Evolution, Big Wave, Elderly Woman Behind The Counter In A Small Town, Jeremy, Why Go

Encore 1: Soon Forget, Black, Better Man, Crazy Mary, Comatose, Alive

Encore 2: Indifference, Hunger Strike, Baba O'Riley, Yellow Ledbetter

inderdaad, ze speelden black en wat was me dat daar zeg, een duidelijk ge-emotioneerde eddie vedder toen het publiek met volle borst het deuntje van black bleef aanhouden, wel spijtig dat ze rearviewmirror niet gespeeld hebben. maarja dat maakt niet zoveel uit het was fantastisch

42
Qua show en setlist was Antwerpen nog heel veel beter dan Arnhem en Dublin, maar door het ongelofelijke kutpubliek in Antwerpen staat Arnhem toch bovenaan mijn lijstje.

Drie shows en 48 verschillende nummers gehoord! Hoeveel bands flikken dat?

En Avitas Sibannac: Crazy Mary is geschreven door Victoria Williams, een artieste die aan MS lijdt. Om geld bijeen te krijgen voor de behandeling hebben een aantal artiesten (waaronder dus PJ) haar nummers opgenomen voor een benefiet CD. Crazy Mary was het nummer dat PJ daar aan bij heeft gedragen. Het nummer is dus door Williams geschreven, maar PJ is de recording artist. Het is dus officieel gezien géén cover.

42
Ik stond trouwens in Arnhem 2e rij, recht voor Mike.

Waarom kutpubliek 42? Want ik had ook wat problemen met het publiek, ben benieuwd waarom jij je er aan stoorde...

De recensies in de kranten zijn ook erg lovend.
Ik baal steeds meer dat ik dit heb gemist.
Al zeggen jullie kritieken me uiteraard meer dan de verhalen uit de krant.

Damn 'Hunger Strike' had ik graag ook willen horen...

42
Tompie schreef:
Waarom kutpubliek 42? Want ik had ook wat problemen met het publiek, ben benieuwd waarom jij je er aan stoorde...

Wij hadden tenclub tickets waarmee we eerder naar binnen konden. We stonden 2e rij aan Mikes kant. Nadat de rest van het publiek binnengestroomd was stonden er achter ons een groep franssprekende gasten die te stoned voor woorden waren en de hele tijd probeerden voor ons te komen. Vlak voor de show stonden ze ook nog eens op de grond te pissen.

Tijdens de show was er een groep eikels die continu met grof geweld naar voren aan het duwen waren en vrouwen lastig vielen. Op een gegeven moment had iemand achter me het lef om mijn portemonnee uit mijn kontzak te trekken. Ik heb hem teruggegraaid en hem een hele flinke elleboogstoot gegeven. Het geluid dat dat maakte en zijn reactie (lijkbleek) doen mij vermoeden dat ik daarmee een rib gebroken heb. Ik kan niet eens zeggen dat ik dat erg vind.

Respect 42, en groot gelijk, zeggen dat zulke kloojos naar pearl jam zitten te kijken live, is al een schande dat ze zich zo bezig houden voor en tijdens het concert , terwijl er dan ECHTE FANS zijn die willen gaan kijken om te genieten van pearl jam en hun muziek, en dan niet aan een ticket zijn geraken.
Voor mijn part zouden zulke gasten in het ziekenhuis mogen belanden, want voor een concert van pearl jam zou ik toch de goeie muziek willen herrineren en niet een stelletje eikels.

42 schreef:

Drie shows en 48 verschillende nummers gehoord! Hoeveel bands flikken dat?

Weinig. Ik was in Arnhem, en was diep onder de indruk. Vijftien jaar platen maken, succes hebben, en nog steeds een 24 karaats punkrockband zijn: respect

Het lawaai in Gelredome voor de 2e encore was om niet snel te vergeten.

En die stem van Vedder: magisch!

Ik was ook in het sportpaleis voor pearl jam. dit was gewoon het beste dat ik ooit heb gezien. geen valse klanken, dicht bij het podium en de beste muziek. het was gewoon af! en wat het publiek betreft, sommige waren idd te hevig maar als je al zolang moet wachten voor je deze groep kan zien begrijp ik het enthousiasme wel. ik kon mij ook niet meer inhouden. je moet maar begrijpen als je 17 000 man bijeenzet dat er altijd wel eikels tussenzitten. maar ja ik ga nu toch al een dikke 7jaar naar optredens zien en ik heb al veel erger meegemaakt dus... Pearl jam was gewoon het beste.

Heb ze gezien in Arnem en ging zeer tevreden weg. Geluid was redelijk tot goed en Ed zelf klonk overtuigend terwijl ik op de diverse forums toch andere geluiden heb gehoord.

Mijn zus vind het nummer 'Man of the hour' zo mooi en gaf op de heen weg al aan dit nummer te willen horen. Ik zei haar al dat het zeer onwaarschijnlijk was dat dit nummer gespeeld ging worden, tot ik tijdens mijn 'pitstop' de intro hoorde; afknijpen dus en snel terug rennen....

Zeer goed concert....

42
mascot schreef:
Ik was ook in het sportpaleis voor pearl jam. dit was gewoon het beste dat ik ooit heb gezien. geen valse klanken, dicht bij het podium en de beste muziek. het was gewoon af! en wat het publiek betreft, sommige waren idd te hevig maar als je al zolang moet wachten voor je deze groep kan zien begrijp ik het enthousiasme wel. ik kon mij ook niet meer inhouden. je moet maar begrijpen als je 17 000 man bijeenzet dat er altijd wel eikels tussenzitten. maar ja ik ga nu toch al een dikke 7jaar naar optredens zien en ik heb al veel erger meegemaakt dus... Pearl jam was gewoon het beste.

Ik heb een redelijk hoge irritatiegrens en puur enthousiasme begrijp ik, maar wat deze mensen deden was etteren om het etteren. Ze hadden geen enkel
ander doel dan de boel verzieken voor anderen.

Er zijn natuurlijk voor alles grenzen. bij mij zou het ook niet lang duren moesten ze rond mij ergens staan zeiken. en dan nog wel indoor (losers). ik stond aan de andere kant van het podium en daar was het publiek veel aangenamer (op 3 man na die het nodig vonden om bij alive al springend wat meer naar voor te geraken) mor ja debiele heb je overal. abyway als ze terugkome ga ik alles doen om er terug bij te zijn

Ik hoorde dat er ook te veel volk was binnen gelaten dan normaal zou mogen. Ongetwijfeld heeft het daar dan ook met te maken dat iedereen zo tegen elkaar geplakt stond.

@ 42: Bedankt voor de info van Crazy Mary. Ik meen me er vaag nog iets van te herinneren...

@ Dijst: Voor Hunger Strike werd Andrew Stockdale (zanger van Wolfmother) erbij gehaald. Resultaat: een prachtig duet met Eddie Vedder.

Ook nog wat lof voor Wolfmother dat naar mijn mening een uitstekend voorprogramma was. Ik kende er heel wat nummers van omdat ik de cd al enkele keren beluistert heb. Ik vind ze érg goed, maar helaas wel érg onderschat.

Klumpie schreef:
Arnhem is verkrijgbaar

En is erg fraai. Het aardige van deze dienst is dat je kwalitatief uitstekend materiaal hebt! Verder zitten er albumhoesjes bij en nog wat foto's van het concert. Bovendien kun je nu eindelijk eens verstaan wat Eddie te melden had tussen de nummers door. Kosten zijn slechts $9,99 (oftewel slechts € 7,28....). Het concert weer eens beluisterend waren Release, Better Man, Rearviewmirror, Corduroy, Why Go, Man of the Hour wel ongelooflijke hoogtepunten. Prachtig.

Vandaag gelezen op AD.nl:

De Amerikaanse grungeformatie Pearl Jam geeft op 28 juni een openluchtconcert in het Goffertpark in Nijmegen.

De groep trad vorig jaar op in het Arnhemse Gelredome en keert komende zomer terug naar Europa voor een concerttournee door tien landen. De kaartverkoop begint 10 februari.

En ook op Werchter. Waarschijnlijk de afsluiter op 1 juli?

Voor de fanclub (tenclub) begint zes uur vanavond de vvk .
Voor Nijmegen zag ik in een mailtje net

neen,
vrijdag 29juni als afsluiter

42
Whooo! Londen, Nijmegen, Dusseldorf en Werchter, here I come! (En heel misschien Kopenhagen ook maar)

42 schreef:
Whooo! Londen, Nijmegen, Dusseldorf en Werchter, here I come! (En heel misschien Kopenhagen ook maar)

Hulde voor de ware fan!!

rayman schreef:
Hulde voor de ware fan!!

De ware fan gaat ook naar Kopenhagen

42
lebowski schreef:
(quote)

De ware fan gaat ook naar Kopenhagen

De ware fan wil een huis gaan kopen en moet dus een beetje op de centen letten.

De ware fan zet dat huis eventjes in de wacht.

42
Paalhaas schreef:
De ware fan zet dat huis eventjes in de wacht.

Yeah, right. Ik wil ook nog naar Spamalot als ik in juni in Londen zit voor een paar dagen...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.