MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Radiohead 9/10 mei

zoeken in:
Ik heb gisteren 120 foto's gemaakt waarvan er precies 5 min of meer gelukt zijn

Ik wil ze wel mailen naar belangstellenden. Laat me een PM met je emailadres en ik stuur je er een paar.

Deerhoof was gewoon te bizar voor woorden. We hebben ons constant staan af te vragen of dit nu serieus bedoeld was of een geintje maar tot m'n schrik zie ik dat zelfs al een album hebben uitgebracht.. My God... wie luistert daar in vredesnaam naar. Overigens, die drummer en gitarist zijn best wel goede muzikanten en ik kan me voorstellen dat het in bepaalde kringen als erg artistiek word gezien wat ze doen. Maar, my god, die zangeres.... Bunny, bunny, bunny.... het zat de hele dag in m'n hoofd

Maar... Radiohead... ik had een beetje het gevoel dat het allemaal net iets te perfect was... Het scherpe randje van de Hail To The Thief tour (gezien in de schitterende Arena in Oberhausen) was er een beetje af. Daar had ik echt het gevoel dat veel nummers ter plekke van vorm en klank veranderden.

Over klank gesproken.. lag het aan mij of veranderde er iets in het geluid ergens na de eerste helft van de set waardoor het basgeluid nog al erg dominant werd en zelfs andere zaken verdrong? Jammer, want in het begin wat het juist zo goed en mooi gedefinieerd.

Visueel behoort Radiohead aan de top.. nu ook weer met die splinter-schermen en 10 (!!) projectoren plus een mega-hoeveelheid aan mini-camera's op het podium... Weet iemand of de mensen die hier achter zitten al jaren dezelfde zijn en nog belangrijker WIE dat zijn? Werken die ook voor anderen of is dat een typisch klup mensen rond Radiohead. Ik vermoed het laatste eerlijk gezegd.

ChrisX schreef:
Deerhoof was gewoon te bizar voor woorden. We hebben ons constant staan af te vragen of dit nu serieus bedoeld was of een geintje maar tot m'n schrik zie ik dat zelfs al een album hebben uitgebracht.. My God... wie luistert daar in vredesnaam naar. Overigens, die drummer en gitarist zijn best wel goede muzikanten en ik kan me voorstellen dat het in bepaalde kringen als erg artistiek word gezien wat ze doen. Maar, my god, die zangeres.... Bunny, bunny, bunny.... het zat de hele dag in m'n hoofd

ik vind eerlijk gezegd die reacties op het voorprogramma een beetje raar. stel je voor dat je van radiohead nog nooit gehoord hebt en dat je lukraak wat up tempo nummers van de show van gisteravond had gehoord, met yorke als een adhd'er rondspringend, dan was er niet zoveel verschil met deerhoof denk ik...

charlezzz schreef:
ik vind eerlijk gezegd die reacties op het voorprogramma een beetje raar. stel je voor dat je van radiohead nog nooit gehoord hebt en dat je lukraak wat up tempo nummers van de show van gisteravond had gehoord, met yorke als een adhd'er rondspringend, dan was er niet zoveel verschil met deerhoof denk ik...

Nou laat ik t zo zeggen. Ik vond Deerhof het aller allerverschrikkelijkste wat ik in lange tijd heb gehoord. Sloeg echt helemaal nergens op. Dat gekrijs van dat mens...ik hoor echt heel veel liever mijn jongste dochter krijsen...als is t om 4 uur 's nachts. De vergelijking met Radiohead is bizar. Tom kan prachtig zingen en weet gevoelige snaren te raken. Das heel wat anders dan Bunny Bunny Bunny krijsen. Alsof er met een scherp voorwerp over een schoolbord gekrast werd.

VanDeGriend schreef:

Nou laat ik t zo zeggen. Ik vond Deerhof het aller allerverschrikkelijkste wat ik in lange tijd heb gehoord. Sloeg echt helemaal nergens op. Dat gekrijs van dat mens...ik hoor echt heel veel liever mijn jongste dochter krijsen...als is t om 4 uur 's nachts. De vergelijking met Radiohead is bizar. Tom kan prachtig zingen en weet gevoelige snaren te raken. Das heel wat anders dan Bunny Bunny Bunny krijsen. Alsof er met een scherp voorwerp over een schoolbord gekrast werd.

laten we het er op houden dat smaken verschillen. ik heb wel iets met de voorprogramma's van radiohead, sinds september zes jaar geleden...

charlezzz schreef:
laten we het er op houden dat smaken verschillen. ik heb wel iets met de voorprogramma's van radiohead, sinds september zes jaar geleden...
Is natuurlijk ook zo. Wie waren dat dan ?

VanDeGriend schreef:
(quote)
Is natuurlijk ook zo.

Wie waren dat dan ?

een of ander zweverig groepje uit ijsland. we dachten eerst dat het een tape was. sigur ros.

Das wel een klein verschilleke

VanDeGriend schreef:
(quote)
Das wel een klein verschilleke

mwa... ik moet zeggen dat ik sigur ros wel beter dan deerhoof vond, maar dat ik na een desastreus rumoerig concert in de melkweg (2002? 2003?) daar ookwel mn bekomst van had.

ChrisX schreef:
Deerhoof was gewoon te bizar voor woorden. We hebben ons constant staan af te vragen of dit nu serieus bedoeld was of een geintje maar tot m'n schrik zie ik dat zelfs al een album hebben uitgebracht.. My God... wie luistert daar in vredesnaam naar.

één album? zeven maar liefst! Waaronder een paar hele sterke. Ik mag er graag naar luisteren.
Ook denk ik niet dat Radiohead voor de grap een band in het voorprogramma zet.

ChrisX schreef:
Overigens, die drummer en gitarist zijn best wel goede muzikanten en ik kan me voorstellen dat het in bepaalde kringen als erg artistiek word gezien wat ze doen.

Het zijn zeker hele goede muzikanten. De nummers lijken heel simpel, maar kenmerken zich door vreemde maatsoorten en gitaarloopjes. Er lopen best veel mensen rond op deze aardkloot die dit niet eens "artistiek", maar daadwerkelijk gewoon goed vinden. Kan je het je voorstellen? vreeeemde mensen. brrr.

ChrisX schreef:
Maar, my god, die zangeres.... Bunny, bunny, bunny.... het zat de hele dag in m'n hoofd

Dat heeft ze dan maar mooi bereikt!

Verbazingwekkend hoe smaken kunnen verschillen; ik en mijn medeconcertgangers vonden het voorprogramma helemaal geweldig. Ik vond het eerlijk gezegd nog vrij normaal en het had van mij nog wel een tikkeltje bizarder gemogen, iets meer mania en schizofrenie had het nog net wat meer edgy gemaakt. Vwb de gekte doet Mr Bungle ze in het stof bijten. 't Is geen muziek waar ik thuis een hele cd van zal beluisteren, maar qua live performance erg entertaining. Ik moet zeggen dat ik tot nog toe bekend was met al de voorprogramma's (sigur ros/asian dub foundation/deerhoof) en deze uitstekend vind passen bij de vooruitstrevende visie van Radiohead.

Dan over Radiohead: retestrak concert!!! Echter moet ik er wel bij vermelden dat het mij emotioneel minder raakte dan het concert wat ik van ze zag op rock werchter 2003, dat was van begin tot eind kippenvel terwijl het deze keer bleef bij enkele kippenvelmomenten.

hulde voor de twee vorige sprekers!

itchy schreef:

Het zijn zeker hele goede muzikanten. De nummers lijken heel simpel, maar kenmerken zich door vreemde maatsoorten en gitaarloopjes. Er lopen best veel mensen rond op deze aardkloot die dit niet eens "artistiek", maar daadwerkelijk gewoon goed vinden. Kan je het je voorstellen? vreeeemde mensen. brrr.

Ik kan me dat heel erg goed voorstellen zelfs.. nog veel gekker, veel van de muziek waar ik naar luister zit er toch best wel vol mee. Veel 70s progrock (in NL ook wel vaak symfo genoemd), jazzrock, maar ook hedendaagse progrock. Maar binnen die hoek (en eigenlijk binnen bijna elk genre muziek) hou ik er wel van dat de muziek een bepaalde melodieuze basis heeft.

Deerhoof mogen dan misschien wel goede muzikanten zijn en lastige muziek maken, maar op basis van wat ik van ze gehoord heb vind ik niet dat ze in staat zijn tot het schrijven van goede nummers.

Omayyad
ChrisX schreef:
Deerhoof mogen dan misschien wel goede muzikanten zijn en lastige muziek maken, maar op basis van wat ik van ze gehoord heb vind ik niet dat ze in staat zijn tot het schrijven van goede nummers.

Dat laatste wordt ook wel eens - en niet geheel onterecht - beweerd inzake veel progrock en jazzrock...

Maar goed... Ik vond dat Deerhoof best aardig, maar dat terzijde.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.