menu

Muziek / MusicMeter Live! / Pukkelpop (België)

zoeken in:
In Muziek > MusicMeter Live! > Pukkelpop 2005:

Wat vreemd, er staat hier nog niets over Pukkelpop, toch al jaren het beste festival in België. Het gaat door op 18 tot 20 augustus in Limburg en alle info vind je hier

Enkele van mijn favorieten: Art Brut, Köhn Vs De Portables, Editors, Styrofoam, The Polyphonic Spree, Franz Ferdinand, Bonnie Prince Billy, Basement Jaxx, Adam Green, Confuse the Cat, Emiliana Torrini, The Arcade Fire, Patrick Wolff, Ghinzu, Sophia en Nick Cave.

Omdat het ongeveer dezelfde line up heeft als Lowlands...

Maar Pukkelpop is wat goedkoper en de sfeer is er een stuk relaxter.

Ik ben twee jaar geleden geweest en het was een van mijn meest gedenkwaardige festivals, in ieder geval.

Ik ben ook nog maar een keer geweest, en wat ik me ervan herinnerde , was dat alles daar veel beter was georganiseerd!

Mojo Pin
Zie http://www.pukkelpop.be/ voor de line-up.

Audioslave, Babyshambles, Radiohead
Niet onaardig!

Ziet er niet verkeerd uit

The Magic Bumbers en the Frames!

Vaag, ik kan de pagina niet bekijken Wat komt er allemaal?

Electro_
Daft Punk komt (Wáárom woon ik niet in België?!)

Andere grote namen zijn Massive Attack, DJ Shadow, Scissor Sisters, !!!, Magic Numbers en Mylo (!).. Had er graag heengewild

Dan ga je er toch heen

Ik ga er waarschijnlijk heen

Mojo Pin
Audioslave heeft de Europese tournee afgelast, dus dit feest gaat voor mij niet door

Shins hebben ook afgezegd.

*Laura*
Waarom ben ik dan toch op vakantie?

Komaan: Babyshambles! Dirty Pretty Things! Radiohead! Daft Punk! The Veils! Delays! En dat moet ik allemaal missen.

MINISTRY !!!!!

jammer dat de shins hebben afgezegd. komen ze ook niet op lowlands?

Ik ga dus op 18.08...

The Twilight Singers + Mark Lanegan !

MINISTRY !!!!!

Ruby1966
c-moon schreef:
The Twilight Singers

Electro_
The Knife

Wat is daarmee, komen die niet?

Ik ga vandaag. Radiohead en Beck, daar kijk ik wel heel erg naar uit. Maar The Veils, the Knife, Babyshambles, Zero 7, Nouvelle Vague, ... Ze komen allemaal.

Electro_
herman schreef:
Wat is daarmee, komen die niet?

Jawel! Dat is het juist, en ik kan niet Veel plezier Swoon!

Nog een nachtje slapen.... paar uurtjes dan nog.. en op naar Kiewit.......

Fear Factory.....

TWILIGHT SINGERS !!!!!!!!!!

M I N I S T R Y !!!!!!

Oke, verslag van de eerste dag in mijn ogen:

Eerst The Hickey Underworld:2*: niet echt goed.

Animal Alpha:0.5*: verschrikkelijk, maar ik heb het gewoon niet voor gothic gedoe

My Latest Novel:3*: Goed, lekker rustig.

Morningwood:1*: Ook heel slecht. Ik heb het echt niet voor rockchicks

Chris Wood: 2.5*: Zeker ook niet mijn muzieksmaak, maar zeker niet slecht.

Morning Runner:3.5*: Eerste echt goede. Mooie muziek alla Starsailor.

Mocky:3.5*: Ook heel leuk. Leuke songs, lekker concertje

The Dead 60's:2.5*: Niks speciaals

Infadels:3.5*: Leuk.

Orson:4*: Eindelijk eens een echt goede act. Zeer goed gebracht, hele leuke rocknummers en No Tomorrow was leuk feestje

The Magic Numbers:3*: Ik zat toen gewoon achter op de weide, maar het was leuke achtergrondmuziek

We Are Scientists:2.5*: Iets te hard naar mijn smaak.

Snow Patrol:4*: Zeer goed en zeer ingetogen. Het was een akoestische set maar zeer mooi gebracht.

My Morning Jacket:4.5*: Zeer goed. Ik kende Z een beetje, maar ik kon niet echt iets meezingen ofzo, maar ik vond het toch zeer overtuigend en zeer goed. Het begin van de geweldige avond.

Beck:5*: Geweldig!Grandioos!Magnifiek!E-Pro was magistraal!

Radiohead:4.5*(eigenlijk 4.75*): Zeer goed. Heel mooi concert, met ongeveer alle hits en alle goede nummers. Creep en Street Spirit zaten er niet in, maar echt treuren vond ik dat niet.

Kortom: Behoorlijke namiddag, Geweldige avond. Ik vond het een zeer geslaagde dag, hoewel het zonder Beck misschien wel niet zo geweldig was geweest.

Radiohead was echt onzettend goed gisterenavond! De setlist was wat mij betreft bijna perfect!

Ze begonnen met Airbag (3,0*) wat niet echt de ideale opener was naar mijn mening. Thom Yorke zong een beetje vals en naar mijn gevoel haalden ze niet alles eruit wat erin zat.

National Anthem (3,5*) maakte echter heel wat goed. Ik wist voordien al dat de nummers van Kid A (en erna) live meestal beter waren en jawel, dat klopt. Op cd heb ik niet zo veel met dit nummer, maar live was het geweldig!

De goede lijn werd verder gezet met There There (4,5*), wat mij betreft het beste nummer op HTTT. Niet alleen op plaat, maar ook live is dit nummer meer dan briljant.

Na There There volgde nog een tweede nummer van HTTT, namelijk Where I End and You Begin (4,0*). Ook hier weer geen commentaar! Prachtig gespeelde live-uitvoering.

Een eerste echte hoogtepunt kwam er met Exit Music (5,0*). Thom Yorke zong zo rustig, ingetogen dat héél het publiek er stil van werd. Werkelijk subliem! Jammer dat het gebrul van Sick of It All er soms over kwam!

Meteen na Exit Music volgde hun eerste écht grote hit: Karma Police (5,0*). Hier in België staat dat nummer elk jaar in de Tijdloze 100, dus gekend is het zeker. Dat viel er ook aan te merken. Langs alle kanten hoorde je mensen meezingen met Thom Yorke. Hoogtepunt nummer 2!

Met Nude (3,5*) speelde Radiohead één van de 2 nieuwe nummers die we die avond zouden horen. Voor veel Radioheadfans is dit nummer al lang bekend omdat ze het live vaak spelen en het nummer dus ook op bootlegs staat. Dit was echter één van de betere versies die ik reeds hoorde.

Net zoals National Anthem, komt ook I Might Be Wrong (3,5*) live beter tot zijn recht! Opvallend trouwens dat ze evenveel nummers van Amnesiac gespeeld hebben dan van Kid A, terwijl Kid A toch algemeen als de betere cd van de twee gezien wordt!

Na I Might Be Wrong volgde het stevige Myxomatosis (3,5*) wat bij veel mensen ook in het juiste keelgat terecht kwam! Vol overtuiging gespeeld is het een beresterk nummer naar mijn mening!

Terug tijd voor een bekender nummer, en jawel hoor, met Paranoid Android [4,5*) speelde de band weer een nummers van OK Computer (in totaal zouden ze er 6 spelen!). Aan de reactie van het publiek hoorde je al dat PA een erg geliefd nummer is. Ook hier weer een briljante live-uitvoering met machtige tempowisselingen!

Na PA volgde het rustigere No Surprsises (3,5*). Wat mij betreft één van de mindere op OK C, maar toch leuk voor de mensen die enkel de hits kennen.

Na het rockende Paranoid Android en het ingetogen No Surprises bracht het electronische The Gloaming (3,5*)weer een leuke afwisseling. Live valt het pas echt op hoe goed Radiohead in verschillende stijlen is!

Met All I Need (3,5*) volgde het tweede nieuwe nummer van de avond en in mijn ogen wederom een voltreffer. Ik begin al uit te kijken naar de nieuwe cd!

Net toen ik zei dat Radiohead hun blik met briljante nummers nog eens mocht opentrekken, speelden ze Pyramid Song (5,0*), het eerste nummer in de reeks nummers die Radiohead maakt tot wat ze zijn: een briljante band!

Een vervolg werd er meteen aangebreid met Just (4,5*), het eerste nummer dat ze speelden van mijn favoriete album The Bends! Ook hier weer een briljante live-uitvoering van een geweldig nummer!

Tijd terug voor wat electro en dat kwam er met Idioteque (5,0*). Dat Idioteque live goed was, wist ik al, maar zo goed! Werkelijk prachtig! Het blijft één van mijn favo Radiohead-nummers.

Mijn absolute nummer één blijft echter How To Disappear Completely (5,0*). Wat was ik blij toen ze dat speelden! En HOE ze het speelden! Wauw! Ik heb heel wat liveversies op pc staan van HTDC, maar dit sloeg werkelijk alles! Hoogtepunt!!!

Na HTDC gingen ze af het podium, maar ze kwamen nog terug voor een ruim gevulde bissenreeks! Eén van de nummers die live 100x beter is dan op cd is Like Spinning Plates (5,0*). Wat klinkt dat toch goed met piano! Het bleef maar hoogtepunten regenen in Kiewit!

En het ging maar door, You and Whose Army (5,0*) werd gespeeld door Yorke achter de piano. Op de beelden kregen we zijn gezicht in close-up. Hoewel daar niet veel moois aan te bezien valt, maakte het nummer alles goed! Prachtig!!

Met Lucky (4,0*) kregen we nogmaals een nummer van OK C voorgeschoteld. Ook hier weer een goede live-uitvoering, maar niet meer dan dat.

Heel wat beter was Fake Plastic Trees (5,0*), slechts het tweede nummer van The Bends. Ook hier weer ingetogen, maar héél mooi. Muisstil in het publiek... Genieten!

Afsluiten deed Radiohead met Everything In It's Right Place (5,0*). Een prachtig stukje electro. Na een vijftal minuten kwam Yorke van achter zijn piano uit, terwijl EIIRP bleef doorspelen. Met een korte, maar gemeende buiging nam Yorke afscheid van het Belgische publiek. Tot weerziens!!

Mooie bespreking, ZERO. Inderdaad geweldig concert nu ik erover nadenk en toch 5* waard.

18.08.06 > MINISTRY at Pukkelpop: TOTAL IMPACT !

Ministry Kwam zag en overwon...

Gisteren, tegen de avond aan naar Pukkelpop vertrokken, eigenlijk vooral, of beter; enkel om MINISTRY te zien..
Spijtig genoeg doen ze in onze contreien enkel de festivals aan .. geen zaaloptredens...

Dus de enige mogelijkheid ze te kunnen beleven bleek Pukkelpop!!!

Had er enorm naar uitgekeken MINISTRY eens live aan het werk te zien en wist niet of dit live wel mee zou vallen, maar tjongen, wat een concert!!! Fantastisch gewoon.... wat een brok energie.... ens....

Industrial-Punk-Speed- Metal hoe je het ook noemen wil....... het werkt ... ook live!!!!!

Genadeloze drumsalvo's, véél gitaargeweld.. de bezwerende Jourgensen aan zijn typische microfoonstandaard die zijn teksten - veelal scheldtirades aan htet adres van ene George B.... uitkotst, schreeuwt....

De briljante stevige bass van Paul Raven (Killing Joke), de extreme harde en onvermijdelijke gitaren van Tommy Victor (Prong), méér gitaarvirtuositeit nog van Mike Saccia, keys door John Bechdel (Fear Factory, Killing Joke, Prong) en.. misschien wel de 'best industrial drummer in the world': Joey Jordison...

Aan intensiteit géén gebrek bij Jourgensen & co.

Setlist was opgebouwd rondom de twee recenste MINISTRY-platen, de eerste twee in het grote 'anti-bush' drieluik: "Houses of the Molé" en "Rio Grande Blood"... Jourgensen's persoonlijke kruistocht tegen Bush en diens waanzinnige politiek, alsook tegen Blair en de andere schoothondjes van Bush, én het hele Irak- en 'war on terrorism-beleid' natuurlijk....

Maar we kregen ook een tractatie uit "Psalm 69", met "N.W.O" en "Psalm 69" én uit "The Mind is A Terrible Thing To taste": "Thieves"....

Total Impact!!!!

Wat een pletwals.. verantwoorde herrie.. geweldig/geweldadig was het, fantastisch.. bezwerend een meeslepend.. en vooral heel erg intens, het had iets van een ritueel...

S E T L I S T
1. Fear (Is Big Business)
2. Senor Peligro
3. No W
4. Rio Grande Blood
5. Waiting
6. Lies Lies Lies
7. N.W.O.
8. Just One Fix
9. Thieves
10. Kyber Pass
=
bis:
11. Psalm 69

Zeer knappe, geweldige/geweldadige, harde, genadeloze, maar veel te korte set van Jourgensen/ Victor/ Raven & co....

Had nog gehoopt op "Gangreen" of/en "The Land Of Rape And Honey" en "Jesus Built My Hot Rod".... maar een mens kan niet alles hebben in het leven

Vooraf: TWILIGHT SINGERS
Een wat tegenvallende Twilight Singers, tegenvallend in die zin dat ik een beetje vond dat alle subtiliteit zoek was.. Wel knappe momenten zeker toen Mark Lanegan ze vervoegde en in samenzang met Duli een uitmuntend "Where Did You Sleep At Night" (Nirvana) bracht, - KIPPENVEL!!! Hij bracht ook "Sideways In Reverse" een nummer uit het album "Bubbelgum"...

Vreemde jongen die Mark Lanegan... hij staat daar zo wat vervreemd voor zich uit te staren, zing schitterend, met een stem die door merg en been gaat, en blijft de hele tijd stokstijf staan. Heb hem NIET zien bewegen...
Nooit meegemaakt!!!

En ja, ook Dulli was goed bij stem, had er duidelijk zin in, en speelt nog steeds een aardig stukje gitaar.. Maar het pakte me niet echt; ik miste de soul en de finesse.. De nummers van de laatste CD (heb die nog steeds niet) konden me niet echt overtuigen.. en in het algemeen kwam het wat rommelig over.... afgaande op de toch erg goede CD's van Twilight Singers had ik toch méér verwacht....

KORT GEZIEN:
Het begin van het Keane-optreden. 't Zijn brave jongens die op brave wijze brave muziek maken
Wat kan ik er verder over zeggen, van de twee nummers die ik half zag/hoorde....

In Muziek > MusicMeter Live! > Pukkelpop 2007:

http://www.pukkelpop.be/ Het ziet er zeker en vast al goed uit!

Dat zijn nog eens namen!

Verdorie hee! Ziet er goed uit.
Meestal troeven ze Lowlands daar wel af qua muziekprogrammering....

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.