menu

Muziek / MusicMeter Live! / Pukkelpop (België)

zoeken in:
Teunnis schreef:
De gehele voorlopige line-up is door een foutje van N*E*R*D bekend. N.E.R.D. lekt het affiche van Pukkelpop 2018! | Festileaks.com
(Met dank aan Gloeilamp in het Lowlands-topic.)

De donderdag is wel overduidelijk de best bezette dag (met name dankzij de "kleinere" namen als BROCKHAMPTON, James Holden, Grizzly Bear, Kelly Lee Owens, Horse Meat Disco, Dettmann, etc.). Ik zie nog niks over kaartverkoop op de website. Doen ze hier wel aan dagkaarten?

Apart dat er nog niks bekend is over de ticketverkoop ja. Pukkelpop doet altijd wel aan dagkaarten, daar zullen we binnenkort wel meer over horen.

Teunnis schreef:
Doen ze hier wel aan dagkaarten?
Vorig jaar €99. Toen o.a. genoten van Cypress Hill, STIKSTOF, PJ Harvey en Denzel Curry

James Holden staat wel nog niet op de website van Pukkelpop, i.t.t. die andere namen.

Donderdag zonder twijfel de beste dag. Zowel qua headliners als qua 'kleinere namen' heb je met Arcade Fire, The War On Drugs, Bonobo, Grizzly Bear, Aurora en Nick Murphy toch wel al een pak interessante namen.

Het lijstje (co-)headliners van vrijdag en zaterdag oogt ook wel heel zwak voorlopig, met uitzondering van Kendrick Lamar. Oscar & The Wolf, Imagine Dragons en Bazart in vetgedrukte letters op je affiche is niet meteen een goed teken.

Donderdag idd het leukste met Arcade Fire, The War On Drugs, Dua Lipa, Death From Above, Flogging Molly & Rag'n'Bone Man!

Op vrijdag zou mij alleen Incubus, Goose, Amber Run, Deaf Havana, Nothing But Thieves, The Sore Losers & Yungblud trekken.

Zaterdag alleen Imagine Dragons & The Wombats

Met name de kleine namen vind ik uitermate teleurstellend!

Ik had Arctic Monkeys, Mumford & Sons, Wolf Alice, Kaleo, Blossoms, Slaves, Everything Everything, The Living End wel verwacht, die wel op Sziget staan!

La Dispute en Amenra zijn wel twee geweldige namen. Hopelijk komen die ook naar Lowlands.

Screenager schreef:
Oscar & The Wolf, Imagine Dragons en Bazart in vetgedrukte letters op je affiche is niet meteen een goed teken.
Dat is om de 14-jarige meisjes te lokken natuurlijk. Veel van de main stage wegblijven is sowieso het devies op Pukkelpop.

Gister op Pukkelpop geweest met vrouwlief. Het was een flink aantal jaren geleden dat ik een festival bezocht had. Meestal weekend Lowlands. Nu er een lekker dagje weg van gemaakt met hotel overnachting.
Ik wilde erg graag The War On Drugs plus Arcade Fire eens live zien.

We waren begin van de middag op het festivalterrein. Eerst wat gegeten en een drankje gescoord. Daarna wat nummers van Thunderpussy gezien, dat wasniet erg boeiend. Vervolgens een tijdje bij de Boiler room gestaan en met een biertje aardig geamuseerd bij het gestuiter.

Daarna weer terug richting de mainstage. Eerst wat eten om aansluitend Rag Bone Man te zien. Op zich aardig. Ik ken alleen zijn radiohits.
Na afloop blijven hangen bij de main stage voor Dua Lipa. Lekker wijf wat leuke popnummers maakt. Be The One werd uitgerekt door haar om zich tussen het publiek te begeven.

Het werd wel heel erg druk met tieners en we zijn na een half uur richting James Holden gelopen.
Dat was erg vet. Veel nieuw werk beluisterd met veel jazzy invloeden. Enkele techno track kwam nog voorbij. Dj set van hem ook nog op mijn lijstje staan om es bij te wonen.

Langzaamaan begon het tegen 21u te lopen en zou HET optreden van The War On Drugs beginnen. Wat was dat een super strakke set. Eigenlijk één groot hoogtepunt. De entourage op t veld maakte t ook af. Vette tracks als Red Eyes en Ocean Between The Waves kwamen voorbij maar ook nieuw werk als Pain en In Chains. Werkelijk voortreffelijk. De 90 mins vlogen voorbij.

Daarna een tijdje gechilld in t gras met een drankje en mentaal voorbereiden op Arcade Fire. Ze begonnen ruim 20 minuten te laat en helaas werden er ook minder nummers gespeeld ivm vorige festivalsets van de tour. Wel weer erg goed uitgevoerd. Veel nieuw werk maar ook aardig wat tracks van Funeral. Jammer genoeg niks van Neon Bible. Nog hier en daar een toespeling van Win op het overlijden van Aretha Franklin.
Prima set. Niks op af te dingen. Toch was War On Drugs voor mij beter.
(Mooie déjà vu nu met live beelden van hun concert op Lowlands).

Rond half 2 richting het hotel na een geslaagde dag.
Volgend jaar maar weer es een weekend gaan. Best Kept Secret of Down The Rabbit Hole bijvoorbeeld.

Tame Impala, Twentyone Pilots, Royal Blood en Billie Eilish zijn de eerste namen voor Pukkelpop 2019

https://i.imgur.com/IVlt9V7.jpg

Heerlijk MAD die Kenny

Liever The National dan al die groepjes die Kenny opsomt

E40
Dacht eerst dat ik topic Just a joke #2 had aangeklikt.

Best wel onder de indruk van de line up tot nu toe. Toch wel zeer mooie namen in de breedte en 2x The National en Tame Impala is al helemaal top.

Idd sterke Line-up tot nu toe.

Jon Hopkins, The National, James Blake, Eels, Modeselektor, Tame Impala, The Streets, Stephan Bodzin, Idles, Jeff Mills, Pennywise, Ross from Friends, Prophets of Rage...mooi begin maar hoop natuurlijk nog op meer

Ik kijk enorm uit naar de DJ set van Mike D.
1/3 van de legendarische Beastie Boys zien is altijd leuk en zijn wekelijkse podcast/radioshow krijgt veel goede kritieken.

Ik ben ook zeer blij intussen, ondanks de eerste tegenvallende berichten.

James Blake, Jorja Smith, The Streets, Anna Calvi, Bodega, Charli XCX , Clairo, Connan Mockasin, Flohio, IDLES, Jeff Mills & Tony Allen, Kamaal Williams, Kate Tempest, Loyle Carner, Princess Nokia, Ross From Friends, Sharon Van Etten, Slowthai, The Chats (al ken ik enkel 'Smoko') en Yves Tumor.

De DJ-namen zijn eveneens niet mis: Avalon Emerson, Hunee, Jayda G , Palms Trax en Volvox. Chase & Status RTRN II Jungle en Mike D kunnen ook erg leuk zijn!

Hopelijk hebben ze het beste kruit nog niet verschoten...

geplaatst:
Ik had laatst een kaartje voor de Pukkelpop zondag gekocht, in het bijzonder voor The National en Billie Eilish. En wat dénk je? Sunday - Schedule - Pukkelpop 2019

geplaatst:
RadioMad schreef:
Ik had laatst een kaartje voor de Pukkelpop zondag gekocht, in het bijzonder voor The National en Billie Eilish. En wat dénk je? Sunday - Schedule - Pukkelpop 2019

donderdag vind ik het programma veul beter, en wederom The National ?

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

donderdag vind ik het programma veul beter, en wederom The National ?
Je bedoelt vrijdag? The National komt twee sets spelen, al is me nog niet geheel duidelijk of er een groot verschil tussen beide zal zijn.

Verder veel jammerlijke overlappingen, inderdaad. Vooral Charli XCX + Kelis en The Comet Is Coming + IDLES tezamen doen hier pijn. De betere dj's staan ook steeds tegelijk met goeie acts. Toch al een voorlopige planning opgesteld (* = zeker zien!).

DONDERDAG (als ik dan al ga):
19u35 Gestapo Knallmuzik
21u20 Peuk
23u20 Heideroosjes

VRIJDAG:
13u30 Nilüfer Yanya (of MDC III)
16u35 Stormzy (of BeraadGeslagen)
17u35 Flohio*
18u30 Yves Tumor & Its Band*
19u30 Loyle Carner (of Brihang)
20u35 Kamaal Williams (Raketkanon al in Het Bos gezien dit jaar)
21u30 slowthai*
22u40 IDLES* (of The Comet Is Coming)
01u00 James Blake
02u00 Faisal

ZATERDAG
11u30 PUP
12u10 Barny Fletcher
14u40 Channel Tres
16u30 Ezra Collective (of DJVT)
18u30 Ross From Friends (of Hunee)
19u30 Jorja Smith*
20u35 Brutus
21u15 Chase & Status RTRN II JUNGLE + Jeremy Underground (of Eels of The Black Madonna)
23u30 The Streets* (of Altin Gün)
00u30 Palms Trax (een halfuurtje te laat)
02u00 Eppo Janssen & Friends

ZONDAG
12u05 Shht (of The Beths)
12u50 Girl in Red
13u25 Ata Kak*
14u15 Bodega
15u00 Tommy Genesis*
16u45 Kate Tempest*
18u00 Bamba Pana
18u40 Connan Mockasin
19u30 Charli XCX* (sorry, Kelis!)
20u30 Jayda G (of Princess Nokia)
22u55 Jeff Mills & Tony Allen
00u00 LeFtO

JDS
Wat denken jullie van dit lijstje? Tien geheime tips voor Pukkelpop

JDS schreef:
Wat denken jullie van dit lijstje? Tien geheime tips voor Pukkelpop

Ik zou Kate Tempest overslaan.

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Je bedoelt vrijdag? The National komt twee sets spelen, al is me nog niet geheel duidelijk of er een groot verschil tussen beide zal zijn.

Twitter
Welkom | Stubru

Op vrijdag krijgen we een reguliere setlist binnen de I Am Easy to Find-tour. Op zondag is de setlist meer fan favourite

Licht chauvinistisch lijstje, maar er staan leuke dingen tussen, o.a. Peuk en MDC III.

Ik tip:
- Gestapo Knallmuzik (do): onderbroekenlol in gebrekkig Duits
- Peuk (do): stevige rock van eigen bodem, zij het divers genoeg
- Yves Tumor (vr): compleet losgeslagen drag queen met materiaal dat zowel poppy als noisy is én met band ditmaal (i.t.t. de chaotische set eerder dit jaar in Botanique)
- Barny Fletcher (za): jonge pop-rapper die met slechts één EP onder de arm toch al een band meeneemt op podium
- Channel Tres (za): dit klinkt als een gangsta-versie van Galcher Lustwerk - zeker kijken!
- Ezra Collective (za): ik gok op weinig volk, maar een ontzettend gezellig jazzsfeertje
- Poppy (zo): dit wordt waarschijnlijk het grootste wtf?-optreden, en dat om 12u50 in de Dance Hall
- Tommy Genesis (zo): vulgaire bek op een petieterig, schattig ogend meisje - sowieso erg energiek
- Charli XCX (zo): The Shape of Pop to Come
- Jayda G (zo): ongetwijfeld één van de beste selectors in da game - verwacht disco, r&b en het betere (soulvolle, jazzy) housewerk

Gaan jullie allen naar Pukkelpop, jongens? En komen er nog meerdere MuMe'ers? Meeting in de pit bij slowthai?

Ik wil best meeten, maar niet bij slowthai.

Johnny Marr en ArthurDZ zijn jullie ook het ganse weekend dabei?

Gretz schreef:
Johnny Marr en ArthurDZ zijn jullie ook het ganse weekend dabei?

Ik wel, Arthur enkel op zaterdag.

Ik kom zondag. #TheNational

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ik wel, Arthur enkel op zaterdag.

Wat Johnny zegt #TheStreets

Een MuMeMeetUp op zaterdag zou ik zeker niet afslaan!

Alleen als jullie de pils betalen.

jordidj1 schreef:
Alleen als jullie de pils betalen.

Zo jij bent traditioneel zeg. Het is wel al onze tweede date he!

Zaterdag 17u30 Marquee met Mike D's dj-set op de achtergrond?

En Gertjan, jou zie ik zondag bij Poppy? .

Ploppesteksel schreef:
En Gertjan, jou zie ik zondag bij Poppy? .

Als er een guest appearance bij Pennywise wordt gemaakt dan wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:45 uur

geplaatst: vandaag om 20:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.