MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Nick Cave (& the Bad Seeds) in Nederland

zoeken in:
Lin
hahaha, oke dan, heb die recensie hierboven niet eens gelezen want heb niks met nick cave (wilde alleen een beetje kunnen meepraten, hahaha)

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me wel in die recensie kan vinden.
Op mij kwam het ook nogal routineus over. Wat niet betekent dat ik er niet van genoten heb. Het was de eerste keer dat ik Cave zag en had al veel positiefs over zijn livereputatie gehoord. Het was zeker niet slecht, maar ik denk dat Cave en zijn slechte zaad live veel indrukwekkender en specialer kunnen zijn. Helaas kwam dit nogal mak en tam op mij over, met ook te weinig variatie in de setlist (had graag meer dan twee pianoballads gehoord en graag ook meer dan een song van zijn briljante dubbelalbum) . Het concert voelde ook nauwelijks als een eenheid: er zaten echt teveel stiltes tussen de nummers. Al met al nogal een teleurstelling dus. Maar misschien dat de kille sfeer van een HMH ook onmogelijk bevorderlijk kan zijn voor grootse artistieke prestaties. Waar ik Nick Cave en zijn slechte zaad wel zou willen zien is in die saloon uit From Dusk Till Dawn (met vuige rock), of in een kerk (met pianoliederen). Want in zo'n commerciele massabierhal komt geen enkele goede band of artiest tot z'n recht en een Nick Cave & The Bad Seeds dus al helemaal niet.

Sheplays
@U-96
Noem het toch gewoon organ

Peter Bruyn in Het Parool van vandaag:

"Weer opwindend koortsachtig"
Nick Cave toont in Amsterdam zijn onverminderde klasse

Ik stond achterin de zaal en het geluid was prima. Een commercieële massabierhal? Ik ga ook liever naar de kleine zaaltjes maar dit ben ik niet met kaaasgaaf eens.

*edit: het concert van Porcupine Tree in HMH was ook prima. Deze band kwam daar toch meer tot zijn recht dan in de warme, stampvolle Melkweg.

Setlist Nick Cave & The Bad Seeds in Amsterdam, 28 april 2008:

01. Night Of The Lotus Eaters
02. Dig, Lazarus, Dig!!!
03. Today's Lesson
04. Red Right Hand
05. Tupelo
06. Midnight Man
07. The Ship Song
08. We Call Upon The Author
09. Your Funeral My Trial
10. Lie Down Here (& Be My Girl)
11. Jesus Of The Moon
12. Deanna
13. Papa Won't Leave You, Henry
14. More News From Nowhere

ENCORE 1
15. Into My Arms
16. The Lyre of Orpheus

ENCORE 2
17. Hard On For Love
18. Stagger Lee

aERodynamIC schreef:
Setlist Nick Cave & The Bad Seeds in Amsterdam, 28 april 2008:

01. Night Of The Lotus Eaters
02. Dig, Lazarus, Dig!!!
03. Today's Lesson
04. Red Right Hand
05. Tupelo
06. Midnight Man
07. The Ship Song
08. We Call Upon The Author
09. Your Funeral My Trial
10. Lie Down Here (& Be My Girl)
11. Jesus Of The Moon
12. Deanna
13. Papa Won't Leave You, Henry
14. More News From Nowhere

ENCORE 1
15. Into My Arms
16. The Lyre of Orpheus

ENCORE 2
17. Hard On For Love
18. Stagger Lee

Allright, kijk erg uit naar vanavond

't Was de moeite gisterenavond in Vorst Nationaal. Wat een energie heeft die man toch.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:10 uur

geplaatst: vandaag om 16:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.