Muziek / MusicMeter Live! / Geklets tijdens optredens.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2005, 19:37 uur
Naar wat voor concerten gaan jullie, bij de meeste concerten die ik bezoek kun je zowel voorin als achterin de zaal elkaar niet verstaan tijden het concert dus laat mijn buurman lekker praten, hij praat hooguit inzichzelf. Ik heb bij een slayer of Maiden show nog nooit last gehad van iemand die bij de bar tegen me aan begon te ouwehoeren.
0
geplaatst: 27 september 2005, 19:48 uur
Tja bij metal zul je daar inderdaad niet zo'n last van hebben, maar bij akoestische sets, of gewoon erg ingetogen behouden bands/artiesten is het wel degelijk goed te horen.
0
geplaatst: 27 september 2005, 20:37 uur
Dat is waar, ja nu ik erover denk ik ben ooit eens bij een theater concert geweest van Normaal, daar stoorde ik me mateloos aan iemand die ships zat te eten, is net zo iets. Dus het kan inderdaad wel degelijk iritand zijn, hoewel ik er in de bios of tijdens cabaret meer last van heb.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 12:10 uur
Ik begrijp de ergenis, maar het hangt ook van de artiesten af. Het viel me vrijdag op bij dEUS dat er aan de randen van de zaal best gepraat werd. Maar bij Serpentine (als ik het goed heb) vallen af en toe stiltes en toen viel me op hoe ingespannen en geconcentreerd de zaal stond te luisteren. Dan is blijkbaar de intensiteit van de muziek zo hoog, dat de zaal vanzelf stilvalt.
Ik baal juist weer van dat heen-en-weer-geloop van mensen. Maar ja, je kunt mensen hun recht op een biertje niet ontzeggen. Persoonlijk snap ik er niets van als iemand midden in een geweldig nummer doodleuk naar achteren loopt om bij de bar wat te bestellen. Dan ben je meer bezig met opzij stappen en indikken, dan met het luisteren naar de muziek.
Ik heb ook heel goede ervaringen. Bij Motel Mozaïque kon je bij de optredens van Antony en van Patrick Wolf een speld horen vallen. Maar daar had je dan ook het idee dat er iets bijzonders gaande was.
Ik baal juist weer van dat heen-en-weer-geloop van mensen. Maar ja, je kunt mensen hun recht op een biertje niet ontzeggen. Persoonlijk snap ik er niets van als iemand midden in een geweldig nummer doodleuk naar achteren loopt om bij de bar wat te bestellen. Dan ben je meer bezig met opzij stappen en indikken, dan met het luisteren naar de muziek.
Ik heb ook heel goede ervaringen. Bij Motel Mozaïque kon je bij de optredens van Antony en van Patrick Wolf een speld horen vallen. Maar daar had je dan ook het idee dat er iets bijzonders gaande was.
0
slaemperayreon
geplaatst: 26 oktober 2005, 12:38 uur
Martin Visser schreef:
Ik baal juist weer van dat heen-en-weer-geloop van mensen. Maar ja, je kunt mensen hun recht op een biertje niet ontzeggen. Persoonlijk snap ik er niets van als iemand midden in een geweldig nummer doodleuk naar achteren loopt om bij de bar wat te bestellen.
Ik baal juist weer van dat heen-en-weer-geloop van mensen. Maar ja, je kunt mensen hun recht op een biertje niet ontzeggen. Persoonlijk snap ik er niets van als iemand midden in een geweldig nummer doodleuk naar achteren loopt om bij de bar wat te bestellen.
Heb dat zelf ook gezien. Vind het ook nogal onrespectloos gedrag. Ik bedoel, ik ga dan wat te drinken halen tijdens de soundcheck anders zal je waarschijnlijk ongeinteresseerd overkomen. en kletsen doe je maar voor of na afloop van een concert.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 17:04 uur
Zondag in Tivoli tijdens Absynthe Minded was het weer verschikkelijk. Ik haat het als mensen het voorprogramma als 'minder' aanhoren.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 17:14 uur
Ouwehoerende mensen tijdens concert of film zijn inderdaad een enorme ergernis.
Ikzelf heb daarnaast de droom ooit nog eens van een concert terug te komen zonder een brandwond van een of andere dropsnikkel (het zijn steevast mannen) die zijn peuk niet normaal vast kan houden.
Ikzelf heb daarnaast de droom ooit nog eens van een concert terug te komen zonder een brandwond van een of andere dropsnikkel (het zijn steevast mannen) die zijn peuk niet normaal vast kan houden.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 01:25 uur
42 schreef:
Dat heeft niet veel met motoriek te maken, de meeste rokers halen namelijk niet hun genot uit de nicotine maar uit het (per ongeluk) uitdrukken van peuken op de medemens.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 11:24 uur
Martin Visser schreef:
Persoonlijk snap ik er niets van als iemand midden in een geweldig nummer doodleuk naar achteren loopt om bij de bar wat te bestellen.
Persoonlijk snap ik er niets van als iemand midden in een geweldig nummer doodleuk naar achteren loopt om bij de bar wat te bestellen.
En intussen plastic bekertjes vertrappend

0
geplaatst: 28 oktober 2005, 14:16 uur
Gister bij Sufjan was het weer huilen geblazen... Sommige mensen zijn zooo respectloos dat ze door alles heen moeten praten, over hoe het weer buiten is, etc. Daarnaast de bekertjes, kan je die niet gewoon in je hand houden of op de grond zetten, maar neen, iedereen moet het op de grond gooien. *zucht* wat zijn er toch een hoop lomperikken....
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 14:28 uur
Ik vond het gisteren nog wel meevallen, maar zelfs als het meevalt in de Paradiso hoor je af en toe nog wel wat mensen ouwehoeren. En al die plastic bekers werd inderdaad zwaar vermoeiend.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 14:53 uur
Eddie schreef:
Naar wat voor concerten gaan jullie, bij de meeste concerten die ik bezoek kun je zowel voorin als achterin de zaal elkaar niet verstaan tijden het concert dus laat mijn buurman lekker praten, hij praat hooguit inzichzelf. Ik heb bij een slayer of Maiden show nog nooit last gehad van iemand die bij de bar tegen me aan begon te ouwehoeren.
Vorige week bij Paul Weller in Paradiso viel het wel mee, maar enkele maanden geleden in diezelfde zaal had ik het "geluk" om tijdens Nitin Sawhney's optreden naast een familie van acht personen te staan die het nagenoeg de hele avond over vanalles hadden, behalve muziek. En bij Coldplay in het Gelredome van hetzelfde laken een pak. Vier gasten maar indruk maken op de meiden die ze waren tegengekomen, maar naar de muziek luisteren ho maar.
En dan zeggen ze dat het slecht gaat in Nederland. Nou, zolang je EUR 50+ betaalt om alleen maar wat te ouwehoeren (kun je ook thuis doen met een cd'tje aan en dan hebben die mensen die echt voor een optreden komen er geen last van), valt het wel mee met die economische malaise.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 14:59 uur
Yak schreef:
Ik vond het gisteren nog wel meevallen, maar zelfs als het meevalt in de Paradiso hoor je af en toe nog wel wat mensen ouwehoeren. En al die plastic bekers werd inderdaad zwaar vermoeiend.
Hmm... anderen vonden het ook meevallen.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 15:06 uur
Wel interessant, in de housescene is dit fenomeen ook erg populair...
0
geplaatst: 5 november 2005, 14:48 uur
....voor mensen die zich ergeren aan gebabbel....er is ook een bandje die er een nummer over heeft geschreven.....brakes met hi how are you 

0
geplaatst: 6 november 2005, 23:43 uur
Is dat het nummer met als enige tekst: "would you please shut the fuck up, i'm trying to watch the band"? Echt een geweldig nummer!
Overigens produceert alleen dat geklets al zo'n 80dB, zag ik gisteren bij Paradiso.
Overigens produceert alleen dat geklets al zo'n 80dB, zag ik gisteren bij Paradiso.
0
geplaatst: 8 november 2005, 14:53 uur
Afgelopen donderdag bij Millionaire in Hedon(Zwolle) stond ik bijna vooraan en zelfs op de eerste rij stond men af en toe druk te kletsen. Blijf dan thuis...
Gelukkig was het grootste deel van de nummers zo hard dat ik er niet erg veel last van had.
Gelukkig was het grootste deel van de nummers zo hard dat ik er niet erg veel last van had.

0
geplaatst: 8 november 2005, 14:58 uur
herman schreef:
Is dat het nummer met als enige tekst: "would you please shut the fuck up, i'm trying to watch the band"? Echt een geweldig nummer!
Ja inderdaad dat nummer......volgens mij was het het eerste nummer wat ze speelden. Briljante tekst.....die ik zelf maar eens bij iemand in zijn gezicht moet brullen
Ik vond brakes trouwens 1 van de leukste bandjes van 2 dagen London Calling.
0
Sietse
geplaatst: 8 november 2005, 17:29 uur
afgelopen zaterdag Goldmund gezien. Je kon een spelt horen vallen zo stil. Maar dit was in Duitsland in een theater, dus ik denk dat het daarmee te maken had.
0
geplaatst: 14 november 2005, 11:29 uur
Ik kon me er nooit zo aan ergeren, maar gisteren bij The Frames in Tivoli kwam er toch aardige tering herrie van mensen rond de bar. Echt heel irritant als al die stemmen de ingetogen stukjes muziek overstemmen.
0
geplaatst: 14 november 2005, 11:58 uur
Afegelopen vrijdag, PeterPan Speedrock in de Goudvishal, Arnhem. Bijzonder wijnig lasty gehad van mensen die praten tijdens het concert
, Wel een hoop irritante skins die het nodig vonden om iemand voor het podium in elkaar te trappen.
, Wel een hoop irritante skins die het nodig vonden om iemand voor het podium in elkaar te trappen.
0
geplaatst: 30 december 2005, 21:13 uur
Gisteren bij Spinvis in 013 stonden er ook twee grapjassen achter me die zich volgens mij vermaakte door lekker hard te praten. Er werd iets van gezegd door een andere bezoeker, maar dat mocht niet baten. 'Gelukkig' besloten ze nadat ze hun biertje gehaald haden en weer teruggekomen waren dat het voorin vast nog lekkerder kletsen was.
Het viel mij op hoe moeilijk het is je er voor af te sluiten als de kalme stukjes opeens overstemd worden door gekakel.
Dat diezelfde zaal wel stil kon zijn bleek bij LPG (het voorprogramma van Spinvis). Zij kondigde aan een stukje akoestisch te gaan spelen en zingen en toen was het zo stil dat het enige geluid wat je hoorde een verdwaalde "Ssshh.." was.
Een bar buiten de zaal lijkt mij niet prettig omdat je tijdens de wat heftigere concerten dan toch dorst krijgt van het dansen.
Het viel mij op hoe moeilijk het is je er voor af te sluiten als de kalme stukjes opeens overstemd worden door gekakel.
Dat diezelfde zaal wel stil kon zijn bleek bij LPG (het voorprogramma van Spinvis). Zij kondigde aan een stukje akoestisch te gaan spelen en zingen en toen was het zo stil dat het enige geluid wat je hoorde een verdwaalde "Ssshh.." was.
Een bar buiten de zaal lijkt mij niet prettig omdat je tijdens de wat heftigere concerten dan toch dorst krijgt van het dansen.
0
geplaatst: 8 januari 2006, 17:49 uur
Gerinkel van glazen is ook al zo erg irritant vooral bij rustige nummers.
Zorg gewoon dat je plastic-bekers hebt.
Zorg gewoon dat je plastic-bekers hebt.
0
geplaatst: 8 januari 2006, 18:35 uur
Precies. De bar het liefst een kwartier voor het voorprogramma al dicht, want anders staan mensen toch nog te drinken als het begint.
0
geplaatst: 8 januari 2006, 18:39 uur
Ik zou het graag zo hebben, maar daar wil een zaal natuurlijk nooit aan gaan beginnen. Of ze moeten de kaartjes twee keer zo duur maken.
0
geplaatst: 8 januari 2006, 18:40 uur
Martin Visser schreef:
Precies. De bar het liefst een kwartier voor het voorprogramma al dicht, want anders staan mensen toch nog te drinken als het begint.
Bij een optreden van Tori Amos in de HMH ging de bar inderdaad dicht.
Sterker: als mensen de zaal in en uit wilden moesten ze telkens wachten tot een nummer afgelopen was.
Het kan dus wel. Alleen heb ik in grote zalen minder last van dat soort zaken. Juist in de kleine zalen is het veel storender allemaal (en natuurlijk bij optredens waar de muziek rustig en breekbaar is).
* denotes required fields.