MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / State-X New Forms

zoeken in:
State X new Forms - 15 & 16 december 2006 - Den Haag

www.state-xnewforms.nl

eerste namen bekend:

- SONIC YOUTH (US) (!!!)
- MARK ONE (UK)
- CIRCLE (FIN)
- SUNBURNED HAND OF THE MAN (US)
- LA PESTE (FR)
- CHAP-A-TOW (NL)
- THE SEDAN VAULT (BE)
- RAUBERHOHLE (DE)
- CHRIS CLARK (UK)

check de t.z.t. voor volledige line up + andere info

Woei, Sedan Vault, Chrisje Clark en Sonic Youth! Dat moet ik onthouden...

Naar verluidt zou men ook nog met The Mars Volta in onderhandeling zijn...

Sietse
Sunburned Hand of the Man
Sonic Youth (helemaal als ze een improv set doen)
Circle

sxesven
Jasses, wat een geile line-up.

MuMe meeting?

Sietse
ik zit echt te wachten op een complete line-up, kan wel eens leuk worden

Volgens 3voor12/denhaag:

- AARDVARCK (NL),
- AAVIKKO (FIN),
- (CHRIS) CLARK (GB),
- CIRCLE (FIN),
- JULIE MITTENS (NL),
- LABASHEEDA (NL),
- LA PESTE (F),
- LOVE IS ALL (S),
- MARK ONE (GB),
- MONO (JAP),
- NO NECK BLUES BAND (USA),
- VINCENT OLIVER (GB),
- PLASTICIAN (GB),
- POW-ENSEMBLE feat. JOSEPH BOWIE (NL/USA),
- RAUBERHÖHLE (D),
- SEDAN VAULT (B),
- SONIC YOUTH (USA).

In totaal zullen zo'n veertig optredens plaatsvinden verdeeld over de naast elkaar gelegen locaties het Paard van Troje (vier podia) en PG8 (podium en expositieruimte). State-X New Forms wordt in 2006 voor de derde keer georganiseerd door het Paard van Troje en het Haags Popcentrum.

De thematische inhoud van het festival is X-PLORE (wat zijn nieuwe ontwikkelingen in de experimentele popmuziek), X-PLAIN (wat is de historische kontekst) en X-PECT (wat valt er de komende jaren te verwachten). Beide dagen is de aanvang van het festival om 19.30 uur en het programma duurt tot 05.00 uur.

sxesven
Mono en Love Is All!

Sietse
Aaviko, hahaha, die zij zo grappig.

Ook erg tof No Neck Blues Band

Pow is ook wel aardig, maar die ga ik ervoor al een keer zien waarschijnlijk.

Bijna zover!
Gaan er nog meer mume's naartoe?

Sietse
nog geen kaartje, dus ik denk niet dat het er in zit

Ik ben van de partij vrijdag, heb de kaartjes al binnen

De komst van Paul Flaherty & Chris Corsano deed me wel even twijfelen, maar vond het de lange reis toch niet waard.

Sietse
my cat is an alien, die staan bij mij heel erg hoog op het lijstje...maar goed...duur duur duur...en geen kaartje zoals ik al zei.

Jornaquin
Ik ga zaterdag, jammer dat ik er vrijdag niet ben met Sonic Youth.

Hoe was het?

Gaaf!

POW Ensemble gezien ipv Sonic Youth, wat me erg goed bevallen was. Sedan Vault, Mono, amit, allemaal errug goed!

Jornaquin
Gisteren was ook wel vet. Chris Clark draaide het best, vond de set van Nathan Fake nogal net niet, maar was ook goed te doen. Jamie Lidell zijn optreden was ook wel goed, hij deed het wel grappig. Al met al een goeie avond gehad.

Vrijdag gezien:
Danielson... ik vond er, in tegenstelling tot de cd "Ships", live weinig aan. Slecht geluid, en vier knorrige gristelijke heren op het podium.
No Neck Blues Band... er gebeurde te weinig om me te kunnen boeien... wel erg vrijblijvend gejam.
Sonic Youth: Degelijke set, ze hadden het erg naar hun zin. Ik ook. Kim begint steeds meer op Iggy Pop te lijken . Set bestond uit bijna heel "Rather Ripped", aangevuld met "Candle"(yeah!), "Mote" en "Shaking Hell" (yeah!yeah!)
My Cat Is An Alien: had ze al eens gezien en wist dus wat te verwachten, nl noise met gitaareffecten en speelgoedinstrumenten. Cool, maar niet voor drie kwartier.
Dream/Aktion Unit: wow... wat een muzikanten. Voortdenderende freejazztrein die nooit tot stailstand kwam.
Mono: live erg indrukwekkend, al blijf ik het een one trick pony vinden die die trick ook nog eens niet zelf verzonnen heeft.
The Devastations: Na al deze bijzondere bands wel erg doorsnee en erg Caviaans.

Zaterdag gezien:
Magic Markers... ik vond dit het beste optreden van het weekeind. Erg wazige dame met erg strakke drummer maken never ending noisemuziek... er zat iets in het optreden wat me erg aansprak, ik hoop er ooit achter te komen wat dat was.
Circle: erg fijne Finse... tsja... de muziek beschrijven is erg lastig. Het was in ek geval een erg indukwekkende bak geluid.
Plastician: erg slappe grime/dubstep. Frontman kende twee woorden: "yeah" en "lovely".

Hoogtepunten: SY, Dream/Aktion Unit, Magic Markers en Circle.

Toplijstje van gisteren:

1. Jamie Lidell
2. Breakcore Tapdance (!) Collective
3. Chris Clark
4. Aardvarck
5. Jimmy Edgar (al waren de eerste 20 minuten misschien wel het beste van heel de avond)

Ook nog een stukje van Aavikko gezien. Rhythm & Sound en Nathan Fake helaas moeten missen, vanwege stress en vermoeidheid (de dag ervoor was het ook al 7 uur geworden).

Jornaquin schreef:
Gisteren was ook wel vet. Chris Clark draaide het best, vond de set van Nathan Fake nogal net niet, maar was ook goed te doen. Jamie Lidell zijn optreden was ook wel goed, hij deed het wel grappig. Al met al een goeie avond gehad.

Ik vond het jammer dat Chris Clark er opeens een plaat van Aphex Twin doorheen gooide. En dat de drums niet altijd klopten. Verder wel een goed optreden.

Deed Nathan Fake nog zijn uptempo ding, of was het meer ambient-achtig zoals die BBC Essential Mix en zijn album? Ik hoop dat ie snel nog eens komt...

Jamie Lidell vond ik echt te gek: zichzelf steeds opnemen, zo zijn eigen basistracks creeren en daarover heen waanzinnig goed zingen, beetje schreeuwen af en toe, etc. Geweldig hoe hij aan het einde te keer ging.

Qua uiterlijk deed ie me trouwens wel aan Ian Brown van de Stone Roses denken.

itchy schreef:

Dream/Aktion Unit: wow... wat een muzikanten. Voortdenderende freejazztrein die nooit tot stailstand kwam.

Toevallig vandaag nog hun cd besteld. Snel ook even dit album luisteren itchy:
Paul Flaherty and Chris Corsano - The Beloved Music

Ik was er gisteren ook. Even een c/p van m`n verslag elders:

- Jimmy Edgar: man die met luchtige en vlot ratelende idm binnen 5 minuten voor meer plezier zorgde dan 3 dagen Machinenfest bij elkaar. Goeie binnenkomer, mét broodje mozzarella.

- Chris Clark: groots optreden met live drummer. Mooie, diepe ritmes, warme melodieën (veel geknisper en twinkelende belletjes), supersamenspel met de drummer en een heerlijke variatie in tracks.

- Jamie Lidell: soulsampleindustrialfunk met te gekke visuals. Zelden iemand zó z`n complete ziel in muziek zien stoppen. Bizar muzikaal optreden in een zeldzaam brede context.

- La Peste: gaat qua intensiteit verder waar ieder ander afhaakt. Een uur lang ononderbroken hectische waanzin, één grote pulserende muur van microsamples waarin zelfs een zogenaamde adempauze als een climax voelt. Prettig om te zien dat ik me nog steeds kan laten shockeren door muzikaal geweld. Survival of the fittest in de zaal ondertussen, na afloop was ongeveer 80% elders. Eat this, Xanopticon.

- MRK1 + Virus Syndicate MC: beste dupstep/grime optreden dat ik tot nu toe zag. Superswingende set die voortdurend bewoog tussen dupstep, drum `n bass, funkende techno en hiphop, met alle leegtes opgevuld door vocale mitrailleursalvo's van meneer Syndicate. Zelfs Vex'd kwam langs, en Mark sloot af met No Good van The Prodigy

Enorm rijke avond dus, komt dicht in de buurt bij het feest dat ik zelf zou organiseren, mocht ik ooit zoiets in m`n hoofd halen. Geen tel verveling, verschillende uitersten (soms gewoon binnen hetzelfde optreden), heel gezellig, lekkere broodjes, vette locatie.. uniek feestje!

bubbachups schreef:
(quote)

Toevallig vandaag nog hun cd besteld. Snel ook even dit album luisteren itchy:
Paul Flaherty and Chris Corsano - The Beloved Music

thx voor de tip! Ben helemaal vergeten in alle drukte cd's te scoren.

Jornaquin
herman schreef:
(quote)

Ik vond het jammer dat Chris Clark er opeens een plaat van Aphex Twin doorheen gooide. En dat de drums niet altijd klopten. Verder wel een goed optreden.

Deed Nathan Fake nog zijn uptempo ding, of was het meer ambient-achtig zoals die BBC Essential Mix en zijn album? Ik hoop dat ie snel nog eens komt...

Jamie Lidell vond ik echt te gek: zichzelf steeds opnemen, zo zijn eigen basistracks creeren en daarover heen waanzinnig goed zingen, beetje schreeuwen af en toe, etc. Geweldig hoe hij aan het einde te keer ging.

Qua uiterlijk deed ie me trouwens wel aan Ian Brown van de Stone Roses denken.

Nathan Fake was meer nieuw werk, vooral uptempo en ook nogal een hoog breakcore gehalte. Ik had de hele tijd het gevoel dat er een uitbarsting van geluid zou komen maar die kwam dan net niet wat wel jammer was. Grandfathered kwam trouwens nogwel in een errruuug vet jasje terug in zijn set. Had nog gehoopt op You Are Here.

Het was trouwens grappig, ik zat daar op die soort bankjes naast de hoofdzaal en ik was half in slaap gesukkelt, komt Nathan Fake opeens naast ons zitten . Ik een beetje onverstaanbaar tegen hem brabbelen, hij zei nogwel wat dingen terug maar mijn lichaam en geest konden er niet zoveel meer mee.

Yak
Snotverdeurie, heb ik toch wat gemist.
State-X is dit jaar echt helemaal aan me voorbij gegaan. Had het pas door toen het al bezig was.

Jornaquin
En speciaal voor herman, Nathan Fake staat binnenkort nog 2x geboekt, te weten op Full Spectrum in Ekko, Utrecht (26 Januari) en op Techno Vision in Patronaat, Haarlem (27 Januari)

Ah, dat feestje in Ekko had ik al in mijn agenda staan, maar Haarlem is zowaar nog dichterbij de deur. En Fake aan de breakcore, jemineetje.

En zonde, Yak! Volgend jaar wel gaan hoor!

Ik Doe Moeilijk
In Muziek > MusicMeter Live! > State-X New forms 2007:

14 en 15 December 2007

Eerste namen van de line-up:

APHEX TWIN(Laptop performance)
Jesu
Jackson and his computerband
The Ex featuring Getatchew Mekuria

voor meer info: http://www.state-xnewforms.nl/

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.