Muziek / MusicMeter Live! / Muse - 19 december Sportpaleis, Antwerpen
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2006, 11:20 uur
Ik twijfelde om het bij in het ander Muse-topic te plaatsen, maar dan krijg ik misschien weinig reacties, vandaar...
Gisteren Muse gezien in het Sportpaleis, ik vond het werkelijk fenomenaal! Voor mij hebben ze bewezen dat ze de beste rockgroep van dit decennium zijn!
Voor mij waren de hoogtepunten (in volgorde van verschijnen denk ik): New Born, Bliss, Time is running out, Plug in baby, Stockholm syndrome en Knights of Cydonia.
Vooral Time is running out en Plug in baby zijn live wel geweldig! Heel het publiek springen en meezingen, altijd fijn!
Goh, meer dan lof heb ik eigenlijk niet. Ik kan nog uren doortypen over hoe geweldig ik Muse gisterenavond vond, maar ik zal jullie het leeswerk besparen!
Ik probeer nog een setlist te posten...
Voor mij zal de titel 'concert van 2006' naar Muse of Radiohead gaan, dat staat vast!
Gisteren Muse gezien in het Sportpaleis, ik vond het werkelijk fenomenaal! Voor mij hebben ze bewezen dat ze de beste rockgroep van dit decennium zijn!
Voor mij waren de hoogtepunten (in volgorde van verschijnen denk ik): New Born, Bliss, Time is running out, Plug in baby, Stockholm syndrome en Knights of Cydonia.
Vooral Time is running out en Plug in baby zijn live wel geweldig! Heel het publiek springen en meezingen, altijd fijn!

Goh, meer dan lof heb ik eigenlijk niet. Ik kan nog uren doortypen over hoe geweldig ik Muse gisterenavond vond, maar ik zal jullie het leeswerk besparen!
Ik probeer nog een setlist te posten...
Voor mij zal de titel 'concert van 2006' naar Muse of Radiohead gaan, dat staat vast!

0
geplaatst: 20 december 2006, 14:02 uur
Ik was er gister ook bij en het was helemaal ge-wel-dig!
De nummers die Zero opnoemt waren super, maar er waren nog veel meer hoogtepunten, zoals "Muscle Museum", "Assassin", "Take a Bow", enz. Maar vooral "Knights of Cydonia" was een geweldige afsluiter!
Ik stond zowat vooraan en heb weinig van de eerste 2 nummers meegekregen. Ik werd overal heen geslingerd; 4 meter naar achteren, 5 meter naar voren, 3 meter naar links, etc. Dat heb ik 2 nummers volgehouden en toen zijn we maar wat naar achteren gegaan. Daar was het nog veel springen, maar met mate...
Maar wat een goede show; goede sfeer, mooie verlichting, lekker geluid, geweldige muzikanten, grote ballonnen in het publiek, goede playlist (al miste ik wat nummers, zoals "Sing For Absolution" en "Space Dementia", maar je kunt niet alles hebben), en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De opkomst was ook geweldig, met de drummer in spider-man pak en maar raggen op zijn drumstel. Muse is voor mij tot nu toe de beste live-band die ik gezien heb.
Ik kan me nu goed voorstellen dat Muse enkele awards heeft gewonnen voor beste live-act, want ik heb het zelf mogen ondervinden.
Wanneer komen ze weer?
De nummers die Zero opnoemt waren super, maar er waren nog veel meer hoogtepunten, zoals "Muscle Museum", "Assassin", "Take a Bow", enz. Maar vooral "Knights of Cydonia" was een geweldige afsluiter!
Ik stond zowat vooraan en heb weinig van de eerste 2 nummers meegekregen. Ik werd overal heen geslingerd; 4 meter naar achteren, 5 meter naar voren, 3 meter naar links, etc. Dat heb ik 2 nummers volgehouden en toen zijn we maar wat naar achteren gegaan. Daar was het nog veel springen, maar met mate...
Maar wat een goede show; goede sfeer, mooie verlichting, lekker geluid, geweldige muzikanten, grote ballonnen in het publiek, goede playlist (al miste ik wat nummers, zoals "Sing For Absolution" en "Space Dementia", maar je kunt niet alles hebben), en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De opkomst was ook geweldig, met de drummer in spider-man pak en maar raggen op zijn drumstel. Muse is voor mij tot nu toe de beste live-band die ik gezien heb.
Ik kan me nu goed voorstellen dat Muse enkele awards heeft gewonnen voor beste live-act, want ik heb het zelf mogen ondervinden.
Wanneer komen ze weer?
0
geplaatst: 20 december 2006, 15:19 uur
Eh, ik was er gisteren ook bij
.
Kunnen vaststellen dat de mensen van Muse heel dicht de sound van hun albums benaderen.
Verder vooral genoten van mijn vriendin
Het concept "optreden" gaan jammer genoeg helemaal aan mij voorbij vrees ik.
Wat het voorprogramma betrof, Razorlight was echt belachelijk slecht.
.Kunnen vaststellen dat de mensen van Muse heel dicht de sound van hun albums benaderen.

0
geplaatst: 20 december 2006, 15:35 uur
Onderhond schreef:
.
Kunnen vaststellen dat de mensen van Muse heel dicht de sound van hun albums benaderen.
.Kunnen vaststellen dat de mensen van Muse heel dicht de sound van hun albums benaderen.

Wat vond je verder van het concert dan? Je geeft weinig weg..... Je vriendin ging dus wel los?

0
geplaatst: 20 december 2006, 15:52 uur
Mijn vriendin vond het helemaal geweldig inderdaad. Muse is ook niet voor niks haar favoriete band 

0
geplaatst: 20 december 2006, 16:16 uur
Onderhond schreef:
Mijn vriendin vond het helemaal geweldig inderdaad. Muse is ook niet voor niks haar favoriete band

Ik zoek ook nog steeds een vriendin die van Muse houdt...

0
geplaatst: 20 december 2006, 17:37 uur
En ik maar denken dat wonderen toch echt uitgesloten waren.
0
geplaatst: 20 december 2006, 17:39 uur
Ik zag één persoon niet springen, dat zal Onderhond wel geweest zijn.
0
geplaatst: 20 december 2006, 17:43 uur
Er waren best veel personen die gewoon stonden te kijken. Eén van de zaken waar ik mij over verwonderde. Behalve het voorste gedeelte was er weinig dansbare animo weer te nemen.
Verder is het echt niet het 8e wereldwonder dat ik daar aanwezig was.
Verder is het echt niet het 8e wereldwonder dat ik daar aanwezig was.
0
geplaatst: 20 december 2006, 18:46 uur
Nicolage Rico schreef:

@OH: Nou eigenlijk wel. Zelfde als ik naar Cradle of Filth zou gaan. Heb je je vermaakt?
0
geplaatst: 20 december 2006, 18:54 uur
Ik vond het ook vreemd hoe vaak er stilgestaan werd. Tijdens het refrein van Hysteria en Muscle Museum bv., kan je toch volledig los gaan? Ik stond redelijk ver naar voor, maar zeker niet in front. Laten we zeggen op 1/4 van de zaallengte (als je begrijpt wat ik bedoel
). Alleen tijdens Time is running out, Plug in baby en Knights of Cydonia ging iedereen ECHT los.
Op Werchter 3 jaar geleden heb ik een dik uur aan een stuk staan springen (bij wijze van spreken).
). Alleen tijdens Time is running out, Plug in baby en Knights of Cydonia ging iedereen ECHT los.Op Werchter 3 jaar geleden heb ik een dik uur aan een stuk staan springen (bij wijze van spreken).
0
geplaatst: 20 december 2006, 20:24 uur
In front sprong iedereen bijna heel het concert. Daarachter werd er ook flink gesprongen. Niet heel het concert, maar wel grotendeels.
Bij "Take a Bow" ging ook iedereen écht los, trouwens..
0
geplaatst: 20 december 2006, 20:37 uur
Nicolage Rico schreef:
In front sprong iedereen bijna heel het concert. Daarachter werd er ook flink gesprongen. Niet heel het concert, maar wel grotendeels.
Even volledig terzijde: stond jij rechts of links (als je naar het podium kijkt)? Want dat kan natuurlijk al een ander beeld geven. Bovendien stond ik net achter een 10-tal mensen die héél het optreden niet gesprongen hebben. Dat kan natuurlijk een vertekend beeld geven. Maar toch blijf ik erbij dat er opvallend weinig gesprongen werd in vergelijking met Werchter 2004. Althans, dat is mijn algemene indruk.
0
geplaatst: 20 december 2006, 20:41 uur
@Selmaduim: Heeft niks te maken met onder de plak zitten, heeft te maken met van elkaar houden en iets voor elkaar over hebben 
Het was GEWELDIG.. Ik heb keihard mee staan zingen, springen enz. Muse is en blijft mijn favoriete band op eenzame hoogte en de absolute nummer 1! Ik ben al jaren fan en het was echt geweldig om ze dan eindelijk live te zien. Ze waren live zo ontzettend goed!!!.Ik miste alleen Microcuts die had ik zo graag live gehoord.Fenomenaal is het juiste woord voor deze geweldige band... Wat een stem heeft Matthew! En ja ik vond het geweldig dat mijn Onderhond erbij was
I Love Muse!!!!

Het was GEWELDIG.. Ik heb keihard mee staan zingen, springen enz. Muse is en blijft mijn favoriete band op eenzame hoogte en de absolute nummer 1! Ik ben al jaren fan en het was echt geweldig om ze dan eindelijk live te zien. Ze waren live zo ontzettend goed!!!.Ik miste alleen Microcuts die had ik zo graag live gehoord.Fenomenaal is het juiste woord voor deze geweldige band... Wat een stem heeft Matthew! En ja ik vond het geweldig dat mijn Onderhond erbij was

I Love Muse!!!!
0
geplaatst: 20 december 2006, 20:52 uur
ZERO schreef:
Even volledig terzijde: stond jij rechts of links (als je naar het podium kijkt)? Want dat kan natuurlijk al een ander beeld geven. Bovendien stond ik net achter een 10-tal mensen die héél het optreden niet gesprongen hebben. Dat kan natuurlijk een vertekend beeld geven. Maar toch blijf ik erbij dat er opvallend weinig gesprongen werd in vergelijking met Werchter 2004. Althans, dat is mijn algemene indruk.
(quote)
Ik stond in het begin in het midden, vooraan. Later stond ik wat aan de rechterkant, wat meer naar achteren. Ik keek weleens om me heen en op de tribunes sprongen niet veel mensen mee, inderdaad, op een paar na die bij het podium zaten. Achter me sprongen ze ook en daarachter kon ik weinig zien. Maar het maakt ook niet uit, ik heb het echt naar m'n zin gehad.
Voorin was het mij te onrustig. Leuk voor heel even, maar het zweet stond op m'n kop..... kleine meisjes werden als rijpe tomaten heen en weer geslingerd, een vader werd omgeduwd die z'n dochter daardoor ff kwijt was, en pubertjes hielden hun hoofd niet bij hun, zodat je uit moest kijken wilde je geen kopstoot krijgen.
Was wel grappig dus.
0
geplaatst: 20 december 2006, 20:54 uur
Van achter de belichting had je een goed overzicht over de hele zaal. Wat sprong bevond zich meestal in het voorste gedeelte van het middenplein (op één persoon na dan, die stond naast mij
). Tribunes en de rest was toch echt opvallend rustig.
). Tribunes en de rest was toch echt opvallend rustig.
0
Ace
geplaatst: 22 december 2006, 11:08 uur
Onderhond aan de Muse. Ik wist niet dat Muse hedentendage al zo mainstream was.
@Selmaduim: ja joh
@Selmaduim: ja joh

0
geplaatst: 22 december 2006, 11:23 uur
Ik dacht dat de The Noisettes het hele jaar in het voorprogramma van Muse stonden? Razorlight lijkt me een hele flinke vooruitgang. Ik was er niet bij, maar ik kan me wel voorstellen hoe gaaf 't was
Muse roulleert!
Muse roulleert!
0
geplaatst: 22 december 2006, 22:02 uur
Ik ben ook geweest. Heb op mijn weblog (http://reno.punt.nl) er ook een review over geschreven! Helemaal te gek idd!
Oh ja, in Belgie lukt het vrij goed om een goede camera mee naar binnen te krijgen. Heb op mijn log op een aantal fotos staan voor de liefhebbers!
Oh ja, in Belgie lukt het vrij goed om een goede camera mee naar binnen te krijgen. Heb op mijn log op een aantal fotos staan voor de liefhebbers!
0
geplaatst: 22 december 2006, 22:04 uur
Onderhond schreef:
Wat sprong bevond zich meestal in het voorste gedeelte van het middenplein
Wat sprong bevond zich meestal in het voorste gedeelte van het middenplein
heb je me goed kunnen zien springen dan???

0
geplaatst: 23 december 2006, 00:04 uur
Agony schreef:
Ik ben ook geweest. Heb op mijn weblog (http://reno.punt.nl) er ook een review over geschreven! Helemaal te gek idd!
Heel mooie foto's en een goede review. Ik ben het er alleen niet mee eens dat het publiek pas laat los ging (bij "Plug In Baby").
Ik koos overigens ook voor Het Sportpaleis, omdat ik van VanDeGriend had gehoord dat die veehal (Brabanthallen) een slechte akoestiek heeft. In het Sportpaleis was het geluid goed.
0
geplaatst: 23 december 2006, 11:23 uur
thanks voor je reactie... misschien heeft het gescheelt waar je precies stond in het publiek. Al met al een uitstekend concert!
0
geplaatst: 23 december 2006, 18:44 uur
Je volgorde klopt wel niet Agony. New Born werd voor Plug in Baby gespeeld. Net als Bliss trouwens. Plug In Baby was het laatste nummer voor hun eerste bisronde.
Het publiek ging naar mijn mening voor het eerst écht los tijdens Bliss. Misschien verwar je deze twee nummers ofzo?
Voor alle duidelijkheid heb ik de setlist even gekopieerd van Goformusic.be :
* Take a bow
* Map of the problematique
* Butterflies and hurricanes
* Supermassive black hole
* New born
* Assassin
* City of delusion
* Forced in
* Bliss (with balloons)
* Feeling good
* Hoodoo
* Invincible
* Time is running out
* Plug in baby
* Soldier’s poem
* Starlight
* Hysteria
* Stockholm syndrome
* Muscle museum
* Knights of Cydonia
En jij schreef:
Door oa. “Plug in Baby” veranderd komt de massa voor het eerst massaal in beweging. Muse blijkt dan een diesel welke eenmaal warm is gedraaid ook niet meer te stoppen is!
Met hits van het eerste uur "Muscle Museum", "Bliss", "New Born" en "Hysteria" wordt nog een versnelling bijgeschakelt en komt het science fiction-geweld echt goed tot zijn recht.
Waarschijnlijk een vergissing?
Het publiek ging naar mijn mening voor het eerst écht los tijdens Bliss. Misschien verwar je deze twee nummers ofzo?
Voor alle duidelijkheid heb ik de setlist even gekopieerd van Goformusic.be :
* Take a bow
* Map of the problematique
* Butterflies and hurricanes
* Supermassive black hole
* New born
* Assassin
* City of delusion
* Forced in
* Bliss (with balloons)
* Feeling good
* Hoodoo
* Invincible
* Time is running out
* Plug in baby
* Soldier’s poem
* Starlight
* Hysteria
* Stockholm syndrome
* Muscle museum
* Knights of Cydonia
En jij schreef:
Door oa. “Plug in Baby” veranderd komt de massa voor het eerst massaal in beweging. Muse blijkt dan een diesel welke eenmaal warm is gedraaid ook niet meer te stoppen is!
Met hits van het eerste uur "Muscle Museum", "Bliss", "New Born" en "Hysteria" wordt nog een versnelling bijgeschakelt en komt het science fiction-geweld echt goed tot zijn recht.
Waarschijnlijk een vergissing?

0
geplaatst: 23 december 2006, 19:28 uur
Je hebt inderdaad helemaal gelijk Zero. Ik ga het meteen aanpassen!! Ik had ook geen briefje bij om het allemaal in de juiste volgorde op te schrijven
. Ik schrijf de reviews altijd vanuit mijn beleving en dan vergis ik me wel eens in songtitels en volgordes.
. Ik schrijf de reviews altijd vanuit mijn beleving en dan vergis ik me wel eens in songtitels en volgordes.
0
geplaatst: 26 december 2006, 10:37 uur
En hadden jullie het idee dat het allemaal té snel voorbij was?
Ik heb een puik concert van MUSE in Den Bosch mogen zien, maar voor mijn gevoel was het concert wel erg kort (minder dan 1 1/2 uur)
Ik heb een puik concert van MUSE in Den Bosch mogen zien, maar voor mijn gevoel was het concert wel erg kort (minder dan 1 1/2 uur)
0
geplaatst: 26 december 2006, 11:44 uur
UmmaGumma 44 schreef:
Inderdaad een kort een optreden, ondanks dat heb ik erg genoten. Enige smet van die avond was het voorprogramma, namelijk de Noissettes. Wat een rommel zeg!
* denotes required fields.