MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Muse - 19 december Sportpaleis, Antwerpen

zoeken in:
Agony schreef:
In Antwerpen duurde het concert bijna 2 uur geloof ik....

Klopt.

Ze gaven dan ook de langste setlist van heel hun tournee weg. In Antwerpen speelde ze 20 nummers. Op andere plaatsen 17/18, soms 19. Vermoedelijk omdat het hun laatste optreden op Europese bodem was en ze er zin in hadden!

Bovendien speelden ze in Antwerpen na nummers soms nog even een korte (of lange) gitaarimprovisatie. Ik weet niet hoe dat in Den Bosch was?

Edit: ik heb even gecheckt en in Den Bosch speelden ze er maar 17. In Antwerpen kregen we Assassin (extra lange versie), Soldier's Poem en Muscle Museum als extraatje!

Nog een edit: jullie kregen wel Citizen Erased ipv Feeling Good. Dat maakt al wat goed!

ZERO schreef:
Nog een edit: jullie kregen wel Citizen Erased ipv Feeling Good. Dat maakt al wat goed!

Feeling good vind ik een geweldig nummer...!

"Feeling Good" is aardig, maar eigenlijk niet meer dan dat. Maar de live-uitvoering vond ik wel stukken beter dan op het album..

Brother George
Een schitterend concert ! Muzikaal en vocaal hoefde Muse zich niet meer te bewijzen maar ik was onder de indruk van de prachtige show die ze gaven: prachtig decor, schitterende lichtshow en beelden die vibreerden op het ritme van de muziek. Het "aan-mekaar-praten" van de nummers had misschien iets beter gekund. Er viel met andere woorden wel eens een vervelende stilte. Dit is echter niet iedereen gegeven. Niet iedereen heet Thom Yorke of Chris Martin. Ook het voorprogramma, Razorlight, was trouwens heel goed.

dat voorprogramma heb ik toch even totaal ander beleefd. Vond het echt helemaal niks. Was blij toen ze plaats voor Muse maakte.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:10 uur

geplaatst: vandaag om 21:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.