MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Wat heb je dit jaar (2007) al live gezien

zoeken in:
itchy schreef:
(quote)

Een persoonlijke favoriet, zelden live gespeeld!
Leuke foto's!

Speelden ze trouwens weer met Mark Ibold? Of speelde Kim gewoon weer bas?

Jep, Mark Ibold was erbij. Bij ongeveer de helft van de nummers speelde Kim zelf ook bas, dus met dubbele bas.

Voor een 14/15 jarige al behoorlijk veel:
Eagles of death metal 013
Pinkpop:
Muse
Goggle Borrelo
The Nightwatchman
Razorlight(Jammer genoeg)
Iggy and the stooges
Lost Phrophets
Maximo Park

Nog wat duidelijkere foto's van Sonic Youth zaterdag:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Sonic Youth is en blijft een supergoeie band. Ik heb ze begin jaren negentig een paar keer gezien en toen daarna nog twee keer bij toeval rond '97 in Tilburg en rond '00 toen Porcupine Tree als voorprogramma van SY in Shepherds Bush speelde. Beide keren eigenlijk weer totaal onerwacht weggeblazen. Zo veel melodie en structuur in zoveel chaos. Kunstenaars!

6 mei: Susanna and the Magical Orchestra in Paradiso
19 mei: Hanne Hukkelberg in Paradiso
28 mei: Brightblack Morning Light en Mariee Sioux in Paradiso
2 juni: Jethro Tull in de Waerdse Tempel
16 juni: Kimya Dawson in Paradiso

Gisteren heb ik Lou Reed in de HMH gezien. Hij en zijn band voerden Berlin goed uit. De aanwezige blazers- en strijkerssectie en het kinderkoor werden slechts sporadisch ingezet, enkel wanneer zij iets hadden toe te voegen. Een nummer als bijvoorbeeld The Bed moet je sober houden, en dat deed Reed ook. Zelfs de zang, die bij Reed vaak te wensen overlaat en meestal verzandt in onverstaanbaar gemompel, was goed.

Setlist:

BERLIN

SWEET JANE
SATELLITE OF LOVE
WALK ON THE WILD SIDE

zag hem 18 juni in Vorst, exact dezelfde mening heb ik erover, hij speelde trouwens dezelfde toegiften

hoe was de sfeer in de zaal, niet te rumoerig?

charlezzz schreef:
hoe was de sfeer in de zaal, niet te rumoerig?

Ik zat op de vierde rij, dus wat er achter me gebeurde heb ik niet meegekregen. Maar het publiek om me heen was niet rumoerig. Alleen bij de toegiften ging iedereen voor het podium staan, maar dat waren ook geen nummers om stil bij te blijven zitten.

Cygnus schreef:
(quote)

Ik zat op de vierde rij, dus wat er achter me gebeurde heb ik niet meegekregen. Maar het publiek om me heen was niet rumoerig. Alleen bij de toegiften ging iedereen voor het podium staan, maar dat waren ook geen nummers om stil bij te blijven zitten.

dat klinkt helemaal niet slecht!
mooie plek dan ook, 4e rij!

charlezzz schreef:
(quote)

dat klinkt helemaal niet slecht!
mooie plek dan ook, 4e rij!

En nog nog belangrijker, midden voor het podium ook nog! In de HMH kun je beter wat meer naar achteren en in het midden zitten, dan vooraan aan de zijkant. Ik heb nu nog een stijve nek van het concert van David Gilmour. (rij 7 stoel 5 ofzo)

Update van mijn top 15 van dit jaar:

01. Slint, 21-05, Amsterdam
02. Sonic Youth, 16-07, Wiesbaden
03. Explosions in the Sky, 23-02, Keulen
04. The Waterboys, 07-03, Tilburg
05. Nine Inch Nails, 16-03, Tilburg
06. Lou Reed, 20-06, Amsterdam
07. Anathema, 05-06, Utrecht
08. Built to Spill, 06-05, Amsterdam
09. Blackfield, 28-2, Zoetermeer
10. Heaven and Hell, 17-06 Offenbach
11. Levellers, 22-03, Eindhoven
12. Low, 07-05, Amsterdam
13. Gravenhurst, 20-04, Leuven
14. Roger Waters, 05-05, Arnhem
15. Marillion, 01-05, Tilburg

Vanavond Moke en Silence Is Sexy.
Silence Is Sexy was het voorprogramma; maar heeft een stuk meer indruk gemaakt dan Moke.

deric raven schreef:
Vanavond Moke en Silence Is Sexy.
Silence Is Sexy was het voorprogramma; maar heeft een stuk meer indruk gemaakt dan Moke.

Ik heb SIS vorig jaar als voorprogramma van The Gathering gezien, leuke band!

Ja, vond ik ook. Klonk live nog mooier dan op het album.

Isobel Campbell & Mark Lanegan, Paradiso
the Killers, HMH
the Veils, Doornroosje

Ik heb Silence Is Sexy ooit gezien in het voorprogramma van The Automatic, maar zo boeiend vond ik ze niet eerlijk gezegd. Beetje dertien-in-een-dozijn-bandje. Moke is dat trouwens ook wel, daar niet van..

NovaStar schreef:

the Veils, Doornroosje

Daar was ik ook; vond ik zeker de moeite waard.

Net terug van The Frames.. genoten van het optreden, en mijn moeder helemaal ... erg mooie hard/zacht wisselingen en coole stem heeft die zanger ... lijstje komt nu op:

11-01-2007 Film/Oceana Company/Taxi to the Ocean, Hedon, Zwolle
27-01-2007 Troum/Coph Nia, The Stage, Arnhem
05-05-2007 Do Make Say Think, Paradiso, Amsterdam
06-05-2007 Susanna and the Magical Orchestra, Paradiso, Amsterdam
11-05-2007 Lisa Germano, Paradiso, Amsterdam
17-05-2007 Whip/Great Lake Swimmers, Vera, Groningen
21-05-2007 Slint, Paradiso, Amsterdam (voorpr. Die! Die! Die!)
23-05-2007 Shellac, Paradiso, Amsterdam (voorpr. Tall Firs)
14-06-2007 Box, Bimhuis, Amsterdam
22-06-2007 Ted Leo and the Pharmacists, Paradiso, Amsterdam
23-06-2007 The Frames, Tivoli Oudegracht, Utrecht (voorpr. Swelter)

Lin
ik ben ook net terug, heb weer genoten van glen en consorten, alleen jammer dat het publiek de onbedwingbare behoefte had om overal doorheen te ouwehoeren...

wel leuk dat ik toen ik buiten op mn concertmaatje stond te wachten de mannen van the frames nog langs zag lopen in de miezerregen

en the scientist en Cygnus even ontmoet, was ook leuk

Vorig weekend naar Fields of Rock geweest. Erg lekkere programmering, maar wel een festival waar nog het nodige aan verbeterd kan worden. Voor een review zie mijn weblog: http://reno.punt.nl

Cygnus schreef:
(quote)

En nog nog belangrijker, midden voor het podium ook nog! In de HMH kun je beter wat meer naar achteren en in het midden zitten, dan vooraan aan de zijkant. Ik heb nu nog een stijve nek van het concert van David Gilmour. (rij 7 stoel 5 ofzo)

ik ken iemand die zit een avond derde rij helemaal links en de avond erna derde rij helemaal rechts. diens nek was in ieder geval wel goed los.

niemand naar Parkpop geweest?

normaal gezien worden wij (op de markt) in de hoek geduwd maar nu had ik eens mazzel en stonden we met schoon uitzicht op het dommelsch stage alwaar het een + ander voorbij kwam.

Stevie Ann : wel okay maar niet echt spetterend
Air Traffic: bij tijd en wijle wel goed maar klonk wel erg als Keane
The Family Stand: lekkere band voor op een veld in de zon (het regende overigens)
Maria Mena: veel poeha over gehoord - viel tegen
Johan: leuke band; goede nummers
Frames: idem dito!

charlezzz schreef:
niemand naar Parkpop geweest?

Ondanks dat ik op 10 minuten fietsen woon, waren het beroerde weer en dito programmering aanleiding om niet te gaan.

Ik woon er ook 10 minuten vandaan, en vond het toch wel zeker de moeite om te gaan. Hoewel de programmering inderdaad niet geweldig is, is het gewoon altijd gezellig, zeker als je met een grote groep gaat.

Daarnaast heb ik toch wel zeker genoten van Air Traffic en vooral The Frames, die nog eventjes een stukje "Kids in America" erin gooiden

21-02 The Decemberists (Paradiso)
27-02 Chatham County Line (In the Woods)
03-03 Richmond Fontaine + Endrick Brothers (W2)
10-04 Cansei de Ser Sexy + Tilly and the Wall + The Holloways (Paradiso)
14-04 Midlake + Rodriquez + Patrick Wolf (Motel Mozaique)
22-04 The Hackensaw Boys (W2)
25-04 The Hacienda Brothers (De Pul)
11-05 De Kift (Merleyn)
17-05 Whip + Great Lake Swimmers (Vera)
19-05 Hanne Hukkelberg (Paradiso)
22-05 Andrew Bird (Rotown)
24-05 Krakow + Andrew Bird (Paradiso)
28-05 Mariee Sioux + Brightblack Morning Light (Paradiso)
29-05 Malcolm Holcombe (In The Woods)
02-06 White Cowbell Oklahoma (013)
04-06 Someone Still Loves You Boris Yeltsin (Paradiso)
05-06 Rob Picott & Amanda Shires (In The Woods)
12-06 A.J. Roach Trio (In The Woods)
16-06 Kimya Dawson (Paradiso)
24-06 Au Revoir Simone + The Dirty Projectors + Final Fantasy + Matteah Baim (De Steenfabriek)

Niet naar heel veel bands geweest dit jaar,maar hetgene wat ik gezien heb was de moeite waard!

danko jones(effenaar eindhoven)
stone sour(013 tilburg)
paaspop(schijndel)
finale en halve finale emergenza (o13 tilburg)
monsters of mariaheide(mariaheide,met oa:after forever)
pinkpop maandag(geweldig optreden van stone sour!!!)
red hot chili peppers(goffert park nijmegen)
en overmorgen de mannen van pearl jam in de goffert.....meer volgt nog!!!!!!!
ik wil nog naar de nirwana tuinfeesten en misschien naar bospop(want daar komt the answer....en daar ben ik heel blij mee!!!!!!)

Omayyad
Zojuist terug van een daverend optreden van Porcupine Tree in De Effenaar te Eindhoven. Buiten dat ook Cygnus, Lin en Reptile ontmoet...

Omayyad schreef:
Zojuist terug van een daverend optreden van Porcupine Tree in De Effenaar te Eindhoven. Buiten dat ook Cygnus, Lin en Reptile ontmoet...

Daverend was het! Wederom een vette show!

Cygnus schreef:

Daverend was het! Wederom een vette show!

daar sluit ik me volledig bij aan! heer wilson weet het te presteren nummers te maken die twee jaar later al als klassiekers klinken.

toppers toch wel Blackest Eyes, Sever (good old days!), en de toegiften Trains, Mother + Child Divided en Halo.

Nieuwe materiaal moet nog wel wennen, Anesthetize is wel leuk maar de eerste 10 minuten zijn volledig zinloos gefröbel.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:58 uur

geplaatst: vandaag om 10:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.