Muziek / MusicMeter Live! / Porcupine Tree concerten 2007
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 12:55 uur
wellicht een goed idee om hier een instore te regelen.
tijdens eentje deze week in FL werd gespeeld...
1) The Sky Moves Sideways (Steven Wilson)
2) Even Less (Steven Wilson)
3) Stars Die (Steven Wilson)
4) Waiting (Steven Wilson and John Wesley)
5) Normal (Steven Wilson and John Wesley)
6) Drown With Me (Steven Wilson and John Wesley)
7) Lazarus (Steven Wilson and John Wesley)
8 ) Trains (Steven Wilson and John Wesley)
(bron: pt forum)
tijdens eentje deze week in FL werd gespeeld...
1) The Sky Moves Sideways (Steven Wilson)
2) Even Less (Steven Wilson)
3) Stars Die (Steven Wilson)
4) Waiting (Steven Wilson and John Wesley)
5) Normal (Steven Wilson and John Wesley)
6) Drown With Me (Steven Wilson and John Wesley)
7) Lazarus (Steven Wilson and John Wesley)
8 ) Trains (Steven Wilson and John Wesley)
(bron: pt forum)
0
geplaatst: 4 november 2007, 18:00 uur
0
geplaatst: 14 november 2007, 13:41 uur
Mijn ticket voor de show op 22 november in den AB steekt op zak!
0
geplaatst: 23 november 2007, 08:25 uur
Gisteren naar Porcupine Tree gaan zien in AB.
Wat was het goed!!! Spijtig genoeg begon Anathema reeds om 19u30, terwijl ze eigenlijk pas om 20u dienden te beginnen en omdat we pas aankwamen rond 19u55 (files!!) hebben we van hen maar 2 nummers kunnen zien. Wie was daar ook en kan me de titel geven van het laatste nummer dat ze speelden?
Maar we waren eigenlijk toch vooral voor Pt gekomen.
Indrukwekkend was het. De groep had er duidelijk zin in, het geluid was om je omver te blazen (enkel tijdens de bis-nummers waren er wat problemen met één van de versterkers) en we kregen het ene prachtnummer na het andere. Wat nummers uit Nil Recurring, uit Fear of a Blank Planet, maar ook iets oudere songs werden niet vergeten. Het hoogtepunt van de avond was voor mij Sleep Together.
Ook hadden we nog eens erg goede staanplaatsen (op het balkon op de tweede verdieping, waardoor we een goed zicht hadden op het podium), waardoor dit een avond muziek was om niet te vergeten.
Ik had wat schrik dat, gezien de lengte van de meeste nummers, het na verloop van tijd wat saai zou beginnen worden, maar dat was nergens ook maar even het geval. Het was enorm boeiend, zelfs hypnotiserend.
Indrukkwekkend zoals ik reeds zei.
Wat was het goed!!! Spijtig genoeg begon Anathema reeds om 19u30, terwijl ze eigenlijk pas om 20u dienden te beginnen en omdat we pas aankwamen rond 19u55 (files!!) hebben we van hen maar 2 nummers kunnen zien. Wie was daar ook en kan me de titel geven van het laatste nummer dat ze speelden?
Maar we waren eigenlijk toch vooral voor Pt gekomen.
Indrukwekkend was het. De groep had er duidelijk zin in, het geluid was om je omver te blazen (enkel tijdens de bis-nummers waren er wat problemen met één van de versterkers) en we kregen het ene prachtnummer na het andere. Wat nummers uit Nil Recurring, uit Fear of a Blank Planet, maar ook iets oudere songs werden niet vergeten. Het hoogtepunt van de avond was voor mij Sleep Together.
Ook hadden we nog eens erg goede staanplaatsen (op het balkon op de tweede verdieping, waardoor we een goed zicht hadden op het podium), waardoor dit een avond muziek was om niet te vergeten.
Ik had wat schrik dat, gezien de lengte van de meeste nummers, het na verloop van tijd wat saai zou beginnen worden, maar dat was nergens ook maar even het geval. Het was enorm boeiend, zelfs hypnotiserend.
Indrukkwekkend zoals ik reeds zei.
0
lessien
geplaatst: 23 november 2007, 17:22 uur
Ik was er ook. Helemaal vooraan dan nog. 
Anathema speelde 3 nieuwe nummers geloof ik, wat wel redelijk teleurstellend was want ik had veel nieuw materiaal verwacht. Het was anders wel supergoed! De zanger is er enorm op vooruit gegaan!
Porcupine Tree was zoals verwacht perfect. Oude nummers gecombineerd met een paar van FOABP en Nil Recurring. Er was wel een klein probleempje met de versterker op het einde waardoor ze een nummer niet konden spelen (geen idee meer welk) en ze hebben die vervangen door Trains.
Ik heb er alvast enorm van genoten.

Anathema speelde 3 nieuwe nummers geloof ik, wat wel redelijk teleurstellend was want ik had veel nieuw materiaal verwacht. Het was anders wel supergoed! De zanger is er enorm op vooruit gegaan!
Porcupine Tree was zoals verwacht perfect. Oude nummers gecombineerd met een paar van FOABP en Nil Recurring. Er was wel een klein probleempje met de versterker op het einde waardoor ze een nummer niet konden spelen (geen idee meer welk) en ze hebben die vervangen door Trains.
Ik heb er alvast enorm van genoten.

0
geplaatst: 24 november 2007, 09:58 uur
lessien schreef:
Er was wel een klein probleempje met de versterker op het einde waardoor ze een nummer niet konden spelen (geen idee meer welk)
Er was wel een klein probleempje met de versterker op het einde waardoor ze een nummer niet konden spelen (geen idee meer welk)
dat was een vrij onbekend nummer genaamd The Sky Moves Sideways

0
geplaatst: 25 november 2007, 14:18 uur
charlezzz schreef:
(quote)

Dan kon iedereen in ieder geval weer een stuk eerder naar huis dan de eerste planning

0
geplaatst: 26 november 2007, 21:40 uur
Zoekt er nog iemand een kaartje voor 5 december? Kennis van me kan niet meer....
Normale prijs uiteraard.
Normale prijs uiteraard.
0
geplaatst: 5 december 2007, 09:15 uur
Ik heb de concerten in Brussel en Keulen bijgewoond. Waar de gig in Brussel me wat tegenviel (het klonk wat mat, de band leek moe en een voorspelbare setlist), was gisteren misschien wel het beste PT-concert dat ik heb gezien. De setlist verschilde behoorlijk van die in Brussel, altijd fijn dat een band flink in hun concerten varieert. Ik denk dat de HMH-gangers zich vanavond mogen opmaken voor een heerlijk avondje... 
Setlist van gisteravond:
Fear of a Blank Planet
What Happens Now?
The Sound of Muzak
Waiting
Anesthetize
Open Car
Dark Matter
Blackest Eyes
Cheating the Polygraph
Even Less
A Smart Kid
Way Out of Here
Sleep Together
------
The Sky Moves Sideways
Trains
Halo

Setlist van gisteravond:
Fear of a Blank Planet
What Happens Now?
The Sound of Muzak
Waiting
Anesthetize
Open Car
Dark Matter
Blackest Eyes
Cheating the Polygraph
Even Less
A Smart Kid
Way Out of Here
Sleep Together
------
The Sky Moves Sideways
Trains
Halo
0
geplaatst: 5 december 2007, 12:35 uur
Mooie tracklist! Hoop dat ze vanavond Anesthetize EN Arriving Somewhere spelen. Doen ze eigenlijk Russia on Ice weleens?
Hoe zit het eigenlijk met de merchandise stand, kan ik er een nil recurring cd of een mooi shirt scoren voor een betaalbare prijs?
Mijn eerste keer PT zoals je leest...
Hoe zit het eigenlijk met de merchandise stand, kan ik er een nil recurring cd of een mooi shirt scoren voor een betaalbare prijs?
Mijn eerste keer PT zoals je leest...
0
geplaatst: 5 december 2007, 12:54 uur
Veel plezier allemaal vanavond, heb PT twee keer gezien en sla deze keer over maar t zal vast wel weer geweldig goed zijn! 

0
geplaatst: 5 december 2007, 13:10 uur
THEMARSVOLTA schreef:
Mooie tracklist! Hoop dat ze vanavond Anesthetize EN Arriving Somewhere spelen. Doen ze eigenlijk Russia on Ice weleens?
Op Russia on Ice en Arriving Somewhere zou ik, gezien de eerdere setlisten, maar niet al te hard rekenen...
En de Nil Recurring EP is uitverkocht, vertelde Wilson gisteren on stage, maar wordt volgend jaar weer bijgeperst...
0
geplaatst: 5 december 2007, 14:01 uur
Hm, dan bestel ik die wel, want ik kan hem nog krijgen via een NL site...
Al eerder gevraagd: hoe zijn de prijzen bij de merchandise stand, t shirts van ong 20 eur?
Al eerder gevraagd: hoe zijn de prijzen bij de merchandise stand, t shirts van ong 20 eur?
0
geplaatst: 6 december 2007, 09:23 uur

gelukkig hebben we de foto's nog!
mooi concert, goed geluid
3,500 man op sinterklaasavond.
en .... volgend jaar weer terug.
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:11 uur
SETLIST:
Fear of a Blank Planet
What Happens Now?
The Sound of Muzak
Waiting (Phase One)
Anesthetize
Open Car
Dark Matter
Blackest Eyes
Cheating the Polygraph
Half-Light
Way Out of Here
Sleep Together
Encore
The Sky Moves Sideways
Trains
Halo
---
Was The Sky Moves Sideways een ingekorte versie, aangezien alle versies die ik kan vinden boven de 16 min?
Fear of a Blank Planet
What Happens Now?
The Sound of Muzak
Waiting (Phase One)
Anesthetize
Open Car
Dark Matter
Blackest Eyes
Cheating the Polygraph
Half-Light
Way Out of Here
Sleep Together
Encore
The Sky Moves Sideways
Trains
Halo
---
Was The Sky Moves Sideways een ingekorte versie, aangezien alle versies die ik kan vinden boven de 16 min?
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:42 uur
Het was een aangepaste versie, dat was toch wel te horen?? De eerste 2 a 3 minuten was tenslotte akoestisch met enkl Steven op het podium (wat niet helemaal waar was aangezien Barbieri achter zijn opstelling heen en weer ijsbeerde om "eindelijk" ook te mogen inzetten
)
De heren hadden overigens enorm genoten van dit concert!
)De heren hadden overigens enorm genoten van dit concert!
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:45 uur
sinds wanneer spreek jij in derde persoon meervoud over jezelf?
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:45 uur
Cygnus schreef:
Op Russia on Ice en Arriving Somewhere zou ik, gezien de eerdere setlisten, maar niet al te hard rekenen...
En de Nil Recurring EP is uitverkocht, vertelde Wilson gisteren on stage, maar wordt volgend jaar weer bijgeperst...
(quote)
Hij wordt niet enkel bijgeperst hij wordt volgend jaar natuurlijk gewoon uitgebracht via de reguliere handel (lees: cd-winkels)
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:46 uur
charlezzz schreef:
(quote)
Als ik het over heren heb bedoel ik daar sowieso jouw niet mee, dus vanwaar deze bemoeizucht?
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:48 uur
vigil schreef:
Als ik het over heren heb bedoel ik daar sowieso jouw niet mee, dus vanwaar deze bemoeizucht?
(quote)
ho ho ho. de tijd van zwarte pieten is voorbij, waarde vrind
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:52 uur
charlezzz schreef:
(quote)
Aan de ho ho ho te lezen is de kerst niet meer ver weg

maar goed on topic!
Anathema zette ook een fraaie show neer.
0
geplaatst: 6 december 2007, 12:52 uur
Charlezz toevallig nog meer foto's, vast wel aangezien je van tonefloat bent...
0
Omayyad
geplaatst: 6 december 2007, 12:56 uur
THEMARSVOLTA schreef:
Tis nog veel sterker.... Tonefloat is van Charles...

0
geplaatst: 6 december 2007, 13:09 uur
Omayyad schreef:
(quote)

das wel een hele oude, frans
maar u vraagt, wij draaien....

0
Sheplays
geplaatst: 6 december 2007, 13:22 uur
charlezzz schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Helemaal mee eens! De bierhal viel me mee en Anathema was ook goed. Ze deden een nummer met een zangeres. Wat heeft zij een prachtstem!
Mooie foto's!

0
geplaatst: 6 december 2007, 13:38 uur
Mooie foto's idd!
@ Sheplays: Dat is Lee Douglas, zingt op zowat elk album van anathema een nummertje mee.
Had wel echt het gevoel dat maar weinig mensen Anathema kende, ook jammer was dat je echt zag dat ze tussen al de zooi van PT moesten spelen, gelukkig zei 1 van de zangers dat ze volgend jaar de hoofdact zullen zijn. Maar goed ook, want het is een fantastische band met twee enorme goede zangers en een zangeres.
Edit: Wat was de naam van het nieuwe nummer dat Anathema speelde?
@ Sheplays: Dat is Lee Douglas, zingt op zowat elk album van anathema een nummertje mee.
Had wel echt het gevoel dat maar weinig mensen Anathema kende, ook jammer was dat je echt zag dat ze tussen al de zooi van PT moesten spelen, gelukkig zei 1 van de zangers dat ze volgend jaar de hoofdact zullen zijn. Maar goed ook, want het is een fantastische band met twee enorme goede zangers en een zangeres.
Edit: Wat was de naam van het nieuwe nummer dat Anathema speelde?
0
geplaatst: 6 december 2007, 13:42 uur
De HMH klinkt echt als een commercieel gedrocht en ik vond de kaartjes daar eigenlijk altijd te duur, maar sinds gisteren ben ik overtuigd; gratis toilet, gratis garderobe, parkeren direct naast de hal, niet overladen (gisteren was het dan ook niet uitverkocht, maar ik hoor van anderen als het wel is uitverkocht dan is er nog zat ruimte), goed geluid, schoon, redelijke drankprijzen, kortom gewoon een fijne tent. Enige nadeel is die vliegende schotel die er naast staat, maar goed dat zal elke Rotterdammer zeggen. 
En het optreden was erg goed. Mooie nummers, ik had misschien liever nog een paar oudere nummers extra gehoord als Dislocated day, Even less, Don't hate me e.d., maar dat mocht zeker de pret niet drukken. Sterk, strak, geen poeha en geweldig als je een nummer als Anesthetize live kan brengen zonder dat het lijkt alsof de plaat echt ruim een kwartier duurt.

En het optreden was erg goed. Mooie nummers, ik had misschien liever nog een paar oudere nummers extra gehoord als Dislocated day, Even less, Don't hate me e.d., maar dat mocht zeker de pret niet drukken. Sterk, strak, geen poeha en geweldig als je een nummer als Anesthetize live kan brengen zonder dat het lijkt alsof de plaat echt ruim een kwartier duurt.
* denotes required fields.