MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concert Joanna Newsom 27 april uitgesteld

zoeken in:
sxesven
Paap_Floyd schreef:
Of heb ik nou staan slapen

Zo saai vond je het toch ook weer niet, Paap.

Maar Clam etc. dus.

sxesven schreef:
(quote)

Zo saai was het toch ook weer niet, Paap.
Nee, maar het was zo betoverend mooi

sxesven schreef:
(quote)

Zo saai vond je het toch ook weer niet, Paap.

Maar Clam etc. dus.
edited

sxesven
Paap_Floyd schreef:
(quote)
edited

Ik ben ook eens thuis, was inderdaad prachtig, prachtig prachtig... blij dat ik ooit heel lang geleden (half jaar ) min of meer meegesleept werd

Het was prachtig prachtig prachtig. Met Larkin Grimm en Bonnie 'Prince' Billy het mooiste dat ik dit jaar heb gezien.

The Book Of Right-On:
http://www.youtube.com/watch?v=NgES5m0me1E

met een witte Joanna en een onvaste hand

Och, toch goed te zien, en ook geen ruizend geluid ofzo, leuk om te zien

Paap_Floyd schreef:
[...en bij de italiaan wezen eten.

Ik weet niet wat het was, maar een Italiaan was het niet.

De lasagna was wel lekker vond ik ^^.

Maar goed, dat concert . De volgende keer dat ze in Nederland komt optreden ga ik gewoon weer! Prachtige uitvoering van Emily. Alleen erg jammer van Only Skin.

Paalhaas schreef:
(quote)

Ik weet niet wat het was, maar een Italiaan was het niet.
Nee, het was inderdaad een beetje een wannabe.

Had ik al gezegd dat Colleen en Emily mijn hoogtepuntjes waren? Hoewel er helemaal geen zwak nummer bij zat.

sxesven schreef:

Bridges & Balloons
Emily
Monkey & Bear
What We Have Known
Inflammatory Writ
Sawdust & Diamonds
The Book of Right-On
Peach, Plum, Pear
Colleen
Cosmia
Clam, Crab, Cockle, Cowrie (encore)

Kwam Inflammatory Writ niet na The Book of Right On?

sxesven
Ja, dat kan inderdaad best, over dat gedeelte ben ik niet helemaal zeker.

Verder klopt ie geloof ik.

sxesven schreef:
setlist

Hmm... dan heb ik alleen "Bridges & Balloons" en "Emily" gemist. Dat valt op zich dan nog wel mee. Gisteravond om kwart over 6 thuis vertrokken en dankzij de prachtige file op de A2 om kwart voor 9 in Amsterdam. Ook voor een niet zo die-hard fan als ik was het een zeer plezierig concert. Na het concert nog wel wat (niet-MuMe) bekenden gesproken en twee daarvan ook nog naar huis (Gent) gebracht.

Ze mogen wel vaker die bar dichtgooien en het roken verbieden. Dat scheelt een hoop irritant heen-en-weer geloop en een verstikkende rooklucht.

Carow schreef:
De lasagna was wel lekker vond ik ^^.

De vorige keer zaten we toevallig ook bij dat restaurantje, en toen heb ik die ook op. Die was nog wel te pruimen inderdaad, maar toen ik een hapje van Madelon's pizza ophad...

handsome_devil
Gelukkig vond Raymond mijn pizza wel lekker.

lekker onderwerp weer

handsome_devil
Trouwens, Peach plum peartje was toch toegift? en niet cccc?

ppp was toegift itt cccc

sxesven
Hmm, voag, ik dacht toch echt Clam (...) Cowrie. Ik was namelijk nog verheugd dat ze als encore mijn andere favoriet speelde. Maar ok, misschien stond ík dan wel te slapen. Mads, had je me niet even kunnen aanstoten ofzo?

Ik vond die percussionist trouwens wel erg cool. Maar goed, ik vond alles gisteren erg cool. Ik denk dat dit het beste concert is waar ik ooit ben geweest (nee ik denk het niet, ik weet het wel zeker ) en ik ga toch maar meer van Joanna luisteren, omdat ik alleen Ys en een gedeelte van the milk-eyed mender ken.

edit: ik ga Ys ook weer op nummer 1 zetten.

handsome_devil
sxesven schreef:
Hmm, voag, ik dacht toch echt Clam (...) Cowrie. Ik was namelijk nog verheugd dat ze als encore mijn andere favoriet speelde. Maar ok, misschien stond ík dan wel te slapen. Mads, had je me niet even kunnen aanstoten ofzo?

Ik geloof dat je cccc en Peach plum peartje gewoon omgedraaid hebt op je setlistje. Gisteravond zong je wel gewoon de goede tekst mee hoor.

Trouwens, Paradiso was gister uitverkocht en tegelijk was het helemaal niet druk... mogen ze vaker doen! Doorgaans is het daar niet te doen als het uitverkocht is.

sxesven
Inderdaad, uitverkocht zonder meteen hutje mutje te staan en dergelijke. Dat de bar dicht was droeg misschien ook wel bij aan dat gevoel. Nu eens niet constant langslopende mensen. Ik heb ook de gave om altijd precies in de wandelroute te staan enzo, dus dat was gisteren wel een opluchting.

handsome_devil schreef:
Gisteravond zong je wel gewoon de goede tekst mee hoor.

Jeuj. Ik zong vast mooi.

sxesven schreef:
Zie je wel Ik werd weer niet geloofd vannacht.

Gekke mensen.

Maar prachtig concert inderdaad, in ieder geval het mooiste wat ik dit jaar heb gezien. En de bar dicht maakte me niet zo veel uit, maar het rookverbod vond ik echt een verademing. Mogen ze best vaker doen. Persoonlijk hoogtepunt was Emily, brok in m'n keel.

sxesven
Sorry, Paap.

Ik twijfel nog steeds trouwens. Ik weet dat de drummer bij Clam, Crab, Cockle, Cowrie stond i.p.v. zat (hij deed immers alleen tweede stem, zo van "stir into my tea" en zulks, zoals op de Ys Street EP), en naar mijn idee kwam 'ie dus bij de encore terug en bleef toen staan in plaats van dat 'ie ging zitten. Bij Peach, Plum, Pear zat 'ie wel, want daar werd wat meer instrumentatie ingelegd, en vandaar dat ik dus dacht die ín de set werd gespeeld.

Zomg de verwarring.

De encore was overduidelijk Peach, Plum, Pear. Eerste nummer dat ik ooit van mevrouw Newsom hoorde.

handsome_devil
Sven

Gast
geplaatst: vandaag om 12:01 uur

geplaatst: vandaag om 12:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.