menu

Muziek / MusicMeter Live! / Glastonbury

zoeken in:
Een kaartje voor het hele weekend kost "maar" zo'n 200 euro. Mijn vriendin en ik hebben er net al over zitten nadenken om wellicht volgend jaar maar eens richting (het gehucht) Glastonbury te kachelen.

Weer typisch Glastonbury als ik het zo bekijk, maar ik zou er nog niet eens voor naar de hoek van de straat lopen. Kan er helemaal niks mee.

herman schreef:
Hier ook! Vanavond de BBC aan!

Er zijn rapportages op BBC 1, 2, 3 en 4 !!!!!

Volgend jaar maar een Glasto-meeting doen dan? Tegenwoordig verkoopt het ook niet meer zo snel uit (er waren vorige week nog kaarten te krijgen, een jaar of 10 geleden was het in december al stijf uitverkocht), maakt het ook wat makkelijker.

sq
Dat wist ik niet. Ik weet niet beter of het is inderdaad nauwelijks mogelijk om er aan te komen. Als er serieuze plannen zijn voor volgend jaar wil ik daar ook wel over meedenken.

Ik las er van de week iets over in de krant. Vorige week waren er nog 8000 (?) kaarten ofzo en de organisatie riep de hulp van een groot winkelketen in om er toch nog vanaf te raken.

Voor mij is Glasto toch wel *het* muziekfestival, al ben ik er nog nooit geweest. De sfeer lijkt me gewoon geweldig.

fastpulseboy
nja, ik vind er een paar goeie namen tussen staan maar over de gehele linie is het een behoorlijk saaie line up voor mij......

fastpulseboy schreef:
nja, ik vind er een paar goeie namen tussen staan maar over de gehele linie is het een behoorlijk saaie line up voor mij......

Precies! Die paar leuke namen staan bijna allemaal op de zondag...

Sheplays
Vannacht Amy Winehouse en Massive Attack gezien. Top show van Amy in haar rol van wino. MA was te kort.

Vanmiddag om 6 uur staat Neil Diamond op het programma. Dit wordt uitgezonden op BBC2.

Sheplays schreef:
Vannacht Amy Winehouse en Massive Attack gezien. Top show van Amy in haar rol van wino. MA was te kort.

ik kwam al zappende ook op de bbc terecht tijdens amy's concert, en ben daar vol verbazing een half uur blijven hangen.

eenzame hoogte ondanks alle toestanden - perfecte timing, en op en top show.

Sheplays
De muziek is in mijn ogen niet het enige dat georchestreerd is in het bestaan van Amy. De culminatie van imagebuilding en het bespelen van de media
Good on her!

DonDijk
Ja, inderdaad zeg. Amy Winehouse..Als zij haar aandacht bij het zingen heeft en bij haar optreden en niet van die over-the-top-acts uithaalt achter de microfoon (wat echt ten koste gaat van haar performance), is ze echt een geweldige zangeres.

Dus, heb maar af en toe gewoon mn oogjes dicht gedaan als ze weer eens verloederend met haar kont zat te zwaaien en haar armen rondjes laat draaien in de lucht. Dan hoor je haar kracht en soul in haar mooie stem. Ik heb geen cd's van haar, maar ik kan me voorstellen dat dit geen verkeerde aankopen zullen zijn aangezien ik haar er dan niet bij hoef te zien maar alleen van haar echte talenten zal kunnen genieten.

Sheplays
Vervolgens was er vanmiddag Neil Diamond. Ontzettend leuk toch wel!

Sheplays schreef:
Vervolgens was er vanmiddag Neil Diamond. Ontzettend leuk toch wel!

Absoluut. Ook knap hoe ze doorgingen en improviseerden toen een deel van de geluidsversterking het liet afweten. Erg leuk concert waarbij ook veel jonge fans zich vermaakten. Die stonden al vooraan voor The Verve later vanavond.

Zit nu naar The Verve te kijken. Erg fraai.

Fantastisch de BBC dit weekeinde. Op 4 zenders veel beelden van het Glastonbury festival. Er moet wel even bij worden vermeld dat zo'n geweldige reportage alleen bij de BBC mogelijk is. Ze hebben het gehele Glastonbury festival echt zeer fraai in beeld gebracht.

Zoiets is voor de overbetaalde presentatoren van de NOS helaas niet haalbaar, die vinden vooral zichzelf en hun eigen mening belangrijk als je kijkt naar de reportages van Live 8 (volledig vergald door Claudia De Breij destijds), Live Earth en Mandela's Concert afgelopen vrijdag (Zelfs Leo Blokhuis was hier vreselijk).

Joep

DonDijk
Claudia de Breij

Running On Empty schreef:

Zoiets is voor de overbetaalde presentatoren van de NOS helaas niet haalbaar, die vinden vooral zichzelf en hun eigen mening belangrijk als je kijkt naar de reportages van Live 8 (volledig vergald door Claudia De Breij destijds), Live Earth en Mandela's Concert afgelopen vrijdag (Zelfs Leo Blokhuis was hier vreselijk).

Hoewel de BBC inderdaad erg goed was, zowel qua presentatie als qua zendtijd (er werd behoorlijk veel aandacht aan besteed), denk ik dat het in Nederland wel mogelijk is, maar simpelweg niet gebeurt.

Het klopt inderdaad dat er presentatoren zijn die ik liever niet een popfestival zie presenteren (Dolf Jansen, Claudia de Breij) en sommigen niet goed uit de verf komen (onwetende Brecht nogwat versus alwetende Gijsbert Kamer afgelopen Lowlands).
Toch zijn er wel mensen goed een popfestival kunnen presenteren (Andrew Makkinga met Hassadah de Boer vorig jaar bij North Sea Jazz bijvoorbeeld.)

--------

Ontopic:

Van de weinige dingen die ik heb gezien afgelopen weekend heb ik vooral erg genoten van The Verve en Dizzee Rascal. Jimmy Cliff en Kings of Leon vond ik maar zozo. Verder heb ik genoten van de vlaggen en de sfeer.

Kos
levenvergeten schreef:
Hadassah de Boer

. kan het nog erger.... over zelfingenomen grachtengordelcultuurmiepjes gesproken.

DonDijk
Gijsbert Kamer

levenvergeten schreef:

Van de weinige dingen die ik heb gezien afgelopen weekend heb ik vooral erg genoten van The Verve en Dizzee Rascal. Jimmy Cliff en Kings of Leon vond ik maar zozo. Verder heb ik genoten van de vlaggen en de sfeer.

Ik van The Verve en Neil Diamond (ja echt).

Kos schreef:
(quote)

. kan het nog erger.... over zelfingenomen grachtengordelcultuurmiepjes gesproken.

Ja, Leo Blokhuis, Dolf Jansen, Giel Beelen, Claudia de Breij, Andries Knevel, Arie Boomsma, die gast van URBNN, etc.

Kos
I disagreee. .

levenvergeten schreef:
(quote)

Ja, Leo Blokhuis, Dolf Jansen, Claudia de Breij, Andries Knevel, Arie Boomsma, die gast van URBNN, etc.

Vergeet Jack Van Gelder niet, die wordt ook steeds erger.

Sheplays
Glastonbury 2009 !

Check hier de line-up voor het weekend.

*edit: BBC2 zendt gedurende de avond footage uit van de main stages!
Zondag Nick Cave, Madness en Echo & The Bunnymen

VB1
Wow best goede line up eigenlijk.

Gisterennacht een geweldig optreden gezien van Niel Young en band p de BBC.
Hij speelde o.a. Needle and the Dammage One, Words, (Keep on) Rockin' in the Free World en de Beatle song Day in a Life.
Publiek ging uit zijn dak.
Prima performance

Verder gezien: Bloc Party en Doves.

Vanavond op BBC4 het optreden van Crosby Stills Nash

Sheplays
Rond middernacht op BBC2 waarschijnlijk beelden van Bruce Springsteen.

Genoeg Springsteen dus, laatste deel zelfs live.
Heb toch een soort haat/ liefde verhouding met de baas.
Aan de ene kant puur en vol inzet, nog steeds, aan de andere kant toch ook beperkingen en (voor mij) wat te veel bombast.
Maar een feestje was het wel weer, dat kan die als geen ander.

Daarnaast hoop ik iedere keer weer op een mooi Lofgren moment...wat dan weer niet echt komt. Maar ja ook bij Nils moet de kachel roken.

Wat me wel opvalt is dat de 'oude garde' de jonkies nog heel wat kunnen leren.
Zowel Dinosaur Sr. als the Boss: muziek puur. Niet dat ingestudeerde en voorspelbare.

Grote tegenvaller voor mij deze keer the Specials, het vuur ontbrak.

Overigens wat was dat voor een Jack White project??
White zelf achter de drums, wat Raconteursleden, een zangeres ( wie??).

Gast
geplaatst: vandaag om 03:00 uur

geplaatst: vandaag om 03:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.