menu

Muziek / MusicMeter Live! / Glastonbury

zoeken in:
Voor de mensen die BBC 4 kunnen ontvangen. Naast optredens van afgelopen editie zenden ze vanavond (23.50uur) ook een docu uit over het 40 jarige bestaan van Glastonbury.

Gisteren op BBC3 het concert van Mumford & Sons gezien. Was een degelijk concert, maar niet beter dan dat van 2(?) jaar geleden, toen ze nog in die kleine tent stonden te spelen. Hun muziek leent zich in mijn ogen veel meer voor een intiemere sfeer, of mensen die niet alleen zichzelf willen horen schreeuwen, want zelfs tijdens een stiller nummer als Timshell bleven de mensen maar gillen en schreeuwen. Precies waarom ik eigenlijk een hekel heb aan dat soort festivals: festivalmensen. Ze speelden ook een paar nieuwe nummers, maar die zijn qua opzet eigenlijk hetzelfde als wat we al kennen van M&S. Ben benieuwd wat ze er in de studio van gaan bakken.

Wat U2 betreft: dat heb ik maar heel snel afgezet, wat een droevenis zeg.

harm1985 schreef:
Wat U2 betreft: dat heb ik maar heel snel afgezet, wat een droevenis zeg.

Ik ben geen kritiekloze U2 adept, in tegendeel,maar hier ben ik het toch niet met je eens. Als U2 zoals gisteren op een normaal podium de overdaad aan show achterwege laat en zich gewoon op de muziek concentreert én Bono zijn oneindige preken achterwege laat, blijft het een heerlijk bandje. Het klonk gisteren gewoon echt prima met een uitstekende set nummers. Zelf ben ik in 2007 na de wanstaltige Vertigo show in de Arena volledig afgehaakt en heb de band daarna een beetje links laten liggen.

Snel afgezet betekent dus dat je het geeneens een kans hebt gegeven en bij voorbaat al bent uitgegaan van een slecht concert maar jammer voor je heb je een prima optreden gemist.

odi
Ik heb gisteravond U2 ook gezien en ik had moeite om er in te komen maar na 2 a 3 nummers begon ik het toch ook wel erg mooi te vinden.

Mumford & Sons was inderdaad wel aardig, niet fantastisch.

Ik vond Bono niet bijster goed zingen en op de een of andere manier krijg ik gewoon jeuk van die man. Paar keer terug gezapt, maar ze konden me niet overtuigen om te blijven kijken.

Net BB King gedownload, eens kijken wat die ervan bakt

Ik heb een paar keer gezapt naar Mumford & Sons. Vond ik ook niet echt geweldig. Heb het optreden in zijn geheel opgenomen en ga dat komende week eens in zijn geheel kijken om tot een goed en eerlijk oordeel te komen. Die gasten zien er niet uit maar misschien zijn het wel heel goede muzikanten.

odi
Ben geen groot fan van Elbow maar wat ik net op de BBC zag was toch wel erg goed. Toch nog maar een keer hun laatste plaat beluisteren.

Nu overigens Noah and the Whale.

Briljant en indrukwekkend optreden van Elbow inderdaad. Beste optreden op Glastonbury 2011 tot zover....

Inderdaad een erg goed optreden van Elbow maar op de een of andere manier toch niet echt op een festival passend.

odi
Wat een supervette beelden bij The Chemical Brothers, gaat aardig los daar.

Arcade Fire is ook bevestigd op Glastonbury.

Haha, wauw..

Rolling Stone Wood hekelt optreden Kanye West op Glastonbury | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

"Kanye West is een belediging voor muziekliefhebbers over de hele wereld. We betalen honderden ponden om naar Glastonbury te kunnen en daarmee verwachten we een zeker niveau. Kanye is heel duidelijk geweest over zijn visie op muziek. Hij zou naar zijn eigen advies moeten luisteren en zijn headliner-plek moeten doorgeven aan iemand die het verdient. Laten we dit muzikale onrecht proberen te voorkomen", schrijft de Brit Neil Lonsdale, die de petitie maandag meteen nadat het nieuws bekend werd online zette.

Ja, triest...

Wat is die Wood een conservatieve kneus zeg. En die 90.000 anderen ook.

Vooral belachelijk omdat (ook door de bassist van de Rolling Stones) het argument wordt aangevoerd dat Glastonbury een rockfestival is en Kanye er daarom niet thuishoort, terwijl er ieder jaar verschillende non-rock-artiesten (James Blake, Four Tet en Lana del Rey waren er vorig jaar ook, zo uit m'n hoofd) en bovendien ook nog eens hiphopartiesten geprogrammeerd zijn. Hele vervelende ouwelullenactie.

zalwelnikszijn!
Racisme.

geplaatst:
Glastonbury afgelast (ook geen nieuwe datum)

geplaatst:
Nu zullen pinkpop/bks ook wel volgen

geplaatst:
De hele festivalzomer zal er wel aangaan. Maar dan genieten we volgend jaar gewoon dubbel zo hard.

geplaatst:
Godverdomme, ik mag hopen dat de festivals in juli dan tenminste wel doorgaan......

Een zomer zonder festivals is als.....Een Winter zonder vrieskou.

geplaatst:
herman schreef:
De hele festivalzomer zal er wel aangaan.
We kunnen nog heel even volhouden dat het VK coronatechnisch nu eenmaal wat achterloopt en dat Glastonbury wel heel groot was... maar ik vrees dat dit niet zo'n gekke inschatting is.

motel matches schreef:
Nu zullen pinkpop/bks ook wel volgen

Met een beetje geluk kunnen de concertpodia wel weer open tegen die tijd, maar de kans dat evenementen op zulke schaal doorgaan is natuurlijk mimimaal. Ik zou zelf naar BKS en DTRH gaan, maar ik heb me er al bij neergelegd dat deze niet door zullen gaan. Evenals Pinkpop, Lowlands, etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:09 uur

geplaatst: vandaag om 19:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.