MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rockin Park Nijmegen

zoeken in:
JonnieBrasco schreef:

Hmm, meende me te herinneren dat 'ie in je top-10 stond, en dat je enthousiast was over hun live-optredens, maar ik kan me vergissen. (of het wat te zwaar wegen ).

Klopt, Interpol vind ik één van de beste bands van het moment en ik heb ze natuurlijk ook weer gezien op Rockin park. Maar er zijn natuurlijk meer goede bands.

JonnieBrasco
Ik vond de falafel wel hééél erg heet op de tong trouwens.

Misschien wordt het tijd om MuMe shirts te maken. Dan herkennen we elkaar tenminste.

Otherfool: grappig dat jij in dezelfde trein zat. Ik zat op een balkon in zo'n vierzitsbank met een koppel dat liedjes speelde via een telefoon. Zelf was ik met een lang blond meisje en had ik een driekwartsbroek en een Dillinger Escape Plan-shirt aan. Jullie waren toevallig niet het stel naast ons, waarvan het meisje half over de jongen heen lag te slapen?

herman schreef:

Otherfool: grappig dat jij in dezelfde trein zat. Ik zat op een balkon in zo'n vierzitsbank met een koppel dat liedjes speelde via een telefoon. Zelf was ik met een lang blond meisje en had ik een driekwartsbroek en een Dillinger Escape Plan-shirt aan. Jullie waren toevallig niet het stel naast ons, waarvan het meisje half over de jongen heen lag te slapen?

Hmm... ik heb wel nummers uit een telefoon horen komen... zat je in de coupe nogal wat Nokia mensen die op het festival hadden gewerkt? Beetje studentikoze typetjes...

Maar idd leuk dat zoveel MuMeMensen er waren

Het zal wel noodzakelijk zijn geweest maar ik vond de 2 hoofdpodia behoorlijk sfeerverpestend, zo naast elkaar....

Ik vond het wel een slimme zet. Daardoor werd het nooit extreem druk voor het podium en hoef je nooit lang te wachten op een band als je daar staat. Wij hebben Lenny aanschouwt vanuit het REM-vak en konden het prima zien.

En Otherfool, daar zat ik niet bij volgens mij. Maar ik heb verder niet op de andere mensen gelet. Als jij die jongen was die ik noemde, heb ik je aan het begin van de treinreis een krant in je handen gedrukt in het kader van 'dan hoef je je niet te vervelen' en heeft je vriendin halflang donker haar.

herman schreef:

En Otherfool, daar zat ik niet bij volgens mij. Maar ik heb verder niet op de andere mensen gelet. Als jij die jongen was die ik noemde, heb ik je aan het begin van de treinreis een krant in je handen gedrukt in het kader van 'dan hoef je je niet te vervelen' en heeft je vriendin halflang donker haar.

Geloof me, de Nokia mensen waren je wel opgevallen Een heel geschreeuw met als hoofdthema's bier, voetbal en al dan niet lekkere wijven (in die volgorde).

Maareh, ze is blondine, dus nee. Ik had trouwens wel een krant kunnen gebruiken, want het 'op mij in slaap gevallen' gedeelte klopte wel aardig

Leuk om te lezen.

PsychoBoyJack schreef:

Wat mij trouwens ook op viel was de hoeveelheid ''gewone leuke mesjes'' met ''gewone leuke meisjes kleding'' die links en rechts van mij stonden, en letterlijk woord voor woord elke song met Trent meezongen. En zeker bij het altijd gezellige "i want to fuck you like an animal'' leverde het een bizar plaatje op.
Zoals Zachary Glass eens al opmerkte zijn de dingen sinds de beatles' '' i wanna hold your hand'' inderdaad behoorlijk verandert!

Dan stond ik vast in jouw buurt. Ik heb me het gehele optreden vastgeklemt aan de rolstoel die voor me stond! En rondom mij waren er idd veel meisjes die de teksten heel goed konden schreeuwen! Ik was ook in het wit gekleed. Achteraf misschien niet een goeie keuze tussen al die zwarte shirts!

dajando schreef:

Nine Inch Nails was werkelijk fantastisch.

Kan ik alleen maar volmondig ja tegen zeggen. Samen met Queens of the stone age en Interpol het hoogtepunt van de dag!

Kos schreef:

En Head like a Hole is natuurlijk een fijne festivalafsluiter (schor en bezweet enzo )

Zou er iemand een setlist kunnen herinneren? Het is dat ik alleen the fragile en with teeth ken. Maar de andere singles ook wel, als closer, hurt en the perfect drug. Maar de rest van hun albums wil ik ook leren kennen. Vooral hun debuut werd me aangeraden en the downward spiral. Klopt het dat ik me goed herinner dat ze weinig van the fragile hebben gespeeld?

herman schreef:

2. Ik wist niet dat Trent Reznor ten tijde van The Fragile verslaafd was aan elk denkbare drugs
3. Wat doet die band om het hoofd van Michael Stipe?"

2. alles ja? cool..
3. Michael Stipe sminkt zijn ogen altijd. Lelijk. Het past niet bij hem.

ElMeroMero
Zavo schreef:

Ja, we hadden wel een meeting kunnen houden.

Heh, voorzover ik het weet is de enige (min of meer officiële) MuMe-meeting die tussen ondergetekende en Sietse geweest bij het Joanna Newsom/Six O-concert eind maart van dit jaar in Paradiso.

Het verdient echter wel navolging. Zondag bij Metropolis wellicht ?

Ook doet het deugd te lezen dat zoveel mensen zich super vermaakt hebben in Nijmegen en daarover ook fanatiek posten op MusicMeter

Tracklist van NIN:

Pinion(niet live)
Wish
March of the pigs
The line begins to blur
Something I can never have
The hand that feeds
Terrible lie
Burn
Closer(Down In It er doorheen)
Gave up
Love is not enough
Hurt
You know what you are
Starfuckers, Inc.
Head like a hole

Wow, ziet er goed uit!

Pinion is een leuke spanningsopbouwer en ik ben benieuwd hoe Closer klonk dan!

ElMeroMero schreef:

Ook doet het deugd te lezen dat zoveel mensen zich super vermaakt hebben in Nijmegen en daarover ook fanatiek posten op MusicMeter

Ik vond het over het algemeen een fijn festival. Best een goede sfeer, een fraaie line-up en organisatorisch liep het volgens mij heel behoorlijk. Paar minpuntjes: de problemen bij het inleveren van de muntjes aan het eind (zoals ik al eerder noemde), de bottleneck bij het Nieuwe Revu stage waardoor je bijna niet bij het aangelegen marktje kon komen en (met name) de prijzen gehanteerd op en rondom het festivalterrein. Ik begrijp best dat er winst moet worden gemaakt (en ik ben normaal nogal makkelijk met geld) maar gewoon 5 euro blijven vragen voor een schaaltje fruit als alle soorten op zijn behalve bananen en meloen (als ik het goed heb) vind ik wat al te gortig.

Grootste misser vind ik echter de 3 euro die je voor de pendelbus moest betalen. Het festival is gehouden nav 2000 jaar Nijmegen, dan mag daar ook wel wat tegenover staan lijkt me...

Maar verder was het heel fijn hoor

otherfool schreef:
Paar minpuntjes: de problemen bij het inleveren van de muntjes aan het eind

Hier had ik geen problemen mee, gewoon nog even een biertje drinken en wachten tot de grootste drukte voorbij is, dan pas naar buiten.
Grootste misser vind ik echter de 3 euro die je voor de pendelbus moest betalen.

Dit geld gaat waarschijnlijk naar de betreffende busmaatschappij, niet naar de organisatie. Ik ben trouwens gewoon gaan lopen van en naar het station, het was heerlijk weer. Alleen 's avonds liepen we niet helemaal goed, waardoor ik een uur later thuis was, maar ach, hoort er bij.

Zavo schreef:

(quote)

Dit geld gaat waarschijnlijk naar de betreffende busmaatschappij, niet naar de organisatie.

Vandaar dat ik het de grootste misser noemde; je zorgt als gemeente toch voor gratis vervoer naar een festival dat je millennium-feestje een beetje op de kaart zet?

Kos
Zavo schreef:

Hier had ik geen problemen mee, gewoon nog even een biertje drinken en wachten tot de grootste drukte voorbij is, dan pas naar buiten.
Inderdaad .

Dat van die bussen is idd wel jammer. Verder niets van gemerkt, ik zat op het fietsje. .

dajando schreef:

Tracklist van NIN:

Pinion(niet live)
Wish
March of the pigs
The line begins to blur
Something I can never have
The hand that feeds
Terrible lie
Burn
Closer(Down In It er doorheen)
Gave up
Love is not enough
Hurt
You know what you are
Starfuckers, Inc.
Head like a hole

Geweldig!!!! Merci! Zomaar onthouden of had je het achteraf opgeschreven?

otherfool schreef:

Ik vond het over het algemeen een fijn festival. Best een goede sfeer, een fraaie line-up en organisatorisch liep het volgens mij heel behoorlijk.

Wel vervelend dat ze zo met het schema hebben gerommeld. Eagles of death metal stopten een half uur te vroeg. Feeder een halfuur te laat. Hoorde eerder dat REM 20min te vroeg begonnen was. En zo zijn er nog veel voorbeelden.

Ook jammer: het Nieuwe Revu stage had wat verder van mij mogen staan. Tijdens Feeder hoorde je f***ing Simple Plan. En zo ging het de hele dag.

Pluspuntje: fijn dat je toch tussen niet zoveel bands hebt moeten kiezen. Je kon veel zien. Terwijl bijv op Glastonbury, amaai wat je daar allemaal moet laten gaan...
Het was zijn 60euro wel waard. En idd erg jammer van die drie euro van de bus. Dat is bij Werchter niet zo!

Bloompje schreef:

Geweldig!!!! Merci! Zomaar onthouden of had je het achteraf opgeschreven?

Ik kwam het eerlijk gezegd op een ander forum tegen

Nee joh, dan moet je gewoon liegen dat je zo'n megafan bent dat je alles hebt onthouden .

Ik zat te twijfelen, maar eerlijkheid duurt het langst.

Ja, maar dat geeft niet. Ben al blij dat ik het heb! Ik had zo een vermoeden dat er wel iemand het ging onthouden hebben. Ik vond overigens dat de NIN fans de trouwste fans van de dag waren. Je kon eindelijk het publiek horen meezingen. Geen wonder natuurlijk als ze vijf jaar niet meer opgetreden hadden in NL.

Kos
http://www.rockinpark.nl/

28 juni nieuwe kansen. . .

Lekker in het park de hele dag bandjes kijken, in de zon zitten, biertjes drinken en chillen.

Ik ga zeker kaartjes halen na de geweldige vorige editie, boeit me niet eens echt wie er komen optreden.

Al ben ik ook weer niet erg blij met Lenny Kravitz en Counting Crows die tot nu toe vastgelegd zijn. .

Kos
Anouk en James Morrison bevestigd
Na de bekendmaking van Lenny Kravitz en Counting Crows eerder dit jaar kunnen we nu ook Anouk en James Morrison aan het programma toevoegen.

.

Heb ik weer. . Ik ga ook eens naar een festivalletje, krijg je dit soort ellende. De nog 7 openstaande plekken moeten nu wel een paar gradaties toffer worde.

Sorry wil je niet uitlachen, maar erg droog om je 2 berichten achter elkaar te lezen maar ik heb met je te doen. James Morrison

Sterkte, Kos. Hier word je inderdaad niet vrolijk van.

Kravitz stond daar (helaas) 2 (3?) jaar geleden ook al, vervelende man. Gelukkig kwamen toen oa REM en Interpol nog, van het lijstje van dit jaar word je inderdaad niet vrolijk...

edit; haha, 3 jaar geleden dus, 't staat nb nog op deze pagina...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.