MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Coldplay

zoeken in:
Geweldige show inderdaad, jammer dat het wat inzakte bij sommige nieuwe nummers (als Swallowed in the Sea), maar verder echt kippenvel

Ja, af en toe moet je even bijkomen van lekkere harde nummers. Dan is "Swollowed in the Sea" een goed lied om even bij te komen. Ik heb overigens geen één slecht lied gehoord. Stuk voor stuk werden de nummers geweldig uitgevoerd. Chris Martin was erg op dreef!

Ik was er ook en het was fantastisch. We zaten erg slecht, maar door op te schuiven kwamen we toch nog op een redelijke plek.

Tegenvallers: Low, Speed of Sound
Absolute hoogtepunten: Politik, Everything's not lost en Fix you

Prima concert, waarbij gelukkig niet teveel nummers van het nieuwe album werden gedraaid....

De Geu$ schreef:

Prima concert, waarbij gelukkig niet teveel nummers van het nieuwe album werden gedraaid....

Gedraaid?

Politik vond ik inderdaad prachtig, ook God Put A Smile upon your face vond ik goed (ben sowieso fan van dat nummer). Ook Everything's Not Lost en White Shadows vond ik erg mooi. De mindere nummers vond ik Low en Yellow (pakte me op een of ander manier niet zo), deze waren ook wel goed maar minder dan de rest. Vond het wel erg jammer dat ze Shiver niet speelden, die klinkt live echt briljant. Maar al met al ben ik zeer tevreden!

Ik mistte Amsterdam. Square One, Politik en Everything's Not Lost waren voor mij de hoogtepunten

Nicolage Rico schreef:

Dan is "Swollowed in the Sea" een goed lied om even bij te komen.

Hmn nee ik bedoelde dat er bij mij (en het publiek om mij heen) geen sprake was van "bijkomen" maar van "...en nu weer een goed nummer"

Zo te lezen mag ik flink balen dat ik er niet bij was...

Ik zag een stukje (flitsen) van het concert bij (volgens mij) Editie Nl en de muziek kwam bij mij een beetje...tja hoe zeg je dat...akoestisch over?(Kan ff geen ander woord voor bedenken) Het geluid was iig niet zoals ik gewend was bij de Live 2003 dvd. Misschien dat ik het verkeerd ervaren of gehoord heb maar ik vroeg me af of dit zo was.

Het geluid was dik in orde wat mij betreft.

Ook ik had graag Amsterdam gehoord, heel erg jammer dat ze die niet deden.

Wat hoogtepunten betreft is er voor mij 1 die met kop en schouders er boven uit steekt: Fix You. Wat een geweldig nummer! Toen ik hem voor het eerst hoorde was ik meteen verkocht. En wat tijdens het concert betreft: Kippenvel. Het vuurwerk maakte het helemaal compleet.

Heel mooi ook hoe de jongens reageerden met betrekking tot de aanslagen. Klinkt misschien raar maar het gaf het geheel net een extra sfeertje.

Jammer dat de organisatie eromheen zo'n drama was. We waren pas na 02:00 uur thuis door een hoop gedoe met bussen en de parkeerplaats aan de andere kant van de stad die maar via 1 klein weggetje bereikbaar was. Was voor mij de eerste keer in het Gelredome en absoluut ook de laatste.

Heel jammer dat het gebeuren erom heen zo slecht was, want het concert was in 1 woord Super!

auto was ook geen pretje, duurde anderhalf uur voor we Arnhem uit waren

dan had je waarschijnlijk een vroege bus, ik kon soepel Arnhem uitrijden (om kwart voor een)

De Geu$ schreef:

Ze speelden toch 8 liedjes van de 14.... Dus meer dan de helft.

Wat vonden jullie dan van "Clocks"?? Dat was toch HET hoogtepunt van de avond of niet?

Wat vonden jullie het hoogtepunt van de avond?

Wij waren binnen 2 minuten weg, want we stonden 100 meter (oversteken weg) bij het Gelredome vandaan.. En nog vrij parkeren ook! Alleen de heenweg was één groot drama. We hebben geloof ik 5 x in de file gestaan. Maar we hadden geluk dat we helemaal vooraan (!!) konden staan, omdat er nog ruimte vrij was bij de VIP-ingang.. Wat een geluk.. En wat een concert!

Nicolage Rico schreef:

Absoluut Politik, ben niet zo'n fan de albumversie, maar hier vond ik hem toch ijzersterk.

Jammer dat het verkeer een drama was, want het was echt ge-wel-dig!
Enige minpunt van het concert was dat ze (in Nederland!!) Amsterdam niet speelden.. Onbegrijpelijk vond ik het.

Voor mij was Clocks ook zeker weten het hoogtepunt. Schitterend hoe ze op het eind steeds meer versnelden, kippenvel!

Ja, dat was magistraal...

Ik zat zelf ook op "Amsterdam" te wachten en ook op "Trouble"... Het verbaasde me echt dat ze "Trouble" niet draaide.

Nicolage Rico schreef:

Oh, dacht er zelf maar 6 te hebben geteld.... zal wel een black out hebben gehad....

Ja, Trouble, Amsterdam (en voor mij) Shiver waren toch wel de ontbrekende nummers, had van X&Y eigenlijk ook A Message wel willen horen.

The Scientist schreef:

Ja, Trouble, Amsterdam (en voor mij) Shiver waren toch wel de ontbrekende nummers, had van X&Y eigenlijk ook A Message wel willen horen.

Ja, ik had nog veel meer willen horen! Dat was misschien het enige smetje; het duurde maar anderhalf uur.

Jammer ook dat "X&Y" niet kwam. Dat vind ik ook een geweldig nummer. Wat ook raar is: De tour heet "Twisted Logic-tour" en "Twisted Logic" werd niet gespeeld. Zouden ze het concert ingekort hebben vanwege Londen??

De Geu$ schreef:
(quote)
Oh, dacht er zelf maar 6 te hebben geteld.... zal wel een black out hebben gehad....

- Square 1
- White Shadows
- Fix You
- Talk
- Speed of Sound
- Low
- Swallowed in the Sea
- Til Kingdome come

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Wat vonden jullie dan van "Clocks"?? Dat was toch HET hoogtepunt van de avond of niet?

Fix you

malkovich schreef:
(quote)

Fix you

Dat was samen met "politik" en "Clocks" ook mijn hoogtepunt.

JonnieBrasco
Mijn hoogtepunt moet Yellow geweest zijn. Ik vond niet alles even sterk uitgevoerd. Waar was de rammelende akoestische gitaar in mijn favoriete nummer God Put A Smile Upon Your Face? Ik miste over het algemeen het authentieke, geraffineerde albumgeluid, en kreeg een pop-geluid te horen waarvan de eenvoud mij enigszins negatief verraste, in de zin dat het meer poppy dan rocky was: de 'alternatieve' tintjes van de (eerste twee) albums ervaarde ik niet echt. Ik denk dat ik zo kritisch mag zijn op een band die op no. 2 en 4 in onze top-100 staat en zo vaak met Radiohead wordt vergeleken. Conclusie na deze live-avond is eigenlijk dat ik thuis liever verdwaal in een nummer als High Speed, dan massaal op de tribune mee te joepelen met In My Place. In My Place ja!

De show was wel geweldig, Chris Martin man of the match, maar dat was natuurlijk de verwachting.

Leuk om in de pauze (na de langdraderige act van de uitermate niet-imponerende Verve-voorman), Joy Division te horen. Van wie was het een-na-laatste nummer eigenlijk dat ze toen draaiden? Morrissey? Ik heb er de hele avond over gediscusieerd maar ben er nog niet over uit.

Ik was waarschijnlijk de enige die blij was toen er tussendoor Jurassic 5 werd gedraaid

Ruby1966
Leuk om in de pauze (na de langdraderige act van de uitermate niet-imponerende Verve-voorman), Joy Division te horen. Van wie was het een-na-laatste nummer eigenlijk dat ze toen draaiden? Morrissey? Ik heb er de hele avond over gediscusieerd maar ben er nog niet over uit.

Je had min of meer wel gelijk, het was How Soon Is Now? van The Smiths. Volgens mij heb ik je trouwens gezien, was je met 2 vrienden ?

JonnieBrasco
Ruby1966 schreef:

Je had min of meer wel gelijk, het was How Soon Is Now? van The Smiths. Volgens mij heb ik je trouwens gezien, was je met 2 vrienden ?

Ja, klopt. Tribune zuid, ingang H, opgang 213, rij 23, stoel 52 ongeveer?

How Soon Is Now inderdaad! Mooi nummer.

Hoewel ik verwachte dat ik toch lichtelijk telleurgesteld naar huis zou gaan, vond ik het niet tegenvallen , en vond ik het een leuk concert, alleen een beetje te kort......
Voor een band die zich probeert te profileren als de nieuwe stadion band, is 90 minuten gewoon niet lang genoeg voor een concert....
Wel viel mij op dat de band , in zijn geheel, als performance flink gegroeit is, in het bijzonder Jon buckland, die nu veel meer op de voorgrond durft te treden.

+..... - het einde van God put a smile on my face.
- het einde van clocks.
- Don't panic.
- De fantastische lichtshow!

-........- de korte duur ( voor een stadion concert, dus)
- geen Trouble

JonnieBrasco schreef:

Ja, klopt. Tribune zuid, ingang H, opgang 213, rij 23, stoel 52 ongeveer?

Dat is dichtbij, ik zat op rij 23 bij opgang 214

Gast
geplaatst: vandaag om 08:58 uur

geplaatst: vandaag om 08:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.