MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Groezrock

zoeken in:
Groezrock 2008 te Meerhout (B):

Vrijdag 09/05/2008:
Set Your Goals, The Blackout, Mayday Parade, Strike Anywhere, All Time Low, The Audition, Heaven Shall Burn, Silverstein, Alkaline Trio, Finch, Anti-Flag, Hot Water Music, Billy Talent

Zaterdag 10/05/2008:
The Flatliners, Bury Your Dead, The Bones, Suicide Silence, El Guapo Stuntteam, Cursed, The Loved Ones, This Is Hell, A Wilhelm Scream, Do Or Die, The Toasters, Horse The Band, No Fun At All, The Setup, 59 Times The Pain, The Planet Smashers, Lit, Parkway Drive, Face To Face, Agnostic Front, Good Charlotte, Sick Of It All, Bad Religion, Story Of The Year.

Ik ga op zaterdag en de bands waar je me al zeker naar zal zien kijken zijn Suicide Silence, The Toasters, No Fun at All, The Planet Smashers en Bad Religion. Voor de rest zal het lot bepalen...

Wie van jullie gaat er ook naartoe?

Lit en Good Charlotte zullen er op zaterdag niet bij zijn...

http://www.myspace.com/groezrock

aslan (crew)
GROEZROCK

en dat het snel weer beter mag gaan met Lit drummer Allen Shellenberger die momenteel in het hospitaal verblijft met een hersentumor

Lit en Good Charlotte werden vervangen door Bouncing Souls en Thursday.

aslan (crew)
El Guapo Stuntteam: matig optreden, het kan ook aan mij gelegen hebben
This is Hell: meevaller
A Wilhelm Scream: live veel beter dan ik had verwacht
Horse the Band: super - vooral het triangel deed het 'm
Parkway Drive: goed zoals verwacht
Agnostic Front: wat een energie, nog steeds!!
Sick of it All: doorgaan op de energie van Agnostic Front!!
Story of the Year: zoals verwacht, halverwege naar Bad Religion vertrokken
Bad Religion: ok

bro
Heaven Shall Burn: zeer goed (Wall of death )
Silverstein: Goed
Finch: Ging wel, maar live minder goed dan op cd.
Anti-Flag: erg goed (ondanks dat ik er mijn gsm verloren ben)
Billy Talent: Erg goed
The Loved Ones: goed
A Wilhelm scream: erg goed, een nieuwe ontdekking voor mij.
Horse the band: goed. die triangle had inderdaad zijn charmes
No Fun at All: goed
59 Times the Pain: Erg goed gespeeld maar wweinig publiek en weinig sfeer.
Park away Drive: erg goed uiteraard
Face To Face: nog een erg goede ontdekking.
Agnostic Front: goed
Thursday: Erg goed, en weer een goede ontdekking
Story of the Year: Voor mij het beste van Groez 2008
Bad religion: goed

Groezrock 2008 was m'n eerste festival en het waren m'n beste dagen uit m'n leven!.

davidqotsa
yeah groez was zeker tof, maar meer de sfeer deed het em. De muziek vond ik wat minder, vooral het geluid in de Core-tent (waar ik toch wel 90% van de optredens te vinden was) was soms wel erg brak. Misschien ben ik toch wat verwend want een aantal bands heb ik al meerdere keren gezien. Alleen HORSE the Band gemist door een kort ziekenhuisbezoek tijdens dat optreden maar dat gaat de 28ste in amsterdam helemaal goedgemaakt worden... Beste acts persoonlijk voor mij waren Parkway Drive, beste show die ik ooit gezien heb van ze. Meesterlijk hoe die circle-pit tot aan die geluidstoren ging. Silverstein vond ik ook erg vet, ze speelden precies de nummers die ik zelf tof vind. Dit festival is zeker voor herhaling vatbaar(het was mn eerste keer:P) alleen jammer dat de Give It A Name Tour in hetzelfde weekend lag, waardoor het programma toch wat minder was op groez (en andersom dus ook want GIAN heeft natuurlijk ook de bands die op groez stonden niet kunnen boeken). Volgend jaar misschien deze 2 festivals niet op hetzelfde weekend zodat het gewoon nog coolerderderder gaat worden?

All Time Low: Wat een verschrikkelijke kutband
Heaven Shall Burn: Hele aangename verassing voor mij. Die ga ik zeker vaker beluisteren. Wall of Death was ook zeer goed uiteraard.
Anti-Flag: Speelden een hele strakke set. Blij dat ik ze gezien heb.
Billy Talent: Wat een vervelende stem zeg. Kende helaas ook maar 2 nummers van de hele set dus viel voor mij een beetje tegen.

Bury Your Dead: Teveel eentonige breakdowns. Naja ook niet echt een fijne band als je net wakker bent.
Suicide Silence: Heerlijk optreden weer. De stage performance van de zanger is echt geniaal!
Cursed: Best aardig, maar niet meer dan dat.
A Wilhelm Scream: Maar een klein stukje meegekregen, maar kon me ook niet echt boeien.
HORSE The Band: Echt een heerlijk optreden. Heel komisch met de triangelman en de zanger heeft droge humor. Jammer dat hij niet zo duidelijk zingt als op de plaat, maar dat is ook wel lastig denk ik.
The Bouncing Souls: Heb ik van een afstandje bekeken. Opzich best aardig, maar de zanger kwam een beetje leveloos over. Ook dat gejengel met die akoestische gitaar irriteerde me een beetje.
Parkway Drive: Beste optreden van ze van de 3 die ik er heb gezien. Heel veel energie bij het publiek (te zien aan de gigantische circlepit) en ook de zanger was voor het eerst eens goed bij stem. Beste optreden van Groezrock voor mij.
Face to Face: Redelijke punkrock. Opzich best te doen.
Sick of it All: Alleen het begin gezien en dat was opzich wel goed. Later kreeg ik te horen dat er een hele bende t podium op was geklommen en dat er een circlepit tot om de geluidstoren was. Erg jammer dat ik dat gemist heb, maar ik was toen al naar Thursday gelopen.
Thursday: Wat is die zanger ontzettend homofiel zeg. Ik heb me alleen maar geirriteerd aan de 'moves' van de zanger. De muziek viel overigens nog wel mee.
Story of the Year: Ook maar een klein deel van meegekregen omdat de rest naar Bad Religion wilde. Jammer, want opzich had ik denk ik best kunnen genieten van deze band.
Bad Religion: Saaie punkrock. Deed me echt helemaal niks.

Al met al heb ik flink genoten van Groezrock. Zowel van de bands als de gezelligheid. Was m'n eerste festival en als ik de kans krijg ga ik volgend jaar zeker weer

In tegenstelling tot de meesten heb ik me vooral bij de Mainstage gehouden.

Het merendeel van de groepen wist me op één of andere manier te bekoren, maar mijn voorkeur ging vooral uit naar The Toasters, The Planet Smashers, No Fun At All en Sick of it All.
Groepen die me weinig tot niets deden (kwestie van smaak is zoiets) waren El Guapo Stuntteam, HORSE the Band, The Bouncing Souls, 59 Times the Pain en Bad Religion (spijtig dat ik Story of the Year heb gelaten voor wat het was om naar BR te gaan kijken) . En Thursday. Geen idee wat die gasten kwamen doen op Groezrock, ze pasten niet tussen de andere bands.

bro
jah ik stond afwisselend van het ene naar het andere podium. punk, rock, hardcore, metal. ah het maakte mij niet uit. ik vind al die genres toch goed dus kon ik gemakkelijk van bijna alles wat kwam genieten

aslan (crew)
GROEZROCK 2009

vrijdag 18 april:
NOFX - Rise Against - The Get Up Kids - Walls of Jericho - Bleeding Through - Comeback Kid - Mad Sin - The Living End - Jasta - The Vandals - Darkest Hour - The Aquabats - H2O - Street Dogs - Architects - The Unseen - Emery - The Flatliners - Misery Signals - This is a Standoff - Bane - Gino's Eyeball - Outbreak - Backfire! - Nations Afire - Death Before Dishonor - The Sedan Vault - Static Radio - True Colors - Mid Air Collision - Tenement Kids - Nuns Go Riot - Tackleberry

zaterdag 19 april:
Bullet For My Valentine - Thursday - Taking Back Sunday - Bring Me the Horizon - Underoath - Poison the Well - MXPX - Senses Fail - Catch 22 - United Nations - Escape the Fate - Kid Down - AmenRa - P.O. Box - Versaemerge - Innerpartysystem - Campus

Ondanks het kl*teweer af en toe was het een prachtig weekend. Nog even nagenieten...

Ok, ik ga er toch even voor.

Escape the Fate: heb ik helaas moeten missen, ook al wou ik ze zien. We waren te laat aangekomen en de wachtrij (lees: wachthoop) was te groot.
Senses Fail: goed, het geluid zat dik in orde en de sfeer zat er goed in. Ben wel halverwege vertrokken omdat wat vrienden op mij aan het wachten waren aan de ingang.
MxPx: fikse tegenvaller. Stond vanachter mee te kijken, ze waren helemaal niet zo goed als ik verwacht had.
Underoath: goed goed, wel jammer dat ik geen enkel nummer herkend heb.
Bring Me the Horizon: sterk! Heb ze op Graspop '08 jammer genoeg niet gezien, hier dus wel. Wat een optreden. Sfeer alom. Enkel jammer dat er net iets te veel volk in de tent stond.
Bullet for my Valentine: opnieuw een heel goed optreden (voor de derde keer dat ik ze zie).

Bane: wat een live-band! Op plaat klinken ze erg matig, live zijn ze meesters. Verdomme, wat een energie!
Beneath the Massacre: samen met Walls of Jericho het hoogtepunt van Groezrock 2009. Er stond niet al te veel volk in de Etnies Stage, maar de sfeer zat er wel goed in. Ze overrompelden iedereen met hun onnavolgbaar gitaarspel, harde grunts en onverwachte breakdowns. Harde pit!
Architects: hier keek ik ook erg naar uit, aangezien ik ze op de Never Say Die-tour maar half heb gezien. Prachtige band, sterke nummers. Opnieuw een goede pit.
First Blood: zoals ik verwacht had een sterke live-band.
Darkest Hour: eigenlijk meer een band die op Graspop thuis hoort, maar toch waren ze erg overtuigend.
Death Before Dishonor: hier heb ik van buitenaf de Etnies Stage slechts twee nummers van gezien. En ik heb er onmiddellijk spijt van gekregen dat ik ze niet van in het begin gezien heb. Zwaar en hard!
Comeback Kid: stond een beetje op een slechte plaats en had er te veel van verwacht. Ik hoopte dat ze mij live net zo hard gingen overtuigen als Bane, wat niet het geval was. Een beetje jammer, toch geen slecht optreden.
Bleeding Through: voor de derde keer alweer. En opnieuw een sterk optreden. Wat een band!
Rise Against: stond wat verkeerd (links achteraan), en heb er slechts een paar nummers van gezien. Toch was het een leuk optreden.
Walls of Jericho: samen met BtM het beste optreden op Groez 09! Vette breakdowns, veel sfeer, tonnen energie en een zangeres die het publiek constant opjutte. I wanna see a circle pit!

En hier ga ik nog wat weekjes van nagenieten. Mijn eerste keer Groezrock en het viel allesbehalve tegen! Monsterfestival!

De optredens waar ik het meest genoten heb waren die van The Aquabats, This is a Standoff, NFAA, Bleeding Through, NOFX en Nations Afire. Gino's Eyeball had ik graag bezig gezien, maar daar besliste verkeersproblemen anders over. Maar kom, 2 weken geleden zag ik ze al aan het werk op Rio Rock en in de toekomst zal ik ze nog wel geregeld tegen komen op één of ander festival...

Over het algemeen gezien was deze editie van Groezrock voor mij een pak minder dan die van vorig jaar en erg spijtig dat H20 er niet bij was...

Vorig jaar stonden er inderdaad vettere bands op de affiche, jammer dat ik er niet naar toe kon. Maar het was dit jaar zeker niet slecht!

bro
Ik vond de affiche dit jaar beter, en heb er dan ook meer van genoten dan vorig jaar. Maar dat komt ook grotendeels door de camping-sfeer die ik vorig jaar niet heb kunnen ervaren :- (
aah Groezrock, mijn levensdoel.

De optredes die me bijgebleven zijn zijn:
BFMV, Bane, Beneath the Masacre, Architects, First Blood, Darkest Hour, Comeback Kid, Bleeding Through, Rise Agianst en WALLS OF JERICHO !! m/

aslan (crew)
Bevestigde artiesten Groezrock 2010:
(vr-za 23-24 april Meerhout (B))

Agnostic Front
Hatebreed
Sum41
Bad Religion
Pennywise
H20
Parkway Drive
Gallows
AFI
The Bouncing Souls
Despised Icon
Winds of Plague
Lit
Zebrahead
50 Lions
A Wilhelm Scream
Born from Pain
The Aggrolites
Alesana
Good Clean Fun
The Warriors
The Swellers
Pour Habit
Banner Pilot
Asking Alexandra
Fake Problems
A Skylit Drive
The Real McKenzies
Thick as Blood
Mustard Plug
Haste the Day
Dance Gavin Dance
In Fear & Faith

Thick as Blood heeft al afgezegd... Hatebreed, Born From Pain, Agnostic Front, Zebrahead, Despised Icon en stiekem Sum 41 maken wel een hoop goed.

aslan (crew)
...evenals Winds of Plague / en A Wilhelm Scream was tijdens een eerdere Groezrock een aangename verrassing...

Het ziet ernaar uit dat Hatebreed, Agnostic Front en Born From Pain elkaar zullen overlappen...

Ik ben stiekem wel benieuwd naar Winds of Plague. Op album kan het mij niet echt boeien, misschien dat het dat live wel kan.

Voor de rest ook wel weer veel 'k*tbands' (imo), in de vorm van Alesana, A Skylit Drive, Asking Alexandra en dergelijke. Maar goed, dan ga ik daar gewoon niet naar kijken in plaats van te neuten

Blijkbaar is Glassjaw aan de line-up toegevoegd:
Alter the press

Zou een mooie gelegenheid zijn om één van men favoriete bands es live te zien (én hun nieuwe nummers te horen), maar jammer genoeg spreekt de rest van de huidige line-up mij niet echt aan, de meeste namen herken ik zelfs niet (ben niet echt thuis in het genre eigenlijk)

Gewoon gaan, neyonn, het kan niet tegenvallen. Probeer wat bands via MySpace te beluisteren, zodat je een idee kan krijgen. Als je een band als At the Drive-In wel kan waarderen, zal je Groezrock niet echt slecht vinden.

H2O en Pennywise overlappen elkaar...
Maar het grootste probleem is de aswolk:

Punk- en hardcorefestival Groezrock zit door het vliegverbod in de EU met line-up problemen.
Amerikaanse bands als Bad Religion, Pennywise en Sum 41 zijn de publiekstrekkers die die vrijdag en zaterdag weer zo'n 35.000 fans naar Meerhout moeten loodsen. Maar de artiesten geraken misschien niet on stage.
De Groezrockprotagonisten nemen contact op met managers en hopen dat sommige van de bands al in Europa zijn. Voor anderen zullen er enkele vervangers gezocht moeten worden.

Hopelijk komt het allemaal goed!
Snapcase en Sleeper zouden al afgezegd hebben.
Zolang The Mighty Mighty Bosstones, H2O, Pennywise (met de Zoli van Ignite), Story of the Year, A Wilhelm Scream, Zebrahead, Mustard Plug en Hatebreed er maar bij zijn...

bro
jup jup, echt rot om te horen, maar hopelijk valt het allemaal nog goed mee. Ik hou m'n adem in... een week lang

Uiteindelijk heb ik niet al te veel bands gezien, maar heb wel weer kunnen genieten van een aantal erg goede shows.

Caliban was een goede vervanger, ze speelden ook beter dan ik verwacht had. Haste the Day was voor mij een van dé grote verrassingen op het festival. Ik kende de band niet zo goed, maar ze waren wel verdomde lekker. Tijd voor een intieme date dus. Agnostic Front was dan weer mijn 'headliner', tevens de eerste maal dat ik ze zag. Het was één groot feest met lekker veel meebrullen, two-steppen en dergelijke

De dag erna was een van enkel hoogtepunten (op Zebrahead na, was ik na vier nummers al beu gezien): 50 Lions opende sterk, The Warriors was die andere grote verrassing (sterke band ), Despised Icon was waanzinnig bruut. Rise and Fall was dan weer een plezier om van op een afstandje naar te kijken, om vervolgens een goede plaats in te nemen voor het gigantisch sterke optreden van Born From Pain (had enorm uitgekeken naar die band). Op Parkway Drive was het dan een laatste keer echt losgaan, om de avond uit te 'chillen' door Story of the Year van achteraan in de tent te bekijken.

Geslaagd festival, ondanks het cancellen van Hatebreed, Stick to Your Guns en Snapcase. Fuck volcanoes 2010.

't Was weer leuk!!

In Muziek > MusicMeter Live! > Groezrock 2011:

Op papier is de afiche niet echt schitterend te noemen en zeker niet om het 20-jarig bestaan van het festival te vieren. Komt natuurlijk ook omdat ik niet echt mee ben met de nieuwere lichting bands.
Gevestigde waarden Sick of it All, H2o, Millencolin, Danko Jones (nooit verwacht om die tegen te komen op Groezrock), Madball, NoFX, Flogging Moly, Hatebreed, Dropkick Murphy's, Descendents en natuurlijk The Black Pacific van vroegere Pennywise-zanger Jim Lindberg zorgen voor de aantrekkelijkste namen, voor de rest zullen we wel zien welke bands me dit weekend zullen weten te overtuigen.

Wie van jullie gaat er daar ook zijn?

Er zijn tot zover twee namen bekend: DYS en The Old Firm Casuals, ik ken ze nog niet maar ik ga snel even kijken of het iets voor mij is.

Parkway Drive zou ook al bevestigd zijn door Avocado Bookings. Als ik het raadsel zie, hoop ik ook op 7 Seconds.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:30 uur

geplaatst: vandaag om 20:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.