Muziek / MusicMeter Live! / Iron Maiden in Assen
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2008, 18:23 uur
16 Augustus speelt Iron Maiden op het TT Circuit in Assen. Met Supports: Within Temptation, Kamelot en Lauren Harris.
Nog meer mensen die hier heen gaan?
Nog meer mensen die hier heen gaan?
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 15:32 uur
Yep, ben er ook bij.
Kan bijna niet wachten.
Heerlijk, al die ouwe zooi van Maiden.
Alleen van dat voorprogramma schieten me de tranen enorm de schoenen in.
Kan bijna niet wachten.
Heerlijk, al die ouwe zooi van Maiden.

Alleen van dat voorprogramma schieten me de tranen enorm de schoenen in.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 19:52 uur
Kamelot is live erg goed, dus die wil ik wel weer zien. Die andere twee had voor mij ook niet gehoeven. Ik had eigenlijk liever een paar gouwe ouwe gezien. bijvoorbeeld W.A.S.P. Die speelden ook in het voorprogramma tijdens de Somewhere on tour '86 / '87. Dat zou best gaaf zijn.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 20:05 uur
Kef schreef:
Kamelot is live erg goed, dus die wil ik wel weer zien. Die andere twee had voor mij ook niet gehoeven. Ik had eigenlijk liever een paar gouwe ouwe gezien. bijvoorbeeld W.A.S.P. Die speelden ook in het voorprogramma tijdens de Somewhere on tour '86 / '87. Dat zou best gaaf zijn.
Iron Maiden en W.A.S.P. in een optreden. Als dat ooit nog eens gebeurd moet ik er bij zijn.

0
geplaatst: 3 augustus 2008, 17:27 uur
AGE-411 schreef:
Iron Maiden en W.A.S.P. in een optreden. Als dat ooit nog eens gebeurd moet ik er bij zijn.
(quote)

Dan zal ik er ook zeker bij zijn.
Topoptreden zou dat zijn.
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 21:13 uur
Ik ga er ook heen...Ik heb nog geen ervaring met losse concerten van grote bands, daarmee bedoel ik: niet op een festival. Weet iemand hoe laat je daar ongeveer heen moet gaan om een goede plek (zo dichtbij mogelijk) te hebben als het voorprogramma om 16.30 begint?
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 22:12 uur
Mr. Rock schreef:
Ik ga er ook heen...Ik heb nog geen ervaring met losse concerten van grote bands, daarmee bedoel ik: niet op een festival. Weet iemand hoe laat je daar ongeveer heen moet gaan om een goede plek (zo dichtbij mogelijk) te hebben als het voorprogramma om 16.30 begint?
Dan moet ge der staan om 16:15. De dag er voor

Nee serieus. Genoeg op voorhand. Best al van s'ochtends.
Tis te zien hoe vol het dinges is/gaat zijn.
0
Bobiej
geplaatst: 6 augustus 2008, 22:58 uur
Ik ben er bij, jawöhl! Samen met 2 vrienden, compleet los gaan en meeheadbangen met alle 50+'ers uit het publiek, kan niet wachten
!
UP THE IRONS!
!UP THE IRONS!
0
geplaatst: 6 augustus 2008, 23:14 uur
Bobiej schreef:
Ik ben er bij, jawöhl! Samen met 2 vrienden, compleet los gaan en meeheadbangen met alle 50+'ers uit het publiek, kan niet wachten
!
UP THE IRONS!
!UP THE IRONS!
Waar ligt Assen eigenlijk ?
Waarom komen ze nooit ons FUCKING land? (Vorst Nationaal, Sportpaleis Antwerpen, Heizelstadium, ... keuze genoeg)
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 11:59 uur
Bobiej schreef:
!
UP THE IRONS!
!UP THE IRONS!
Hoho, ik ben er ook.
En ik ben een jonge god van 33.

UP THE IRONS !!!
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 20:17 uur
Bij deze de speeltijden:
Lauren Harris, 17.00-17.30
Kamelot, 17.55-18.35
Within Temptation, 19.10-20.10
IRON MAIDEN, 20.50-?
Ik denk dat Maiden ongeveer twee uur speelt.
Scream for me Assen!!
Lauren Harris, 17.00-17.30
Kamelot, 17.55-18.35
Within Temptation, 19.10-20.10
IRON MAIDEN, 20.50-?
Ik denk dat Maiden ongeveer twee uur speelt.
Scream for me Assen!!
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 13:12 uur
Ik heb er zin in, de setlist ziet er wel goed uit, jammer van het klote voorprogramma (echt, WT past toch niet bij Maiden).
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 13:15 uur
01. Intro - Churchill's Speech
02. Aces High
03. 2 Minutes to Midnight
04. Revelations
05. The Trooper
06. Wasted Years
07. The Number of the Beast
08. Run to the Hills
09. Rime of the Ancient Mariner
10. Powerslave
11. Heaven Can Wait
12. Can I Play With Madness?
13. Fear of the Dark
14. Iron Maiden
-----------------------------
15. Moonchild
16. The Clairvoyant
17. Hallowed Be Thy Name
Wel beetje standaardnummers, maar Revelations is wel tof
02. Aces High
04. Revelations
05. The Trooper
06. Wasted Years
08. Run to the Hills
10. Powerslave
11. Heaven Can Wait
13. Fear of the Dark
14. Iron Maiden
15. Moonchild
16. The Clairvoyant
17. Hallowed Be Thy Name
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 19:36 uur
BarbarianLover schreef:
02. Aces High
04. Revelations
05. The Trooper
06. Wasted Years
08. Run to the Hills
10. Powerslave
11. Heaven Can Wait
13. Fear of the Dark
14. Iron Maiden
15. Moonchild
16. The Clairvoyant
17. Hallowed Be Thy Name
02. Aces High
04. Revelations
05. The Trooper
06. Wasted Years
08. Run to the Hills
10. Powerslave
11. Heaven Can Wait
13. Fear of the Dark
14. Iron Maiden
15. Moonchild
16. The Clairvoyant
17. Hallowed Be Thy Name
Nog een week!
Wat de setlist betreft, gaaf al die oude nummers. Maar waarom toch weer Fear of the Dark? Ook een tof nummer natuurlijk. Maar hij past niet in het concept van deze tour. Dan zou een nummer als Stranger in a Strange Land, Losfer words of Infinite Dreams beter passen.
Maar goed, ik verheug me er wel op. Up the irons!
0
geplaatst: 10 augustus 2008, 01:47 uur
Kef schreef:
Nog een week!
Wat de setlist betreft, gaaf al die oude nummers. Maar waarom toch weer Fear of the Dark? Ook een tof nummer natuurlijk. Maar hij past niet in het concept van deze tour. Dan zou een nummer als Stranger in a Strange Land, Losfer words of Infinite Dreams beter passen.
(quote)
Nog een week!
Enige misser is echter CAUGHT SOMEWHERE IN TIME.
Voor mij toch een van de hardste en beste Maiden nummers.
0
haveman
geplaatst: 13 augustus 2008, 10:39 uur
Ik ben er zaterdag ook bij 
Ik was erg teleurgesteld na het concert in De Brabanthallen vorig jaar. Niet in de kwaliteit maar in de setlist. Dit ziet er een stuk beter uit, maar toch vind ik de setlist wel een beetje voorspelbaar. Ik had bijvoorbeeld graag Killers, Prowler gehoord en van Somewhere In Time eens wat anders dan Heaven Can Wait.
Up the irons!

Ik was erg teleurgesteld na het concert in De Brabanthallen vorig jaar. Niet in de kwaliteit maar in de setlist. Dit ziet er een stuk beter uit, maar toch vind ik de setlist wel een beetje voorspelbaar. Ik had bijvoorbeeld graag Killers, Prowler gehoord en van Somewhere In Time eens wat anders dan Heaven Can Wait.
Up the irons!
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 21:22 uur
haveman schreef:
Up the irons!

Up the irons!
Ik ben ook in de Brabanthallen geweest. De oude classics zijn natuurlijk goud waard, maar ik vondt het juist wel apart dat ze het album in zijn geheel live speelden. Zoiets heeft Maiden nog niet eerder gedaan. Het leek trouwens wel als of het publiek weer wakker werdt toen het oude werk kwam.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 08:17 uur
Wat een mega goed concert was het gisteravond, en wat een podium. 22 meter hoog en 29 meter diep en 50 meter breed. Het leek wel een soort van theatershow, met een hoop vuurwerk op het podium. En op den duur kwam nog iemand gekleed in een kostuum van wat op de hoes van het album Somewhere In Time staat, over het podium gelopen. En er kwam op een gegeven moment nog een mummie uit de achterwand. Ook leuk waren de verschillende achtergronden die ze gebruikten. Ik kon niet al te dicht meer bij het podium komen, maar de 2 beeldschermen links en rechts naast het podium boden daarin uitkomst. Het geluid was erg goed en zuiver, maar de geluidsterke was volgens mij iets minder luid dan tijdens het optreden dat Slayer gaf bij Waldrock. Erg goed concert. Deze oude rakkers hebben laten zien het zeker nog niet verleerd te hebben, wat een energie nog, en dat nog wel 2 uur achterelkaar aan. Hier kunnen veel jonge en nieuwe bandjes nog veel van leren en een puntje aanzuigen.Ik vond het concert zeker zo goed als wat ik op de dvd Rock In Rio gezien heb, en het is nu toch alweer 8 jaar later. Volgens mij is Bruce de jongste van het hele gezelschap met 48 jaar, en de oudste is volgens mij rond de 55. Ook opmerkelijk was het dat ze met maar liefst 4 gitaristen op het podium stonden te spelen. Ook het bijprogramma was erg goed en heeft een band als Kamelot mij enorm verbaasd. Within Temptation was ook erg goed en smaakte naar meer. Ook leuk was het, dat tijdens het concert er een maansverduistering te zien was, volgens mij wist bijna niemand dat, maar Bruce wees ons daar even op, ook omdat hij met het gezicht die kant opkeek natuurlijk. Als ze weer naar Nederland komen, dan ga ik absoluut zeker weten weer heen, want dit smaakt naar meer. Bruce vertelde overigens, als ze weer naar Nederland komen dat ze dan met een tour van een nieuw album zouden komen. Er broeit iets dus en waarschijnlijk zijn ze al aan een nieuw album bezig.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 12:08 uur
Het was fantastisch.
Alles was goed.
Band speelde fantastisch, geluid was goed, weer was goed, sfeer was goed, vervoer ed. perfect geregeld.
Heerlijk al die ouwe krakers live te horen, super!
Alles was goed.
Band speelde fantastisch, geluid was goed, weer was goed, sfeer was goed, vervoer ed. perfect geregeld.
Heerlijk al die ouwe krakers live te horen, super!
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 15:50 uur
@ Ricardo
Dickinson is al zon 50 jaar.
Het was een erg goed concert, terwijl ik echt geen megafan ben.
Ze speelden erg goed en de setlist was wel goed, maar dat wisten we in februari al, beetje jammer dat ze geen variatie qua nummers tijdens de tour hebben gedaan, maarja dat kan de pret niet drukken.
Dickinson is al zon 50 jaar.
Het was een erg goed concert, terwijl ik echt geen megafan ben.
Ze speelden erg goed en de setlist was wel goed, maar dat wisten we in februari al, beetje jammer dat ze geen variatie qua nummers tijdens de tour hebben gedaan, maarja dat kan de pret niet drukken.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 17:28 uur
Erg genoten gister. Ik was optijd, dus ik kon in het voorste vak. Daarvoor kreeg je ook een polsbandje, na Lauren Harris waren ze op.
Wat Lauren Harris betreft, leuke meid. Maar ze leeft wel op het succes van pa. Want zo'n goede zangeres is ze nu ook weer niet.
Een half uur was dan ook meer dan genoeg.
Kamelot: geweldig. Die hadden van mij wel op de plek van Within Temptation gemogen. Wat de setlist betref, veel van hun latere werk. Zoals Rule the World, Karma en Ghost Opera.
Within Temptation: Viel mij best mee. Maar na een uur ook mooi geweest. Wel effe schrikken dat er een vent in het publiek op zijn hoofd viel op die stenen daar.
Iron Maiden: de vijfde keer dat ik ze heb gezien. Wat zijn ze toch goed! Mooi alles van dichtbij kunnen zien. En wat een super show weer. Alles klopte gewoon. De Mummie en Cyborg Eddie zijn natuurlijk ook erg gaaf. En de humor van Bruce is natuurlijk ook fantastisch. Heel wat foto's gemaakt. Up the Irons!
Wat Lauren Harris betreft, leuke meid. Maar ze leeft wel op het succes van pa. Want zo'n goede zangeres is ze nu ook weer niet.
Een half uur was dan ook meer dan genoeg.
Kamelot: geweldig. Die hadden van mij wel op de plek van Within Temptation gemogen. Wat de setlist betref, veel van hun latere werk. Zoals Rule the World, Karma en Ghost Opera.
Within Temptation: Viel mij best mee. Maar na een uur ook mooi geweest. Wel effe schrikken dat er een vent in het publiek op zijn hoofd viel op die stenen daar.
Iron Maiden: de vijfde keer dat ik ze heb gezien. Wat zijn ze toch goed! Mooi alles van dichtbij kunnen zien. En wat een super show weer. Alles klopte gewoon. De Mummie en Cyborg Eddie zijn natuurlijk ook erg gaaf. En de humor van Bruce is natuurlijk ook fantastisch. Heel wat foto's gemaakt. Up the Irons!
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 20:06 uur
Het was weer als vanouds en dat betekend in dit geval geweldig.
De show was weer tot in de puntjes geregeld. De aankleding en dan met name de doeken was erg goed.
Oude rockers up the irons!! Met andere woorden hier kunnen de jonge broekies zien wat je moet presteren om het zo lang, zo succesvol, vol te houden.
De show was weer tot in de puntjes geregeld. De aankleding en dan met name de doeken was erg goed.
Oude rockers up the irons!! Met andere woorden hier kunnen de jonge broekies zien wat je moet presteren om het zo lang, zo succesvol, vol te houden.
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 11:24 uur
Heerlijke ouderwetse Maiden show. Van mij mogen ze altijd shows spelen met alleen maar oude krakers! Veel leuker dan het recente materiaal.
Heeft iemand de setlist van het optreden in Assen?
En degene die foto's hebben gemaakt? Staan ze ergens online (of tips waar andere foto's van het optreden staan. Ook van WT)??
Ps. @ricardo: het waren niet 4 gitaristen, maar 3 gitaristen en 1 bassist. Dit is al zo sinds het "Brave new World Album".
Heeft iemand de setlist van het optreden in Assen?
En degene die foto's hebben gemaakt? Staan ze ergens online (of tips waar andere foto's van het optreden staan. Ook van WT)??
Ps. @ricardo: het waren niet 4 gitaristen, maar 3 gitaristen en 1 bassist. Dit is al zo sinds het "Brave new World Album".
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 11:33 uur
Heerlijk concert van Maiden. De band was echt in supervorm. Allen jammer idd dat we al een half jaar wisten wat ze in welke volgorde zouden gaan spelen. Voordeel is echter wel dat de nummers ook foutloos gespeeld worden.
Ik heb me alleen verbaast waarom Fear Of The Dark gespeeld werd, in plaats daarvan miste ik nummers als Prowler, Infinit Dreams, Remeber Tomorow of Phantom of the Opera. Maargoed je kunt onmogelijk in twee uur tijd alle toppers spelen van de eerste 7 studio platen. Als absolute hoogte punt van de avond mag Rime Of The Ancient Mariner niet vergeten worden wat werd dat nummer geweldig uitgevoerd!!!
Oh Ja, mijn complimenten aan de organisatie, het was heel erg netjes georganiseerd, 's avonds snel van de parkeerplaats af, korte rijen bij de entree. Doordat het veld meer breed dan lang was stond je ook nooit ver van het podium af. super!
@Agony, ik doe mijn best om vanavond foto's op mijn Hyves pagina te hebben, stuur maar een PM dan geef ik je het adres wel.
Ik heb me alleen verbaast waarom Fear Of The Dark gespeeld werd, in plaats daarvan miste ik nummers als Prowler, Infinit Dreams, Remeber Tomorow of Phantom of the Opera. Maargoed je kunt onmogelijk in twee uur tijd alle toppers spelen van de eerste 7 studio platen. Als absolute hoogte punt van de avond mag Rime Of The Ancient Mariner niet vergeten worden wat werd dat nummer geweldig uitgevoerd!!!
Oh Ja, mijn complimenten aan de organisatie, het was heel erg netjes georganiseerd, 's avonds snel van de parkeerplaats af, korte rijen bij de entree. Doordat het veld meer breed dan lang was stond je ook nooit ver van het podium af. super!
@Agony, ik doe mijn best om vanavond foto's op mijn Hyves pagina te hebben, stuur maar een PM dan geef ik je het adres wel.
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 12:15 uur
* denotes required fields.