Muziek / MusicMeter Live! / Bob Dylan @ HMH 10, 11 en 12 april 2009 !!!
zoeken in:
0
Antonio
geplaatst: 5 december 2008, 16:00 uur
Is net vandaag bekend gemaakt op www.bobdylan.com en op www.expectingrain.com
Waarom nou weer 3 optredens achterelkaar ?
Heeft onze favoriete geldgraaier nou zoveel geld nodig van zijn Nederlandse Fans ?
Klaarblijkelijk niet genoeg exemplaren van Tell Tale Signs verkocht in Nederland, dus dan via deze weg de fans de euro's uit de beurs kloppen...
Hij kan het trouwens altijd goed gebruiken voor het onderhouden van al die buitenechtelijke kinderen en natuurlijk niet te vergeten een paar nieuwe stembanden
Waarom nou weer 3 optredens achterelkaar ?
Heeft onze favoriete geldgraaier nou zoveel geld nodig van zijn Nederlandse Fans ?
Klaarblijkelijk niet genoeg exemplaren van Tell Tale Signs verkocht in Nederland, dus dan via deze weg de fans de euro's uit de beurs kloppen...
Hij kan het trouwens altijd goed gebruiken voor het onderhouden van al die buitenechtelijke kinderen en natuurlijk niet te vergeten een paar nieuwe stembanden

0
geplaatst: 5 december 2008, 16:11 uur
Klinkt goed, nu maar hopen dat kaartjes onder de 50 euro zijn... En eigenlijk is dat al belachelijk veel geld, maar goed.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 5 december 2008, 16:37 uur
@ herman: aangezien ik voor het vorige concert 59 euro exclusief service kosten moest betalen, zit dat er waarschijnlijk niet in! Dan inderdaad nog mee te nemen dat Tell Tale Signs hier ook niet slecht verkocht.....
Ik vrees dat de kaartjes een soortgelijk bedrag zullen worden..
Ik vrees dat de kaartjes een soortgelijk bedrag zullen worden..
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 december 2008, 18:48 uur
Interessant, maar ik denk dat ik niet ga. Weer zo'n gedoe met de treinen.. En ik heb zo m'n twijfels bij de staat van Dylan's stem.
0
Antonio
geplaatst: 5 december 2008, 22:47 uur
Stijn_Slayer schreef:
En ik heb zo m'n twijfels bij de staat van Dylan's stem.
En ik heb zo m'n twijfels bij de staat van Dylan's stem.
Over een stem kunnen we nauwelijks nog spreken inderdaad...
Het klinkt meer als Stephen Hawking, die zijn allerbeste imitatie doet van Dylan, die na een nacht zwaar doorzaken met een fles Jack Daniels en een doos zware sigaren, probeert te klinken als Tom Waits met terminale keelaandoening

0
geplaatst: 5 december 2008, 22:48 uur
Stijn_Slayer schreef:
Weer zo'n gedoe met de treinen..
Weer zo'n gedoe met de treinen..
Ondanks dat het station echt pal naast de deur ligt was dat inderdaad weer een gedoe de laatste keer dat ik er was (bij Sigur Ros) en als de prijzen zo belachelijk hoog liggen voor dhr. Dylan dan geloof ik het verder wel.
0
Antonio
geplaatst: 5 december 2008, 23:29 uur
Kos schreef:
Bleh.. HMH lijkt me echt een kutlocatie voor Dylan...
Bleh.. HMH lijkt me echt een kutlocatie voor Dylan...
Ik heb Dylan daar in 2003 ook gezien, inderdaad niet een al te beste locatie.
Maar ik vrees dat van alle grotere concertzalen in NL dat de HMH dan toch nog het meest intiem is (voor wat dat waard is...).
Het zou natuurlijk helemaal top zijn als Meneertje Zimmerman en zijn groepje kozen voor een Melkweg, Paradiso, 013 of Oosterpoort.
En dan eigenlijk alleen maar akoestisch of semi-akoestisch optreden, zodat Dylan zijn stem misschien nog een kans heeft ergens naar te klinken...
0
geplaatst: 8 december 2008, 20:31 uur
Ik hem hem ook in 2003 gezien in de HMH en hij zong echt als een verkouden schaap. Verder is hij de gehele avond niet achter het keyboard vandaan gekomen en heeft geen gitaar aangeraakt.. Grote twijfels dus.
Ik denk dat de kaarten ongeveer 55 Euro gaan kosten.
Ik denk dat de kaarten ongeveer 55 Euro gaan kosten.
0
Antonio
geplaatst: 11 december 2008, 12:16 uur
Ze staan nu op Livenation voor 62 Euro, dat is in de pre-sale...
Als je, zoals mij een Livenation Account hebt, kun je ze vandaag al kopen ipv zaterdag.
Vraag mij dan af wat ze dan vanaf zaterdag 10:00 gaan kosten.
Is het iemand opgevallen dat het 1 concert minder is geworden ?
In 1ste instantie werden er 3 aangekondigd op www.bobdylan.com en nu dus nog ''maar'' 2.
Zit eerlijk gezegd ook erg te twijfelen of ik mijn zuurverdiende euro's hier eigenlijk nog wel voor over heb.
Het is en blijft natuurlijk Bob Dylan en het zou zomaar de laatste keer kunnen zijn dat hij in NL komt, aangezien hij een maand na deze 2 shows alweer 68 zal worden.
Maar voor het krap aan 90 minuten aanschouwen van een eeuwig in cowboykleren gestoken, aan zijn keyboard vastgeroeste, contactgestoorde, voor Nobelprijs genomineerde en als Stephen Hawking klinkende profeet van de popmuziek vraag ik mij af of ik het er eigenlijk nog wel voor over heb...
0
geplaatst: 11 december 2008, 20:16 uur
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar een kaartje gekocht. Helaas heb ik niemand zover kunnen krijgen om naar "een zingende kraai" te gaan kijken, maar ik wil niet meemaken dat ik in mijn leven Bob Dylan nooit gezien heb. En als ik sommige mensen mag geloven schijnt het concert van 2007 best goed geweest te zijn. Ik ga in ieder geval.
0
geplaatst: 11 december 2008, 20:49 uur
Ik laat de legende voortleven en draai zijn platen. Ik ben veel te bang dat het live tegenvalt, bovendien vind ik het te duur worden, maar dat geldt voor al die mega-concerten.
0
geplaatst: 11 december 2008, 23:19 uur
Bartjeking schreef:
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar een kaartje gekocht. Helaas heb ik niemand zover kunnen krijgen om naar "een zingende kraai" te gaan kijken, maar ik wil niet meemaken dat ik in mijn leven Bob Dylan nooit gezien heb. En als ik sommige mensen mag geloven schijnt het concert van 2007 best goed geweest te zijn. Ik ga in ieder geval.
Same here, ik wil Dylan toch een keer in m'n leven gezien hebben.
0
geplaatst: 12 december 2008, 23:22 uur
Ik heb hem ook niet eerder gezien en heb grote waardering voor wat de man heeft gedaan. Het kaartje was uiteraard veel te duur en de HMH is geen toplocatie, maar ik kijk er erg naar uit. Wie weet gaat hij ons verassen ... 

0
geplaatst: 13 december 2008, 18:52 uur
Ik heb mijn kaartjes ook binnen. En ja ook hier was het toch even afwegen (en weinig animo bij anderen).
Prijs, zaal en Dylan achter een elec. piano waren de minnen. Maar ik ben de man de laatste 2 jaar enorm gaan waarderen en heb hem nog nooit live gezien, dus moest ik wel gaan.
Tot die tijd ga ik me alvast verheugen met de talloze fraaie bootlegs die op het net zwerven.
Prijs, zaal en Dylan achter een elec. piano waren de minnen. Maar ik ben de man de laatste 2 jaar enorm gaan waarderen en heb hem nog nooit live gezien, dus moest ik wel gaan.
Tot die tijd ga ik me alvast verheugen met de talloze fraaie bootlegs die op het net zwerven.

0
geplaatst: 17 december 2008, 11:37 uur
Hoewel Dylan 2003 en 2005, alleen in de coulissen stond met een veel te grote cowboyhoed. En je de nummers moest herkennen aan de tekst, wat meestal 2 minuten duurde. Ben ik, door modern times weer naar een liveconcert van de oude meester (graaier) gelokt in 2007.
Dylan voor op het podium, met gitaar (ook nog cowboyhoed maar toch) en ja, zelfs licht swingend! Dit duurde niet het gehele concert, maar ook zijn nieuwe band mocht er zijn! Verder zong hij de nummers van modern times, zoals ze zijn opgenomen, dus herkenbaar.
Hoewel er hierna geen nieuwe reguliere albums zijn uitgekomen, geef ik hem door zijn vorige concert absoluut nog een kans! HMH mag dan wel een kil geitehok zijn, de akoestiek is erg goed.
Kaarten zijn binnen, die ouwe jood is weer gespekt. Ik zie u allen daar! Gegroet!
Dylan voor op het podium, met gitaar (ook nog cowboyhoed maar toch) en ja, zelfs licht swingend! Dit duurde niet het gehele concert, maar ook zijn nieuwe band mocht er zijn! Verder zong hij de nummers van modern times, zoals ze zijn opgenomen, dus herkenbaar.
Hoewel er hierna geen nieuwe reguliere albums zijn uitgekomen, geef ik hem door zijn vorige concert absoluut nog een kans! HMH mag dan wel een kil geitehok zijn, de akoestiek is erg goed.
Kaarten zijn binnen, die ouwe jood is weer gespekt. Ik zie u allen daar! Gegroet!
0
geplaatst: 24 december 2008, 12:35 uur
Een prijs van rond de 60 euro voor een grootheid als Dylan is niet duur, ter vergelijking moet een kaartje voor Antony and the Johnsons bijna 120 euro kosten. Bij Dylan is het de hele avond kijken en luisteren naar een oude roggelende chagerijn die eigenlijk maling heeft aan zijn publiek, hij spreekt geen woord tot hun. En ondanks dat, misschien dankzij dat gegeven spreekt deze levende mythe zo aan, er is geen artiest die na zo'n lange carriere zo'n mysterie is gebleven. Dylan tourt overigens vanaf begin jaren 80 aan één stuk door. "the never ending tour', zelf woont hij in een luxe camper.
0
geplaatst: 28 december 2008, 16:38 uur
Enig literair talent kan de MuMe schare toch niet ontzegt worden wanneer het gaat over deze levende legende van de popmuziek
:
Mijn favoriet:
:onze favoriete geldgraaier
Stephen Hawking, die zijn allerbeste imitatie doet van Dylan, die na een nacht zwaar doorzaken met een fles Jack Daniels en een doos zware sigaren, probeert te klinken als Tom Waits met terminale keelaandoening
dhr. Dylan
Meneertje Zimmerman en zijn groepje
verkouden schaap
Mijn favoriet:
in cowboykleren gestoken, aan zijn keyboard vastgeroeste, contactgestoorde, voor Nobelprijs genomineerde en als Stephen Hawking klinkende profeet van de popmuziek
een zingende kraai
die ouwe jood
een oude roggelende chagerijn die eigenlijk maling heeft aan zijn publiek
0
geplaatst: 4 januari 2009, 22:17 uur
Daar ga ik waarschijnlijk ook heen. Ondanks de hier al genoemde minpunten moet ik Dylan toch echt eens live hebben gezien.
0
geplaatst: 24 maart 2009, 16:20 uur
Mar 23, 2009 Stockholm, Sweden
Globe Arena
Set List
Rainy Day Women
Lay lady Lay
Chimes Of Freedom
High Water
Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
Love Sick
Desolation Row
Rollin' And Tumblin
Make You Feel My Love
Highway 61 Revisited
One More Cup Of Coffee (Valley Below)
Thunder On The Mountain
Like A Rolling Stone
All Along The Watchtower
Spirit On The Water
Blowin' In The Wind
Als hij deze setlijst 12 april ook speelt ben ik zeer tevreden. Op youtube zijn al fragmenten te vinden van zijn optreden op de 22e en de 23e in Zweden.
Globe Arena
Set List
Rainy Day Women
Lay lady Lay
Chimes Of Freedom
High Water
Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
Love Sick
Desolation Row
Rollin' And Tumblin
Make You Feel My Love
Highway 61 Revisited
One More Cup Of Coffee (Valley Below)
Thunder On The Mountain
Like A Rolling Stone
All Along The Watchtower
Spirit On The Water
Blowin' In The Wind
Als hij deze setlijst 12 april ook speelt ben ik zeer tevreden. Op youtube zijn al fragmenten te vinden van zijn optreden op de 22e en de 23e in Zweden.
0
Antonio
geplaatst: 24 maart 2009, 23:04 uur
Stockholm, Sweden
Berns Salonger
March 22, 2009
1. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine)
(Bob on keyboard)
2. Señor (Tales Of Yankee Power) (Bob on keyboard and harp)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob on keyboard and harp)
4. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
5. Tryin' To Get To Heaven (Bob on keyboard and harp)
6. Things Have Changed (Bob on keyboard)
7. Watching The River Flow (Bob on guitar center stage)
8. Blind Willie McTell (Bob on keyboard)
9. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
(Bob on keyboard and harp)
10. I Believe In You (Bob on keyboard and harp)
11. Honest With Me (Bob on keyboard)
12. Billy (Bob on keyboard and harp)
13. Summer Days (Bob on keyboard)
14. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
(encore)
15. Cry A While (Bob on keyboard and harp)
16. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
17. Forever Young (Bob on keyboard and harp)
Wat te denken van nummer 12 ???
Het nummer Billy van Pat Garret & Billy The Kid.
Voor de allereerste keer gespeeld (na 35 jaar...), alhoewel Jack White een aantal jaar geleden het podium met Dylan deelde en het nummer ook al zong.
Maar dat was alleen Jack, geen Bob...
Berns Salonger
March 22, 2009
1. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine)
(Bob on keyboard)
2. Señor (Tales Of Yankee Power) (Bob on keyboard and harp)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob on keyboard and harp)
4. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
5. Tryin' To Get To Heaven (Bob on keyboard and harp)
6. Things Have Changed (Bob on keyboard)
7. Watching The River Flow (Bob on guitar center stage)
8. Blind Willie McTell (Bob on keyboard)
9. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
10. I Believe In You (Bob on keyboard and harp)
11. Honest With Me (Bob on keyboard)
12. Billy (Bob on keyboard and harp)
13. Summer Days (Bob on keyboard)
14. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
(encore)
15. Cry A While (Bob on keyboard and harp)
16. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
17. Forever Young (Bob on keyboard and harp)
Wat te denken van nummer 12 ???
Het nummer Billy van Pat Garret & Billy The Kid.
Voor de allereerste keer gespeeld (na 35 jaar...), alhoewel Jack White een aantal jaar geleden het podium met Dylan deelde en het nummer ook al zong.
Maar dat was alleen Jack, geen Bob...
0
geplaatst: 25 maart 2009, 04:08 uur
O mijn God, hij speelt nog steeds Desolation Row. Duimen voor 10 april!
0
geplaatst: 25 maart 2009, 09:05 uur
Ik zie weer alleen maar keyboard, jammer. Maar weer op de blote knietjes vanavond, zodat hij misschien weer bij een paar nummers zijn gitaar ter hand neemt.
0
Antonio
geplaatst: 26 maart 2009, 23:43 uur
Oslo, Norway
Spektrum
March 25, 2009
1. Watching The River Flow (Bob on keyboard)
2. When I Paint My Masterpiece (Bob on harp center stage)
3. You Ain't Goin' Nowhere (Bob on keyboard and harp)
4. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard, Donnie on banjo)
5. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
6. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
7. Ballad Of A Thin Man (Bob on keyboard)
8. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
(Bob on guitar)
9. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard, Tony on standup bass)
10. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard, Tony on standup bass)
11. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
12. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on keyboard, Tony on standup bass)
13. Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
14. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
(encore)
15. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
16. Spirit On The Water (Bob on keyboard)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard and harp, Donnie on violin)
Spektrum
March 25, 2009
1. Watching The River Flow (Bob on keyboard)
2. When I Paint My Masterpiece (Bob on harp center stage)
3. You Ain't Goin' Nowhere (Bob on keyboard and harp)
4. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard, Donnie on banjo)
5. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
7. Ballad Of A Thin Man (Bob on keyboard)
8. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
(Bob on guitar)
9. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard, Tony on standup bass)
10. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard, Tony on standup bass)
11. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
12. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on keyboard, Tony on standup bass)
13. Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
(encore)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard and harp, Donnie on violin)
0
geplaatst: 28 maart 2009, 19:11 uur
Het valt me wel op dat Bob geen nummers speelt van zijn nieuwe album Together Through Life... Ik dacht dat dit een promo-tour zou zijn?
0
Antonio
geplaatst: 28 maart 2009, 23:35 uur
OldRottenhat schreef:
Het valt me wel op dat Bob geen nummers speelt van zijn nieuwe album Together Through Life... Ik dacht dat dit een promo-tour zou zijn?
Nee dus...
Was met Love & Theft en Modern Times net zo, pas NA release ging Dylan nummers van deze albums spelen.
Zal met TTL wel net zo gaan lijkt mij, al weet je het met Dylan natuurlijk nooit.
Maar, ik denk dat het Nederlandse publiek tijdens de 3 shows in Amsterdam over 2 weken geen nieuwe nummers te horen zullen krijgen, simpelweg omdat dan het album niet uit is en de mensen de nummers logischerwijs nog niet zullen kennen.
Vermoedelijk zal het album voor die tijd wel weer uitlekken en zullen de die-hards de pindakaas wel weer tevoorschijn halen

0
Antonio
geplaatst: 29 maart 2009, 10:42 uur
Malmö, Sweden
Malmö Arena
March 28, 2009
1. Maggie's Farm (Bob on keyboard)
2. The Man In Me (Bob on harp center stage)
3. Watching The River Flow (Bob on guitar)
4. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard)
5. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard)
(Bob on keyboard)
7. Ballad Of Hollis Brown (Bob on keyboard)
8. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
9. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
10. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
11. Summer Days (Bob on keyboard)
12. The Lonesome Death Of Hattie Carroll (Bob on keyboard)
13. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
(encore)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard)
THE MAN IN ME !!!
Die Dylan tovert weer eens nummer tevoorschijn wat volgens mij nog nauwelijks is gespeeld in de afgelopen 40 jaar
Malmö Arena
March 28, 2009
1. Maggie's Farm (Bob on keyboard)
2. The Man In Me (Bob on harp center stage)
4. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard)
5. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard)
(Bob on keyboard)
7. Ballad Of Hollis Brown (Bob on keyboard)
8. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
9. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
10. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
11. Summer Days (Bob on keyboard)
12. The Lonesome Death Of Hattie Carroll (Bob on keyboard)
13. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
(encore)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard)
THE MAN IN ME !!!
Die Dylan tovert weer eens nummer tevoorschijn wat volgens mij nog nauwelijks is gespeeld in de afgelopen 40 jaar

0
geplaatst: 31 maart 2009, 11:32 uur
En...
Hopelijk heeft hij de smaak te pakken gekregen.
Hopelijk heeft hij de smaak te pakken gekregen.
* denotes required fields.