Muziek / MusicMeter Live! / Bob Dylan @ HMH 10, 11 en 12 april 2009 !!!
zoeken in:
0
Antonio
geplaatst: 31 maart 2009, 23:17 uur
Hannover, Germany
AWD-hall
March 31, 2009
1. Leopard-Skin Pill-Box Hat
2. The Man In Me (Bob center stage with harp - no guitar)
3. Just Like Tom Thumb's Blues
4. Chimes Of Freedom
5. The Levee's Gonna Break
6. Sugar Baby
7. John Brown
8. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
9. Masters Of War
10. Shooting Star
11. Highway 61 Revisited
12. Nettie Moore
13. Summer Days
14. Like A Rolling Stone
(encore)
15. All Along The Watchtower
16. Dignity
17. Thunder On The Mountain
AWD-hall
March 31, 2009
1. Leopard-Skin Pill-Box Hat
2. The Man In Me (Bob center stage with harp - no guitar)
3. Just Like Tom Thumb's Blues
4. Chimes Of Freedom
5. The Levee's Gonna Break
6. Sugar Baby
7. John Brown
8. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
9. Masters Of War
10. Shooting Star
11. Highway 61 Revisited
12. Nettie Moore
13. Summer Days
14. Like A Rolling Stone
(encore)
16. Dignity
17. Thunder On The Mountain
CHIMES OF FREEDOM, JOHN BROWN, MASTERS OF WAR & DIGNITY !!!
Ik begin nu toch zo langzamerhand spijt te krijgen dat ik voor geen enkele van de 3 concerten in de HMH een kaartje heb gekocht

0
geplaatst: 1 april 2009, 07:46 uur
Antonio schreef:
Ik begin nu toch zo langzamerhand spijt te krijgen dat ik voor geen enkele van de 3 concerten in de HMH een kaartje heb gekocht
(quote)
12 April is nog niet uitverkocht.
0
geplaatst: 1 april 2009, 14:22 uur
Ik heb gelukkig wel een kaartje weten te bemachtigen voor de 10e en kijk er echt naar uit. Ik heb wel een vraagje voor de ervaringsdeskundige op het gebied van hmh-concerten. Door een nogal kwakkelende gezondheid ben ik niet zo goed ter been en heb moeite om lang te staan en/of zitten. Aangezien ik wel een beetje goed zicht wil hebben vroeg ik me de volgende dingen af:
1- hoe laat van te voren verwachten jullie dat het druk begint te worden voor de ingang (m.a.w hoe vroeg dien je aanwezig te zijn voor een beetje fatsoenlijk zicht op het podium)
2- Ik zag op mijn kaartje dat het concert partly seated zou zijn, hier kan ik echter niets over vinden...weet iemand hier iets over te vertellen (zou voor mij beter zijn dan staan iig)
3- Is er een mogelijkheid om ergens op te steunen/hangen in de zaal (zoals bijv. de dranghekken bij het podium die ik in ahoy wel eens heb meegemaakt)?
Dit zou het voor mij allemaal wat aangenamer kunnen maken en maakt het makkelijker om de afweging te maken om vroeg aanwezig te zijn en wat meer pijn te lijden tijdens het wachten zodat ik tijdens het concert wat meer kan ontspannen.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen en anders bel ik wel even naar de hmh.
Thanks alvast.
btw: de setlists zien in ieder geval al geweldig uit tot nu toe
1- hoe laat van te voren verwachten jullie dat het druk begint te worden voor de ingang (m.a.w hoe vroeg dien je aanwezig te zijn voor een beetje fatsoenlijk zicht op het podium)
2- Ik zag op mijn kaartje dat het concert partly seated zou zijn, hier kan ik echter niets over vinden...weet iemand hier iets over te vertellen (zou voor mij beter zijn dan staan iig)
3- Is er een mogelijkheid om ergens op te steunen/hangen in de zaal (zoals bijv. de dranghekken bij het podium die ik in ahoy wel eens heb meegemaakt)?
Dit zou het voor mij allemaal wat aangenamer kunnen maken en maakt het makkelijker om de afweging te maken om vroeg aanwezig te zijn en wat meer pijn te lijden tijdens het wachten zodat ik tijdens het concert wat meer kan ontspannen.
Thanks alvast.

0
geplaatst: 1 april 2009, 15:04 uur
Bartjeking schreef:
Ik heb gelukkig wel een kaartje weten te bemachtigen voor de 10e en kijk er echt naar uit. Ik heb wel een vraagje voor de ervaringsdeskundige op het gebied van hmh-concerten. Door een nogal kwakkelende gezondheid ben ik niet zo goed ter been en heb moeite om lang te staan en/of zitten. Aangezien ik wel een beetje goed zicht wil hebben vroeg ik me de volgende dingen af:
Thanks alvast.
Thanks alvast.
Ik ben al meerdere malen in de HMH naar concerten geweest, waaronder 2 jaar geleden ook naar Dylan. Hopelijk heb je hier wat aan.
1. Ik zou zorgen dat je ruim een uur voordat het concert begint, alvast binnen bent een een plek op de tribune zoekt/vindt. Wij waren 2 jaar geleden net te laat voor een zitplaats, daar we een half uur van tevoren pas aankwamen.
2. Er geldt een beperkt aantal zitplaatsen, de rest zijn staanplaatsen. Iedereen heeft vrij de keuze om te zitten/staan, indien je op tijd bent om een zitplaats te bemachtigen. Er geldt dus geen onderscheid in tickets.
3. Er bevinden zich geen dranghekken. Aan de zijkanten van de zaal staan barretjes in de lengte. Je kunt hier eventueel aan hangen, maar dat beperkt jou in een goed uitzicht op het podium en zal oncomfortabel zijn.
Succes!
0
Antonio
geplaatst: 1 april 2009, 22:19 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Ik weet het, maar kan het helaas niet betalen

Ben onlangs teruggekomen uit de VS/Canada en zit nu financieel aan grond.
De komende 2 maanden (tot aan mijn belastingteruggave) op een houtje bijten en krap aan genoeg geld overhouden om al die ellendige vaste lasten te betalen...
0
geplaatst: 1 april 2009, 23:26 uur
Antonio schreef:
De komende 2 maanden (tot aan mijn belastingteruggave) op een houtje bijten en krap aan genoeg geld overhouden om al die ellendige vaste lasten te betalen...
(quote)

OK dat is duidelijk, succes dan daarmee.
Ben een paar jaar geleden geweest en toen zong Bob als een verkouden schaap hetgeen hij nog steeds schijnt te doen. Ik geloof het dus wel dit keer maar iedereen die gaat veel plezier.
0
Antonio
geplaatst: 2 april 2009, 00:05 uur
Running On Empty schreef:
Ben een paar jaar geleden geweest en toen zong Bob als een verkouden schaap hetgeen hij nog steeds schijnt te doen. Ik geloof het dus wel dit keer maar iedereen die gaat veel plezier.
Dank je, zal wel weer goedkomen.
Heb meer dan voldoende muziek in huis op alle vormen van geluidsdrager om mezelf de komende tijd te vermaken

Ga binnenkort nog wel naar AC/DC en Zappa Plays Zappa, maar die kaarten waren al voor VS/Canada betaald, dus vandaar.
Bij deze nog de setlist van Dylan's meest recente optreden :
Berlin, Germany
Max Schmeling Halle
April 1, 2009
1. The Wicked Messenger (Bob on keyboard)
2. When I Paint My Masterpiece
(Bob center stage on harp - no keyboard or guitar)
3. You Ain't Goin' Nowhere (Bob on guitar)
4. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard and harp)
5. My Back Pages (Bob on keyboard and harp)
6. Things Have Changed (Bob on keyboard)
7. Tweedle Dee & Tweedle Dum
8. Beyond The Horizon (Bob on keyboard and harp)
9. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard and harp)
10. Love Sick (Bob on keyboard)
11. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
12. Workingman's Blues #2 (Bob on keyboard)
13. Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
14. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
(encore)
15. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
16. Spirit On The Water (Bob on keyboard and harp)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard and harp)
0
geplaatst: 2 april 2009, 11:05 uur
Kleine rectificatie:
Anton, je hebt bewust de kaarten niet gekocht, al voor dat je wist dat je naar the USA ging! Ik meende mij te herinneren dat je in die bewuste periode wel geld over had voor die andere jood met zijn fluit: Woody Allen!!! €78? Als ik het goed heb!!!
Maar dit krijg je aan de hemelpoort nog wel te horen jongen!
Anton, je hebt bewust de kaarten niet gekocht, al voor dat je wist dat je naar the USA ging! Ik meende mij te herinneren dat je in die bewuste periode wel geld over had voor die andere jood met zijn fluit: Woody Allen!!! €78? Als ik het goed heb!!!
0
Antonio
geplaatst: 2 april 2009, 21:49 uur
Sibren schreef:
Kleine rectificatie:
Kleine rectificatie:
Ach shit, daar heb je mijn geweten Sibren weer

Je hebt wel weer een punt met bovenstaand relaas, maar voor die 78 Euro heb ik wel genoten van een nog oudere Jood dan Dylan...eentje die voor dat geld gelukkig niet zong, wat Dylan voor minder geld wel pretendeert te doen

Heb inderdaad geen kaarten gekocht, terwijl daar alle kans voor was, maar gezien de huidige setlists, begint er enigzins spijt op te borrelen in de diepste spelonken van mijn gevoelens...
Wat betreft die hemelpoort, ik spreek Warner nog wel eens, die kan tegen die tijd vast wel wat regelen

0
Antonio
geplaatst: 2 april 2009, 23:28 uur
Erfurt, Germany
Messehalle
April 2, 2009
1. Cat's In The Well (Bob on keyboard)
2. Man In The Long Black Coat (Bob guitar then keyboard)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob on keyboard and harp)
4. Can't Wait (Bob on keyboard)
5. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine) (Bob on keyboard and harp)
6. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
7. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard)
8. Girl Of The North Country (Bob on keyboard and harp)
9. Honest With Me (Bob on keyboard)
10. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on keyboard)
12. Ain't Talkin' (Bob on keyboard)
(encore)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard)
Messehalle
April 2, 2009
2. Man In The Long Black Coat (Bob guitar then keyboard)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob on keyboard and harp)
4. Can't Wait (Bob on keyboard)
5. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine) (Bob on keyboard and harp)
7. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard)
8. Girl Of The North Country (Bob on keyboard and harp)
9. Honest With Me (Bob on keyboard)
10. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on keyboard)
12. Ain't Talkin' (Bob on keyboard)
(encore)
AIN'T TALKIN' !!!
Nog even en Bob gaat 'Cross The Green Mountain nog spelen

0
geplaatst: 3 april 2009, 08:32 uur
[quote]Antonio schreef:
Dit is echt een setlist om van te dromen. Zoals mijn voorganger al terecht opmerkte: Ain't Talking! Ik zou er een moord voor plegen om Ain't Talking dit jaar wederom te mogen horen! Het verlangen naar volgende week zaterdag begint alsmaar groter te worden...
(quote)
Dit is echt een setlist om van te dromen. Zoals mijn voorganger al terecht opmerkte: Ain't Talking! Ik zou er een moord voor plegen om Ain't Talking dit jaar wederom te mogen horen! Het verlangen naar volgende week zaterdag begint alsmaar groter te worden...
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 3 april 2009, 08:52 uur
[quote]wreckless schreef:
Voor mij hetzelfde; naarmate de setlisten zich opbouwen, begint het steeds meer te kriebelen. Maar je weet het nooit; voor hetzelfde geldt speelt hij zaterdag weer compleet iets anders!
(quote)
Voor mij hetzelfde; naarmate de setlisten zich opbouwen, begint het steeds meer te kriebelen. Maar je weet het nooit; voor hetzelfde geldt speelt hij zaterdag weer compleet iets anders!
0
geplaatst: 5 april 2009, 15:15 uur
wreckless schreef:
Ik ben al meerdere malen in de HMH naar concerten geweest, waaronder 2 jaar geleden ook naar Dylan. Hopelijk heb je hier wat aan.
1. Ik zou zorgen dat je ruim een uur voordat het concert begint, alvast binnen bent een een plek op de tribune zoekt/vindt. Wij waren 2 jaar geleden net te laat voor een zitplaats, daar we een half uur van tevoren pas aankwamen.
2. Er geldt een beperkt aantal zitplaatsen, de rest zijn staanplaatsen. Iedereen heeft vrij de keuze om te zitten/staan, indien je op tijd bent om een zitplaats te bemachtigen. Er geldt dus geen onderscheid in tickets.
3. Er bevinden zich geen dranghekken. Aan de zijkanten van de zaal staan barretjes in de lengte. Je kunt hier eventueel aan hangen, maar dat beperkt jou in een goed uitzicht op het podium en zal oncomfortabel zijn.
Succes!
(quote)
Succes!
Bedankt voor de info! Ik denk dat ik een extra portie pilletjes pak en er maar voor ga om een goeie plek in de zaal te bemachtigen, want dit wil ik me toch niet laten ontgaan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 april 2009, 15:34 uur
Wat zie ik nu dan voor raar gedoe? Dylan heeft daar in Duitsland maar één keer z'n gitaar aangeraakt?
Hm, dan ben ik blij dat ik niet ga.
0
geplaatst: 5 april 2009, 18:39 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wat zie ik nu dan voor raar gedoe? Dylan heeft daar in Duitsland maar één keer z'n gitaar aangeraakt?
Beetje vreemde reactie, want dit doet hij toch al een tijdje. Zie ook de wikipedia pagina over de Never Ending Tour:
For a two and a half year period, between 2003 and 2006, Dylan ceased playing guitar, and stuck to the keyboard during concerts. Various rumors circulated as to why Dylan gave up guitar during this period, none very reliable. According to David Gates, a Newsweek reporter who interviewed Dylan in 2004, "basically it has to do with his guitar not giving him quite the fullness of sound he was wanting at the bottom. He's thought of hiring a keyboard player so he doesn't have to do it himself, but hasn't been able to figure out who. Most keyboard players, he says, like to be soloists, and he wants a very basic sound."[7] Dylan's touring band has two guitarists along with a multi-instrumentalist who plays pedal & lap steel, mandolin, banjo, violin and viola. From 2002 to 2005, Dylan's keyboard had a piano sound. In 2006, this was changed to an organ sound. At the start of his Spring 2007 tour in Europe, Dylan played the first half of the set on electric guitar and switched to keyboard for the second half.[8] Currently, Dylan plays keyboards almost exclusively but will occasionally play a song or two on guitar or take center-stage with just his harmonica and microphone.
0
Antonio
geplaatst: 5 april 2009, 19:27 uur
München, Germany
Zenith
April 4, 2009
1. Maggie's Farm (Bob on keyboard)
2. One More Cup Of Coffee (Valley Below) (Bob on keyboard and harp)
4. Things Have Changed (Bob on keyboard)
5. Just Like A Woman (Bob on keyboard and harp)
6. Rollin' And Tumblin' (Bob on keyboard)
7. The Lonesome Death Of Hattie Carroll (Bob on keyboard)
8. Tweedle Dee & Tweedle Dum
9. Sugar Baby (Bob on keyboard)
10. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
11. Ballad Of Hollis Brown (Bob on keyboard)
(encore)
Zenith
April 4, 2009
2. One More Cup Of Coffee (Valley Below) (Bob on keyboard and harp)
4. Things Have Changed (Bob on keyboard)
5. Just Like A Woman (Bob on keyboard and harp)
8. Tweedle Dee & Tweedle Dum
9. Sugar Baby (Bob on keyboard)
10. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
11. Ballad Of Hollis Brown (Bob on keyboard)
(encore)
Check nummer 2 en 3, ons Zimmermannetje tovert weer een aantal van zijn oude konijnen uit zijn cowboyhoed

0
Antonio
geplaatst: 5 april 2009, 23:35 uur
Apr 5, 2009
Saarbrücken, Germany
Saarlandhalle
Set List
1. Gotta Serve Somebody
2. Lay, Lady, Lay
3. The Levee's Gonna Break
4. Every Grain Of Sand
5. Tweedle Dee & Tweedle Dum
6. Beyond The Horizon
7. Honest With Me
8. Sugar Baby
10. Po' Boy
11. Summer Days
12. I Believe In You
13. Highway 61 Revisited
14. Like A Rolling Stone
16. Spirit On The Water
Vers van de pers, Dylan zelf zit net in de bus op weg naar weer een volgende stad...
Naar het schijnt is Blowin' In The Wind nog als laatste nummer gespeeld, maar op de officiele site van Dylan (waar de setlist vandaan komt), stond niets.
0
Antonio
geplaatst: 6 april 2009, 16:16 uur
Kleine update ivm Saarbrucken concert :
Saarbrücken, Germany
Saarlandhalle
April 5, 2009
1. Gotta Serve Somebody (Bob on keyboard)
2. Lay, Lady, Lay (Bob on guitar)
3. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard)
4. Every Grain Of Sand (Bob on keyboard)
5. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
7. Honest With Me (Bob on keyboard)
8. Sugar Baby (Bob on keyboard)
(Bob on keyboard)
10. Po' Boy (Bob on keyboard)
11. Summer Days (Bob on keyboard)
12. I Believe In You (Bob on keyboard)
13. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
(encore)
16. Spirit On The Water (Bob on keyboard)
Onze ouwe cowboy was weer nauwelijks achter zijn keyboard vandaan te slaan
Saarbrücken, Germany
Saarlandhalle
April 5, 2009
1. Gotta Serve Somebody (Bob on keyboard)
3. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard)
4. Every Grain Of Sand (Bob on keyboard)
5. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
7. Honest With Me (Bob on keyboard)
8. Sugar Baby (Bob on keyboard)
(Bob on keyboard)
10. Po' Boy (Bob on keyboard)
11. Summer Days (Bob on keyboard)
12. I Believe In You (Bob on keyboard)
13. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
(encore)
Onze ouwe cowboy was weer nauwelijks achter zijn keyboard vandaan te slaan

0
Antonio
geplaatst: 7 april 2009, 23:21 uur
Paris, France
Palais des Congrès de Paris
April 7, 2009
2. The Times They Are A-Changin' (Bob on keyboard)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob on guitar)
4. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
5. John Brown (Bob on keyboard)
7. Chimes Of Freedom (Bob on keyboard)
8. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
9. Masters Of War (Bob on keyboard)
10. Honest With Me (Bob on keyboard)
11. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
12. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
13. Po' Boy (Bob on keyboard)
14. Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
15. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
(encore)
16. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
17. Spirit On The Water (Bob on keyboard)
18. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard)
April 7, 2009
2. The Times They Are A-Changin' (Bob on keyboard)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob on guitar)
4. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
5. John Brown (Bob on keyboard)
7. Chimes Of Freedom (Bob on keyboard)
8. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
9. Masters Of War (Bob on keyboard)
10. Honest With Me (Bob on keyboard)
13. Po' Boy (Bob on keyboard)
(encore)
0
Antonio
geplaatst: 8 april 2009, 23:23 uur
Laatste concert VOOR zijn eerste van 3 optredens in de Heineken Bier Hal in Mokum...
Zowaar een nummer van Charles Aznavour...welke nummer van welke Nederlandse Volkszanger zou Zimmerman ten gehore brengen in onze hoofdstad ?
Paris, France
April 8, 2009
3. Things Have Changed (Bob on keyboard)
4. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard and harp)
5. 'Til I Fell In Love With You (Bob on keyboard and harp)
6. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
7. Sugar Baby (Bob on keyboard)
8. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard)
9. The Lonesome Death Of Hattie Carroll (Bob on keyboard)
10. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard and harp)
13. The Times We've Known (Bob on keyboard) (song by Charles Aznavour)
(encore)
April 8, 2009
3. Things Have Changed (Bob on keyboard)
4. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard and harp)
5. 'Til I Fell In Love With You (Bob on keyboard and harp)
6. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
7. Sugar Baby (Bob on keyboard)
8. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard)
9. The Lonesome Death Of Hattie Carroll (Bob on keyboard)
10. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard and harp)
13. The Times We've Known (Bob on keyboard) (song by Charles Aznavour)
(encore)
Zowaar een nummer van Charles Aznavour...welke nummer van welke Nederlandse Volkszanger zou Zimmerman ten gehore brengen in onze hoofdstad ?
0
geplaatst: 9 april 2009, 15:04 uur
Een nummertje van Dries Roelvink behoort zeker tot de mogelijkheden, of een mooi duet met Andre Hazes via een groot scherm. Ik denk dat Bob nu al aan het oefenen is.
0
Antonio
geplaatst: 9 april 2009, 15:51 uur
Bartjeking schreef:
Een nummertje van Dries Roelvink behoort zeker tot de mogelijkheden, of een mooi duet met Andre Hazes via een groot scherm. Ik denk dat Bob nu al aan het oefenen is.
Of het Smurfenlied, met Vader Abraham als special guest

0
Antonio
geplaatst: 10 april 2009, 22:40 uur
Amsterdam, The Netherlands
Heineken Music Hall
April 10, 2009
1. Leopard-Skin Pill-Box Hat (Bob on keyboard)
2. When I Paint My Masterpiece (Bob on keyboard and harp)
3. Watching The River Flow (Bob on guitar)
4. Boots Of Spanish Leather (Bob on keyboard)
5. Rollin' And Tumblin' (Bob on keyboard)
6. Po' Boy (Bob on keyboard)
7. Honest With Me (Bob on keyboard and harp)
8. Workingman's Blues #2 (Bob on keyboard)
9. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard and harp)
12. Nettie Moore (Bob on keyboard)
13. Summer Days (Bob on keyboard)
(encore)
Heineken Music Hall
April 10, 2009
1. Leopard-Skin Pill-Box Hat (Bob on keyboard)
2. When I Paint My Masterpiece (Bob on keyboard and harp)
3. Watching The River Flow (Bob on guitar)
4. Boots Of Spanish Leather (Bob on keyboard)
5. Rollin' And Tumblin' (Bob on keyboard)
6. Po' Boy (Bob on keyboard)
7. Honest With Me (Bob on keyboard and harp)
8. Workingman's Blues #2 (Bob on keyboard)
9. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard and harp)
12. Nettie Moore (Bob on keyboard)
13. Summer Days (Bob on keyboard)
(encore)
Dylan's eerste van de drie optredens in Amsterdam, zal mij benieuwen hoe de volgende 2 setlists zullen zijn...
Tot morgen maar weer

0
geplaatst: 11 april 2009, 12:00 uur
Voor degenen die gisteren ook zo enorm genoten hebben van Dylan, of zouden willen genieten.
Er circuleert al een opname over het web. Zie expectingrain.com of voor dimeadozen-gebruikers hier de directe link.
[knip]
Hij staat al op mijn ipod
Er circuleert al een opname over het web. Zie expectingrain.com of voor dimeadozen-gebruikers hier de directe link.
[knip]

0
Antonio
geplaatst: 11 april 2009, 15:40 uur
Recensie uit het Parool:
BOB DYLAN WEER IN TOPVORM
AMSTERDAM - De donderslag vlak voor aanvang van het concert was zo heftig dat het even leek alsof er alsnog een terroristische aanslag was gepleegd in Zuidoost. Het onweer was eigenlijk wel gepast bij de muziek die Bob Dylan bracht in de Heineken Music Hall. Dylan, die nooit twee avonden achtereen dezelfde nummers speelt, zong bij het eerste van drie Amsterdamse concerten vooral songs uit de categorie donker en dreigend. Zo zwaar was soms de sfeer dat het enige wat er aan ontbrak een hel en verdoemenis predikende dominee was.
Indrukwekkend was het beslist. Dylan, die binnenkort 68 jaar wordt, is na jaren van modderen weer in topvorm. Op de plaat, maar vooral ook op het podium. Wat tijdens concerten flink helpt, is dat hij tegenwoordig een enorm hechte begeleidingsband heeft. De vijf mannen, die er met hun zwarte pakken en ouderwetse hoeden uitzien als een gang uit een western, zijn niet alleen ontzettend goed op elkaar ingespeeld, ze voelen ook hun nogal grillige baas uitstekend aan.
Vroeger zag je bij concerten van Dylan zijn begeleiders nog wel eens wanhopen, maar zijn huidige muzikanten zijn zo zelfverzekerd als maar kan. In de Heinekenhal smeedden ze blues, country, folk en rock-'n-roll tot één geheel. Elektrische instrumenten voerden daarbij de boventoon, maar ook werden viool, banjo en staande bas bespeeld.
Dylan zelf zat - ook met een cowboyhoed op, maar dan net een slagje groter dan die van zijn bandleden - het grootste deel van de avond achter een keyboard. Evenmin als op de gitaar, is hij op de toetsen een virtuoos, maar dat keyboard, dat het hele concert lang op standje Hammond stond, gaf de muziek een fraai extra laagje.
Makkelijk maakte Dylan het zijn toehoorders niet. Like a rolling stone, waarmee hij het anderhalf uur durende concert besloot, was de eerste echte hit die hij speelde. De meeste songs waren afkomstig van zijn recentste albums Love and theft en Modern times. Van zijn nieuwe album Together through life, dat deze maand verschijnt, werd niets gespeeld.
Van iemand met een zo rasperig, schor en knauwend geluid als Dylan kun je moeilijk zeggen dat hij goed bij stem was, maar hij was gisteren bij vlagen uitstekend verstaanbaar. Desalniettemin duurde het tot het refrein voor het publiek doorhad dat hij als toegift Blowin' in the wind zong. Zijn allerbekendste nummer had dan ook een radicaal nieuw arrangement gekregen. Het ooit zo hoopvolle nummer was een trage blues geworden. (PETER VAN BRUMMELEN
AMSTERDAM - De donderslag vlak voor aanvang van het concert was zo heftig dat het even leek alsof er alsnog een terroristische aanslag was gepleegd in Zuidoost. Het onweer was eigenlijk wel gepast bij de muziek die Bob Dylan bracht in de Heineken Music Hall. Dylan, die nooit twee avonden achtereen dezelfde nummers speelt, zong bij het eerste van drie Amsterdamse concerten vooral songs uit de categorie donker en dreigend. Zo zwaar was soms de sfeer dat het enige wat er aan ontbrak een hel en verdoemenis predikende dominee was.
Indrukwekkend was het beslist. Dylan, die binnenkort 68 jaar wordt, is na jaren van modderen weer in topvorm. Op de plaat, maar vooral ook op het podium. Wat tijdens concerten flink helpt, is dat hij tegenwoordig een enorm hechte begeleidingsband heeft. De vijf mannen, die er met hun zwarte pakken en ouderwetse hoeden uitzien als een gang uit een western, zijn niet alleen ontzettend goed op elkaar ingespeeld, ze voelen ook hun nogal grillige baas uitstekend aan.
Vroeger zag je bij concerten van Dylan zijn begeleiders nog wel eens wanhopen, maar zijn huidige muzikanten zijn zo zelfverzekerd als maar kan. In de Heinekenhal smeedden ze blues, country, folk en rock-'n-roll tot één geheel. Elektrische instrumenten voerden daarbij de boventoon, maar ook werden viool, banjo en staande bas bespeeld.
Dylan zelf zat - ook met een cowboyhoed op, maar dan net een slagje groter dan die van zijn bandleden - het grootste deel van de avond achter een keyboard. Evenmin als op de gitaar, is hij op de toetsen een virtuoos, maar dat keyboard, dat het hele concert lang op standje Hammond stond, gaf de muziek een fraai extra laagje.
Makkelijk maakte Dylan het zijn toehoorders niet. Like a rolling stone, waarmee hij het anderhalf uur durende concert besloot, was de eerste echte hit die hij speelde. De meeste songs waren afkomstig van zijn recentste albums Love and theft en Modern times. Van zijn nieuwe album Together through life, dat deze maand verschijnt, werd niets gespeeld.
Van iemand met een zo rasperig, schor en knauwend geluid als Dylan kun je moeilijk zeggen dat hij goed bij stem was, maar hij was gisteren bij vlagen uitstekend verstaanbaar. Desalniettemin duurde het tot het refrein voor het publiek doorhad dat hij als toegift Blowin' in the wind zong. Zijn allerbekendste nummer had dan ook een radicaal nieuw arrangement gekregen. Het ooit zo hoopvolle nummer was een trage blues geworden. (PETER VAN BRUMMELEN
0
Antonio
geplaatst: 11 april 2009, 15:45 uur
dudehere schreef:
Voor degenen die gisteren ook zo enorm genoten hebben van Dylan, of zouden willen genieten.
[knip]
[knip]
Zou je wellicht bereid zijn de show voor mij op een cd-rommetje te branden ? Wil desnoods wel een leeg cd'tje opsturen of zo...
Is de geluidskwaliteit van de bootleg wat te pruimen, of niet ?
Ben nooit zo bedreven geweest in dat torrent-wereldje...wel eens het een en ander gepindakaast van Mininova, maar dat was op mijn vorige PC.
Die vorige PC is vorig jaar gecrasht en het laten maken kost zo'n 170 Euro, wat ik er nou niet echt voor over heb.
Momenteel gebruik ik een oude systeemkast van mijn zus...met daarop nog Windows 98, vet old school

Downloaden van torrents is op deze PC dus zeker niet aan te raden

0
geplaatst: 11 april 2009, 20:33 uur
Antonio,
Je kunt het ook proberen via rapidshare. Van expectingrain komen de volgende links:
[modknip]
Op free user klikken en deel 1 downloaden, kwartiertje wachten en deel 2 downloaden en daarna nog even uitpakken.
Wanneer dat niet lukt, pm me maar. Dan wil ik het best sturen.
Heeft iemand foto's gemaakt van vrijdag, of gevonden op het web. Ik had namelijk geen camera bij me, maar ik vind het leuk er een paar te hebben. Was toch mijn eerste Dylan dit.
Je kunt het ook proberen via rapidshare. Van expectingrain komen de volgende links:
[modknip]
Op free user klikken en deel 1 downloaden, kwartiertje wachten en deel 2 downloaden en daarna nog even uitpakken.
Wanneer dat niet lukt, pm me maar. Dan wil ik het best sturen.
Heeft iemand foto's gemaakt van vrijdag, of gevonden op het web. Ik had namelijk geen camera bij me, maar ik vind het leuk er een paar te hebben. Was toch mijn eerste Dylan dit.

0
geplaatst: 11 april 2009, 22:00 uur
Sorry, maar heb de illegale downloadlinks toch maar even weggehaald.
0
Antonio
geplaatst: 11 april 2009, 22:48 uur
Amsterdam, The Netherlands
Heineken Music Hall
April 11, 2009
2. Mr. Tambourine Man (Bob on keyboard)
3. Man In The Long Black Coat (Bob on keyboard)
4. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard)
5. When The Deal Goes Down(Bob on keyboard)
8. Tough Mama (Bob on keyboard)
9. Workingman's Blues #2 (Bob on keyboard)
10. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard)
11. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
13. Nettie Moore (Bob on keyboard)
(encore)
Heineken Music Hall
April 11, 2009
2. Mr. Tambourine Man (Bob on keyboard)
3. Man In The Long Black Coat (Bob on keyboard)
4. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard)
5. When The Deal Goes Down(Bob on keyboard)
8. Tough Mama (Bob on keyboard)
9. Workingman's Blues #2 (Bob on keyboard)
10. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard)
11. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
13. Nettie Moore (Bob on keyboard)
(encore)
De 2e avond, met wederom een ouwe parel in de vorm van Tough Mama (van de LP Planet Waves)...
Mede MuMe-gebruikers Maartenn en Sibren waren er vanavond in de HMH bij.
Ik belde Maartenn op het moment dat Dylan begon met het spelen van Blowin' In The Wind en daarvoor zijn band van cowboybroeders nog even netjes voorstelde

Heb Blowin' helemaal afgeluisterd en ik moet toegeven, zelfs door een mobiele telefoon klonk het verbazingwekkend goed.
Dylan was goed te verstaan en klonk lang niet zo slecht als dat ik had verwacht.
Toen Bob (alleen vooraan het podium) tijdens het nummer een aantal harmonicasolo's ten beste gaf, ging de zaal uit zijn dak.
Ik zou zweren dat ik zelfs Maartenn en Sibren uit volle borst hoorde meezingen

* denotes required fields.