Muziek / MusicMeter Live! / Bob Dylan @ HMH 10, 11 en 12 april 2009 !!!
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2009, 11:01 uur
Ik weet niet naar welk concert die Peter van Brummelen van het Parool is geweest, maar het optreden dat ik vrijdag zag van Bob Dylan was simpelweg bar- en barslecht. Zijn stem was bedroevend, maar vooral zijn frasering was tenenkrommend te noemen. Alle nummers wist-ie qua metrum om zeep te helpen door het 'net effe anders' te doen. Dan hadden we nog de band, die geen stap te veel zette en verveeld en ongeduldig het einde van het concert leek af te wachten. De setlist was eveneens erg tegenvallend. Dylan koos ervoor vooral zijn latere werk de aandacht te geven, terwijl iedereen het er toch over eens is dat dat nou niet bepaald zijn beste werk is. Zo was het bij tijd en wijle een 13-in-een-dozijn bluesconcertje dat je ook voor veel minder (lees: geen) geld kunt bezoeken in het lokale bluescafé.
Het woord dat Dylans concert het best omschrijft is 'seniel'. Het was ouwelullenrock pur sang. De enige manier waarop buiten de dikgetrokken lijntjes werd gekleurd was door Bobs brakke zang. Verder was het een ongelofelijk tamme bedoening waar ik achteraf nog geen tientje voor over had gehad.
Het woord dat Dylans concert het best omschrijft is 'seniel'. Het was ouwelullenrock pur sang. De enige manier waarop buiten de dikgetrokken lijntjes werd gekleurd was door Bobs brakke zang. Verder was het een ongelofelijk tamme bedoening waar ik achteraf nog geen tientje voor over had gehad.
0
J.B.
geplaatst: 12 april 2009, 11:34 uur
Gisteren heb ik het concert van Bob bijgewoond. En hoewel ik blij ben hem eindelijk live te hebben gezien, ben ik het voor een groot deel eens met het bovenstaande bericht. De stem van Dylan is tegenwoordig zo krakkemikkig, dat alle nummers daarop aangepast moeten worden. Wat er dan overblijft, is niet meer dan een vlak bluesrock optreden waarbij de magie van de originele nummers vrijwel geheel verdwijnt.
Ik had natuurlijk niet verwacht dat Dylan het niveau van vroeger zou halen, dat zou naïef zijn. Toch had ik wel gedacht dat het concert meer richting de charme van 'Time Out of Mind' zou kunnen gaan (m.i. zijn laatste echt goede album), maar zelfs dat was te hoog gegrepen voor de oude Bob.
Ik heb geen spijt dat ik gegaan ben, en barslecht vond ik het nou ook weer niet. Maar al met al was het teleurstellend en zal ik niet weer gaan.
Ik had natuurlijk niet verwacht dat Dylan het niveau van vroeger zou halen, dat zou naïef zijn. Toch had ik wel gedacht dat het concert meer richting de charme van 'Time Out of Mind' zou kunnen gaan (m.i. zijn laatste echt goede album), maar zelfs dat was te hoog gegrepen voor de oude Bob.
Ik heb geen spijt dat ik gegaan ben, en barslecht vond ik het nou ook weer niet. Maar al met al was het teleurstellend en zal ik niet weer gaan.
0
geplaatst: 12 april 2009, 14:21 uur
Ik ben vrijdag (de 10e dus) geweest. Ik heb ervan kunnen genieten, en dat heeft vooral te maken met de aangepaste verwachtingen welke ik had, adhv recensies van eerdere concerten. Ik had de man nog niet eerder gezien en ben niet echt een kenner, maar zeker wel een 'waardeerder'. Ook van zijn latere werk kan ik genieten. De setlist vond ik ook prima. Die prachtige oude nummers kan hij toch niet meer brengen op een manier die recht doet aan het nummer, lijkt me. De volgende keer dat Bob in het land is ga ik ook niet, maar ik heb zeker geen spijt dat ik ben geweest.
Een krakkemikkige oude kraai die onderweg een hoop is kwijtgeraakt, maar hij doet wat hij blijkbaar moet doen. Ik zie het maar als een van zijn politieke statements: Doorwerken na je 65e zal de kwaliteit van het werk niet altijd goed doen ... Leer hiervan Den Haag!
Een krakkemikkige oude kraai die onderweg een hoop is kwijtgeraakt, maar hij doet wat hij blijkbaar moet doen. Ik zie het maar als een van zijn politieke statements: Doorwerken na je 65e zal de kwaliteit van het werk niet altijd goed doen ... Leer hiervan Den Haag!
0
geplaatst: 12 april 2009, 17:16 uur
ik ben gister avond geweest, k ben een grote fan en ben super blij dat ik hem nog heb mogen zien. Ik vond de setlist eigenlijk nog best wel leuk, van mij had hij geen greatest hits hoeven spelen en ik denk dat hij daar zlef ook niet gelukkig van wordt. en natuurlijk was z'n stem kut, maar dat wist je toch al voordat je naar dit concert ging?
0
geplaatst: 12 april 2009, 18:41 uur
Helamaal mee eens., dat bedoelde ik ook met 'aangepaste verwachtingen'. Goed dat je hem nog gezien hebt !
0
geplaatst: 12 april 2009, 21:20 uur
Samsidesalad schreef:
.......en natuurlijk was z'n stem kut, maar dat wist je toch al voordat je naar dit concert ging?
.......en natuurlijk was z'n stem kut, maar dat wist je toch al voordat je naar dit concert ging?
Dan moet je dus gewoon stoppen zelfs als je Bob Dylan bent.
0
Antonio
geplaatst: 12 april 2009, 23:28 uur
Zimmerman's setlist van het optreden van vanavond, zijn laatste in Nederland.
Zal mij benieuwen of de beste man nog eens terugkomt...
Wellicht tijdens zijn 50th Anniversary World Tour, gezien het feit dat hij eind 1961 zijn platencontract met Columbia tekende en daarvoor (in 1960) al onder de naam Bob Dylan optrad op de campus van Minneapolis/St. Paul, waar hij toendertijd ''studeerde''...
Zal mij benieuwen of de beste man nog eens terugkomt...
Wellicht tijdens zijn 50th Anniversary World Tour, gezien het feit dat hij eind 1961 zijn platencontract met Columbia tekende en daarvoor (in 1960) al onder de naam Bob Dylan optrad op de campus van Minneapolis/St. Paul, waar hij toendertijd ''studeerde''...
Amsterdam, The Netherlands
Heineken Music Hall
April 12, 2009
1. Gotta Serve Somebody (Bob on keyboard)
2. Don't Think Twice, It's All Right (Bob on keyboard and harp)
3. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine
(Bob on keyboard)
4. Million Miles (Bob on keyboard)
5. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
6. Sugar Baby (Bob on keyboard and harp)
7. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob center stage on harp - no keyboard)
8. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
9. Desolation Row (Bob on keyboard and harp)
10. Tough Mama (Bob on keyboard and harp)
11. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
12. Ain't Talkin' (Bob on keyboard)
13. Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
14. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
(encore)
15. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
16. Spirit On The Water (Bob on keyboard and harp)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboardp)
Heineken Music Hall
April 12, 2009
1. Gotta Serve Somebody (Bob on keyboard)
2. Don't Think Twice, It's All Right (Bob on keyboard and harp)
3. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine
(Bob on keyboard)
4. Million Miles (Bob on keyboard)
5. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
6. Sugar Baby (Bob on keyboard and harp)
7. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob center stage on harp - no keyboard)
8. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
9. Desolation Row (Bob on keyboard and harp)
10. Tough Mama (Bob on keyboard and harp)
12. Ain't Talkin' (Bob on keyboard)
14. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
(encore)
15. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
16. Spirit On The Water (Bob on keyboard and harp)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboardp)
0
Antonio
geplaatst: 12 april 2009, 23:30 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Ik heb zomaar het idee dat Dylan ''in het harnas'' ten onder zal gaan, zoals Tommy Cooper.
Tommy ging met zijn fez en Dylan zal gaan met zijn cowboyhoed

0
geplaatst: 12 april 2009, 23:38 uur
Ja hoor, Desolation row, Stuck inside of Mobile, You go your way, Don't think twice, Million miles, Ain't talkin'. Dan waren we vrijdag toch een stuk slechter bedeeld. 

0
geplaatst: 13 april 2009, 11:59 uur
Paalhaas schreef:
Ik weet niet naar welk concert die Peter van Brummelen van het Parool is geweest, maar het optreden dat ik vrijdag zag van Bob Dylan was simpelweg bar- en barslecht. Zijn stem was bedroevend, maar vooral zijn frasering was tenenkrommend te noemen.
Ik weet niet naar welk concert die Peter van Brummelen van het Parool is geweest, maar het optreden dat ik vrijdag zag van Bob Dylan was simpelweg bar- en barslecht. Zijn stem was bedroevend, maar vooral zijn frasering was tenenkrommend te noemen.
Aha, dan ben ik toch blij dat ik niet gegaan ben. Heb er erg over getwijfeld, want als Dylanvolger sinds 1966 zou ik hem toch minstens een keer "gezien"moeten hebben. Maar iets houdt mij altijd tegen. Zijn slechte reputatie wat optredens betreft al sinds de jaren 80, het gevoel dat je een mythe nooit in het echt moet zien omdat ie dan altijd tegenvalt en de magie van de legende verdwenen is...dat ik een hekel heb aan tussen de menigte gepropt in die afschuwelijke HMH mijn oude held in de verte moet zien rochelen met zijn kapotte stem.
Heb op u-tube net een paar filmpjes gekeken. Ondanks de lage kwaliteit van de opnamen is mij duidelijk dat Dylan zijn prachtige oude nummers horen tja...ik zou het geen zingen meer noemen....het doet pijn gewoon.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 april 2009, 12:23 uur
Daar moet ik helaas in meegaan. Ik heb ook een aantal nummers beluisterd. Ik wil het ook weer niet slecht noemen, maar het wordt wel erg sloom en Dylan-onwaardig gebracht. Ik had het best willen meemaken (het blijft Dylan hè), maar dan had de prijs een stuk lager moeten zijn.
0
geplaatst: 13 april 2009, 17:41 uur
Mooi om te zien hoe erg men van mening kan verschillen terwijl men naar hetzelfde concert is geweest. (en dan maak ik even geen woorden vuil aan de personen die denken hun mening te moeten baseren op een paar youtube filmpjes).
Ik vind namelijk dat de stem van Dylan perfect past bij de nummers die hij nu zingt en natuurlijk zijn leeftijd. Die stem samen met de typische manier van fraseren vind ik prachtig.
Natuurlijk had Dylan kunnen kiezen om tot in lengte van dagen met een 'greatest hits' show rond te trekken. Dit zou erg voorspelbaar zijn en hoogstens interessant voor het type publiek dat graag nog even wil 'dansen' op de hits van vroeger.
In plaats daarvan speelt Dylan veel recent materiaal en weet hij zowel een oud als een relatief nieuw en jong publiek (waar ik me toe mag rekenen) aan zich te binden. Tja en als je dan ook nog probeert te experimenteren met nieuwe versies van oudere nummer (vrijdag bijvoorbeeld het geweldige Boots of Spanish leather) is dat voor mij persoonlijk vele malen interessanter dan een voorspelbaar greatest hits concert.
Ik vind namelijk dat de stem van Dylan perfect past bij de nummers die hij nu zingt en natuurlijk zijn leeftijd. Die stem samen met de typische manier van fraseren vind ik prachtig.
Natuurlijk had Dylan kunnen kiezen om tot in lengte van dagen met een 'greatest hits' show rond te trekken. Dit zou erg voorspelbaar zijn en hoogstens interessant voor het type publiek dat graag nog even wil 'dansen' op de hits van vroeger.
In plaats daarvan speelt Dylan veel recent materiaal en weet hij zowel een oud als een relatief nieuw en jong publiek (waar ik me toe mag rekenen) aan zich te binden. Tja en als je dan ook nog probeert te experimenteren met nieuwe versies van oudere nummer (vrijdag bijvoorbeeld het geweldige Boots of Spanish leather) is dat voor mij persoonlijk vele malen interessanter dan een voorspelbaar greatest hits concert.
0
geplaatst: 13 april 2009, 20:33 uur
Ik heb Dylan een jaar of 6 geleden in de Heineken Hal gezien en herken vele commentaren van nu ook ten opzicht van de show van toen. Ik vond de gehele performance en ook zijn stem destijds tenenkrommend slecht. Dylan was ooit heel goed (jaren 70) maar heeft zijn beste tijd gewoon gehad.
0
Antonio
geplaatst: 13 april 2009, 21:35 uur
Dylan was ooit heel goed (jaren 70) maar heeft zijn beste tijd gewoon gehad.
Dylan was ooit heel goed (jaren 70) maar heeft zijn beste tijd gewoon gehad.
I'm driving in the flats in a Cadillac car
The girls all say "You're a worn out star"
My pockets are loaded, and I'm spending every dime
How can you say you love someone else, you know it's me all the time
Words and music by Bob Dylan
Copyright 2001 Special Rider Music
The girls all say "You're a worn out star"
My pockets are loaded, and I'm spending every dime
How can you say you love someone else, you know it's me all the time
Copyright 2001 Special Rider Music
You think I'm over the hill
You think I'm past my prime
Let me see what you got
We can have a whoppin' good time
Copyright 2006 Special Rider Music
You think I'm past my prime
Let me see what you got
We can have a whoppin' good time
Copyright 2006 Special Rider Music

0
geplaatst: 14 april 2009, 15:11 uur
Zo lang Dylan zingt, zijn er mensen die zijn stem niet kunnen uitstaan. Echter, er zijn ook ontzettend veel mensen die zijn stem wel erg kunnen warderen. Voor de mensen uit de eerste catogorie zou ik zeggen: Hou je verre van Dylan zijn muziek, ga niet naar zijn concerten, en laat je niet in met mensen uit de tweede catogorie. Goed of niet goed zingen is nog steeds een kwestie van smaak volgens mij.
Ik heb Dylan zaterdag mogen aanschouwen, ronduit goed concert. Zou ik Dylan liever 30 jaar geleden hebben gezien? Ja, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ontzettend kan genieten van zijn nieuwere werk.
Ik zou zeggen Dylan, als je dit leest (wat zeer waarschijnlijk is) lekker doorgaan, er zijn toch iedere twee jaar weer 3 HMH's vol, met smaakloze mensen zoals mij, die wel kunnen genieten van van dat nasale gekraak!
0
geplaatst: 14 april 2009, 21:04 uur
Ik sluit me aan bij Sibren en dudehere. Zijn stem: inderdaad, daar moet je van houden. Maar wie daar doorheen prikt, ziet en hoort vooral een man die zelfs op respectabele leeftijd nog steeds durft te experimenteren (kom daar maar eens om bij bijvoorbeeld de verder overigens zeer gewaardeerde Rolling Stones) en die nog steeds musiceert met veel plezier en uit liefde voor de muziek. Ik heb - afgezien van het feit dat hij geen enkel nummer speelde van de door mij zo geliefde albums Desire en Blood On The Tracks - zaterdag genoten en ben blij dat ik Dylan in elk geval een keer live aan het werk heb gezien.
0
Antonio
geplaatst: 15 april 2009, 12:03 uur
Basel, Switzerland
St. Jacobshalle
April 14, 2009
1. Cat's In The Well (Bob on keyboard, Donnie on violin)
2. Don't Think Twice, It's All Right
(Bob on keyboard and harp, Stu on acoustic guitar, Tony on standup bass)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob center stage, then keyboard)
4. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard and harp, Stu on acoustic guitar)
5. John Brown (Bob on keyboard, Donnie on banjo
6. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
(Bob on keyboard, then center stage on harp)
7. Masters Of War (Bob on keyboard, Stu on acoustic guitar, Tony on standup bass)
8. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
9. Visions Of Johanna
(Bob on keyboard, Donnie on electric mandolin, Stu on acoustic guitar)
10. Honest With Me (Bob on keyboard)
11. Girl Of The North Country
(Bob center stage, then on keyboard, Tony on standup bass)
12. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
13. Beyond The Horizon (Bob on keyboard and harp, Tony on standup bass)
14. Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
15. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
(encore)
16. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
17. Spirit On The Water (Bob on keyboard and harp, Tony on standup bass)
18. Blowin' In The Wind
(Bob on keyboard, then center stage on harp, Donnie on violin, Stu on acoustic guitar)
St. Jacobshalle
April 14, 2009
1. Cat's In The Well (Bob on keyboard, Donnie on violin)
2. Don't Think Twice, It's All Right
(Bob on keyboard and harp, Stu on acoustic guitar, Tony on standup bass)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob center stage, then keyboard)
4. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard and harp, Stu on acoustic guitar)
5. John Brown (Bob on keyboard, Donnie on banjo
6. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
(Bob on keyboard, then center stage on harp)
7. Masters Of War (Bob on keyboard, Stu on acoustic guitar, Tony on standup bass)
8. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on keyboard)
9. Visions Of Johanna
(Bob on keyboard, Donnie on electric mandolin, Stu on acoustic guitar)
10. Honest With Me (Bob on keyboard)
11. Girl Of The North Country
(Bob center stage, then on keyboard, Tony on standup bass)
12. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
13. Beyond The Horizon (Bob on keyboard and harp, Tony on standup bass)
(encore)
17. Spirit On The Water (Bob on keyboard and harp, Tony on standup bass)
18. Blowin' In The Wind
(Bob on keyboard, then center stage on harp, Donnie on violin, Stu on acoustic guitar)
0
geplaatst: 15 april 2009, 12:57 uur
Zou niet weten welke stem er dan wel mooi past bij de muziek van Dylan. Nikki van X factor misschien? Ik vind het nogal een onzinnige reactie. Muziek draait niet alleen om de stem voor zover ik weet. Ach, misschien moet ik alleen waarde hechten aan de meningen van mensen die er daadwerkelijk zijn geweest.
Ik vond het een zeer goed concert. Gelukkig doet hij geen Greatest Hits Concert met elke keer dezelfde nummers. En wat nummers van nieuwere albums betreft. Dat is toch vrij logisch? Elke artiest speelt toch op zijn tour nummers van zijn meest recente albums? Tenminste dat is in ieder geval vrij normaal. In de ogen van Dylan gezien vind ik het vrij begrijpelijk dat hij niet 30 jaar Hurricane wilt spelen. Echter was ik zondag nog goed bedeeld met Desolation Row, Blowing in the Wind, Like A Rolling Stone, Don't thin Twice it's Allright. Ohja en het prachtige Million Miles.
Ben blij dat ik hem een keer live heb meegemaakt en de sfeer en muziek was gewoon zeer goed.
0
Antonio
geplaatst: 17 april 2009, 00:24 uur
Milan, Italy
Assago DatchForum
April 15, 2009
1. The Wicked Messenger (Bob on keyboard)
2. Just Like Tom Thumb's Blues (Bob on guitar)
3. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
4. Rollin' And Tumblin' (Bob on keyboard)
5. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on keyboard)
6. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard)
7. Sugar Baby (Bob on keyboard)
8. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
9. Blind Willie McTell (Bob on keyboard)
10. Desolation Row (Bob on keyboard)
11. Honest With Me (Bob on keyboard)
12. Ballad Of A Thin Man (Bob on keyboard)
13. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard)
(encore)
17. Spirit On The Water (Bob on keyboard)
18. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard)
Assago DatchForum
April 15, 2009
1. The Wicked Messenger (Bob on keyboard)
2. Just Like Tom Thumb's Blues (Bob on guitar)
3. Just Like A Woman (Bob on keyboard)
4. Rollin' And Tumblin' (Bob on keyboard)
5. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on keyboard)
6. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard)
7. Sugar Baby (Bob on keyboard)
8. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on keyboard)
9. Blind Willie McTell (Bob on keyboard)
10. Desolation Row (Bob on keyboard)
11. Honest With Me (Bob on keyboard)
12. Ballad Of A Thin Man (Bob on keyboard)
13. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard)
(encore)
BALLAD OF A THIN MAN !!!!!!!!!!!!!!!!
EPISCH....
BESTE DYLAN NUMMER OOIT

0
geplaatst: 17 april 2009, 00:29 uur
Het kan dus wel: geniale setlist! Hard rain, Tom thumb, Blind Willie, Mobile, Just like a woman, Desolation row, Thin man, etc. Jaloers... 
Wat saai trouwens dat-ie altijd eindigt met dezelfde drie nummers. Spirit on the water is echt een ontzettend slechte keus voor een encore. En dan eindigen met die verneukte versie van Blowin' in the wind (niet dat het origineel me nou kippenvel bezorgt, maar goed).
Hoe lang ga je trouwens nog door met posten van setlists, Antonio? Tot ik van ellende in huilen uitbarst?

0
Antonio
geplaatst: 17 april 2009, 17:17 uur
Paalhaas schreef:
Hoe lang ga je trouwens nog door met posten van setlists, Antonio? Tot ik van ellende in huilen uitbarst?
Als dat zou kunnen

Het is gewoon een lekkere domme bezigheid om, nadat ik 's avonds uit mijn werk kom, onder het genot van een pot bier even fijn het net af te struinen voor deze setlists en andere onzinnige snuisterijen...
Om ze daarna vervolgens (met muzikale begeleiding uiteraard) hier voor mijn kameraden op MuMe te posten

0
Koyaanisqatsi_
geplaatst: 17 april 2009, 17:36 uur
Dylan is een charlatan, die man maakt al 40 jaar dezelfde muziek, welke setlist het ook mag zijn. Trek daar ook nog die inmiddels gigantische verrotte stem bij op,
HEt mag toch duidelijk zijn dat iedereen die naar Dylan concerten gaan dit alleen doen omdat het dylan is, als dezelfde goeie band met een dylan imitator zou gaan spelen, dan zou er geen hond op afkomen,.
Het is puur uit sentiment, puur uit; we gaan dylan kijken zolang het nog kan, want misschien is het wel de laatste keer. Alsof het de laatste wittetijger is in een verwaarloosde dierentuin is. De tijger is uitgehongerd, ziet er ziek uit en staat op sterven. Maar toch gaan de mensen kijken, want ze weten als deze dood is, dat ze het met hun eigen ogen niet meer zullen zien. Ze lopen naar de kooi en zeggen dan; ja hij is wel mooi he? Hij is wel uniek.
Het is gewoon een kneuzenkermis, een circus freakshow.
Enkele jaren terug ben ik naar Dylan in de Ahoy geweest. Waarom? Omdat ik die man toch wel wilde zien. Was het leuk? Ja het was mooi om hem echt te zien. Was het goed? Nee, maar hij was net zomooi als die laatste uitgehongerde zieke wittetijger in een te kleine kooi.
HEt mag toch duidelijk zijn dat iedereen die naar Dylan concerten gaan dit alleen doen omdat het dylan is, als dezelfde goeie band met een dylan imitator zou gaan spelen, dan zou er geen hond op afkomen,.
Het is puur uit sentiment, puur uit; we gaan dylan kijken zolang het nog kan, want misschien is het wel de laatste keer. Alsof het de laatste wittetijger is in een verwaarloosde dierentuin is. De tijger is uitgehongerd, ziet er ziek uit en staat op sterven. Maar toch gaan de mensen kijken, want ze weten als deze dood is, dat ze het met hun eigen ogen niet meer zullen zien. Ze lopen naar de kooi en zeggen dan; ja hij is wel mooi he? Hij is wel uniek.
Enkele jaren terug ben ik naar Dylan in de Ahoy geweest. Waarom? Omdat ik die man toch wel wilde zien. Was het leuk? Ja het was mooi om hem echt te zien. Was het goed? Nee, maar hij was net zomooi als die laatste uitgehongerde zieke wittetijger in een te kleine kooi.
0
geplaatst: 17 april 2009, 20:31 uur
@ Koyaanisqatsi_
En om dit prachtig opgebouwde statement kracht bij te zetten heb je gisteren rond 1:45 uur (in 5 minuten tijd) elk Dylan album met een dikke onvoldoende beoordeeld???
Typisch gevalletje van If you don't like it, leave it. Schrijf liever een leuk stuk over wat je wel goed vind.
En om dit prachtig opgebouwde statement kracht bij te zetten heb je gisteren rond 1:45 uur (in 5 minuten tijd) elk Dylan album met een dikke onvoldoende beoordeeld???
Typisch gevalletje van If you don't like it, leave it. Schrijf liever een leuk stuk over wat je wel goed vind.
0
geplaatst: 17 april 2009, 21:30 uur
Koyaanisqatsi_ schreef:
Dylan is een charlatan, die man maakt al 40 jaar dezelfde muziek, welke setlist het ook mag zijn. Trek daar ook nog die inmiddels gigantische verrotte stem bij op,
Ik ben geen super Dylan fan maar dit soort zogenaamd grappige maar totaal zinloze commentaren is wat mij betreft nergens voor nodig. En die Album waarderingen van gisteren slaan inderdaad nergens op.
0
Antonio
geplaatst: 17 april 2009, 22:15 uur
Koyaanisqatsi_ schreef:
Zo te zien is onze door Herman verbannen Erwku weer terug op MuMe...
Je valt meteen door de mand, zo met die Philip Glass foto en die naam

Kun je je frustraties niet meer kwijt daar op MovieMeter soms ???
0
geplaatst: 17 april 2009, 23:16 uur
Koyaanisqatsi_ schreef:
Hmm
Sinds wanneer is Bob Dylan een Witte Tijger en een podium een kooi? Sorry misschien ben ik niet creatief genoeg voor deze verglijking.
Wat ik wel weet is dat Blonde On Blonde totaal anders is dan Highway 61 Revisted. En is Highway 61 weer totaal anders dan Blood On the Tracks. Time Out of Mind en John Wesley Harding zijn ook geen verglijking waard. Nashville en John Wesley Harling? En wat dacht je van het politieke Times They Are A Changing en Modern Times?
Ik bedoel was is het voor onzin om te zeggen dat Dylan al 40 jaar dezeflde muziek maakt? Misschien wat meer muziek luisteren of je gehoorapparaten aanzetten? Flauw grapje maar ik raad wel aan Dylan eerst te luisteren voordat je met dit soort opmerkingen komt.
Wat betreft dat de band van Dylan zonder Dylan geen hond zou aantrekken is logisch. Bob dylan is niet te immiteren en bovendien het optreden heet Bob Dylan and His Band en niet The band and Bob Dylan. Naar Bruce Springsteen zonder Bruce Springsteen komt toch geen Witte Tijger??
0
Antonio
geplaatst: 17 april 2009, 23:24 uur
Rome, Italy
PalaLottomatica
April 17, 2009
1. Cat's In The Well (Bob on keyboard)
2. Don't Think Twice, It's All Right (Bob on keyboard)
3. Things Have Changed (Bob on guitar)
4. Boots Of Spanish Leather (Bob on guitar)
5. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard)
6. Sugar Baby (Bob on keyboard)
7. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on center stage - no harp or keyboard)
8. Make You Feel My Love (Bob on keyboard)
9. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard)
10. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
12. Love Sick (Bob on keyboard)
14. Return To Me (Bob on keyboard)
(encore)
PalaLottomatica
April 17, 2009
1. Cat's In The Well (Bob on keyboard)
2. Don't Think Twice, It's All Right (Bob on keyboard)
3. Things Have Changed (Bob on guitar)
4. Boots Of Spanish Leather (Bob on guitar)
5. The Levee's Gonna Break (Bob on keyboard)
6. Sugar Baby (Bob on keyboard)
7. Tweedle Dee & Tweedle Dum (Bob on center stage - no harp or keyboard)
8. Make You Feel My Love (Bob on keyboard)
9. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on keyboard)
10. Beyond The Horizon (Bob on keyboard)
12. Love Sick (Bob on keyboard)
14. Return To Me (Bob on keyboard)
(encore)
0
geplaatst: 17 april 2009, 23:45 uur
Antonio schreef:
Haha komt ie weer met zn setlijst.. Welk bier ben je aan het drinken?
Hij heeft Love Sick gespeeld!Jij hebt trouwens ook een mooie Top 10 Running On Empty. Als de liquide middelen het weer toelaten hoop ik de boxsets van Genesis ook aan te schaffen. Kansas is of was ook een topband...
0
geplaatst: 18 april 2009, 19:15 uur
Wat off topic berichten weggehaald.
Ik kan me trouwens de mening van Koyaanisqatsi wel een beetje indenken. Het is voor mij ook wel de reden geweest om niet naar de HMH te gaan...
Ik kan me trouwens de mening van Koyaanisqatsi wel een beetje indenken. Het is voor mij ook wel de reden geweest om niet naar de HMH te gaan...
* denotes required fields.