Muziek / MusicMeter Live! / Arctic Monkeys in Antwerpen/Amsterdam
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2009, 13:04 uur
Bij Arctic Monkeys - Humbug (2009):
Wooeehooe, vanavond live in Antwerpen! Heb dr zin in. Hopelijk komen de nummers live goed over!
Wooeehooe, vanavond live in Antwerpen! Heb dr zin in. Hopelijk komen de nummers live goed over!
0
geplaatst: 3 november 2009, 14:02 uur
henk_loos schreef:
Toen ik erbij was absoluut. Vooral Crying Lightning was geweldig!Wooeehooe, vanavond live in Antwerpen! Heb dr zin in. Hopelijk komen de nummers live goed over!
0
geplaatst: 4 november 2009, 02:03 uur
Tjonge, jonge jonge jonge jonge. Nou heb ik ze al 3x eerder live gezien, maar toch flikken ze het weer om me aangenaam te verrassen. Omdat Humbug er nu is, kunnen ze een stuk afwisselender spelen en dat klinkt anders maar weer steengoed. Ook spelen ze wat andere arrangementen in sommig 'ouder werk'. Van dit album waren Crying Lightning, Cornerstone en bovenal Pretty Visitors briljant.
Mooie Arena daar in Antwerpen en wat een sfeer zeg!
Mooie Arena daar in Antwerpen en wat een sfeer zeg!

0
geplaatst: 4 november 2009, 09:08 uur
west: Helemaal mee eens! Wat een feest gisteren. Die nieuwe nummers kwamen er goed uit knallen en live klinken ze nog lekkerder dan op cd.. Vandaag nog maar eens even nagenieten met de 3 cd's van de aapjes..
(stiekem) off-topic: Vond Eagles trouwens ook echt leuk! Vooral het laatste nummer was errug lekkerrr.. Ze hadden er zin in gelof ik haha
(stiekem) off-topic: Vond Eagles trouwens ook echt leuk! Vooral het laatste nummer was errug lekkerrr.. Ze hadden er zin in gelof ik haha
0
geplaatst: 4 november 2009, 13:14 uur
Ik wou dat ik mijn stem nog kan verhogen want ze waren gisteren in de Lotto Arena echt AF! Beste optreden dat ik al gezien heb tot nu toe, de sfeer en de keuze van de liedjes waren geweldig! Ik was al een grote fan van hun maar dat is nu alleen nog maar verdubbeld, ze zullen altijd mijn lievelingsgroep blijven. (Door hun CD 'Favourtie Worst Nightmare' ben ik eigenlijk naar rock overgestapt =D Vind het trouwens nog 1 van de beste CD's ooit)
Ik wou dat ik mijn stem nog kan verhogen want ze waren gisteren in de Lotto Arena echt AF! Beste optreden dat ik al gezien heb tot nu toe, de sfeer en de keuze van de liedjes waren geweldig! Ik was al een grote fan van hun maar dat is nu alleen nog maar verdubbeld, ze zullen altijd mijn lievelingsgroep blijven. (Door hun CD 'Favourtie Worst Nightmare' ben ik eigenlijk naar rock overgestapt =D Vind het trouwens nog 1 van de beste CD's ooit)
0
geplaatst: 4 november 2009, 13:30 uur
henk_loos schreef:
Super was dat optreden! Heb je hun albums al: echte aanraders. Ze spelen op het album iets minder stevig, meer als de 'oude' Stones.
0
geplaatst: 5 november 2009, 11:25 uur
Ben de laatste cd van EoDM nu aan het luisteren! Wat een lekkere plaat zeg... Had wel eens wat van ze gehoord, maar nu ik ze live heb gezien komt het iets beter op me over.. Tekstueel ook erg leuk!
Wel grappig dat je de Rolling Stones aanhaalde, West.. ik moest bij de podiumpresentatie meer dan eens denken aan Mick Jagger!
Wel grappig dat je de Rolling Stones aanhaalde, West.. ik moest bij de podiumpresentatie meer dan eens denken aan Mick Jagger!

0
geplaatst: 5 november 2009, 11:38 uur
Zijn er nog users die woensdag 11 november naar de AM gaan? Ik ben van de partij! 

0
geplaatst: 5 november 2009, 12:10 uur
Geweldig optreden van de Monkeys dinsdag in Antwerpen! Retestrak en een uitstekende set-keuze! Turner deed ook pogingen tot communicatie met het publiek, op zich al bewonderingswaardig, en wat was dat met die confetti-kanonnen? Een show-element in een Arctic Monkeys optreden zowaar! 
Vond enkel het geluid niet altijd even goed. Het briljante einde van The Jeweller's Hands bijvoorbeeld ging daardoor kompleet de mist in. Misschien lag het aan de plaats waar ik zat? Of is de Lotto arena gewoon niet geschikt als concertzaal? Heb er ook Queens of the stone age gezien en toen was de klank ook al niet echt denderend te noemen. Alleszins heeft dit de pret niet kunnen bederven en ben ik met een zalig gevoel naar huis gegaan! Top-optreden van misschien wel de beste band van het moment....hulde!

Vond enkel het geluid niet altijd even goed. Het briljante einde van The Jeweller's Hands bijvoorbeeld ging daardoor kompleet de mist in. Misschien lag het aan de plaats waar ik zat? Of is de Lotto arena gewoon niet geschikt als concertzaal? Heb er ook Queens of the stone age gezien en toen was de klank ook al niet echt denderend te noemen. Alleszins heeft dit de pret niet kunnen bederven en ben ik met een zalig gevoel naar huis gegaan! Top-optreden van misschien wel de beste band van het moment....hulde!
0
geplaatst: 5 november 2009, 12:18 uur
Dat beloofd heel wat voor volgende week! Eagles of Death Metal maken er ook altijd een leuk feestje van (Rock Werchter waren ze ook strak).. als ze maar niet stoned op het podium komen, wat ze al eerder hebben gepresteerd meende ik.
Heb er zin in.
Heb er zin in.
0
geplaatst: 5 november 2009, 12:27 uur
Ik heb Eagles of Death Metal wel eens gezien, terwijl de zanger straalbezopen was. Ik heb eigenlijk zelden zo gelachen tijdens een concert. 
Vind het wel een apart voorprogramma voor de AM: Eagles of DM is vrolijk en uitbundig, terwijl AM me op het podium redelijk introvert lijkt (afgaande op hun optreden op Lowlands).

Vind het wel een apart voorprogramma voor de AM: Eagles of DM is vrolijk en uitbundig, terwijl AM me op het podium redelijk introvert lijkt (afgaande op hun optreden op Lowlands).
0
geplaatst: 5 november 2009, 12:31 uur
Misschien heeft het iets te maken met welke platenmaatschappijen ze werken?
0
geplaatst: 5 november 2009, 13:03 uur
herman schreef:
Ik vermoed dat dit het resultaat is van hun gemeenschappelijke vriendschap met Josh Homme.
0
geplaatst: 5 november 2009, 13:29 uur
Ik vind het in die zin ook wel logisch, maar hun muziek roept een totaal verschillend gevoel bij me op. 

0
geplaatst: 5 november 2009, 14:54 uur
Das waar!
EODM moet het van de podiumpresence hebben, terwijl bij AM de nadruk meer op de songs ligt....
EODM moet het van de podiumpresence hebben, terwijl bij AM de nadruk meer op de songs ligt....
0
geplaatst: 5 november 2009, 17:23 uur
TrideStar schreef:
Haha ik was er ook,
Secret door was wel leuk he

Zo met al die glitters

0
geplaatst: 5 november 2009, 21:12 uur
Ik ben er woensdag bij, en de gedachte dat ze gaan openen met Dance little liar wat ik het beste AM nummer tot nu toe vind en het lekker losgaan op when the sun goes down.............GEWELDIG.
0
geplaatst: 6 november 2009, 09:11 uur
herman schreef:
Eagles of DM speelden in Antwerpen hun muziek juist wat harder en strakker dan op de plaat, terwijl the AM in hun eigen live shows een stukje minder strak spelen dan op festivals. Op die festivals komt dat mogelijk toch door de zenuwen, spelen voor zoveel mensen. Ze komen dan minder uit de verf dan als ze een eigen concert hebben in kleinere zalen.
Zo paste de combi van deze bands toch goed afgelopen dinsdag.
Voor iedereen die naar Amsterdam gaat: mis het voorprogramma van de Eagles of Death Metal niet: is echt geweldig en duurde ook nog eens 40 minuten in Antwerpen.
0
geplaatst: 7 november 2009, 00:42 uur
Goed optreden in Antwerpen. Maar de manier waarop mr. Turner tijdens bis 505 meteen het podium verliet na het beëindigen van z'n zanglijn, terwijl de instrumentale finale nog in volle hevigheid woedde, vond ik toch wel behoorlijk arrogant eigenlijk. Een smet op een voor de rest behoorlijk sterk optreden.
0
geplaatst: 8 november 2009, 21:29 uur
west schreef:
Voor iedereen die naar Amsterdam gaat: mis het voorprogramma van de Eagles of Death Metal niet: is echt geweldig en duurde ook nog eens 40 minuten in Antwerpen.
Die zanger van de Eagles Of Death Metal, Jesse Hughes, is echt een van de meest charmante frontmannen in de moderne rock. Als je hem ziet spelen, met zijn grijns en zijn druipsnor, wil je hem echt mee naar huis nemen. Maar ik heb ze nu twee keer gezien (beide keren op festivals), en muzikaal heb ik het trucje nu wel een beetje gezien eigenlijk... Had toch liever gezien dat de AM een interessant nieuw indiebandje hadden meegenomen.
Maar ja, we zullen het zien, woensdag

0
geplaatst: 11 november 2009, 18:48 uur
Ik vond EODM echt het meest kansloze wat ik in tijden heb gezien een totaal mongoloïde zanger/gitarist die constant zijn partijen verkeerd speelt en tja wanneer die ze goed speelt is het nog steeds een van de meest ongeïnspireerde bagger akkoordjes rock
maar goed dat ze door een stel 20'ers totaal van het podium afgeblazen werden.
maar goed dat ze door een stel 20'ers totaal van het podium afgeblazen werden.
0
geplaatst: 12 november 2009, 00:19 uur
Ik vond het concert in Antwerpen beter. Vanavond in de HMH was iets rommeliger en Alex en die andere gitarist waren stoned, waardoor ze wat fouten maakten. Vooral op de nummers van het nieuwe album was dit te horen. Het was iets minder direct dan normaal. Maar dan heb je nog een heel aardig concert.
Ik vond het concert in Antwerpen beter. Vanavond in de HMH was iets rommeliger en Alex en die andere gitarist waren stoned, waardoor ze wat fouten maakten. Vooral op de nummers van het nieuwe album was dit te horen. Het was iets minder direct dan normaal. Maar dan heb je nog een heel aardig concert.
0
geplaatst: 12 november 2009, 09:16 uur
Gaat verder alles goed met je Silver? 
Of ben je per ongeluk naar het verkeerde concert geweest?
Die 20'ers, waar ik groot fan van ben, deden gisteravond onder voor the Eagles of Death Metal. Heerlijke directe rock 'n roll met een Stones inslag, geweldig live gespeeld. De zaal - die al bijna vol was - stond op zijn kop en dat bij een voorconcert.
Van the Monkeys vond ik het concert in Antwerpen beter. Vanavond in de HMH was het iets rommeliger en Alex en die andere gitarist waren stoned, waardoor ze wat fouten maakten. Vooral op de nummers van het nieuwe album was dit te horen. Het was iets minder direct dan normaal. Ook speelden ze maar liefst 10 minuten korter. Maar dan heb je nog een heel aardig concert
EODM: 9
AM: 8

Of ben je per ongeluk naar het verkeerde concert geweest?
Die 20'ers, waar ik groot fan van ben, deden gisteravond onder voor the Eagles of Death Metal. Heerlijke directe rock 'n roll met een Stones inslag, geweldig live gespeeld. De zaal - die al bijna vol was - stond op zijn kop en dat bij een voorconcert.
Van the Monkeys vond ik het concert in Antwerpen beter. Vanavond in de HMH was het iets rommeliger en Alex en die andere gitarist waren stoned, waardoor ze wat fouten maakten. Vooral op de nummers van het nieuwe album was dit te horen. Het was iets minder direct dan normaal. Ook speelden ze maar liefst 10 minuten korter. Maar dan heb je nog een heel aardig concert
EODM: 9
AM: 8
0
geplaatst: 12 november 2009, 14:23 uur
Nee, sorry West, ik verklaar mezelf in deze oneens. De EODM klonken als een Crazy Horse aan de speed zonder Neil Young, het leek echt nergens op. Ik weet niet of je ze vaker hebt gezien, maar het EODM trucje (powerriffing, macho solo's, QOTSA-robotdrums en debiele westcoastrock-refreintjes) wordt na een paar keer echt saai, met alleen de QOTSA-drummer wiens naam ik te lui ben om op te zoeken als bovenmatig muzikant. Hoe lief ik Jesse Hughes ook vind, nog een keer deze band live had van mij niet gehoeven.
In je recensie van de Monkeys kan ik me wel vinden. Of ze stoned waren weet ik niet, maar inderdaad maakten ze wat fouten. Leuk is dat de fans langzaamaan ook de nieuwe nummers gaan waarderen, vooral 'My Propeller' en 'Cornerstone' sloegen aan.
Ik heb een paar maanden niet echt naar hun muziek geluisterd. Tijdens het concert merkte ik vaak dat ik bijna vergeten was hoeveel topnummers de Monkeys in hun korte carriere hebben geschreven. Het was weer fijn meezingen met 'The View From The Afternoon' en 'Do Me A Favour.'
Het is een beetje jammer dat ze bepaalde nummers niet meer spelen omdat ze die te kinderachtig vinden. Beetje hypocriet ook, want op welke manier is Mardy Bum (spelen ze niet meer) kinderachtiger dan I Bet You Look Good On The Dancefloor (speelden ze wel)? De Arctic Monkeys mogen wel gaan oppassen hun eigen rock 'n' rollroots niet te gaan verloochenen.
Wat dat betreft zijn ze nog steeds een beetje zoekende, maar voor het moment lijken ze een goede flow gevonden te hebben. Hun show is minder navelstaarderig en obscuur dan hun festivaloptredens van eerder dit jaar, met een goede balans tussen oud en nieuw werk en een prima tempo. De typisch kale show wordt een beetje aangekleed met gestileerde videobeelden aan de zijkant van het podium, een toffe lichtshow en een confettikanon voor de catharsis op het einde.
Al met al een uitstekend optreden.
In je recensie van de Monkeys kan ik me wel vinden. Of ze stoned waren weet ik niet, maar inderdaad maakten ze wat fouten. Leuk is dat de fans langzaamaan ook de nieuwe nummers gaan waarderen, vooral 'My Propeller' en 'Cornerstone' sloegen aan.
Ik heb een paar maanden niet echt naar hun muziek geluisterd. Tijdens het concert merkte ik vaak dat ik bijna vergeten was hoeveel topnummers de Monkeys in hun korte carriere hebben geschreven. Het was weer fijn meezingen met 'The View From The Afternoon' en 'Do Me A Favour.'
Het is een beetje jammer dat ze bepaalde nummers niet meer spelen omdat ze die te kinderachtig vinden. Beetje hypocriet ook, want op welke manier is Mardy Bum (spelen ze niet meer) kinderachtiger dan I Bet You Look Good On The Dancefloor (speelden ze wel)? De Arctic Monkeys mogen wel gaan oppassen hun eigen rock 'n' rollroots niet te gaan verloochenen.
Wat dat betreft zijn ze nog steeds een beetje zoekende, maar voor het moment lijken ze een goede flow gevonden te hebben. Hun show is minder navelstaarderig en obscuur dan hun festivaloptredens van eerder dit jaar, met een goede balans tussen oud en nieuw werk en een prima tempo. De typisch kale show wordt een beetje aangekleed met gestileerde videobeelden aan de zijkant van het podium, een toffe lichtshow en een confettikanon voor de catharsis op het einde.
Al met al een uitstekend optreden.
0
geplaatst: 12 november 2009, 14:40 uur
Ik vond het anders gisteren akelig strak wat de heren hebben klaar gespeeld. Logischerwijs knallen de nummers van de eerste twee albums keihard door speakers en worden luidkeels meegezongen. Maar ik vond de nieuwe nummers meer dan aangenaam, en zorgde tevens voor de nodige afwisseling tussen het rockgeweld. The Jeweller's Hand en Cornerstone gaf ons even de tijd om op adem te komen.
En stoned?! Ik had toch echt een goed zicht op het podium... Of heb ik iets gemist? Opvallend was wel dat Alex zich opeens zonder gitaar begaf tijdens Pretty Visitors en daardoor wat onwennig oogde. Maar neemt niet weg dat ik van begin tot eind heb genoten van deze aapjes. Een nieuwe fan is geboren
ps. Van de EoDM heb ik kostelijk vermaakt! Prima opwarmer
En stoned?! Ik had toch echt een goed zicht op het podium... Of heb ik iets gemist? Opvallend was wel dat Alex zich opeens zonder gitaar begaf tijdens Pretty Visitors en daardoor wat onwennig oogde. Maar neemt niet weg dat ik van begin tot eind heb genoten van deze aapjes. Een nieuwe fan is geboren

ps. Van de EoDM heb ik kostelijk vermaakt! Prima opwarmer

0
geplaatst: 12 november 2009, 18:44 uur
west schreef:
Twee jaar geleden waren de concerten op basis van de eerste 2 albums echt fantastisch. Anderhalf uur gevangen in een machtige stoot van krachtige, soms subtielere rock, gevuld met heel veel sterke songs. Gisteravond werden daar de songs van Humbug aan toe gevoegd en verdwenen daardoor songs van de eerste twee albums. Het was gelijk een stuk(je) minder. Minder direct, minder raak, wat minder goed.
Let wel: Humbug blijft een erg sterk album, met voldoende (hele) goede songs, mooi gezongen, prima gespeeld. Maar na veel luisterbeurten vind ik het over het geheel genomen toch wat minder dan hun eerste twee albums, maar dat is bepaald geen schande.
Twee jaar geleden waren de concerten op basis van de eerste 2 albums echt fantastisch. Anderhalf uur gevangen in een machtige stoot van krachtige, soms subtielere rock, gevuld met heel veel sterke songs. Gisteravond werden daar de songs van Humbug aan toe gevoegd en verdwenen daardoor songs van de eerste twee albums. Het was gelijk een stuk(je) minder. Minder direct, minder raak, wat minder goed.
Let wel: Humbug blijft een erg sterk album, met voldoende (hele) goede songs, mooi gezongen, prima gespeeld. Maar na veel luisterbeurten vind ik het over het geheel genomen toch wat minder dan hun eerste twee albums, maar dat is bepaald geen schande.
Zo zie je maar dat meningen heel erg kunnen verschillen. Ik vond het concert juist briljant door de songs van Humbug. De verscheidenheid aan stijlen die moeiteloos door elkaar heen worden gebruikt. Ik vond het van een enorm hoog niveau, ik kan me bij een dergelijk concert opeens voorstellen hoe mensen zich hebben gevoeld die de Beatles op hun hoogtepunt hebben gezien.
Er werd ook om me heen niet geouwehoerd. Iedereen zat ademloos te luisteren, nou dat heb ik echt al 100 concerten niet meer meegemaakt......
0
geplaatst: 12 november 2009, 18:50 uur
Oh, ik zie nu dat bovenstaand stukje eigenlijk niet mag hier. Nou ja, ter ondersteuning van het feit dat ik Humbug een wereldplaat vind......
0
geplaatst: 12 november 2009, 19:07 uur
predator schreef:
Zo zie je maar dat meningen heel erg kunnen verschillen. Ik vond het concert juist briljant door de songs van Humbug. De verscheidenheid aan stijlen die moeiteloos door elkaar heen worden gebruikt......
Zo zie je maar dat meningen heel erg kunnen verschillen. Ik vond het concert juist briljant door de songs van Humbug. De verscheidenheid aan stijlen die moeiteloos door elkaar heen worden gebruikt......
Ben jij 2 / 3 jaar geleden naar concerten van the Arctic Monkeys geweest? Die waren echt nog beter, nog intenser, nog raker. Gisteren was het echt een goed concert, maar vroeger was weer eens alles beter....

0
geplaatst: 14 november 2009, 19:42 uur
Ik vind juist de bijdrage van Humbug zo geweldig. En die was er 2 jaar geleden nog niet........
* denotes required fields.