Muziek / MusicMeter Live! / Herman's Heldhaftige Herfsttour
zoeken in:
0
ElMeroMero
geplaatst: 8 september 2005, 20:33 uur
Gaan er nog mensen naar Explosions in the Sky ? Ze spelen namelijk op 15 november a.s. in Paradiso.
0
geplaatst: 8 september 2005, 21:06 uur
Waarom moet broadcast nou net op 3&4 oktober komen, 3 kan ik niet en 4 ga ik al naar Eels. Vind het wel jammer dat ik het moet missen, maarja keuzes moet je maken
0
geplaatst: 8 september 2005, 21:18 uur
Ik heb kaartjes voor broadcast in paradiso alvast in huis......kleine zaal trouwens dat is wel spijtig
0
geplaatst: 10 september 2005, 18:04 uur
ElMeroMero schreef:
Gaan er nog mensen naar Explosions in the Sky ? Ze spelen namelijk op 15 november a.s. in Paradiso.
Als alles goed gaat, ben ik daar zeker bij! Bedankt voor dit heuglijke nieuws, heb ik weer iets om naar uit te kijken.

0
geplaatst: 10 september 2005, 18:54 uur
The Night of the Unexpected was tof! Het unexpected gedeeltje kwam van de afzegging van Pan Sonic, maar dit werd meer dan goed gemaakt door meeslepende en boeiende optredens van Supersilent, Diff:use en Four Tet. Korte optredens met saxofonisten, tapdans-noise en Adiago for Strings-zangkoor maakten het gevarieerde avondje compleet.
0
geplaatst: 10 september 2005, 19:04 uur
Ik heb dezelfde indruk. Heb nog wat foto's en een filmpje van Four Tet. Zal die van het weekend wel online gooien. 

0
geplaatst: 10 september 2005, 22:06 uur
Leuk, ben benieuwd!
Four Tet was trouwens verrassend experimenteel. Hoop geklooi met kleine samples, niet vies van wat smerige geluiden en ondertussen nog lekker dansbaar ook. Top!
Four Tet was trouwens verrassend experimenteel. Hoop geklooi met kleine samples, niet vies van wat smerige geluiden en ondertussen nog lekker dansbaar ook. Top!
0
geplaatst: 30 september 2005, 14:27 uur
Hoe staat het met herman's heldhaftige herfsttour....die van mij begint vorm te krijgen:
4 oktober : Broadcast
21 oktober: The Veils
27 oktober: Sufjan Stevens
Allemaal in paradiso! ...en de kaartjes zijn binnen
4 oktober : Broadcast
21 oktober: The Veils
Allemaal in paradiso! ...en de kaartjes zijn binnen
0
geplaatst: 30 september 2005, 17:53 uur
En ik heb starsailor gemist! Iemand wel kaartjes voor de melkweg?
0
titan (crew)
geplaatst: 30 september 2005, 20:23 uur
Nog meer mensen hier die op 3 oktober naar Broadcast gaan?
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 01:29 uur
Er staan twee foto's van Four Tet op mijn weblog, maar ik zal ze ook wel even hier posten. 

Verder ga ik morgen ook naar Broadcast in Ro-Town. Ik ben in het gezelschap van een stevige jongen met een bril, zwart haar en een baardje en een slanke jongen met een bril, een staartje en zonder baardje.
Verder gaat het wel aardig met mijn tour, Bono.
Ik ben gisteren nog naar Utrecht geweest, naar Interzone. Ik heb Sietse niet meer horen DJ'en, want toen was ik al naar huis, maar ik heb wel ondermeer Janek Schaefer (met een twee-armige platenspeler), Ola K (vond ik het beste), Machinefabriek ("maakt leuke muziek") en Wouter van Veldhoven (wat een apparatuur!) gezien en gehoord. Theater Kikker is een erg leuke plek voor dit soort dingen, ik ga hun programmering zeker in de gaten houden.
Sietse, lees je dit en zo ja, wat vond jij d'r allemaal van?

Verder ga ik morgen ook naar Broadcast in Ro-Town. Ik ben in het gezelschap van een stevige jongen met een bril, zwart haar en een baardje en een slanke jongen met een bril, een staartje en zonder baardje.
Verder gaat het wel aardig met mijn tour, Bono.

Ik ben gisteren nog naar Utrecht geweest, naar Interzone. Ik heb Sietse niet meer horen DJ'en, want toen was ik al naar huis, maar ik heb wel ondermeer Janek Schaefer (met een twee-armige platenspeler), Ola K (vond ik het beste), Machinefabriek ("maakt leuke muziek") en Wouter van Veldhoven (wat een apparatuur!) gezien en gehoord. Theater Kikker is een erg leuke plek voor dit soort dingen, ik ga hun programmering zeker in de gaten houden.
Sietse, lees je dit en zo ja, wat vond jij d'r allemaal van?
0
Sietse
geplaatst: 3 oktober 2005, 16:53 uur
Je hebt me misschien wel hore draaien...ik was de DJ voor Janek Schaefer en dus direct na Mitchell Akiyama.
Mijn favoriet van de avond was denk ik wel Machinefabriek, al vond ik Wouter van Veldhoven ook erg mooi en Mitchell Akiyama, nou ja dat was wat ik verwachte...erg goed. Ola K vond ik tegenvalen, hij bleef naar mijn mening iets te veel op een thema hangen. Dit terwijl zijn album dat toch minder heeft. Trouwens een album dat ik iedereen die een beetje van ambient houdt toch zeker wel kan aanraden...zijn misschien nog wel wat exemplaren via internet te krijgen...ff googlen.
Ik heb zelf alles na mij niet meer gezien, omdat ik eerst wat vrienden ging zoeken na mijn set, en die niet kon vinden en toen maar vanwege een ernstige vermoeidheid maar weer naar huis ben gegaan.
Achteraf wel jammer dat ik AM/PM, Janek Schaefer en aMute heb gemist. Met name ook omdat het allemaal erg toffe gasten zijn. Ik heb ze nl. ook aan de andere kant van het podium meegemaakt, waar Janek opeens de grote lolbroek blijkt te zijn en Mitchell en Jerome (aMute) heel vriendelijk, zachtmoedig en behulpzaam te zijn. En natuurlijk was de rest ook tof...heb erg gelachen met Rutger (machinefabriek) en Wouter, die heel zenuwachtig was voor zijn eerste optreden ooit, waar hij trouwens niet over hoeft te klagen, want dit beloofd alleen maar een mooie cariere te worden als ie zo door blijft gaan.
Mijn favoriet van de avond was denk ik wel Machinefabriek, al vond ik Wouter van Veldhoven ook erg mooi en Mitchell Akiyama, nou ja dat was wat ik verwachte...erg goed. Ola K vond ik tegenvalen, hij bleef naar mijn mening iets te veel op een thema hangen. Dit terwijl zijn album dat toch minder heeft. Trouwens een album dat ik iedereen die een beetje van ambient houdt toch zeker wel kan aanraden...zijn misschien nog wel wat exemplaren via internet te krijgen...ff googlen.
Ik heb zelf alles na mij niet meer gezien, omdat ik eerst wat vrienden ging zoeken na mijn set, en die niet kon vinden en toen maar vanwege een ernstige vermoeidheid maar weer naar huis ben gegaan.
Achteraf wel jammer dat ik AM/PM, Janek Schaefer en aMute heb gemist. Met name ook omdat het allemaal erg toffe gasten zijn. Ik heb ze nl. ook aan de andere kant van het podium meegemaakt, waar Janek opeens de grote lolbroek blijkt te zijn en Mitchell en Jerome (aMute) heel vriendelijk, zachtmoedig en behulpzaam te zijn. En natuurlijk was de rest ook tof...heb erg gelachen met Rutger (machinefabriek) en Wouter, die heel zenuwachtig was voor zijn eerste optreden ooit, waar hij trouwens niet over hoeft te klagen, want dit beloofd alleen maar een mooie cariere te worden als ie zo door blijft gaan.
0
Sietse
geplaatst: 3 oktober 2005, 16:53 uur
titan schreef:
eventueel de 4e, maar denk het niet.
0
Sietse
geplaatst: 3 oktober 2005, 16:55 uur
bonothecat schreef:
Hoe staat het met herman's
Hoe staat het met herman's
Daarna nog wel ff daar naar Animal Collective heh...
ik ga het waarschijnlijk allemaal missen, want mogelijk moet ik optreden.
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 00:22 uur
Ja, Wouter was erg zenuwachtig inderdaad. Ik ken hem niet persoonlijk, maar hij is goed bevriend met het groepje vrienden met wie ik was en heb op die manier wel wat van achter de schermen meegekregen. Wat een apparatuur heeft die jongen trouwens!
Zijn Ep is trouwens erg mooi, maar al wel een paar jaar oud dacht ik? In mijn mp3-tags staat 2001 en die komen rechtstreeks van de bron af, meen ik.
En ik heb je inderdaad horen draaien, maar dat was dan alleen tijdens het bier bestellen, vrees ik.
Draaide jij niet een nummer van Autechre's Incunabula ook? Ik zag wat hippe 30-ers daarop een 'dansje' maken, al zittend en nippend aan hun drankjes.
aMute scheen nog erg goed te zijn, afgaande op het verslag van compaan Nils op 3voor12.
Wat betreft Ola K: hij ging inderdaad erg lang door op 1 thema (zeker in zijn eerste stuk), maar ik vond de voorzichtige overgang van het onrustige gedeelte naar wat meer kalmerende klanken erg mooi. Het was wel nodig ook, want het kwam eigenlijk best hard aan in combinatie met die al even onrustige beelden (dat paste eigenlijk te goed).
[...]
En toen was er Broadcast! Die waren erg goed. Het voorprogramma - de naam is me alweer ontschoten - kwam uit de Notwist-stal (gezien het Miss John Soda shirt van de drummer en het stukje op de Rotown-site) en maakte ook muziek in die stijl, maar ik vond ze net niet boeiend genoeg om 's achter een album aan te gaan.
Broadcast daarentegen was erg mooi. Ik moest er even inkomen, het was ook veel harder dan op plaat en dan ik me kon herinneren van de vorige keer dat ik ze zag (april 2000 of 2001, denk ik). Toen zat ik weg te dromen op het balkon van Paradiso, deze keer stonden we middenin de 'herrie', behoorlijk vooraan. Maar goed, de band was erg strak en de muziek heel bijzonder. Ik ben Broadcast nog meer gaan waarderen dan ik al deed.
Verder heb ik nu ook Titan ontmoet, dus beetje bij beetje ontstaat er nu ook een irl-MuMe-concertgroepje.
Zijn Ep is trouwens erg mooi, maar al wel een paar jaar oud dacht ik? In mijn mp3-tags staat 2001 en die komen rechtstreeks van de bron af, meen ik.

En ik heb je inderdaad horen draaien, maar dat was dan alleen tijdens het bier bestellen, vrees ik.
Draaide jij niet een nummer van Autechre's Incunabula ook? Ik zag wat hippe 30-ers daarop een 'dansje' maken, al zittend en nippend aan hun drankjes. aMute scheen nog erg goed te zijn, afgaande op het verslag van compaan Nils op 3voor12.
Wat betreft Ola K: hij ging inderdaad erg lang door op 1 thema (zeker in zijn eerste stuk), maar ik vond de voorzichtige overgang van het onrustige gedeelte naar wat meer kalmerende klanken erg mooi. Het was wel nodig ook, want het kwam eigenlijk best hard aan in combinatie met die al even onrustige beelden (dat paste eigenlijk te goed).
[...]
En toen was er Broadcast! Die waren erg goed. Het voorprogramma - de naam is me alweer ontschoten - kwam uit de Notwist-stal (gezien het Miss John Soda shirt van de drummer en het stukje op de Rotown-site) en maakte ook muziek in die stijl, maar ik vond ze net niet boeiend genoeg om 's achter een album aan te gaan.
Broadcast daarentegen was erg mooi. Ik moest er even inkomen, het was ook veel harder dan op plaat en dan ik me kon herinneren van de vorige keer dat ik ze zag (april 2000 of 2001, denk ik). Toen zat ik weg te dromen op het balkon van Paradiso, deze keer stonden we middenin de 'herrie', behoorlijk vooraan. Maar goed, de band was erg strak en de muziek heel bijzonder. Ik ben Broadcast nog meer gaan waarderen dan ik al deed.

Verder heb ik nu ook Titan ontmoet, dus beetje bij beetje ontstaat er nu ook een irl-MuMe-concertgroepje.

0
geplaatst: 5 oktober 2005, 10:48 uur
Was het niet Jersey Herman? ....en was je in paradiso of rotown?
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 15:45 uur
Het was Jersey, inderdaad. En ik was in Rotown. Was jij in Paradiso soms?
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 19:23 uur
He verdorie: helemaal niet in de gaten gehad dat het Broadcast optreden in Rotown al weer geweest is. Terwijl jullie het ruim van tevoren hier al aankondigden 
Mijn eerstvolgende Rotown-concert zal waarschijnlijk Martha Wainwright gaan worden (die ik een paar dagen daarvoor als voorprogramma van broer Rufus ga zien).
Maar daarvoor eerst nog dEUS en Nighttown en zoals gezegd Rufus Wainwright in Paradiso.
Ik heb verder niks aan concerten in mijn agenda staan.

Mijn eerstvolgende Rotown-concert zal waarschijnlijk Martha Wainwright gaan worden (die ik een paar dagen daarvoor als voorprogramma van broer Rufus ga zien).
Maar daarvoor eerst nog dEUS en Nighttown en zoals gezegd Rufus Wainwright in Paradiso.
Ik heb verder niks aan concerten in mijn agenda staan.
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 19:52 uur
In mijn agenda een mooie combinatie van populair voor de gezelligheid met een hoop vrienden en een enkel ding wat minder populair (maar niet zo obscuur als wat ik bovenstaand voorbij zie komen) in mn eentje. Data weet ik even niet allemaal uit mn hoofd dus kan een missertje bij zitten
Ergens binnenkort: Paul Weller 013
Underworld 013 10 nov
Sigur Ros 013 7 november dacht ik
Kane Ahoy 7 december (ach)
Marillion 013 2 december
Depeche Mode 26 maart ahoy
Simple Minds HMH 17 feb
beetje doorsnee ljjstje zie ik nu, in vergelijking met al die "alleen bekend bij intimi" acts maar ga t toch maar naar mn zin hebben
Ergens binnenkort: Paul Weller 013
Underworld 013 10 nov
Sigur Ros 013 7 november dacht ik
Kane Ahoy 7 december (ach)
Marillion 013 2 december
Depeche Mode 26 maart ahoy
Simple Minds HMH 17 feb
beetje doorsnee ljjstje zie ik nu, in vergelijking met al die "alleen bekend bij intimi" acts maar ga t toch maar naar mn zin hebben
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 20:00 uur
Leuk hoor, mijn vakantie in november, maar je zal net zien dat er heel wat leuke bands (vooral oude favorieten) komen die maand: Oasis, Teenage Fanclub, Echo & The Bunnymen, Supergrass, Underworld etc.
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 22:44 uur
herman schreef:
Ja ik was in paradiso...beetje dezelfde ervaring als wat jij had....wat zijn ze "hard" vergeleken bij de cd's. Maar ik heb juist voorlopig wel genoeg van broadcast...het is het bij mij toch net niet. De anekdote van de avond was wel dat de zangeres naar vier nummers kwaad wegliep....ze was niet helemaal tevreden over het geluid. Het voorprogramma deed inderdaad soms erg denken aan the notwist....maar het deed me ook denken aan de band 35007 die ik ooit zag op eurosonic.........
0
ElMeroMero
geplaatst: 6 oktober 2005, 13:37 uur
Misschien nog eentje om aan je "absoluutniettemissendezeherfst" lijst toe te voegen, Herman:
Dirty Three, 3 november Kleine Zaal Paradiso
November belooft inderdaad een klepperende maand te worden wat betreft optredens.
Dirty Three, 3 november Kleine Zaal Paradiso
November belooft inderdaad een klepperende maand te worden wat betreft optredens.

0
geplaatst: 6 oktober 2005, 14:41 uur
Die had ik al in de planning inderdaad. Al spelen ze ook nog in Ekko, een dag eerder of later. Ik weet nog niet naar welke van de twee ik ga. 

0
Sietse
geplaatst: 6 oktober 2005, 17:33 uur
herman schreef:

Volgens mij is het wel wat nieuwer materiaal, het komt iig binnekort officieel uit op MechanizedMind, met een extra remix door Tsukimono erbij...ben benieuwd naar die remix want Tsukimono is erg tof.
Draaide jij niet een nummer van Autechre's Incunabula ook? Ik zag wat hippe 30-ers daarop een 'dansje' maken, al zittend en nippend aan hun drankjes. Dat was ik dus niet, ik stond in de grote zaal. Ik zou ook geen Autechre draaien op zo'n feest. Ik heb echt alleen maar experimentele ambient en drones gedraaid (ok, vooruit, ook nog een stukje van Brian Eno - Discreet Music)
0
geplaatst: 8 oktober 2005, 19:14 uur
In dat geval heb ik je ook wel gehoord, want ik zat al een minuut of 10 in de grote zaal voordat Janek begon.
Volgens mij heb ik trouwens onaffe versies van die Vooghel EP. Ik zal het eens navragen.
Volgens mij heb ik trouwens onaffe versies van die Vooghel EP. Ik zal het eens navragen.
0
Sietse
geplaatst: 9 oktober 2005, 13:38 uur
Die heb ik ook, maar daar heeft ie nooit iets mee gedaan volgens mij. Dat is inderdaad wel ouder materiaal.
* denotes required fields.