Muziek / MusicMeter Live! / dEUS LIVE
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 17:13 uur
herman schreef:
Waar is dat? Of bedoel je gewoon de HMH in A'dam?
Waar is dat? Of bedoel je gewoon de HMH in A'dam?
Jazeker! En de kaartverkoop begint morgen. Ga je mee?
Ik moet er toch ooit eens voet zetten in die zaal...
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 17:27 uur
Ik vrees van niet... De HMH trekt me helemaal niet en ik vind 29 euro wel veel geld voor een band die ik al een paar keer gezien heb... Ik heb het liever wat kleiner en intiemer, dus als je nog 's iets ziet in de Ekko ofzo? 

0
geplaatst: 28 oktober 2005, 17:30 uur
Jammer! Ik ga wel, al is het in mijn eentje
. Maar de Ekko? Komt in orde!
. Maar de Ekko? Komt in orde!
0
geplaatst: 30 oktober 2005, 02:27 uur
Wat een heerlijk concert was dat in Tivoli zeg! dEUS live, fantastisch. Ben blij dat ik erbij was 
Perfecte mix tussen nieuw en oud materiaal en geweldig om ze live te zien en horen. De band straalt echt een soort professionaliteit uit.
En dan die knoerharde geluidsmuren, heerlijke herrie!
Weet iemand overigens waar ik foto's van dat concert kan vinden?

Perfecte mix tussen nieuw en oud materiaal en geweldig om ze live te zien en horen. De band straalt echt een soort professionaliteit uit.
En dan die knoerharde geluidsmuren, heerlijke herrie!
Weet iemand overigens waar ik foto's van dat concert kan vinden?
0
geplaatst: 31 oktober 2005, 10:30 uur
Ik heb er heel veel in de aanbieding
. Iets in ruil te geven?
0
geplaatst: 1 november 2005, 12:24 uur
0
Ruby1966
geplaatst: 1 februari 2006, 21:00 uur
Lees net dat Elbow het voorprogramma verzorgt. Ga nu twijfelen...zal ik toch maar gaan dan?
0
geplaatst: 2 februari 2006, 00:57 uur
Ruby1966 schreef:
Lees net dat Elbow het voorprogramma verzorgt. Ga nu twijfelen...zal ik toch maar gaan dan?
Bij het optreden in de HMH?
0
geplaatst: 2 februari 2006, 20:32 uur
wauw daar heb ik kaarten voor, ben benieuwd hoe dEUS is in zo'n grote zaal trouwens. Ik heb ze nu drie keer in t clubcircuit gezien en heb de indruk dat ze t daarvan moeten hebben. En k ben benieuwd hoe Elbow live is.
0
geplaatst: 19 februari 2006, 22:57 uur
zometeen (zondag 19 feb. 23:00): dEUS op MTV, hoor ik net......dus voor de liefhebbers......
0
geplaatst: 19 februari 2006, 23:28 uur
timing schreef:
zometeen (zondag 19 feb. 23:00): dEUS op MTV, hoor ik net......dus voor de liefhebbers......
Je hebt je nick weer eens waargemaakt, thanx

0
geplaatst: 21 februari 2006, 00:28 uur
Ben der net achter gekomen dat het Belgische "Radio 1" nog steeds een soort radiodocu online heeft staan van 5 x 40 minuten, waarin een zeer complete geschiedenis van dEUS van scratch tot en met het uitkomen van het album van Magnus wordt gegeven. Een MUST voor de liefhebber!!! Alle leden gedurende die geschiedenis komen aan het woord en de uitzendingen zijn doorspekt van toffe opnames met als topper de oudst bekende thuisopname van Suds & Soda, maar nog veel meer.
De link
Daarnaast hier nog een link naar de pagina waar de uitzendingen volledig zijn uitgeschreven.
Enjoy!
De link
Daarnaast hier nog een link naar de pagina waar de uitzendingen volledig zijn uitgeschreven.
Enjoy!
0
geplaatst: 17 april 2006, 22:45 uur
http://video.google.com/videoplay?docid=-173407958008628583&q=deus+vorst&pl=true
Een video van het voledige concert wat deus onlangs in de Vorst Nationaal gaf...
Een video van het voledige concert wat deus onlangs in de Vorst Nationaal gaf...
0
geplaatst: 5 mei 2006, 03:18 uur
timing schreef:
Ben der net achter gekomen dat het Belgische "Radio 1" nog steeds een soort radiodocu online heeft staan van 5 x 40 minuten, waarin een zeer complete geschiedenis van dEUS van scratch tot en met het uitkomen van het album van Magnus wordt gegeven. Een MUST voor de liefhebber!!! Alle leden gedurende die geschiedenis komen aan het woord en de uitzendingen zijn doorspekt van toffe opnames met als topper de oudst bekende thuisopname van Suds & Soda, maar nog veel meer.
De link
Enjoy!
De link
Enjoy!
Merci voor die links man!
0
geplaatst: 3 oktober 2006, 18:33 uur
dEUS gezien in het kader van de 0110-concerten voor verdraagzaamheid, en al bij al kregen we teveel rustige nummers te horen.
In het begin echter barstte het spektakel los met een loeiharde versie van 'Instant Street', die met zijn reusachtige climax een siddering door Antwerpen liet gaan. Aan 'Nothing Really Ends' of 'Real Sugar' had ik dan weer geen (muzikale) boodschap, bij gebrek aan live-meerwaarde. Ook 'What we Talk about (When we Talk about Love)' kwam er maar zwakjes uit bij Barman. 'Fell of the Floor, Man' leek zowaar één grote chaos, maar 'Roses' had wel z'n uitwerking op de hele massa. Ook 'Bad Timing' kwam genadeloos uit de boksen geknald en 'Suds & Soda' ontpopte zich tot een ware meebruller. Op een duet met Clouseau zaten we dan weer helemaal niet te wachten, maar ik snap ook wel dat deze ode aan ons vaderland noodzakelijk was in het kader van de verdraagzaamheid (en een duidelijke knipoog naar het 'Vlaams Belang'-programma).
Al bij al heb ik me zéker vermaakt, nu nog hopen dat het z'n uitwerking heeft op 08/10.
Een concert van 7/10 (het was eigenlijk mijn allereerste, dus ik stem dit zonder referentiekader!)
In het begin echter barstte het spektakel los met een loeiharde versie van 'Instant Street', die met zijn reusachtige climax een siddering door Antwerpen liet gaan. Aan 'Nothing Really Ends' of 'Real Sugar' had ik dan weer geen (muzikale) boodschap, bij gebrek aan live-meerwaarde. Ook 'What we Talk about (When we Talk about Love)' kwam er maar zwakjes uit bij Barman. 'Fell of the Floor, Man' leek zowaar één grote chaos, maar 'Roses' had wel z'n uitwerking op de hele massa. Ook 'Bad Timing' kwam genadeloos uit de boksen geknald en 'Suds & Soda' ontpopte zich tot een ware meebruller. Op een duet met Clouseau zaten we dan weer helemaal niet te wachten, maar ik snap ook wel dat deze ode aan ons vaderland noodzakelijk was in het kader van de verdraagzaamheid (en een duidelijke knipoog naar het 'Vlaams Belang'-programma).
Al bij al heb ik me zéker vermaakt, nu nog hopen dat het z'n uitwerking heeft op 08/10.
Een concert van 7/10 (het was eigenlijk mijn allereerste, dus ik stem dit zonder referentiekader!)
0
vanson
geplaatst: 13 april 2008, 14:22 uur
wegens verhindering heb ik 3 kaartjes voor het concert van dEUS in de Melkweg te Amsterdam, aanstaande dinsdag 15 april 2008.
Deze zijn, uiteraard, tegen kostprijs (28,50 euro per kaartje) op te halen in Bergen op Zoom.
Bij interesse even e-mailen naar [email protected] of bellen naar 06-17642108 (Marco) of 06-53602432 (Petri)
gr.
Petri & Marco
Deze zijn, uiteraard, tegen kostprijs (28,50 euro per kaartje) op te halen in Bergen op Zoom.
Bij interesse even e-mailen naar [email protected] of bellen naar 06-17642108 (Marco) of 06-53602432 (Petri)
gr.
Petri & Marco
0
geplaatst: 21 april 2008, 19:37 uur
Dinsdag 16 april speelde dEUS in de melkweg.
Ze begonnen met het nummer When She Comes Down dit is een nieuw nummer van Vantage Point en vele nummers volgden, zelden een band gezien die zo professioneel en groots speelt maar wel met veel passie en het plezier spatte ervan af. Het is eigenlijk een wonder dat ze voor de melkweg kozen, ze kunnen met gemak grote podia aan zoals Werchter en Lowlands, dat bewezen ze wel tijdens dit concert.
Bij elkaar gaven ze een concert van 1 uur en 3 kwartier!!, dat is nog eens waar voor je geld, zonder maar ook 1 moment te vervelen, hoogtepunten waren voor mij Nothing Really Ends en die op sublieme wijze overgaat in de ( hypnotiserende) beginmelodie van Bad Timing.
Het eindeloze Instand Street en de kraker met de viool Suds & Soda.
Wat ben ik blij dat ik dit gezien heb, een van de beste concerten ooit
Ze begonnen met het nummer When She Comes Down dit is een nieuw nummer van Vantage Point en vele nummers volgden, zelden een band gezien die zo professioneel en groots speelt maar wel met veel passie en het plezier spatte ervan af. Het is eigenlijk een wonder dat ze voor de melkweg kozen, ze kunnen met gemak grote podia aan zoals Werchter en Lowlands, dat bewezen ze wel tijdens dit concert.
Bij elkaar gaven ze een concert van 1 uur en 3 kwartier!!, dat is nog eens waar voor je geld, zonder maar ook 1 moment te vervelen, hoogtepunten waren voor mij Nothing Really Ends en die op sublieme wijze overgaat in de ( hypnotiserende) beginmelodie van Bad Timing.
Het eindeloze Instand Street en de kraker met de viool Suds & Soda.
Wat ben ik blij dat ik dit gezien heb, een van de beste concerten ooit
0
geplaatst: 29 april 2008, 23:11 uur
Had dEUS een aantal dagen ervoor gezien in Doornroosje in Nijmegen, maar ik was enigszins teleurgesteld. Net als Tom Barman, zo leek het. De hele avond was hij ontevreden over het geluid, hij maakte een geërgerde indruk.
Daarnaast viel me de setlist erg tegen. Het waren voor het overgrote deel nummers van de laatste twee albums. Instant Street hoorde nog wel bij de set, net als Roses en Fell of the Floor, Man, maar van het album WCS werd helaas niks gespeeld.
dEUS heeft voor mij allang bewezen podia als Werchter aan te kunnen, dat hebben ze in 2006 gedaan en daar zetten ze een geweldig optreden neer. Datzelfde jaar op Sziget was ook een geweldige ervaring. Ik denk dat het puur een persoonlijke overweging van de heren was om in een kleinere setting te spelen vanwege de betere sfeer die er hangt.
Het was een leuk concert in Nijmegen, maar haalde het bij lange na niet in vergelijking met de concerten die ik al van ze gezien heb. Nu moet ik ook wel zeggen dat mijn verwachtingen erg hooggespannen waren.
Daarnaast viel me de setlist erg tegen. Het waren voor het overgrote deel nummers van de laatste twee albums. Instant Street hoorde nog wel bij de set, net als Roses en Fell of the Floor, Man, maar van het album WCS werd helaas niks gespeeld.
dEUS heeft voor mij allang bewezen podia als Werchter aan te kunnen, dat hebben ze in 2006 gedaan en daar zetten ze een geweldig optreden neer. Datzelfde jaar op Sziget was ook een geweldige ervaring. Ik denk dat het puur een persoonlijke overweging van de heren was om in een kleinere setting te spelen vanwege de betere sfeer die er hangt.
Het was een leuk concert in Nijmegen, maar haalde het bij lange na niet in vergelijking met de concerten die ik al van ze gezien heb. Nu moet ik ook wel zeggen dat mijn verwachtingen erg hooggespannen waren.
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 01:23 uur
Ze staan morgen in Babylon in Berlijn-Mitte in het kader van het Flachland Fest en nog genoeg kaartjes. Wat een aangename verrassing 

0
geplaatst: 3 oktober 2008, 17:00 uur
Oeh dat geeft toch wel een extra dimensie aan zo'n concert lebowski: gaaf zeg.
Ik heb dEUS deze tour overigens nog geen een keer gezien
Ik heb dEUS deze tour overigens nog geen een keer gezien

0
geplaatst: 4 oktober 2008, 01:34 uur
Het was een bijzonder geinspireerd concert van de heren, met een grote Antwerpse delagatie fans in de zaal. Het was trouwens niet in Babylon maar in Postbahnhof, een toffe venue aan de Spree, voor denk ik een mannetje of 600. Leuk om dEUS in een kleine club aan het werk te zien, en bovendien moet ik constateren dat het materiaal van het mijns inziens zwakke Vantage Point live grotendeels bijzonder goed overeind blijft. Misschien hadden ze het als live-album moeten uitbrengen. Hoewel de zinderende versie van Instant Street deed verlangen naar vroeger tijden. Dat hele Flachland Fest is trouwens bijzonder de moeite waard.
0
geplaatst: 5 december 2008, 12:02 uur
Wat een berevet concert gister in Paradiso! We kwamen tot onze schrik aan met kaartje die eigenlijk voor woensdag bestemd waren, maar gelukkig mochten we toch doorlopen. Het begon echt stipt om half 9, dus opener When she comes down half gemist. Daarna vanaf het bovenste balkon recht voor het midden een geweldig optreden gezien! Een stuk minder Vantage Point, zoals in de Melkweg in mei (logisch toen, net nieuw album), maar gewoon een mooi overzicht van de gehele carriere. Veel In a Bar: Fell of the floor man, Theme from turnpike, Roses, plus de krakers Nothing really ends, Bad Timing en Instant Street (beste nummer nog steeds) en een prima keuze van het laatste album, de tofste vijf nummers. Als afsluiter natuurlijk weer Suds & Soda, met een verrassende wending: Jeugd van Tegenwoordig kwam ineens 3 minuten meedoen tijdens dat nummer, met Hollereer. Paste verrassend goed. Om half 11 klaar, prima tijd ivm trein. Genoten!
0
geplaatst: 5 december 2008, 18:41 uur
Mooi, mooi. Ik ga zondag naar ze toe in de 013. Hopelijk is het dan net zo vet.
0
geplaatst: 7 december 2008, 14:46 uur
ErikM schreef:
We kwamen tot onze schrik aan met kaartje die eigenlijk voor woensdag bestemd waren, maar gelukkig mochten we toch doorlopen.
Wow, dan had je geluk. Toch benieuwd: hoe kun je de verkeerde dag komen? Of had je tickets voor meerdere dagen?We kwamen tot onze schrik aan met kaartje die eigenlijk voor woensdag bestemd waren, maar gelukkig mochten we toch doorlopen.
0
geplaatst: 9 december 2008, 21:16 uur
Ik kan trouwens wel zeggen dat ik het een uitstekend optreden vond. De nummers zijn stuk voor stuk fantastisch en als ze dan door een goed ingespeelde band op een energieke wijze worden vertolkt, dan kan het eigenlijk bijna niet mis gaan.
0
geplaatst: 10 december 2008, 00:47 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)
Wow, dan had je geluk. Toch benieuwd: hoe kun je de verkeerde dag komen? Of had je tickets voor meerdere dagen?We dachten dat we op de juiste dag kwamen. Ik had de kaartjes namelijk besteld met het idee om donderdag 4 december te gaan, maar daarin heb ik blijkbaar een foutje gemaakt, zag ik later. Een nogal duur foutje, bijna. De kaartjes zelf dus niet goed gecheckt, ging er wel vanuit dat het goed was: voortaan dus wel doen, met concerten op meerdere dagen. In ieder geval geluk gehad!
0
geplaatst: 11 december 2008, 01:05 uur
Deed op alle drie de avonden De Jeugd Van Tegenwoordig mee? Op de avond dat ik er was (de 5e) in ieder geval wel. Weet nog steeds niet echt wat ik ervan moet denken. Op dat moment erg verrassend natuurlijk. Maar of een dEUS-concert zulke grappen nodig heeft?...
0
geplaatst: 11 december 2008, 10:11 uur
Gisteren ook Hollereer tijdens Suds & Soda, maar wel zonder De Jeugd Van Tegenwoordig. 'k Vond het eigenlijk wel leuk, het is best goed voor de ambiance. En hoewel Suds nooit mijn favoriete song is geweest van de band, was het zonder twijfel een van dé hoogtepunten van het concert. Compleet het dak eraf.
Verder zag ik een bijzonder sterk concert met een fantastische, goed uitgebalanceerde set waarbij Barman en de zijnen toch met een aantal verrassende nummers hebben uitgepakt. Zo waren Everybody's Weird (hoewel iets te vroeg in de set) en vooral Let's See Who Goes Down First fénomenaal! Jammer genoeg geen Gimme The Heat (speelden ze wel in Parijs geloof'k), maar wel andere surprises zoals Morticiachair, dat dankzij Mauro naar grote hoogten werd gestuwd.
Ook de klassiekers werden op zeer overtuigende wijze gebracht: Little Arithmetics, Roses, Serpentine, Turnpike, Instant Street (nog zo'n overweldigende beleving) bewezen dat dEUS een goed gerodeerde live-groep is.
Het recenter werk hield zich kranig staande tegenover al dat moois: zo is Bad Timing een kraker van formaat die niet vlug meer van de setlist zal verdwijnen denk ik. Van Pocket Revolution werd enkel nog If You Don't Get What You Want (en Nothing Really Ends) gespeeld, terwijl ik Sun Ra ook wel graag had zien passeren, maar er moeten nu eenmaal keuzes worden gemaakt.
Vantage Point kwam uitgebreider aan bod met zeven liedjes waarvan mijn favoriet Slow duidelijk veel beter is gaan klinken dan in het begin van de tour. Verder gewoon heel degelijke uitvoeringen, hoewel de nieuwe nummers nog niet de slagkracht hebben van het oudere werk.
Was het dan een magische avond? Ja, hoewel het heel duidelijk een rockshow was en de rustiger nummers misschien niet 100% tot hun recht kwamen. Ook Fell Of The Floor, Man - dat dankzij Mauro's prachtvocalen live nog beter zou moeten klinken dan op plaat - ging een beetje verloren in de geluidsmix. Maar mede dankzij het ontembare enthousiasme van Tom Barman een grandioos concert meegemaakt!
Verder zag ik een bijzonder sterk concert met een fantastische, goed uitgebalanceerde set waarbij Barman en de zijnen toch met een aantal verrassende nummers hebben uitgepakt. Zo waren Everybody's Weird (hoewel iets te vroeg in de set) en vooral Let's See Who Goes Down First fénomenaal! Jammer genoeg geen Gimme The Heat (speelden ze wel in Parijs geloof'k), maar wel andere surprises zoals Morticiachair, dat dankzij Mauro naar grote hoogten werd gestuwd.
Ook de klassiekers werden op zeer overtuigende wijze gebracht: Little Arithmetics, Roses, Serpentine, Turnpike, Instant Street (nog zo'n overweldigende beleving) bewezen dat dEUS een goed gerodeerde live-groep is.
Het recenter werk hield zich kranig staande tegenover al dat moois: zo is Bad Timing een kraker van formaat die niet vlug meer van de setlist zal verdwijnen denk ik. Van Pocket Revolution werd enkel nog If You Don't Get What You Want (en Nothing Really Ends) gespeeld, terwijl ik Sun Ra ook wel graag had zien passeren, maar er moeten nu eenmaal keuzes worden gemaakt.
Vantage Point kwam uitgebreider aan bod met zeven liedjes waarvan mijn favoriet Slow duidelijk veel beter is gaan klinken dan in het begin van de tour. Verder gewoon heel degelijke uitvoeringen, hoewel de nieuwe nummers nog niet de slagkracht hebben van het oudere werk.
Was het dan een magische avond? Ja, hoewel het heel duidelijk een rockshow was en de rustiger nummers misschien niet 100% tot hun recht kwamen. Ook Fell Of The Floor, Man - dat dankzij Mauro's prachtvocalen live nog beter zou moeten klinken dan op plaat - ging een beetje verloren in de geluidsmix. Maar mede dankzij het ontembare enthousiasme van Tom Barman een grandioos concert meegemaakt!
0
geplaatst: 22 december 2008, 21:28 uur
Zit hier eens te kijken naar het Paradiso-optreden op Fabchannel en wat torent dEUS mijlenver uit boven alle andere muziek die ik ken. Daarom ook dat het concert in Vorst me zo heeft geïmponeerd: elke lijn die Tom Barman zingt, elke noot die wordt aangeslagen raakt bij mij zoveel dieper dan een andere artiest dat kan doen. Niet alleen op muzikaal vlak is het veel intenser maar ook door de vele herinneringen die aan de songs vasthangen. Zo een Bad Timing bijvoorbeeld, die na die lang aangehouden toon ineens vorm krijgt, waarna Barman de grond genadeloos van onder m'n voeten maait met "Everything is quiet, there in a pool of light": wat een briljantie gaat daar van uit. Of Let's See Who Goes Down First, dat live ook zo ontzettend goed werkt, mysterieus en overdonderend tegelijk. Ik hoop echt dat een andere band me nog zo eens zal kunnen vervoeren zoals dEUS dat doet, maar magischer wordt het niet meer denk ik.
* denotes required fields.