MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Splash, Ferropolis (Duitsland)

zoeken in:
Ja dat denk ik ook wel. En De La Soul zal netjes wachten tot de Atmosphere-show is afgelopen. Ik kan me niet voorstellen dat Posdnuos dat wil missen.

Lijkt me niet, zo werkt dat niet bij festivals helaas...

Ik was dan ook compleet serieus Arrie.

En de georganiseerde busrit gaat helaas niet door, het wordt de trein.

Toch wel een georganiseerde trein? Anders wordt het zo'n bende...

Een bende? Leuke woordspeling omdat wij hiphoppers allemaal gangster zijn.

Oh, dus je bent helemaal niet blij om me te zien

Dan gaan we toch gezellig met de trein, gaan gelijk al die conducteurs een andere baan zoeken.

MAS
Jep we gaan met du trein. Wel al op donderdag.

Onyx is toegevoegd aan de line-up als vervanger voor Jay Electronica.

Mooie vervanger.

Zeker, beter dan Jay Electronica waarvan ik maar een paar nummer leuk vind.

De geruchten gaan dat Sander/Stapler niet gaat omdat hij skeer is.

Ik had eigenlijk liever Jay Electronica. Was wel benieuwd wat die zou gaan brengen..
Maar ze weten hier wel zeer deftig vervangmateriaal te vinden, damn!

Ik denk dat mijn programma er ongeveer zo uit gaat zien...

Donderdag:

Chillen in de trein, tent opzetten, chillen op het park met muziek van voor mij onbekende Duitsers.

Vrijdag:

CunninLynguists (waarschijnlijk niet tot het einde i.v.m. Public Enemy)
Public Enemy
Curren$y
Hudson Mohawke
Diplo
J. Rocc
Aangevuld met wat onbekende acts

Zaterdag:

Pac Div
Foreign Beggars
Aloe Blacc
Blackmilk
Aangevuld met voor mij wat onbekende shizzle

Zondag:

Janelle Monáe
Lupe Fiasco
Onyx (niet tot het einde ivm De La Soul)
De La Soul (niet tot het einde ivm Atmosphere)
Atmosphere
Aangevuld met hopelijk goedkope Duitste biermuziek

Maandag:

Dingen afbreken, reizen met de trein en in Nederland wonen.

MAS
kemm schreef:
Ik had eigenlijk liever Jay Electronica. Was wel benieuwd wat die zou gaan brengen..
Maar ze weten hier wel zeer deftig vervangmateriaal te vinden, damn!

Ik zeker niet. Ben nog steeds niet echt onder de indruk van Jay Elec. Onyx daarintegen vind ik geniaal.

Ik blijf bij Onyx wel tot het einde.
Dat jullie dat effe weten.

Nu komt De La Soul toch niet, en is het Big Boi in de plaats.

Ik zou het een fantastische vervanging vinden.

MAS
Ik ben er ook wel content mee. Heb De La al ooit gezien en Big Boi nog nooit.

bennerd schreef:
Ik zou het een fantastische vervanging vinden.

Ik ook, absoluut.

Big Boi lijkt me live erg dope, hoewel ik denk er toch niks van te zien (ivm Atmosphere).

En het is weer afgelopen, binnenkort zal ik op dit forum een verslag plaatsen. We hebben in ieder geval tranen gelachen en onnozel gedaan, tenslotte tevreden het licht uitgedaan.

Top 5 + 1:

1. Lupe Fiasco 4,5*
2. Atmosphere 4,5*
3. Black Milk 4,5*
4. Public Enemy 4,5*
5. Curren$y 4,5*
6. J. Rocc 4,5*

MAS
Mijn lijstje:

Lee Stuart 31
Public Enemy 10
Cyprus Hill. 9
Cunninlynguists. 8.5
Atmosphere. 8.5
Black Milk. 8.3
Looptroop. 8
Onyx. 8
Foreign Baggers. 8
J. Rocc. 8
Janelle Monae. 7.5
Yellawolf. 7.5
Lupe Fiasco. 7
Big Boi. 6.9
Curren$y. 6.8
Samy Deluxe. 6.8
Aloe. 6
Hudson Mohawke. 3

1. Shy Fx 5*
2. Onyx 4,5*
3. Atmosphere 4,5*
4. Cypress Hill 4,5*
5. J Rocc 4,5*

Het waren echt een geweldige 4 dagen!

MAS
Het waren inderdaad geweldige dagen!

Ik ga een verslag droppen per dag, ik begin dadelijk met de magische donderdag.

Dolle donderdag, dwaze Duitsers

Vervoer

Donderdag 7 juli, de weertje is lekker hoewel het wat miezert. Om 7.30 lopen twee nietsvermoedende knapen door Sint-Michielsgestel, op naar de dichtstbijzijnde bushalte - toch een goede 25 minuten lopen. De nietsvermoedende knapen zijn Julian aka Novak Djoekovic en Rob aka Rini Voets. Na de gezellige wandeltocht - goons werden begroet, groen werd gemaakt - stapten de knapen in de bus richting 's-Hertogenbosch. Al snel zou blijken dat het niet de toeristische bus door Maaskantje was, maar de snellere bus die geen aandacht besteedt aan dergelijke fraaie dorpjes. Na een voorspoedige busreis landde het vliegtuig bij het Centraal Station van Den Bosch. Na het eten van eten en het drinken van drinken, plus het kopen van een kaartje stonden DjoeDjoe en Kiwi te wachten op de trein.

Telefoon van goon

Telefoon. De broekzak van Robhef trilt er nog van. Zijn linkerbroekzak wel te verstaan. Op het scherm verschijnt de naam van een derde goon: Narmas aka Maskie Mas. Vol verwachting klopt Robs hart. "Met Narmas" klinkt het aan de andere kant van de lijn. "Ik heb de verkeerde trein gepakt, deze komt 20 minuten later aan in Den Bosch." 20 minuten. Wat zijn nu 20 minuten op een mensenleven zou je denken. Nou, 20 minuten zorgen ervoor dat we de trein vanaf Utrecht naar Hannover al op onze buik kunnen schrijven. Door de magische 20 minuten lopen we binnen de 30 seconden van het telefoongesprek al twee uur vertraging op. Terneergeslagen maar met frisse tegenzin hangt nziedeboy Robhef zijn mobieltje op. Hij vertelt het slechte nieuws aan zijn medegoon die gedurende 4 minuten verslagen in het rond kijkt, opzoek naar een touw om zichzelf op te hangen.

Den Bosch - Utrecht, voor beginners 2.0

Na het dramatische telefoongesprek komt de trein die richting Utrecht vertrekt aan. Nog zonder Narmas, die pas één trein later zou komen. Djoe en Rini besluiten toch alvast deze trein te nemen en sms'en Narrie dat ze op spoor 3 in Utrecht op hem wachten. Na een matig aantrekkelijke treinreis tussen de twee hoofdsteden van respectievelijk niet Gelderland en Flevoland komen Karel en Wim droog aan in de Domstad. Daar is het wachten, wachten, wachten en wachten. Wachten op Narcel, Narmaster P, Narmasta Ace. Zo'n 20 minuten moeten Juultje en Earl wachten op hij die ons liet wachten. Maar daar is hij dan. Aantrekkelijk als altijd, sigaret in de bek en een vrolijke lach op de gezichtje: op dergelijke mensen is het moeilijk boos worden. Liefde wordt gegeven. Goons stappen in de trein richting Deventer. Stad zonder principes.

Is Sander?

Er is namelijk afgesproken dat een vierde goon, een skere goon, in Deventer wacht met een Sander. Het is een tent. Zo’n tent die je in de lucht gooit en dat je hem dan alsnog in elkaar moet zetten. Enfin, na de gezellige treinreis van Utrecht naar Deventer (bier werd geklapt, bitches gaven hoofd) stonden we daar op een armoedig perron. Niks geen rode lopers. Maar de tent stond er wel. Met Sander. Na een verplicht babbeltje met Sander, het eten van eten en het hangerige gehang gaan we rond een veel te late tijd eindelijk naar Hannover. Duitsland is nog nooit zo dichtbij geweest.

Hannover, nutteloze vraagtekens en een barbecue

De reis zal zo’n twee uur hebben geduurd. Misschien langer. Waarschijnlijk niet korter. Deventer was dus ronduit kut omdat het zo lelijk is. Maar de tent is met ons mee en dat is het belangrijkste. De trein zit me een partijtje chill te zitten en de bilflappen worden dus gespaard. Geklets. Over en weer. Opgewonden, niet van de geilheid maar van het aankomende festival. Gespreksonderwerpen. En tot slot: Hannover. “Met Damon” klinkt het in de trein “is het goed als ik voor Alicea Keys?”. “Ik denk dat ik Jay-Z”. Waarom? Omdat grappig. En omdat de tijd sneller gaat. Aanzienlijk. Wekkers worden niet eens verzet. Tot slot: Hannover. Geen barbecue, wel een broodje shoarma op het station. Pauzes, daar zijn we goed in.

Hannover – Magdenburg 1-3

Meer getrein. Meer geklets. Er gebeuren nauwelijks bijzondere dingen. Maar picture jezelf een hoop gezelligheid, chimeids en devin the dudes. Narmas rookt meer sigaretten dan een visboer haring en Novak Djoekovic is moeilijk te verstaan vanwege zijn Limburgse accent. Robhef is knap aan het wezen en leeft nadrukkelijk zijn leven. Vissen? Nergens. Maar dat maakt niet uit. Men vertrouwt op zichzelf en weet ook waarom: maar Stevie Wonder kan toch helemaal niet fietsen? De reis naar Dessau is lang, gaat ook een paar keer fout (op een gegeven moment zitten we in Magdenburg (een goede twee uur) zonder actie te ondernemen. We weten dat het goed is. We zitten fout. Maar dat maakt niet uit. Het hoort zo. Na twee uur niksen – nou ja, we aten ons eten en dronken ons drinken (en Maskie rookte zijn rook) hebben we besloten Femke te bellen die op dat moment al enige uren op Splash was. Zei wist ons te vertellen dat we de trein naar Dessau moesten nemen. Dat hebben we maar gedaan. Omdat het kan.

Magdenburg - Dessau - Splash, of een happy meal, kipnuggets en een fristi

En de reisje werd weer gerezen. Naar Dessau. Daar werd gedronken en gerookt. Daar kwamen we ook de eerste splashgangers tegen. Maar goed ook. Ondanks dat het Duisters waren, je weet wel die van de oorlog, gaven ze ons gratis toegang in de trein. We mochten mee om onduidelijke reden voor de prijs van nietsheid. Helemaal naar Graffenhainichen. Of iets wat op die naam lijkt. Gratis? Echt wel. Goons leefden zelden zo hun leven. Het begon al een beetje donker te worden. Novak Djoekovic en Narmas kropen maar wat dichter tegenelkaar in de trein. Na meer dan een halfuur, maar minder dan drie halfuren kwamen we aan in Graffenhainichen, vanuit daar kon je bussen naar Splash. Dit deden we maar en voor we het wisten kwamen we aan op het festivalterrein.

Kaartje omwisselen voor armband, tent begroeten.

Na dertig minuten kwam daar Femke. Ze had ons gevonden. Wij haar niet. Ze is namelijk makkelijk over het hoofd te zien, maar past daarentegen wel makkelijk in een rugzak. Na in een wachtrij te hebben gestaan en het ticket om te hebben geruild voor een armbandje liepen we naar de camping. De tent van Femke stond al. De tent van Inge en Leslie ook. Ze hadden een mooi plekje uitgekozen. Niet te ver van alles. Helaas wel in de buurt van Duitsers. Een beginnersfout. Het is ze vergeven. En wie Inge en Leslie zijn? Dat weten er maar weinig. Maar uiteindelijk bleken ze aardig te zijn. Dat was fijn. Nu kunnen we gewoon met ze praten. Kost helemaal niks. Enfin. Tenten werden opgezet. Er werd gezeurd: “Dit is niks. Ik haat kamperen. Ik ga hier niet in slapen.” Het was de goonste persoon van allemaal: Rini Voets. Enfin. Het was al laat. Er werd gezelligheid gemaakt en besloten niet meer naar het festival zelf te gaan (er traden toch alleen Duitsers op). Vervolgens werd er geslapen in matige tenten op nog slechtere bedden. Shit was kut. Maar het had wel wat. Niemand heeft slaap nodig. Iets zegt me dat er nog wat mensen waren. Maar Bas, Jesse, Nico en een Vietnamees noem ik morgen wel in mijn verslag.

pqt
Haha, geweldig . Ik kijk al uit naar de volgende verslagen.

Rhythm & Poetry schreef:
Ondanks dat het Duisters waren, je weet wel die van de oorlog, gaven ze ons gratis toegang in de trein.

Grappig verslag!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:45 uur

geplaatst: vandaag om 20:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.